Listing 1 - 10 of 26 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Didactic strategies --- bedrijfsopleidingen --- praktijkleren
Choose an application
Didactic strategies --- bedrijfsopleidingen --- praktijkleren
Choose an application
, 89 p.
Lerarenopleiding --- Algemeen. --- 613.3 --- stage (praktijkleren) --- stagebegeleiding --- supervisie --- 371.35 --- Supervisie --- Maatschappelijk werk --- Methodiek
Choose an application
Dit boek biedt inspiratie en handreikingen voor iedereen die aan de slag wil met praktijkonderzoek als motor voor verandering in organisaties. Praktijkonderzoek is niet alleen bedoeld om iets te weten te komen, maar ook om te veranderen en te leren. In plaats van een extern adviseur in te huren die 'de oplossing' heeft, spoor je kennis en ervaring in de eigen organisatie op. Praktijkonderzoek levert niet alleen interessante inzichten op, het kan ook het leren van betrokkenen stimuleren. Kortom: praktijkonderzoek als motor voor verandering. Dit boek bevat handreikingen om zulk soort onderzoek zinvol en leuk te maken en is gebaseerd op wat werkt in de praktijk.
Qualitative methods in social research --- praktijkleren --- probleemoplossend denken --- praktijkonderzoek --- veranderingsmanagement --- zorgsector --- coaching --- ervaringsleren --- organisatieverandering
Choose an application
In dit boek deelt een leerkracht met veertig jaar ervaring in het praktijkonderwijs een aantal van haar ervaringen, vormgegeven in strips. Herkenbaar voor wie werkt in het praktijkonderwijs, en een pleidooi voor meer begrip voor de 'moeilijke leerling'. Want achter iedere vorm van problematisch gedrag zit een hulpvraag. Door te praten met de leerling, naar hem te kijken en te luisteren, kun je erachter komen wat het probleem is.
Gedragsproblemen --- Praktijkleren --- Zorgverbreding --- Leerlingbegeleiding --- Nederland --- Relatie leraar - leerling --- Gedragsprobleem --- Praktijkles --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Taal --- Literatuur --- Primary education --- Secondary education
Choose an application
Het boek gaat over competenties die een praktijkbegeleider moet bezitten om deelnemers aan het secundair beroepsonderwijs die hun opleiding in de praktijk en op school volgen tot vakmensen op te leiden. Dit boek is gericht op het verwerven van kennis, vaardigheden en houding. De invoering van het competentiegericht onderwijs, volgens de Wet Educatie en Beroepsonderwijs (WEB), vereist dat bedrijven en instellingen een nadrukkelijker rol spelen bij de opleiding en begeleiding van leerlingen, stagiairs en deelnemers aan de beroepsbegeleidende of aan de beroepsopleidende leerweg. Aan de oorsprong van dit boek liggen praktijkervaringen, vragen van praktijkbegeleiders over competentiegericht opleiden en leren en de veranderingen in het onderwijssysteem. De inhoud van dit boek richt zich op de vier kerncompetenties: beroepsonderwijscompetenties begeleidingscompetenties opleidingscompetenties coachingscompetenties
Teacher education. Teacher's profession --- Didactic strategies --- Technical, artistic and vocational education --- bedrijfsopleidingen --- praktijkleren --- competenties --- coaching --- begeleidingsmethodieken --- lerarenbegeleiding --- Netherlands
Choose an application
1.Competentiegericht leren en begeleiden2. Introductie3. Aan het werk4. Communicatie5. BeoordelenBijlage 1: Competentieprofiel werkbegeleiderBijlage 2: Handelingsschema van een verpleegtechnische vaardigheidBijlage 3: Kwalificatiestructuur Gezondheidszorg en Welzijn 2008/2009 (experimenten)Bijlage 4: Kwalificatiestructuur Gezondheidszorg en Welzijn, 1997 tot hedenBijlage 5: Mbo-competentiesBijlage 6: Het vmbo, leerwegen en sectoren
613.3 --- assessment --- coaching --- communicatie --- competentiegericht onderwijs --- evaluatie --- luisteren --- stagebegeleiding --- studentenbegeleiding --- Competentiegericht leren --- beoordelen --- gezondheidszorg --- competenties (beroepsbekwaamheid) --- stage (praktijkleren) --- verpleegkundige opleiding --- Beroep en opleiding --- Competentiegericht leren.
Choose an application
Dit boek biedt inspiratie en handreikingen voor iedereen die aan de slag wil met praktijkonderzoek als motor voor verandering in organisaties. Praktijkonderzoek is niet alleen bedoeld om iets te weten te komen, maar ook om te veranderen en te leren. In plaats van een extern adviseur in te huren die 'de oplossing' heeft, spoor je kennis en ervaring in de eigen organisatie op. Praktijkonderzoek levert niet alleen interessante inzichten op, het kan ook het leren van betrokkenen stimuleren. Kortom: praktijkonderzoek als motor voor verandering. Dit boek bevat handreikingen om zulk soort onderzoek zinvol en leuk te maken en is gebaseerd op wat werkt in de praktijk.
