Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Personnel management --- Personeelsadvertenties --- Personeelsselectie --- kwantitatieve inhoudsanalyse --- Personeelsselectie. --- kwantitatieve inhoudsanalyse.
Choose an application
Doelstelling: Er zijn drie doelstellingen bij dit corpusonderzoek:1. In de studie worden de bestaande anglicismenindelingen voorgesteld. 2. In het tweede hoofdstuk worden de verschillende anglicismentypes in de eigen anglicismenindeling beschreven. In het derde hoofdstuk worden de spelling, de genera en de verbuigingen van de anglicismen in het corpus geanalyseerd en daarnaast wordt het gebruik van de genera en de verbuigingen in de woordenboeken vergeleken met het gebruik in de personeelsadvertenties.3. In het laatste deel wordt de frequentie van de anglicismen in de personeelsadvertenties van de verschillende economische sectoren onderzocht. Middelen of methode: Bij deze drie doelstellingen wordt de volgende methode gevolgd:1. Om een overzicht te geven van de bestaande literatuur, worden de verschillende anglicismentypologieën van Betz (Stammerjohann 1975), Carstensen (2001), Busse (2001), Adler (2004) en Peter von Polenz (1979) samengevat. Op basis daarvan wordt een eigen anglicismenindeling opgesteld.2. Op basis van ten Cate (2004) en Carstensen (1980) wordt uitgelegd hoe het Duits vreemde invloeden aan zijn eigen grammaticale systeem aanpast. Vertrekkend vanuit deze theorieën worden de verschillende anglicismentypologieën uitgelegd, die in het corpusonderzoek gebruikt worden. Op basis van Carstensens onderzoek (1980) wordt het corpus in het derde hoofdstuk geanalyseerd.3. In het vierde en laatste hoofdstuk steun ik op 'Klassifizierung der Wirtschaftszweige (WZ 2008)' des Statistischen Bundesamtes Deutschland en op de theorie van Peter von Polenz (1979). Resultaten: De bestaande indelingen waren grotendeels bruikbaar, alleen voor de samengestelde anglicismen heb ik een andere indeling moeten hanteren. Het gebruik van de anglicismen in de woordenboeken en in de personeelsadvertenties verschilt nauwelijks. Bij de frequentie van de anglicismen in de economische sectoren viel op dat de meeste anglicismen in de sectoren 'Herstellung', 'Information und Kommunikation', 'Finanz- und Versicherungsdienstleistungen' und 'freiberufliche, wissenschaftliche und technische Dienstleistungen' voorkwamen. De 'Fremdwörter', 'englische Zusammensetzungen' en de 'Mischkomposita' vormen bijna altijd samen de drie grootste groepen.
(Contrastieve) taalkundige studie. --- Anglicismen. --- Duitse taalkunde. --- Economische sectoren. --- Genus. --- Lexicologie. --- Orthografie. --- Personeelsadvertenties. --- Verbuigingen.
Choose an application
De communicatie rond personeelswerving en -selectie is complex. De strijd om de sollicitant is een mengvorm van in- en verkoopsmarketing. Er is aandacht voor het bedrijfsimago, want ook de klant leest de advertentie mee. Arbeidsmarktcommunicatie wordt een nieuw specialisme met elementen van personeelsbeleid, organisatiemanagement, arbeidsmarktmarketing en communicatievaardigheden. De verschillende onderdelen van het proces komen aan bod : het onderzoek van de markt, de communicatiemiddelen, de personeelsadvertentie, de wervingscampagne organiseren. Dankzij de talrijke creatieve illustraties, de stimulerende opdrachten en de degelijke cases is dit een boeiend boek, ook voor niet-specialisten.
