Listing 1 - 10 of 21 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Handleiding voor ouders en onderwijsgevenden.Drs. L. LeclercqIn de reeks 'Een zorg van school en van thuis' bespreekt de auteur, pedagoge bij het centrum CPS, Centrum voor Onderwijsontwikkeling en Advies, faalangst bij schoolkinderen. Aan de hand van talrijke voorbeelden wordt eerst het fenomeen faalangst omschreven en wordt vervolgens gekeken naar het herkennen van faalangst, het voorkomen en aanpakken ervan. Bij dit laatste onderstreept de auteur nadrukkelijk het belang van de gezamenlijke aanpak van ouders en school om faalangstige en onzekere kinderen te ondersteunen. Waarbij aandacht wordt besteed aan het bieden van structurerende maatregelen, evenals het aanbieden van voldoende ontspanningsmogelijkheden. Voor geïnteresseerden is er een aanvulling opgenomen met bibliografische verwijzingen. Ouders en leerkrachten zullen dit prettig lezend boekje ongetwijfeld met belangstelling ontvangen.© NBD Biblion
Faalangst --- 419.3 --- Jongeren --- 415.3 --- 478.9 --- Pesten op school --- Pedagogische psychologie - Onderwijspsychologie --- Uitvoerende functies --- Overige vormingsgebieden
Choose an application
415.3 --- angst --- faalangst --- motivatie --- 419.3 --- studiemotivatie --- 455 --- Faalangst --- Motivatie --- Onderwijs --- agressie, emoties, instinct, motoriek en wil --- Pedagogische psychologie - Onderwijspsychologie
Choose an application
Praktische psychologie voor leren en onderwijzen is de herziene uitgave van de titel die eerder verscheen onder de naam Sociale psychologie voor het onderwijs. Het boek is een aanrader voor iedereen die direct of indirect met het opleiden van leerlingen of studenten te maken heeft. De uitgave bevat waardevolle inzichten voor het scheppen van een leeromgeving waarin zowel leerkracht als leerling optimaal kunnen presteren. Onmisbare informatie dus voor (aanstaande) leerkrachten en ander onderwijzend personeel (in opleiding). Het boek geeft via psychologische theorieën inzicht in de eigen manier van werken en de beïnvloeding daarvan door alles wat er in de klas of groep gebeurt. Daarbij komen ook de onderliggende schoolconcepten aan de orde. De theorie wordt afgewisseld met herkenbare praktijkvoorbeelden en praktische tips. De opdrachten bij elk hoofdstuk nodigen uit tot gerichte observatie van praktijksituaties, waardoor de beschreven theorieën eenvoudig te herkennen zijn. De nieuwe praktijkgerichte module maakt de uitgave bovendien geschikt voor competentiegericht en zelfstandig werken als basis voor de stage-opdrachten voor studenten.
onderwijsopleidingen --- Educational psychology --- psychology --- didactiek --- psychologie --- 419.3 --- Competenties --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Klassfeer --- Leerpsychologie --- Leraren (Kleuterleid(st)ers, Leerkrachten, Onderwijzers) --- Leren --- Onderwijsstijlen --- Onderwijsstrategieën --- Pedagogische psychologie --- Psychologie --- Onderwijspsychologie --- Onderwijzen --- Leeromgeving --- Klas --- Pedagogische psychologie - Onderwijspsychologie --- leerpsychologie --- onderwijspsychologie --- pedagogische psychologie --- pedagogische psychologie, onderwijspsychologie --- Pedagogische psychologie. --- PXL-Central Office 2015
Choose an application
School management --- Educational psychology --- leerpsychologie --- onderwijspsychologie --- pedagogische psychologie --- psychologie --- 419.3 --- Education --- Psychology, Educational --- Psychology --- Child psychology --- pedagogische psychologie, onderwijspsychologie --- Educational psychology. --- Geschiedenis van opvoeding en onderwijs --- Lerarenopleiding --- handboeken en inleidingen --- algemeen --- handboeken en inleidingen. --- algemeen.
