Listing 1 - 10 of 23 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Higher education --- HO (hoger onderwijs) --- internationalisering --- Europe --- 780 Hoger onderwijs --- Bolognaverklaring --- 378.1 --- organisatie van het hoger onderwijs
Choose an application
489.59 --- 378.1 --- verslagen --- Projecten --- Scripties --- Evaluatietechnieken --- Overige onderwerpen (hoger onderwijs) --- organisatie van het hoger onderwijs --- higher education --- HO (hoger onderwijs) --- projectonderwijs
Choose an application
De examens van de Europese instellingen bevatten verschillende onderdelen. Een van de proeven bestaat uit een test met een reeks meerkeuzevragen ter beoordeling van de kennis van een tweede communautaire taal van de kandidaat. Dit boek bevat 20 Franse en 20 Engelse taalproeven van de Europese instellingen, naast een kort overzicht van de geschiedenis van de taal, een lijst van taalscholen en taallinks alsook informatie voer Franse en Engelse internationale taalcertificaten.Deze testen kunnen ook zeer goed gebruikt worden ter voorbereiding van andere overheidsexamens.
327.7 --- 37.091.2 --- 378.1 --- 81'24 --- 81'3 --- Engels --- Europa --- Europese instellingen --- Frans --- examens --- taalonderwijs --- activiteiten van internationale en intergouvernementele organisaties --- examens, kwalificaties --- organisatie van het hoger onderwijs --- 489.5 --- examen (gez) --- linguïstiek (gez)
Choose an application
Translation science --- talenonderwijs --- Lexicology. Semantics --- vertalen --- evaluatie (onderwijs) --- Didactics of languages --- Traduction. --- Techniques d'évaluation. --- 82.035 --- #KVHA:Evaluatie; Vertalen --- #KVHA:Vertaaldidactiek --- #KVHA:Vertaalwetenschap --- 807 --- evaluatietechnieken --- 371.26 --- 378.1 --- 81'25 --- didactiek --- evaluatie --- 800.3 --- Evaluatietechnieken --- Taalonderwijs : evaluatie --- Vertalen --- Literatuur. Algemene literatuurwetenschap. Vertalen --- organisatie van het hoger onderwijs --- vertaaltheorie --- evaluatie. --- Techniques d'évaluation.
Choose an application
Nogal wat onderwijsmensen voelen zich steeds meer overspoeld door regels, niet alleen vanuit de onderwijsoverheid zelf, maar ook vanuit andere maatschappelijke sectoren. Bovendien zijn er meer en meer leerlingen, studenten en ouders die hun rechten opeisen, minderheidsgroepen die hun kansen willen grijpen en bescherming zoeken tegen willekeur en discriminatie, is er de overheid die maatschappelijke veranderingen wil initiëren via het onderwijs... En daarenboven een juridisch systeem met eigen wetmatigheden... Hoe behoudt een leerkracht onder deze omstandigheden een goede pedagogische relatie met zijn leerlingen? Is het vertrouwen dan helemaal zoek? Vergroot juridisering de kloof tussen onderwijsgebruiker en onderwijsverstrekker? Of kunnen gemeenschappelijke waarden die kloof overbruggen? En kan een goede regelgeving bijdragen tot een verdere professionalisering van ons onderwijs?
onderwijswetgeving --- rechtssociologie --- studentenrechten --- onderwijs --- School management --- Administrative law --- Flanders --- Education and state --- Students --- Civil rights --- Belgium --- PXL-Central Office 2015 --- onderwijsbeleid --- onderwijsrecht --- Academic collection --- 725 Onderwijsrecht --- regulitis --- wetsmatiging --- recht --- 378.1 --- 450.2 --- 110245.jpg --- Onderwijsrecht ; Vlaanderen --- Lerarenopleiding : CVO --- Onderwijsbeleid . Vlaanderen --- Onderwijsrecht . Vlaanderen --- organisatie van het hoger onderwijs --- Politiek, wetgeving en organisatie --- Onderwijsrecht --- Onderwijsbeleid --- Vlaanderen --- Onderwijssociologie --- Onderwijs --- Pedagogiek --- Rechtspositie --- Regelgevingen --- Onderwijsonderzoek --- examencommissie --- recht en wetgeving --- 370 --- Juridische aspecten. --- Onderwijssociologie. --- Vlaanderen. --- Nederland --- Kust --- Emigratie --- Regelgeving --- Opvoeding --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Praktijkboek innoverend hoger onderwijs ondersteunt zowel de docent die een concreet opleidingsonderdeel wil vormgeven of aanpassen, als degene die een innoverende bijdrage wil leveren op het niveau van een opleiding als geheel. Het boek is daarom ook bijzonder geschikt voor onderwijsondersteuners. Daarnaast kan het ook voor de student in de lerarenopleiding als een praktische inspiratiebron dienen.
