Listing 1 - 10 of 19 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
#GSDBP --- 453.2 --- pedagogiek (gez) --- multiple-choice-toetsen
Choose an application
In de gezondheidszorg wordt een belangrijk aantal beroepsbeoefenaren nog op de werkplek opgeleid onder verantwoordelijkheid van de bedrijfstak. In augustus 1997 wordt het opleidingsstelsel voor de verpleging en verzorging ingrijpend gewijzigd. Onder andere gaat het huidige private inservice onderwijs, een vorm van leren én werken, onder de regie van de minister van OC&W als beroepsbegeleidende en duale leerweg deel uit maken van het secundaire en hoger beroepsonderwijs. De transformatie van het inservice onderwijs in dat nieuwe opleidingsstelsel is voor de VOVB, de Vereniging van Opleidingsinstituten voor de Verplegende en verzorgende Beroepen, aanleiding voor de uitgave van dit boek. In Leren en werken in het gezondheidszorgonderwijs belichten deskundigen de ontwikkelingen in het beroepsonderwijs, met name het streven de verschoolsing van het beroepsonderwijs terug te dringen door het onderwijs dichter bij de beroepspraktijk te brengen. Uitvoerig gaan de auteurs in op hun kanttekeningen bij de herwaardering van de leerweg die leerlingen in staat stelt een beroep te leren in de beroepspraktijk. Ofschoon de meeste auteurs het gezondheidszorgonderwijs als referentie nemen, is de inhoud van het boek niet alleen bruikbaar voor het beroepsonderwijs in de gezondheidszorg maar ook voor beroepsopleidingen in andere sectoren.
613.3 --- didactisch proces (gez) --- gezondheidszorg (gez) --- pedagogiek (gez) --- verpleegkundige opleiding --- verpleegkundig beroep --- gezondheidszorg --- Nederland
Choose an application
Education, Nursing. --- verpleegkunde --- opleiding --- Nursing Education --- Educations, Nursing --- Nursing Educations --- Nurses --- Nursing --- Nursing Care --- Students, Nursing --- education --- 613 --- gezondheidszorg (gez) --- leerinhoud (gez) --- leerkracht (gez) --- pedagogiek (gez) --- student (gez) --- verpleegkunde (gez) --- Education, Nursing
Choose an application
In het eigen functioneren en er worden tips gegeven hoe dat eventueel is te veranderen. Opdrachten en praktijkoefeningen maken het geheel aanschouwelijk. Onderwijs vormt de spil van de samenleving, de docent het hart van het onderwijs. Zelfbewustheid komt zowel het onderwijs als de docent ten goede.
#gsdbP --- #KVHB:Didactiek --- #KVHB:Doceren --- pedagogiek --- onderwijs --- leraren --- 450 --- 489.4 --- didactisch proces (gez) --- leermethoden (gez) --- pedagogiek (gez) --- Leraren --- opleiding --- Teacher education. Teacher's profession --- 450.7 --- docent : zelfbewust (ler)
Choose an application
School management --- onderwijsmanagement --- schoolbeleid --- 371.1.07 --- 371 --- #GSDBP --- #A9206A --- #KVHB:Onderwijs --- #KVHB:Onderwijsbeleid --- schoolleiding --- schoolbegeleiding --- 430.1 --- pedagogiek (gez) --- Naslagwerk --- onderwijsstructuur --- management --- 458.1 --- Begeleiding --- Evaluatie: controle --- Interne werking --- Onderwijskunde: schoolleiding: begeleiding --- Rechten --- Rechtsinstanties: procedures --- Rechtspraak --- School en omgeving --- Schoolbeheer --- Schoolbestuur --- Schoolleiding --- Schoolbegeleiding: zelfevaluatie --- Visies en ontwikkelingen --- 371 Onderwijs. Schoolwezen --- Onderwijs. Schoolwezen --- 371.1.07 Schooladministratie. Schoolleiding --(organisatorisch) --- Schooladministratie. Schoolleiding --(organisatorisch)
Choose an application
Module 1. Begeleiding van leerlingen in de gezondheidszorgModule 2. Omgaan met veranderingen, de beginfase van de opleidingModule 3. Motivatie en faalangstModule 4. BegeleidingsvaardighedenModule 4a. Waarnemen en observerenModule 4b. Effectief luisteren en vragen stellenModule 4c. Assertieve vaardighedenModule 5. Methodische praktijkbegeleidingModule 6. BeoordelenModule 7. Omgaan met conflictenElke module bestaat uit:InleidingDoelstellingenBeginsituatieverkenningLeerinhoud
613.3 --- pedagogiek (gez) --- stagebegeleiding (gez) --- student (gez) --- leerlingenbegeleiding --- stagebegeleiding --- verpleegkundige opleiding --- conflicthantering --- evaluatie --- assertiviteit --- observeren --- faalangst --- gesprekstechnieken --- beoordelen --- praktijklessen --- #KVHB:Gezondheidszorg --- #KVHB:Leerlingbegeleiding --- 489.52 --- conflicten --- gespreksvaardigheden --- gezondheidszorg --- motivatie --- onderwijs --- verpleegkunde --- Studiebegeleiding (hoger onderwijs) --- Beroep en opleiding --- Pupil counseling. Pupil guidance --- Hygiene. Public health. Protection --- lesgeven --- Higher education --- communicatie --- luisteren --- opleiding --- studentenbegeleiding --- waarnemen en observeren --- Begeleiding --- Gezondheidszorg --- Studentenbegeleiding
Choose an application
Scholen lijken volkomen te draaien op hun directie en hun personeel, vooral de leerkrachten en de administratieve medewerkers. Achter de schermen spelen echter de bestuurders een zeer belangrijke rol. Op strategisch vlak, dus op lange termijn, bepalen zij de richting die de school uitgaat. De directie is er om dit in een dagelijks bestuur, dus op de korte termijn, te vertalen en dit met haar medewerkers te realiseren.