Choose an application
Roel heeft zin om naar school te gaan. Totdat hij hoort dat het die dag sport-en-speldag is. Dat was hij helemaal vergeten. Bah! Hoog in het klimrek klimmen. Dat vindt hij eng! Ineens voelt Roel zich niet zo lekker. Roel leert op deze sport-en-speldag dat iedereen wel ergens goed in is en dat het helemaal niet erg is als je iets niet goed kunt. Als papa Roel 's middags komt halen, vertelt Roel trots dat hij toch in het klimrek is geklommen. Zal Roel zich de volgende sport-en speldag weer niet lekker voelen? Nee hoor, Roel heeft een leuke dag gehad!
faalangst --- Didactics of social education --- socio-emotionele opvoeding --- prentenboeken --- wereldoriëntatie --- JB STAR --- 419.3 --- 471.44 --- Faalangst --- Sociaal-emotionele opvoeding --- 433.4 ) Sociaal - emotionele vorming --- Gevoelens- gedrag --- Multiculturele samenleving --- 472.9 --- Pedagogische psychologie - Onderwijspsychologie --- Sociale en emotionele opvoeding --- Kleuteronderwijs
Choose an application
#PEDA *015.3 --- leerpsychologie --- onderwijspsychologie --- 419.3 --- Leerpsychologie --- Onderwijspsychologie --- Pedagogische psychologie - Onderwijspsychologie --- Psychologie de l'éducation --- Psychologie pédagogique --- Psychopedagogie --- Psychopedagogy --- Pédagogie expérimentale --- 415.4 --- Leerprocessen --- Pedagogische psychologie --- Educational psychology --- Lerarenopleiding --- Algemeen. --- Educational psychology. --- Psychopédagogie --- Learning [Psychology of ]
Choose an application
Praktische psychologie voor leren en onderwijzen is de herziene uitgave van de titel die eerder verscheen onder de naam Sociale psychologie voor het onderwijs. Het boek is een aanrader voor iedereen die direct of indirect met het opleiden van leerlingen of studenten te maken heeft. De uitgave bevat waardevolle inzichten voor het scheppen van een leeromgeving waarin zowel leerkracht als leerling optimaal kunnen presteren. Onmisbare informatie dus voor (aanstaande) leerkrachten en ander onderwijzend personeel (in opleiding). Het boek geeft via psychologische theorieën inzicht in de eigen manier van werken en de beïnvloeding daarvan door alles wat er in de klas of groep gebeurt. Daarbij komen ook de onderliggende schoolconcepten aan de orde. De theorie wordt afgewisseld met herkenbare praktijkvoorbeelden en praktische tips. De opdrachten bij elk hoofdstuk nodigen uit tot gerichte observatie van praktijksituaties, waardoor de beschreven theorieën eenvoudig te herkennen zijn.De nieuwe praktijkgerichte module maakt de uitgave bovendien geschikt voor competentiegericht en zelfstandig werken als basis voor de stage-opdrachten voor studenten.Deze herziene uitgave is inhoudelijk geactualiseerd en aangepast aan recente ontwikkelingen in het onderwijs. Zo is de afstemming op competentiegericht opleiden nadrukkelijker geworden. Ook zijn representatieve cases opgenomen waardoor de stof praktijkgerichter is geworden. Bovendien sluit het boek nu beter aan bij de instroomstudenten vanuit het MBO en bij de multiculturele samenstelling op scholen. Verder is de maatschappelijke context als thema weer toegevoegd, deze was in de vorige editie weggelaten.