arbeidsmarkt --- Labour market --- personeelsadvertenties --- bedrijfscommunicatie --- zakentaal --- Mass communications --- #KVHA:Communicatie --- #KVHA:Personeelsadvertenties --- #KVHB:Arbeids- en organisatiepsychologie --- #KVHB:Personeelsselectie --- 65.012.45 --- Effectieve communicatie --- communicatie --- personeelswerving --- 007 --- 658.33 --- Communicatie
Choose an application
Wat te doen als je werkloos raakt ? De eerste tip: noem het baanloosheid. Het vinden van een baan is al werk genoeg !Of je nu net afgestudeerd bent en voor het eerst de markt op gaat, of al 33 jaar bij een werkgever hebt gezeten en opnieuw een baan moet zoeken: het is moeilijk om jezelf te 'verkopen' en snel aan de slag te kunnen.Vacatureluurs is een boek voor ervaren vacatuurders én nieuwelingen op de arbeidsmarkt. Met humor en bruikbare tips leidt Emily Harmsen je door de wereld van solliciteren heen.Dit boek biedt praktische tips op het gebied van solliciteren met gebruik van social media, het schrijven van een goede profieltekst voor je CV en het uitbreiden van je netwerk. Daarbij geeft het ook advies om met afwijzingen om te gaan en jezelf te blijven ontwikkelen tijdens je baanloze periode.Bron : http://www.lannoo.be
Labour market --- ontslag (economie) --- werkloosheid --- Personnel management --- solliciteren --- Solliciteren --- Arbeidsmarkt --- Personeelsadvertenties --- Sollicitatiegesprekken --- Sociale media --- Bee Collection --- Sollicitatie --- Vacature --- Sollicitatiegesprek
Choose an application
Online rouleren er honderdduizenden vacatures. Hoe bereik jij met jouw ene vacature de ideale kandidaat ? Hoe val je op en spreek je aan ? Met de juiste woorden! Woorden die samen een wervende vacaturetekst vormen.Werven met Woorden is de onmisbare handleiding voor iedereen die regelmatig vacatureteksten schrijft. Handige tips, makkelijk toe te passen principes en inspirerende voorbeelden maken het schrijven van vacatureteksten voortaan eenvoudiger, doeltreffender én leuker. Het boek is een musthave voor onder meer recruiters, intercedenten, hr-medewerkers, arbeidsmarktcommunicatiespecialisten, communicatiemedewerkers en tekstschrijvers.Bron : http://www.bol.com
Recrutement Werving --- Sélection du personnel Personeelsselectie --- Communication écrite Schriftelijke communicatie --- Personeelsadvertenties --- Schrijven --- Taalgebruik --- Arbeidsmarktcommunicatie --- Personeelswerving --- Solliciteren --- Vacature --- Sollicitatie
Choose an application
Employer branding is een krachtig wapen in de war for talent. Wil je het juiste talent aantrekken voor je organisatie? Dan heb je nood aan gefundeerde inzichten over hoe je jezelf als werkgever aantrekkelijk kan maken én kan onderscheiden van de rest. In de praktijk nemen organisaties hierover vaak beslissingen uit de losse pols en op basis van intuïtie. Nochtans reikt het wetenschappelijk onderzoek over employer branding heel wat bruikbare tips aan. De auteurs overbruggen met dit boek de kloof tussen onderzoek en praktijk, en vullen hun evidencebased aanpak aan met inspirerende voorbeelden en best practices uit het werkveld.https://www.academiapress.be/nl/de-strijd-om-talent-0https://www.academiapress.be/nl/de-strijd-om-talent-0
Communicatiemanagement --- Personeelsbeleid --- talentmanagement --- communicatiemanagement --- Personeelsrecrutering --- Personeelsselectie --- 331.108 --- Personnel management --- personeelsadvertenties --- aanwerving en selectie --- HRM (human resource management) --- Employer branding --- Personeelswerving --- Bedrijfscultuur --- Bedrijfscommunicatie --- Medewerkerstevredenheid --- Beloning --- Interne marketing --- Imagomanagement
Choose an application
Employer branding is een krachtig wapen in de war for talent. Wil je het juiste talent aantrekken voor je organisatie? Dan heb je nood aan gefundeerde inzichten over hoe je jezelf als werkgever aantrekkelijk kan maken én kan onderscheiden van de rest. In de praktijk nemen organisaties hierover vaak beslissingen uit de losse pols en op basis van intuïtie. Nochtans reikt het wetenschappelijk onderzoek over employer branding heel wat bruikbare tips aan. De auteurs overbruggen met dit boek de kloof tussen onderzoek en praktijk, en vullen hun evidencebased aanpak aan met inspirerende voorbeelden en best practices uit het werkveld.https://www.academiapress.be/nl/de-strijd-om-talent-0https://www.academiapress.be/nl/de-strijd-om-talent-0