Onderwijs --- Onderwijskunde. --- Onderwijsmanagement. --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Schoolleiding. --- Organisatie. --- Onderwijsbeleid. --- School management --- onderwijsmanagement --- schoolbeleid --- #A0109A --- 741 Schoolorganisatie --- 450.2 --- 451.2 --- 458.1 --- Inrichtende machten --- Onderwijsbeleid --- Onderwijsorganisatie --- Organisatie --- Schoolbestuur --- 450.4 --- pedagogiek (gez) --- Onderwijsmanagement --- Onderwijs; algemeen --- Organisatieleer --- Schoolleiders --- Schoolleiding --- Schoolmanagement --- Schoolbegeleiding --- Politiek, wetgeving en organisatie --- Organisatie - Management --- Opvoeding en onderwijs --- Verantwoord ondernemen --- Management --- Ethiek --- Managementethiek --- Bestuur --- Opvoeding --- Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen --- Ondernemingsethiek --- Godsdienst --- Sport --- Duurzaamheid --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Verpleegkunde --- Drank --- Gezondheid --- Volwassene --- Pedagogiek --- Statistische gegevens
Choose an application
Verantwoord meten van leerresultaten is een belangrijk kwaliteitsinstrument voor schoolleiding, vakgroep of curriculumcommissie en docent. Op elk van deze niveaus in de onderwijsorganisatie is het van belang vast te stellen of het programma beantwoordt aan de eisen voor het beoogde resultaat: het afleveren van een vaardige beroepsbeoefenaar.Dit handboek voor beoordeling van leerresultaten biedt gerichte informatie voor de totale onderwijsorganisatie. Na een algemeen inleidend gedeelte over beoordeling van leerresultaten volgt een uitgebreid instrumentarium voor toetsconstructie door de docent, een gedeelte met aanbevelingen voor vakgroepen en curriculumcommissies die invulling geven aan de onderwijs- en examenregelingen en tot besluit een reeks aanbevelingen voor het management-niveau, waar de beleidskeuzes over procedures en faciliteiten gemaakt worden.
Toetsen (onderwijs) --- didactisch proces --- gezondheidszorgonderwijs --- meten van leerresultaten --- onderwijs --- 450.6 --- 613.3 --- beoordelingsschaal --- gezondheidszorg --- kwaliteitsbewaking --- leerresultaten* --- verpleegkundige opleiding --- 371.26 --- Evaluatie --- Examen --- Hoger onderwijs --- evaluatie (gez) --- gezondheidszorg (gez) --- leermethoden (gez) --- pedagogiek (gez) --- 489.4 )* Didactiek hoger onderwijs --- beoordeling --- beoordelingsinstrumenten --- didactiek --- didactische evaluatie --- didactische werkvormen --- evaluatie --- gezondheidsonderwijs --- toetsen --- toetsinstrumenten --- 489.4 --- didactisch proces (leerproces) --- examen --- kwaliteitsbewaking (audit) --- leerdoelstellingen --- leerproces --- onderwijsstructuur --- opleidingen --- Resultaten en selectie --- Beroep en opleiding --- Gezondheidsvoorlichting en -opvoeding --- Kwaliteitsbewaking --- Examens --- 484.4 --- modulair onderwijs --- Gezondheidsopvoeding --- Voeding
Choose an application
Veel leerlingen beginnen "zo hoog mogelijk" (doorgaans vertaald als "in het ASO"). Dat geeft immers "de beste" of "de meeste" mogelijkheden voor de toekomst. En bovendien: "ze kunnen nog altijd zakken als het niet goed gaat", en zo "zakken leerlingen af" naar "minder moeilijke richtingen". Leerlingen komen daardoor in een waterval terecht. Gewoonlijk gaat die waterval van ASO over TSO (soms KSO) naar BSO en verderop "zelfs" naar deeltijds onderwijs. Maar ook binnen die onderwijsvormen zijn er "hogere" en "lagere" richtingen en opties. Het is in de maatschappij trouwens niet anders: hoger gewaardeerde en lager gewaardeerde beroepen en functies. Twee watervallen als spiegels van elkaar.
