Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Basisonderwijs --- Enseignement primaire --- 430 --- 454.23 --- 464 --- 465 --- 467 --- 474.23 --- 1e leerjaar l.o. --- Gedragsproblemen --- Kinderen met leerproblemen --- Orthodidactiek --- Orthopedagogiek --- Overgangsproblematiek k.o. - l.o. --- Zorgverbreding --- Academic collection --- #SBIB:HIVA --- #SBIB:316.334.1O420 --- #GBIB:IDGP --- Leergedrag: sociaal, communicatief en emotioneel gedrag: algemeen --- 470.1 ) Aansluiting kleuteronderwijs - lager onderwijs --- eerste leerjaar --- leermoeilijkheden --- leerproblemen --- leesproblemen --- overgangsproblematiek k.o. - l.o. --- rekenproblemen --- socio-emotionele problemen --- taalproblemen --- Apprentissage [Désordres de l'] --- Leerstoornissen --- overgangsproblematiek k.o. - l.o
Choose an application
Dit boek geeft tips voor de uitwerking van gezamelijke activiteiten van de oudste kleuters en de kinderen van het eerste leerjaar. Daarnaast worden een aantal praktijkvoorbeelden beschreven van thema's en projecten die in dit kader kunnen worden uitgewerkt. Met volgende uitgewerkte activiteiten : in de winkel, de postbode, wegen, de grote schoonmaak, in de keuken, ogen en oren, het circus, geluid, auto's, verkeer, sprookjes (Doornroosje), lezen en de markt.
Overgangsproblematiek k.o. - l.o. --- overgang kleuter lager --- speelleerklassen --- speelleervormen --- speelleermiddelen --- 470.1 --- aansluiting kleuteronderwijs-lager onderwijs --- integratie --- Overgang 3ᄚ kleuter-1ᄚ lj. --- Aansluiting kleuteronderwijs - lager onderwijs --- Handboek/cursus --- Integratie kleuteronderwijs-lager onderwijs --- kleuterschool: aansluiting lagere school --- aansluiting kleuteronderwijs-lager onderwijs, schoolrijpheid --- Kleuteronderwijs en basisonderwijs --- Schoolrijpheid --- aansluiting --- Schoolrijpheid. --- aansluiting. --- Aansluiting. --- Overgangsproblematiek k.o. - l.o
Choose an application
Informatie en tips voor ouders en leerkrachten om te bepalen of een kleuter toe is aan de basisschool.Redactie Vlabin-VBCIn dit boek gaat Marc Litière, psychomotorisch systeemtherapeut en begeleider van kinderen met schoolrijpheidsproblemen, dieper in op de problematiek van schoolrijpheid. In de eerste twee hoofdstukken belicht Litière de overgang van de kleuterschool naar het eerste leerjaar/groep 3. Vervolgens bespreekt hij de voorwaarden waaraan een kleuter moet voldoen om schoolrijp te zijn, en staan er diverse metaforen over schoolrijpheid centraal. Daarna wordt besproken hoe men schoolrijpheid kan bepalen en meten, en worden er enkele maatregelen bekeken voor een vlotte overgang. In dit deel vind je ook een veertigtal oefenblaadjes voor het kind. Verder krijgen ouders en leerkrachten tips en adviezen om alarmsignalen te herkennen die erop wijzen dat de kleuter nog niet schoolrijp is. In het laatste hoofdstuk wordt een aantal misvattingen in verband met schoolrijpheid ontkracht. Dat alles wordt ondersteund door figuren, kaders met allerlei gedachten en citaten, een bibliografie en voorbeelden uit de dagelijkse praktijk. Een aanrader voor zowel leerkrachten en leerlingenbegeleiders als voor ouders.© NBD Biblion
Schoolrijpheid --- Kleuters --- Aansluiting kleuteronderwijs - lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Basisonderwijs --- Schoolrijpheid. --- overgang kleuteronderwijs - lager onderwijs --- schoolrijpheid --- aansluiting kleuteronderwijs-lager onderwijs --- Schoolrijpheid(Schoolgeschiktheid) --- schoolrijpheid (ler) --- Basisonderwijs; Vlaanderen --- Overgangsproblematiek k.o. - l.o. --- 082506.jpg --- kleuteropvoeding --- aansluiting kleuteronderwijs-lager onderwijs, schoolrijpheid --- (zie ook: Aansluiting kleuteronderwijs - lager onderwijs) --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- #KVHB:Schoolrijpheid --- eerste leerjaar --- 470.1 --- Overgang kleuteronderwijs - lager onderwijs --- kleuters --- overgang kleuterschool - basisschool --- onderwijs --- 37 --- 371 --- aansluiting kleuter- en lager onderwijs --- Didactics of primary education --- Orthopedagogics --- Toddlers --- Study and teaching --- Belgium --- Overgangsproblematiek k.o. - l.o --- Kleuter
Choose an application
Dit boek behandelt thema's die het basisonderwijs vandaag in beweging brengen. Het steunt op eigen ervaringen gekoppeld aan een hedendaagse 'ervaringsgerichte' visie op het onderwijs en op een mensbeeld dat meer dialogaal is dan individualistisch.
Differentiatie. --- Onderwijskunde. --- basisonderwijs --- gedifferentiëerd onderwijs --- zelfstudie --- Primary education --- Didactic strategies --- didactiek --- verbondenheid --- #KVHB:Lager onderwijs --- #KVHB:Pedagogie --- #KVHB:Didactiek --- onderwijsvisie --- ervaringsgericht onderwijs --- zelfstandig leren --- hoekenwerk --- contractwerk --- zelfstandigheid --- differentiatie --- 474 --- 474.23 --- Aansluiting kleuteronderwijs - lager onderwijs --- Basisonderwijs --- Basisschool --- Contractwerk --- Differentiatie --- Hoekenwerk --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Kleuteronderwijs --- Onderwijs --- Verbondenheid --- Zelfstandigheid --- 470 ) Basisonderwijs --- overgangsproblematiek k.o. - l.o --- waardenopvoeding --- Didactiek ; basisonderwijs --- Didactiek ; kleuteronderwijs --- Differentiërend onderwijs ; basisonderwijs --- 454.2 --- kleuterschool: differentiatie --- lagere school: differentiatie --- didactiek basisonderwijs --- didactiek basisonderwijs - didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs --- Didactische principes --- (zie ook: teleonderwijs) --- Didactiek --- Lager onderwijs --- Onderwijsstrategieën --- Differentiërend ond.; ba.o --- Didactisch principe
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|