Didactiek. --- Pedagogische psychologie. --- onderwijsopleidingen --- Educational psychology --- didactiek --- psychologie --- #KVHB: Algemene psychologie --- #KVHB: Didactiek --- #KVHB: Onderwijspsychologie --- competenties --- onderwijspsychologie --- 305 --- 419.3 --- Klasklimaat --- Leeromgeving --- Leraren --- Leren --- Onderwijs --- Onderwijspsychologie --- Psychologie --- Waarneming --- Zelfbeeld --- Leren leren --- Psychologie van het onderwijs --- Sociale psychologie --- Pedagogische psychologie - Onderwijspsychologie
Choose an application
419.3 --- onderwijspsychologie (ler) --- evaluatie (onderwijs) --- onderwijspsychologie --- #PBIB:gift 2004 --- probleemoplossend denken --- toetsen --- Psychology, Educational --- Pedagogische psychologie - Onderwijspsychologie --- Pedagogische psychologie. --- didactische processen --- psychodiagnostiek --- leren leren --- Educational psychology --- School management --- #PBIB:2004.3 --- leerproblemen --- Education --- Psychology --- Child psychology --- Lerarenopleiding --- Algemeen.
Choose an application
Pedagogische tact is geen competentie, maar een kwaliteit van de leraar zelf. Bijvoorbeeld een goede vraag, een blik van verstandhouding, een besliste stem, een hand op de schouder ... Hoe ga je als leerkracht op een tactvolle manier om met emoties van je leerlingen? (samenvatting)
pedagogisch klimaat --- Teacher education. Teacher's profession --- Educational sciences --- leraren-leerling relatie --- Communicatie ; onderwijs --- Sociale vaardigheden ; leraren --- Leerling-leraarrelatie --- competenties --- leerkrachten --- leraren --- relatie leraar - leerling --- 419.3 --- 450.7 --- Interactie --- Opvoeding en onderwijs --- Pedagogische psychologie --- Relatie leraar-leerling --- 454.22 --- Relatie onderwijsgevende-leerling --- 450.4 --- Leerkrachtvaardigheden --- Pedagogie --- Pedagogische psychologie - Onderwijspsychologie --- Opleiding en bijscholing --- Onderwijsstijlen --- Education --- Philosophy --- Teacher-student relationships --- Effective teaching
Choose an application
stoma heeft een grote impact op het leven van de patiënt. De doelstelling van de bachelorproef is via een ontwikkelde tool de educatie aan de stomapatiënt te optimaliseren. Deelvragen die hierbij geanalyseerd worden, zijn: -Op welke manier kunnen de zorgverleners steun geven aan de patiënt bij de psychologische verwerking? -Hoe gebeurt de educatie optimaal rond de verzorging van een colo-en ileostoma? -Welke alternatieven, met het oog op het ontslag, kunnen aangeboden worden bij de patiënt om hen beter te informeren? Dit alles wordt uitgediept in een literatuurstudie over stoma en wordt daarna via het model van bij de Vaate in een infobrochure gegoten. Naast deze infobrochure zal AZ Maria Middelares gebruik kunnen maken van een instructiekaart en kunststoma. Uit de bachelorproef is gebleken dat zowel pre- als postoperatieve educatie aan een stomapatiënt zeer belangrijk zijn, opdat deze patiënt het volledige proces beter kan verwerken. Ook wordt duidelijk dat schriftelijke voorlichting vele voordelen heeft en daarom hier ook verkozen wordt. Het is van belang dat de infobrochure nog verder geëvalueerd wordt.
Verpleegkunde --- sociale vaardigheden --- Educational sciences --- opvoeding --- pedagogiek --- Social psychology --- #PEDA *6.018.326 --- #PEDA *6.58 --- interactionele theorie --- opvoeding en onderwijs --- 419.3 --- 467 --- 474.22 --- Gedragsproblemen --- Interactief onderwijs --- Kinderen --- Opvoeding --- Opvoedingsstijlen --- Relatie leraar - leerling --- Sociaal-agogische vaardigheden --- Sociale vaardigheidstrainingen --- Gedrag --- Interactie --- Leary --- Lichaamstaal --- Taal --- Pedagogische psychologie - Onderwijspsychologie --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- Onderwijsstijlen
Listing 1 - 10 of 21 | << page >> |
Sort by
|