Qualitative methods in social research --- praktijkleren --- probleemoplossend denken --- praktijkonderzoek --- veranderingsmanagement --- zorgsector --- coaching --- ervaringsleren --- organisatieverandering --- Praktijkonderzoek --- Organisatieleer --- Veranderingsmanagement --- Diagnose --- Medicine. --- Medicine/Public Health, general. --- Health Workforce --- Diagnostiek
Choose an application
Leren en werken goed laten aansluiten? Een complex vraagstuk! Studenten en startende werknemers zijn vaak niet optimaal voorbereid, opleiders weten niet goed wat er op de werkvloer speelt en praktijkbegeleiders hebben weinig zicht op wat stagiairs al op de opleiding hebben geleerd. Daarnaast zijn er vanuit Human Resources Development vragen over het Leven Lang Leren van hun werknemers op en buiten de werkplek zodat organisaties kunnen inspelen op actuele ontwikkelingen.Leren in een formele, schoolse context staat meestal op gespannen voet met leren op de werkplek. Vaak worden de verschillen tussen opleiding en beroepspraktijk als hinderlijk ervaren terwijl die verschillen juist ook leerzaam kunnen zijn. In 'Tussen opleiding en beroepspraktijk' wordt aan de hand van een theoretisch kader over boundary crossing en vele praktijkvoorbeelden beschreven hoe het leerpotentieel op de grens tussen opleiding en de beroepspraktijk, tussen professionaliseringstrajecten en leren op het werk, kan worden aangeboord.De beschikbare wetenschappelijke en ervaringskennis op het gebied van boundary crossing is gebundeld en toegankelijk gemaakt voor opleiders van beroepsopleidingen (mbo en hbo) en professionaliseringstrajecten in organisaties. 'Tussen opleiding en beroepspraktijk' biedt inzichten en inspiratie voor de innovatie van opleidings- en professionaliseringsactiviteiten, voor zelfstudie en ook voor het vormgeven van formele opleidingen.Dit boek is geschikt voor mbo- en hbo-docenten en studenten aan masteropleidingen zoals Leren en Innoveren, Onderwijskunde, Professioneel Meesterschap of Expertdocent Beroepsonderwijs. Daarnaast is het ook interessant voor managers, adviseurs, beleidsmedewerkers en HRD'ers in onderwijs of bedrijfsleven.https://www.uitgeverijvangorcum.nl/product/100-113_Tussen-opleiding-en-beroepspraktijk
Higher education --- praktijkleren --- stages --- studeren --- studiebegeleiding --- werkplekleren --- stagebegeleiding --- professionaliteit --- hoger beroepsonderwijs --- Leren --- Lerende organisatie --- Beroepspraktijk --- Opleiding --- Levenslang leren --- Personeelsmanagement --- Innovatie --- Werkplekleren --- Professionalisering --- Aansluiting onderwijs - arbeidsmarkt
Choose an application
Het boek gaat over competenties die een praktijkbegeleider moet bezitten om deelnemers aan het secundair beroepsonderwijs die hun opleiding in de praktijk en op school volgen tot vakmensen op te leiden. Dit boek is gericht op het verwerven van kennis, vaardigheden en houding.De invoering van het competentiegericht onderwijs, volgens de Wet Educatie en Beroepsonderwijs (WEB), vereist dat bedrijven en instellingen een nadrukkelijker rol spelen bij de opleiding en begeleiding van leerlingen, stagiairs en deelnemers aan de beroepsbegeleidende of aan de beroepsopleidende leerweg. Aan de oorsprong van dit boek liggen praktijkervaringen, vragen van praktijkbegeleiders over competentiegericht opleiden en leren en de veranderingen in het onderwijssysteem. (Bron: covertekst)
Teacher education. Teacher's profession --- Didactic strategies --- Technical, artistic and vocational education --- bedrijfsopleidingen --- praktijkleren --- competenties --- coaching --- begeleidingsmethodieken --- lerarenbegeleiding --- Netherlands --- Lerarenopleiding --- Instructie --- Motivatie --- Coaching --- Didactiek --- Begeleiding --- Personeelsmanagement --- 488 --- beroepsopleidingen --- feedback --- mentor --- stagebegeleiding --- Deeltijds leerplichtige jeugd --- leermethoden --- leerlingenbegeleiding --- studentenbegeleiding --- stage (praktijkleren) --- competenties (beroepsbekwaamheid) --- 489.4 --- 061500.jpg --- Beroepsonderwijs: didactiek --- Taal --- Kleuter --- Geschiedenis --- Spraaktechnologie --- Therapie
Listing 1 - 10 of 26 | << page >> |
Sort by
|