Listing 1 - 10 of 2146 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Hoe zorg je als manager dat nieuwe medewerkers zich thuis voelen en zo snel mogelijk productief bijdragen? Dit boek leert je de kunst van proactief werkgeverschap in een reeks direct toepasbare stappen, gepresenteerd in de vorm van een herkenbaar verhaal, een stappenplan en een samenvatting. Vol praktische informatie en adviezen voor zowel het werven als het behouden van uw nieuwe medewerker. Want vinden is nu eenmaal niet hetzelfde als binden!
Choose an application
Choose an application
Deel I: Dus jij wilt trainer worden Hoofdstuk 1: Wat is een trainer? Hoofdstuk 2: Waarom volwassenen leren Hoofdstuk 3: De trainingscyclus Deel II: De beste training ter wereld organiseren Hoofdstuk 4: Behoeften bepalen en leerdoelstellingen ontwikkelen Hoofdstuk 5: Het trainingsontwerp ontwikkelen Hoofdstuk 6: Kant-en-klare trainingen gebruiken Hoofdstuk 7: Voorbereid zijn op succes Deel III: Showtime: een dynamische trainingssessie houden Hoofdstuk 8: Het gebruiken van een trainingsplan: jouw baan als facilitator Hoofdstuk 9: Showtime: succes boeken Hoofdstuk 10: Werken met media en andere visuals Hoofdstuk 11: Trainen met stijl Hoofdstuk 12: Problemen aanpakken: wat moet een trainer doen? Deel IV: Het is nog niet voorbij: de follow-up Hoofdstuk 13: Evaluatie: het is nog niet voorbij! Hoofdstuk 14: Toepassen wat er geleerd is Deel V: De professionele trainer Hoofdstuk 15: De volmaakte professional Hoofdstuk 16: Trends in trainingen Deel VI: Het deel van de tientallen Hoofdstuk 17: Tien tips om op de juiste manier van start te gaan Hoofdstuk 18: Tien manieren om participatie te bevorderen Hoofdstuk 19: Tien manieren om tijd te besparen tijdens je training Hoofdstuk 20: Tien manieren om groepjes te vormen Hoofdstuk 21: Tien manieren om humor in je training te brengen Hoofdstuk 22: Tien ijsbrekers die werken
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Marketeers zijn al jaren bezig met hun customer journeys. Bij Communicatie en HR staat de employee journey nog in de kinderschoenen. Hoog tijd om daar verandering in te brengen, want de schaarste op de arbeidsmarkt neemt toe.Millennial of niet, medewerkers kiezen voor een organisatie die aansluit bij hun eigen identiteit, purpose, wensen en behoeften. Om te overleven als organisatie is aandacht voor de optimale employee journey essentieel. Daarmee kiezen de juiste talenten voor jouw organisatie, dragen medewerkers gepassioneerd bij aan succes en zijn en blijven oud-medewerkers ambassadeur.Dit boek neemt je stap voor stap mee in het creëren van een awe-inspiring employee experience tijdens de hele employee journey.* Inzicht in de belangrijkste factoren en de belangrijkste contactmomenten* Vanuit het perspectief van de organisatie én de medewerker* Cijfers, feiten en theorie* Tips en tricks om direct aan de slag te gaan* Aansprekende cases met concrete voorbeelden uit de praktijk
Choose an application
Dit boek geeft uitgangspunten en concrete suggesties voor het begeleiden van effectieve leerprocessen. Met dit boeken kunnen begeleiders ervoor zorgdragen dat leertrajecten effectief zijn. Het in dit boek gepresenteerde model, de Interventiekaart, is toepasbaar als diagnose- en adviesmodel bij de ontwikkeling van effectieve leertrajecten. De Interventiekaart is ook te gebruiken als begeleidingsmodel tijdens leertrajecten en als richtingaanwijzer wanneer leertrajecten lijken te stagneren. Het boek sluit af met een beschouwing van begeleiding van leerprocessen als weg naar ducation permanente Inhoudsopgave : 1 Uitgangspunten 1.1 Inleiding 1.2 Effectief en creatief leren veranderen 1.3 Leren veranderen en aannames 1.4 Leren veranderen en niveaus van leren 1.5 Leren veranderen en het coachen van leerprocessen 1.6 Leren veranderen en de interactie als locatie van verandering 1.7 Leren veranderen en de interventiekundige als instrument 2. De Interventiekaart 2.1 Elementen van leertrajecten 2.2 Interventiekaart en toepassingsgebieden 2.2.1 De Interventiekaart als diagnose- en adviesmodel 2.2.2 De Interventiekaart als begeleidingsmodel 3. Soorten interventies 3.1 Inleiding 3.2 Soorten interventies 3.3 De waarde van procesinterventies 3.3.1 Het belang van procesinterventies in relatie tot het werken met De Interventiekaart 3.3.2 Soorten procesinterventies 3.3.3 Voorbeelden van procesinterventies 4. Dialoog en gewoontepatronen 4.1 Inleiding 4.1.1 Zelfsturing en samenwerking en de dialoog als instrument 4.1.2 Dialoog en effectief gedrag 4.1.3 Dialoog en niet-effectief gedrag 4.1.4 De Interventiekaart en het bevorderen van dialoog 4.2 De invloed van gewoontepatronen op het leerproces 4.2.1 Gewoontepatronen: wat verstaan we daaronder en hoe ontstaan ze? 4.2.2 Hoe ontstaan verstarringen en de interactiedynamiek 4.2.3 Op welke elementen in de interactie kan de interventiekundige zijn (proces)interventies richten? 4.2.4 Hoe kan de interventiekundige bijdragen aan het (laten) doorbreken Van belemmerende gewoontepatronen? 5. Leren te leren: het nooit eindigende verhaal 5.1 Enkele vragen het antwoorden 5.2 De kunst van het interveniren 5.3 Leren te leren en het niet-effectieve gedrag van interventiekundigen 5.4 Lastige momenten: De Interventiekaart als wegwijzer en zelfhulpmiddel 5.5 Lastige momenten als leermomenten 5.6 Lastige momenten als transformatiekansen
Personeelsbeleid --- Personeelsbeleid. --- E-books
Choose an application
Listing 1 - 10 of 2146 | << page >> |
Sort by
|