Personnel management --- personeelsadvertenties --- aanwerving en selectie --- HRM (human resource management) --- Employer branding --- Personeelsbeleid --- Personeelswerving --- Bedrijfscultuur --- Bedrijfscommunicatie --- Medewerkerstevredenheid --- Beloning --- Interne marketing --- Imagomanagement --- Communicatiemanagement
Choose an application
Medewerkers bepalen het succes van een organisatie! Een organisatie die het personeel werft en bindt, dat echt past bij haar missie, visie en cultuur, presteert aantoonbaar beter. Maar hoe doe je dat? Door te investeren in een sterk werkgeversmerk. En door te communiceren op een manier die het employer brand in al zijn facetten tot leven laat komen.Toch is er nog (te) weinig aandacht voor dit onderwerp. In dit vakboek vind je daarom alle informatie over employer branding en arbeidsmarktcommunicatie gebundeld. Je leert wat de rol is van het werkgeversmerk, hoe je het DNA van een merk ontdekt en hoe je met communicatie een plek verovert voor het employer brand in het brein van passende (potentiële) medewerkers. Het boek is bedoeld voor zowel HR- als communicatieprofessionals en dient als aanvulling op de vakliteratuur van relevante opleidingen. Bron : http://www.managementboek.nl
Arbeidsmarkt. --- Communicatie. --- Personeelswerving. --- Personeelsadvertenties. --- arbeidsmarkt --- Advertising. Public relations --- Labour market --- Industrial psychology --- marketingcommunicatie --- Business policy --- HRM (human resource management) --- Mass communications --- Personeelsselectie --- Personeelsadvertenties --- Arbeidsmarktcommunicatie --- personeelsbeleid --- Communicatiemanagement --- Bedrijfscommunicatie --- #KVHB:Arbeidsmarkt --- #KVHB:Arbeids- en organisatiepsychologie --- #KVHB:Bedrijfscommunicatie --- 367.2 --- HRM --- bedrijfscommunicatie --- arbeidspsychologie --- organisatiepsychologie --- 331.4 --- 658.011 --- 331.6 --- 659.3 --- 659 --- 658.3 --- personeelsbeleid, HRM --- human resources management --- Arbeidsmarkt. Werkgelegenheid --- Bedrijfsbeleid --- Arbeids- en organisatiepsychologie --- Massacommunicatie --- Reclame. Public relations --- Arbeidsmarkt --- Bedrijfspsychologie --- organisatiecultuur --- employer brand --- bedrijfsimago --- communicatievaardigheden --- PXL-Business 2016 --- Employer branding --- Medewerkerstevredenheid --- Personeelswerving --- Monograph
Choose an application
Arbeidsmarktcommunicatie. --- Personeelswerving. --- Solliciteren --- Personeelsselectie --- Advertising --- Dutch language --- Publicité --- Néerlandais (Langue) --- Labor market --- Written Dutch --- Travail, Marché du --- Néerlandais écrit --- Communicatie --- Effectieve communicatie --- Arbeidsmarkt --- Arbeidsmarktcommunicatie --- Personeelsadvertenties --- Communicatieplannen --- Personeelswerving --- Personeelsmanagement --- Werving --- communicatietechnieken --- personeelsselectie --- #SBIB:309H251 --- #SBIB:316.334.2A553 --- #SBIB:35H303 --- #SBIB:011.IO --- #KVHA:Communicatie --- personeelswerving --- #KVHA:Personeelsadvertenties --- #KVHB:Arbeids- en organisatiepsychologie --- #KVHB:Personeelsselectie --- Interne communicatie en organisatie --- Personeelsbeleid en loonbeleid, functieclassificaties --- Organisatieleer: mensen --- 658.33 --- Vacature --- Communicatieplan --- Sollicitatie
Choose an application
1. Functieanalyse 2. Rekrutering 3. De personeelsadvertentie 4. De selectie 5. De juridische spelregels bij aanwerving 6. het onthaal van de werknemer in het bedrijf 7. Verklarende woordenlijst
Personeelsselectie --- Recrutement du personnel --- 097 Personeelsbeleid --- 331.115.1 --- personeelsselectie --- personeelswerving --- onthaal in organisaties --- taakanalyse --- personeelswerving - aanwerving van werknemers --- 658.31 --- 658.33 --- 65.015 --- Aanwerving --- Personeelsbeleid --- Vacatures --- Aanwerving. --- Personeelsbeleid. --- Vacatures. --- vacatures --- Personnel management --- personeelsadvertenties --- nieuwe medewerkers --- arbeidsovereenkomst --- aanwerving en selectie --- interviewtechnieken --- meetinstrumenten (psychologie)
Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|