Narrow your search
Listing 1 - 10 of 23 << page
of 3
>>
Sort by

Book
Focus on higher education in Europe 2010: the impact of the Bologna process
Author:
ISBN: 9789292010867 Year: 2010 Publisher: Brussels Eurydice

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Multi
Beter beoordelen van projectwerk in het hoger onderwijs
Author:
ISBN: 9789001839154 Year: 2014 Publisher: Groningen Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
De talenknobbel : met de examens van de Europese instellingen
Authors: --- ---
ISBN: 9038205945 Year: 2004 Publisher: Gent Academia Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De examens van de Europese instellingen bevatten verschillende onderdelen. Een van de proeven bestaat uit een test met een reeks meerkeuzevragen ter beoordeling van de kennis van een tweede communautaire taal van de kandidaat. Dit boek bevat 20 Franse en 20 Engelse taalproeven van de Europese instellingen, naast een kort overzicht van de geschiedenis van de taal, een lijst van taalscholen en taallinks alsook informatie voer Franse en Engelse internationale taalcertificaten.Deze testen kunnen ook zeer goed gebruikt worden ter voorbereiding van andere overheidsexamens.


Book
Vertalingen objectief evalueren : matrices en ijkpunten
Authors: ---
ISBN: 9789033464652 9033464659 Year: 2007 Publisher: Leuven Acco


Book
Meester over meester? Een probleemverkenning over juridisering en onderwijs
Author:
ISBN: 9789033480553 9033480557 Year: 2010 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Nogal wat onderwijsmensen voelen zich steeds meer overspoeld door regels, niet alleen vanuit de onderwijsoverheid zelf, maar ook vanuit andere maatschappelijke sectoren. Bovendien zijn er meer en meer leerlingen, studenten en ouders die hun rechten opeisen, minderheidsgroepen die hun kansen willen grijpen en bescherming zoeken tegen willekeur en discriminatie, is er de overheid die maatschappelijke veranderingen wil initiëren via het onderwijs... En daarenboven een juridisch systeem met eigen wetmatigheden... Hoe behoudt een leerkracht onder deze omstandigheden een goede pedagogische relatie met zijn leerlingen? Is het vertrouwen dan helemaal zoek? Vergroot juridisering de kloof tussen onderwijsgebruiker en onderwijsverstrekker? Of kunnen gemeenschappelijke waarden die kloof overbruggen? En kan een goede regelgeving bijdragen tot een verdere professionalisering van ons onderwijs?


Book
Praktijkboek innoverend hoger onderwijs
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9789401418256 Year: 2015 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Praktijkboek innoverend hoger onderwijs ondersteunt zowel de docent die een concreet opleidingsonderdeel wil vormgeven of aanpassen, als degene die een innoverende bijdrage wil leveren op het niveau van een opleiding als geheel. Het boek is daarom ook bijzonder geschikt voor onderwijsondersteuners. Daarnaast kan het ook voor de student in de lerarenopleiding als een praktische inspiratiebron dienen.


Book
Duurzaam hoger onderwijs : appel voor verantwoord onderrichten, onderzoeken en ondernemen
Authors: --- ---
ISBN: 9789020983593 Year: 2009 Publisher: Leuven Lannoocampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

'Duurzaam', een modewoord? Niets is minder waar: het realiseren van duurzaam hoger onderwijs is een ware uitdaging voor de betreffende onderwijsinstellingen. Het hoger onderwijs wil haar studenten voorbereiden op de complexe verwevenheid van economische, sociale en ecologische uitdagingen van de toekomst. Maar hoe moet dit in de praktijk gebeuren? Welke rol is er hierin weggelegd voor onderzoek? En wat heeft een duurzaam aankoop- en personeelsbeleid ermee te maken? Dit boek zorgt ervoor dat u door het bos van beleidslijnen opnieuw de bomen ziet.Is de overstap naar duurzame ontwikkeling wel mogelijk? Vereist het een ware beeldenstorm in het hoger onderwijs? Duurzaam hoger onderwijs bewijst dat er geen reden is tot paniek. De auteurs tekenen heel duidelijk de verschillende mogelijkheden van duurzame ontwikkeling in de context van het hoger onderwijs. Niet enkel voor docenten en beleidsvormers, maar ook voor onderzoekers, dienstverleners en ondernemers. Duurzaam hoger onderwijs realiseren is immers een leerproces, dat moet gebeuren in samenwerking met beleid, middenveld en bedrijfsleven.In het boek vindt u bovendien een concreet en makkelijk hanteerbaar model waarmee u duurzame ontwikkeling in uw eigen omgeving in een handomdraai leert toe te passen


Book
De verleiding weerstaan : over de noodzaak van het doordacht ontwerpen van opleidingen
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789031363230 9789031360895 Year: 2008 Publisher: Houten Bohn Stafleu Van Loghum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Toen de Britse klimmer George Mallory in 1924 de vraag kreeg voorgelegd waarom hij de Mount Everest wilde beklimmen, luidde zijn antwoord simpelweg: 'Because It's There'. Voor het beklimmen van de Mount Everest is dat wellicht reden genoeg, maar bij het ontwerpen van opleidingen verdient het toch de voorkeur onderwijskundige wenselijkheden en mogelijkheden centraal te stellen. Toch blijkt dat niet altijd het geval te zijn, vooral wanneer het gaat om nieuwe technische ontwikkelingen. ICT-toepassingen bijvoorbeeld worden vaak met geen andere reden in een opleiding opgenomen dan omdat 'ze er nu eenmaal zijn', of omdat de concurrent dat ook doet. Dit boek is een pleidooi om de verleiding te weerstaan en onderwijs doordacht te ontwerpen, rekening houdend met visies op leren, kenmerken van de doelgroep en de organisatorische context. Het boek is geen handleiding tot het ontwerpen van onderwijs maar geeft wel te denken. En zal iedereen die te maken heeft met het ontwerpen van opleidingen en onderwijs tot steun kunnen zijn


Book
Vlotter doorstromen in het hoger onderwijs : invloeden van leerpatroon en leeromgeving
Authors: ---
ISBN: 9789044127881 Year: 2011 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Nieuw instromende studenten in het hoger onderwijs beschikken niet steeds over de adequate studievaardigheden om een vlotte doorstroming te garanderen in het hoger onderwijs. Om meer inzicht te verwerven in het hoe en waarom van dit fenomeen, voerde de onderzoeksgroep EduBROn van de Universiteit Antwerpen, in samenwerking met de Plantijn Hogeschool, onderzoek uit naar leerpatronen bij de in-, door- en uitstroom van studenten in het hoger onderwijs. Dit boek rapporteert over de boeiende resultaten van het onderzoek. Zo blijken studenten op zeer uiteenlopende manieren te leren en zijn niet alle leerpatronen even succesvol om door te stromen. Leerpatronen worden beïnvloed door zowel verschillende instroomkenmerken als de aard van de onderwijsleeromgeving. Het positieve nieuws is dat leerpatronen kunnen veranderen doorheen de studie loopbaan. Het boek rondt af met enkele aanbevelingen voor wie verder wil werken aan het versterken van leren in het hoger onderwijs.

Listing 1 - 10 of 23 << page
of 3
>>
Sort by