Listing 1 - 10 of 43 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Oui, la pédagogie coopérative, issue de « l'Éducation nouvelle » et des « méthodes actives », a pour projet inlassable de transmettre des savoirs. Non, elle ne confond pas le bricolage permanent avec le véritable apprentissage… Oui, le maître y assume son autorité. Non, elle n'a rien à voir avec le spontanéisme libertaire… Oui, elle s'attache à construire des outils précis et des démarches rigoureuses. Non, elle ne s'enferme pas dans un jargon technocratique… Il faut expliquer que la pédagogie coopérative est en phase avec les connaissances dont nous disposons aujourd'hui sur les apprentissages, le développement de la personne et le fonctionnement des groupes. Il faut rappeler que c'est aussi un projet porteur des valeurs de solidarité et de liberté. Il faut souligner qu'il s'agit bien, ici, de travailler, en même temps, au quotidien et dans le moindre geste, à articuler transmission et émancipation. Voilà tout ce que fait l'ouvrage-somme de Sylvain Connac. Véritable manuel de pédagogie pour l'école primaire, « Apprendre avec les pédagogies coopératives » va aussi plus loin : les apports théoriques et les exemples concrets s'y nourrissent réciproquement, un ensemble complet d'outils y est présenté couvrant aussi bien les objectifs d'apprentissage que l'organisation de la classe, la construction de l'autonomie que l'accès à la pensée réflexive. Des références historiques, des expériences de classes et d'école, des tableaux synthétiques, un lexique complet des principales notions complètent ce livre.
Choose an application
"Encounters, breaks and bonds: a study of the mother work in the Supermammat peer group This study explores a peer group for mothers, which is presented by the pseudonym Supermammat. The group is a third sector agent, which has served mothers and their children almost three decades. In the Supermammat group mothers get opportunity for carrying out functional programme, taking their children to organized childcare, sharing peer support and receiving professional aid. In addition to weekly meetings, outings, camps and other recreational activities are organized in the group. The aim of the operation is to support motherhood.The objective of the study is to describe practices of supporting mothers in the operation of the Supermammat group. The objective is approached by treating group’s history, current operation and principles directing it together with workers and their job towards supporting mothers participating in the operation of the Supermammat group. However, the study par excellence gives voice to people for whom the group has established. It’s most central aim is to tell what kind of meaning the operation of the group has for mothers. This is ethnographically executed case study, which starting point is to explore restricted research subject by utilizing different perspectives and datas. The core data consists of interviews of mothers participated in the operation of the Supermammat group (N=23) and fieldnotes gathered during participant observation. In addition, interviews of persons worked on the group (N=11) are included in the data. The data gathered is supplemented by the documents from the operation of the group.Research findings indicate that the operation of the group has turned more professional and functionally more various in the course of time. The operation consists of many elements, reaches dozens of mothers annually and requires contribution of several agents. Participating in the operation gets it’s meaning as encounters, breaks and bonds. The group gives an opportunity for encounters forming both peer support and professional aid. At the same time, it constructs a chance of withdrawing from everyday life by producing breaks to mother’s routines. In addition, participating in the operation of the Supermammat group gives space for constructing an affinity, various relationships and connections fastened on the group. "
Counselling & advice services --- motherhood --- peer support --- peer activity --- peer group
Choose an application
Choose an application
Peer counseling of students. --- Peer mediation. --- Peer group mediation --- Mediation --- Peer-group counseling of students --- Student-to-student counseling --- Educational counseling
Choose an application
Interpersonal relations --- Interpersonal relations in children --- Family --- Interpersonal Relations --- Peer Group
Choose an application
Health Education --- Health Promotion --- Peer Group --- Self-Help Groups --- organization & administration --- organization & administration --- organization & administration
Choose an application
Increase your understanding of the etiology, prevention, and treatment of delinquency! This informative book provides you with specific strategies to assess delinquency and to increase the effectiveness of any prevention program. In addition, it presents a community peer model of delinquency with important implications for delinquency prevention programs and for delinquency research. Examining specific cultural groups in the United States, including Caucasians, East Asians, South-East Asians, Polynesians/Micronesians, and Vietnamese, as well as Japanese youths in their homeland, this
Juvenile delinquency. --- Peer pressure. --- Juvenile delinquency --- Prevention of juvenile delinquency --- Crime prevention --- Peer group influence --- Peer group pressure --- Peer influence --- Pressure, Peer --- Social influence --- Social pressure --- Delinquency, Juvenile --- Juvenile crime --- Conduct disorders in children --- Crime --- Juvenile corrections --- Reformatories --- Prevention.
Choose an application
SUBSTANCE DEPENDENCE --- DANGEROUS BEHAVIOR --- ACQUIRED IMMUNODEFICIENCY SYNDROME --- BEHAVIOR THERAPY --- SEX BEHAVIOR --- SYRINGES --- NEEDLE SHARING --- PEER GROUP --- PREVENTION AND CONTROL --- SUBSTANCE DEPENDENCE --- DANGEROUS BEHAVIOR --- ACQUIRED IMMUNODEFICIENCY SYNDROME --- BEHAVIOR THERAPY --- SEX BEHAVIOR --- SYRINGES --- NEEDLE SHARING --- PEER GROUP --- PREVENTION AND CONTROL
Choose an application
Le programme « médiateurs de santé - pairs » est un projet pilote qui développe une stratégie inédite en France par la formation et la professionnalisation de la pair-aidance dans le cadre de la prise en charge des troubles psychiques. En d'autres termes, un ancien patient rétabli peut, au travers du savoir tiré de son expérience, apporter aide et soutien aux patients actuellement pris en charge. Ce projet révolutionnaire s'inscrit dans un mouvement plus général d'autonomisation des patients. Mais comme toute révolution, celle-ci ne se passe pas forcément dans la douceur, et les résistances, voire les oppositions, ont été et sont toujours nombreuses : reconnaissance du médiateur comme un professionnel et non plus comme un usager, crainte de la part des personnels de santé de cette nouvelle organisation, risque pour le médiateur de se confronter à sa maladie, etc. Et pourtant, cette expérience menée dans trois régions françaises a aussi apporté bon nombre de points positifs : revalorisation des malades, anciens patients qui gagnent en estime de soi et se sentent capables de revenir dans la vie active. Dans cet ouvrage, la parole a été donnée à tous les acteurs de ce projet ambitieux et novateur : psychiatres, sociologues, psychologues et bien entendu, médiateurs. Le résultat en est un patchwork de points de vue et d'expériences qui met en lumière la construction d'une révolution intranquille...
Caregivers. --- Care givers --- Carers --- Family caregivers --- Home health caregivers --- Informal caregivers --- Volunteers --- Patient Advocacy --- Peer Group --- Mental Health
Choose an application
Listing 1 - 10 of 43 | << page >> |
Sort by
|