Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Leren kiezen én leren leren worden als vakoverschrijdende eindtermen in opdracht gegeven aan het secundair onderwijs. In dit cahier voor didactiek wordt gepleit voor een geïntegreerde keuzebegeleiding van de leerlingen van de derde graad van het secundair onderwijs ddor samenwerking tussen leraars en medewerkers van centra voor leerlingenbegeleiding. Daarnaast is een optimale ondersteuning door professoren en diensten voor studieadvies van hogescholen en universiteit aangewezen. De aandacht gaat vooral naar het verwerven van een beter inzicht in mogelijkheden en beperkingen van de abituriënten én naar een optimale studeerstrategie. Dit zijn trouwens ook terecht verwachte begintermen voor verder studeren in het hoger onderwijs, zowel aan de hogescholen als aan de universiteiten. Een waaier van concrete werkmiddelen en instrumenten wordt aangereikt om bovengenoemde doelen te bereiken, rekening houdend met de psychologische attitudes van abituriënten.
Secondary education --- keuzebegeleiding --- HO (hoger onderwijs) --- Pupil counseling. Pupil guidance --- Higher education --- SO (secundair onderwijs) --- Flanders --- Enseignement supérieur et universitaire --- Hoger en universitair onderwijs --- #SBIB:37H0 --- Academic collection --- hoger onderwijs --- studiekeuze --- 489.51 --- Arbeidsmarkt --- Hoger onderwijs --- Secundair onderwijs --- Studiekeuze --- Studiemogelijkheden --- 37.048.4 --- Overgang secundair-hoger onderwijs --- Studie- en beroepsorientering (sbo) --- 489.3 )* Organisatie hoger onderwijs --- overgang s.o.-h.o. --- studiekeuze hoger onderwijs (ler) --- 489.1 --- Hoger onderwijs ; studievoorlichting --- Overgangsproblematiek secundair onderwijs-hoger onderwijs --- Studiekeuze ; hoger onderwijs --- studiebegeleiding --- Leerlingbegeleiding --- Studiekeuze ; leerlingbegeleiding --- Pedagogie --- Overgangsproblematiek secundair onderwijs - hoger onderwijs --- Studiegidsen --- leerlingbegeleiding --- Studiegidsen. --- leerlingbegeleiding. --- Leerlingbegeleiding. --- overgang s.o.-h.o
Choose an application
Secundair onderwijs en hoger onderwijs aansluiting Vlaanderen --- 373.512.127 --- #SBIB:316.334.1O290 --- #SBIB:316.334.1O410 --- Academic collection --- C6 --- onderzoeksrapport --- secundair onderwijs --- verslaggeving --- 489.51 --- hoger onderwijs --- onderwijs --- overgangsproblematiek --- 489.51 )* Overgangen binnen hoger onderwijs --- overgang s.o.-h.o. --- Aansluiting secundair onderwijs - hoger onderwijs --- Abiturienten --- Evaluatie: secundair onderwijs --- Studiekeuze: hoger onderwijs --- studieresultaten --- leerlingen --- vrij onderwijs --- selectie van leerlingen --- studiekeuze --- Schoolloopbaan middelbaar onderwijs --- Studiebegeleiding en beroepsoriëntering: algemeen --- Leergedrag: cognitief gedrag, studieresultaten: algemeen --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Overgangsproblematiek secundair onderwijs-hoger onderwijs --- 371.21 --- 371.1 --- Lerarenopleiding --- algemeen --- algemeen. --- 373.512.127 Schoolloopbaan middelbaar onderwijs --- Algemeen. --- universitair onderwijs --- studenten --- Studiesucces: hoger onderwijs --- Secundair onderwijs en hoger onderwijs ; aansluiting ; Vlaanderen --- wetenschappelijk onderzoek --- 378 --- #SBIB:013.GIFT --- pedagogiek --- Secondary education --- HO (hoger onderwijs) --- Sociology of education --- Higher education --- SO (secundair onderwijs) --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Handboeken en inleidingen. --- overgang s.o.-h.o --- Studiebegeleiding en beroepsoriëntering: algemeen
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|