Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Designed to help students become effective, reflective practitioners, this fully updated edition of the most widely used occupational therapy text for the course continues to emphasize the &;whys&; as well as the &;how-tos&; of holistic assessment and treatment. Now in striking full color and co-edited by renowned educators and authors Diane Powers Dirette and Sharon Gutman, Occupational Therapy for Physical Dysfunction, Eighth Edition features expert coverage of the latest assessment techniques and most recent trends in clinical practice. In addition, the book now explicitly integrates &;Frames of Reference&; to help students connect theories to practice and features a new six-part organization, thirteen all-new chapters, new pedagogy, and more.
Ergotherapie. --- Physiotherapy. Alternative treatments --- ergotherapie --- handtrauma's --- handvaardigheid --- personen met een motorische beperking
Choose an application
Choose an application
Theatrical science --- personen met een mentale beperking --- danseducatie --- dansexpressie --- personen met een motorische beperking
Choose an application
Choose an application
Meer dan ooit krijgen leerkrachten te maken met zorgleerlingen. Het is, zeker in het kader van Passend Onderwijs, de taak van leerkrachten om al deze kinderen met hun individuele behoeften op een passende manier les te geven. Onder de zorgleerlingen valt ook het zogenaamde onhandige kind. Het kind dat zich minder vanzelfsprekend kan bewegen en daardoor wordt belemmerd in het spelen, leren en zichzelf verzorgen. Het kind dat extra veel moeite en energie moet opbrengen voor vaardigheden die zijn of haar klasgenoten automatisch lijken te ontwikkelen. Het gaat hier over de leerlingen met DCD, developmental coordination disorder, een stoornis in de motorische coördinatie. Om een leerling met DCD adequaat te kunnen begeleiden in de klas, heeft een leerkracht meer achtergrondinformatie over de stoornis nodig. In de DCD-Hulpgids voor leerkrachten wordt deze informatie op een heldere manier beschreven en toegelicht met veel voorbeelden uit de praktijk. De praktische adviezen voor algemene en meer specifieke situaties worden als mogelijk helpende ideeën aangereikt, met als doel dat het kind met DCD positievere resultaten kan behalen op de schoolse vaardigheden.
DCD --- dyspraxie --- ontwikkelingsstoornissen --- leerproblemen --- 464 --- Ontwikkelingsdyspraxie --- Ontwikkelingsdyspraxie. --- personen met een motorische beperking --- Orthopedagogics --- motorische ontwikkeling --- coördinatie --- bewegingsstoornissen --- Motoriek --- Kinderen. --- Didactics --- Primary education --- Secondary education
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Social policy and particular groups --- personen met een mentale beperking --- vormingswerk --- personen met een beperking --- personen met een visuele beperking --- jeugdwerk --- activiteitenbegeleiding --- inclusief beleid --- kinderen met een beperking --- personen met een motorische beperking --- Antwerp [Province]
Choose an application
This book serves as a practical guide for parents of children with motor disabilities, aiming to provide insights into daily challenges and support in enhancing their child's independence. The authors, who include therapists and a journalist with personal experience, combine their expertise to offer practical advice on daily activities such as sitting, lying, and mobility. The book emphasizes understanding the child's capabilities and offers solutions that can be easily implemented at home. It also provides information on financial matters and valuable resources. The book is designed to be both a readable guide and a reference tool for parents navigating the complexities of raising a child with such disabilities.
Orthopedagogics --- Neuropathology --- neurologie --- orthopedagogiek --- communicatie --- mondhygiëne --- eten --- spierziekten --- personen met een fysieke beperking --- manutentie --- spelen --- kinderen met een beperking --- persoonlijke hygiëne --- personen met een motorische beperking --- Bewegingsorgaan --- Handicap --- Hersentrauma --- Cerebrovasculair accident --- Kind --- Motor ability in children --- Children with disabilities
Choose an application
The definitive work on occupational therapy for physical dysfunction returns in its Sixth Edition, with distinguished co-editors and clinical, academic, and consumer contributors. This text provides a current and well-rounded view of the field& from theoretical rationale to evaluation, treatment, and follow-up. Through the Occupational Functioning Model, this edition continues to emphasize the conceptual foundation of practice. New features include Evidence Tables summarizing the evidence supporting each intervention and Assessment Tables summarizing the pros and cons of key assessment tools. A brand-new companion DVD contains video clips demonstrating range of motion, manual muscle testing, construction of hand splints, and transferring patients.
Occupational therapy --- People with disabilities --- Occupational Therapy --- Disabled Persons --- Rehabilitation --- rehabilitation --- Ergotherapie --- Orthopedie --- Handorthese --- Rolstoel --- Cerebrovasculair accident --- Hersentrauma --- Reumatoïde artritis --- Brandwonden --- Amputaties --- Lichamelijk gehandicapten --- Revalidatie --- Occupational therapy. --- Occupational Therapy. --- Rehabilitation. --- rehabilitation. --- Physiotherapy. Alternative treatments --- handvaardigheid --- handtrauma's --- personen met een motorische beperking --- ergotherapie --- departement Gezondheidszorg 11 --- ergotherapie bij fysische stoornissen
Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|