Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|
Choose an application
Elke behandelaar in de gezondheidszorg kent ze wel. Beterweters: patiënten die ja-maar zeggen, veeleisend zijn of adviezen niet opvolgen. Fredrike Bannink en René den Haan stellen dat lastige patiënten niet bestaan. Lastige interacties wel, en daar kun je iets aan doen.Een spiegel voor de behandelaarDe behandelaar speelt de hoofdrol in dit optimistische en praktische boek. Door de focus te richten op het aandeel van de behandelaar in mislukte en in geslaagde behandelingen, wordt de lezer een spiegel voorgehouden. Want ook behandelaars kunnen beterweters zijn. Verhalen en tips van patiënten, oplossingsgerichte oefeningen en casussen bieden de tools om de interactie te verbeteren.Aandacht voor specifieke situatiesSpecifieke aandacht is er voor interacties bij onvrijwillige patiënten, dwang en drang, voortslepende behandelingen, onverklaarde lichamelijke klachten, crisissituaties en suïcidaal gedrag. Ook beantwoorden de auteurs veelgestelde vragen uit de praktijk.(bron: https://www.bua.nl/zoeken/100-1426_Beterweters)
geestelijke gezondheidszorg --- communicatie --- Geestelijke gezondheidszorg - ggz --- Communicatie --- Patiënttevredenheid --- Psychotherapie --- 601.3 --- gezondheidszorg --- patiënttevredenheid --- 615 --- Arts-patiënt relatie --- Patiëntenbegeleiding --- Psychosomatiek --- Psychiatry --- psychiatrie --- tevredenheid --- patiënt-therapeut relatie --- interactie --- GGZ (geestelijke gezondheidszorg) --- PXL-Social Work 2017 --- patiëntenpsychologie --- Relatie arts - patiënt --- Relatie patiënt - zorgverlener --- 364.04
Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|