Leerlingbegeleiding. --- Onderwijsmanagement. --- Pedagogie. --- Schoolleiding. --- Schoolloopbaan. --- Zorgverbreding. --- School management --- schoolbeleid --- schoolloopbaan --- leerlingenbegeleiding --- Pupil counseling. Pupil guidance --- Leerlingbegeleiding --- Onderwijsorganisatie --- #A0201A --- 742 Scholieren en studenten --- 37.015.31 --- 371.2 --- 430.8 --- 454.23 --- CLB-centra --- Differentiatie --- Gedragsproblemen(Kinderen met gedragsproblemen, Gedragsstoornissen) --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Relatie leraar-leerling --- Studiekeuze --- 450.5 --- pedagogiek (gez) --- Schoolloopbaan --- Secundair onderwijs --- Vlaanderen --- 484.2 --- leerlingbegeleiding --- Beroeps- en studievoorlichting ; algemeen --- Didactische principes --- Gelijke onderwijskansen --- Effectieve scholen --- CLB --- Remediëring --- Middenstand --- Technisch secundair onderwijs --- Technologische opvoeding --- Opvoeding en onderwijs --- Mobiliteit --- Sociale problematiek --- Onderwijs --- Leerlingen --- Resultaten --- Voortijdige schoolverlaters --- Effectieve school --- Opvoeding --- Leerling --- Resultaat --- Vroegtijdige schoolverlater --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Jongere --- Emigratie --- Centrum voor Leerlingenbegeleiding
Choose an application
De schooldirecteurs hebben zich de voorbije jaren steeds meer geprofileerd als onderwijsmensen met een specifieke en veeleisende functie. Door sommigen worden zij volwaardige managers genoemd. Anderen gruwen van die term en wijzen op de specificiteit van het ambt. De auteur van dit boek legt management en schoolleiderschap naast elkaar en komt tot de conclusie dat je schoolleiders gerust managers kunt noemen, maar dan wel van een bijzondere soort. Het volstaat niet de woorden 'bedrijf' en 'klanten' te vervangen door 'school' en 'ouders' om van een boek over bedrijfsmanagement een boek over schoolmanagement te maken. Onderwijs is een aparte wereld waar de toepassing van algemene managementtheorieën wel mogelijk is mits een aangepaste vertaling naar de onderwijssector. Vanuit onderzoek en uit vele contacten geeft de auteur een uiteenzetting over de vragen waarvoor schoolleiders staan en over de antwoorden die zij geven; hij geeft aan hoe scholen zich onder leiding van hun directeur verder kunnen ontwikkelen en wat hun grenzen zijn.
Schoolleiding. --- Schoolmanagement. --- Secondary education --- School management --- onderwijsmanagement --- schoolleiders --- 37 --- #A0008A --- 741 Schoolorganisatie --- 458.1 --- onderwijsbeleid --- schoolmanagement --- 489.32 --- Hoger onderwijs --- Management --- Schoolleiders (schooldirecties) --- Schoolmanagement --- Schoolorganisatie --- 450.4 --- 458.1 ) Organisatie en management van het onderwijs --- kwaliteitszorg --- management (gez) --- pedagogiek (gez) --- schoolbeleid --- schoolleiderschap --- Hoger onderwijs ; België --- Onderwijsmanagement --- Schoolleiders --- Schoolleiding: secundair onderwijs --- 37 Opvoeding en onderwijs --(algemeen) --- Opvoeding en onderwijs --(algemeen) --- schoolmanagement, directieraden, klassenraden, ouderavonden, oudercommissies, ouderparticipatie, schoolparlementen en schoolraden --- Organisatie - Management --- België; Hoger ondewijs; politiek, wetgeving en organisatie --- Mismanagement --- Opvoeding en onderwijs --- Praktijk --- 37 Education --- Education --- Schooldirectie --- Opvoeding --- Onderwijs --- Schoolleider
Listing 1 - 10 of 19 | << page >> |
Sort by
|