Hoger Onderwijs --- Hoger onderwijs. --- Vlaanderen. --- Didactics of sciences --- Higher education --- Hoger onderwijs ; didactiek --- 378.1 --- 489.4 --- Hoger onderwijs --- Didactiek --- hoger onderwijs --- 451.3 --- onderwijsvernieuwing --- Didactiek : hoger onderwijs --- Onderwijsvernieuwing --- 378 --- Lerarenopleiding : CVO --- organisatie van het hoger onderwijs --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Education [Higher ] --- Management --- Handbooks, manuals, etc. --- PXL-Central Office 2016 --- innovatiemanagement --- onderwijsontwikkeling --- Onderwijs --- Beleid --- Onderwijskunde --- Professionalisering --- Innovatie --- Competentiegericht onderwijs --- Evaluatie --- Reflectie --- Observeren --- Participatie --- Toetsen --- competenties --- evaluatie (onderwijs) --- onderwijsorganisatie --- Reflectie (onderdeel leerproces) --- Observatie --- Toets --- Analyse --- Sociaal leren --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Secondary education --- Didactic evaluation --- Research on teaching --- evaluatie (onderwijs) --- HO (hoger onderwijs) --- #KVHB:Competentiegericht onderwijs --- #KVHB:Hoger onderwijs --- 371.26 --- 378.1 --- 489.4 --- Beroepsonderwijs --- Competentiegericht --- EDAS --- assessment --- competenties --- didactiek --- evaluatie --- hoger beroepsonderwijs --- hoger onderwijs --- leerprocessen --- onderwijsonderzoek --- pedagogie --- portfolio's --- 371.3 --- Assessment --- Beoordelen --- Hoger onderwijs --- 489.5 --- evaluatie (gez) --- hoger onderwijs (gez) --- competentiegericht opleiden --- D40944.jpg --- Competentiegericht onderwijs --- organisatie van het hoger onderwijs --- Didactiek (hoger onderwijs) --- 378 --- Evaluatie --- Probleemgestuurd leren --- Didactisch proces --- Beroepsprofielen --- Competentieleren --- Portfolio's --- Competenties: beroepsonderwijs --- Beroepsprofiel
Choose an application
'Duurzaam', een modewoord? Niets is minder waar: het realiseren van duurzaam hoger onderwijs is een ware uitdaging voor de betreffende onderwijsinstellingen. Het hoger onderwijs wil haar studenten voorbereiden op de complexe verwevenheid van economische, sociale en ecologische uitdagingen van de toekomst. Maar hoe moet dit in de praktijk gebeuren? Welke rol is er hierin weggelegd voor onderzoek? En wat heeft een duurzaam aankoop- en personeelsbeleid ermee te maken? Dit boek zorgt ervoor dat u door het bos van beleidslijnen opnieuw de bomen ziet.Is de overstap naar duurzame ontwikkeling wel mogelijk? Vereist het een ware beeldenstorm in het hoger onderwijs? Duurzaam hoger onderwijs bewijst dat er geen reden is tot paniek. De auteurs tekenen heel duidelijk de verschillende mogelijkheden van duurzame ontwikkeling in de context van het hoger onderwijs. Niet enkel voor docenten en beleidsvormers, maar ook voor onderzoekers, dienstverleners en ondernemers. Duurzaam hoger onderwijs realiseren is immers een leerproces, dat moet gebeuren in samenwerking met beleid, middenveld en bedrijfsleven.In het boek vindt u bovendien een concreet en makkelijk hanteerbaar model waarmee u duurzame ontwikkeling in uw eigen omgeving in een handomdraai leert toe te passen
Hoger onderwijs en maatschappij. --- Kwaliteitszorg --- Hoger onderwijs. --- onderzoeksprojecten --- MVO (maatschappelijk verantwoord ondernemen) --- HO (hoger onderwijs) --- duurzame ontwikkeling --- School management --- Higher education --- departement Algemeen 10 --- hoger onderwijs --- onderwijsbeleid --- 378.1 --- 489.4 --- Duurzame ontwikkeling --- 330.34 --- Hoger onderwijs --- Onderzoek --- Research (onderzoek) --- 489.9 --- Hoger onderwijs; Vlaanderen --- 091789.jpg --- Duurzame ontwikkeling: onderwijs --- organisatie van het hoger onderwijs --- Didactiek (hoger onderwijs) --- 378 --- Onderwijs --- Maatschappij --- Onderwijsbeleid --- Nederland --- Kust --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Toen de Britse klimmer George Mallory in 1924 de vraag kreeg voorgelegd waarom hij de Mount Everest wilde beklimmen, luidde zijn antwoord simpelweg: 'Because It's There'. Voor het beklimmen van de Mount Everest is dat wellicht reden genoeg, maar bij het ontwerpen van opleidingen verdient het toch de voorkeur onderwijskundige wenselijkheden en mogelijkheden centraal te stellen. Toch blijkt dat niet altijd het geval te zijn, vooral wanneer het gaat om nieuwe technische ontwikkelingen. ICT-toepassingen bijvoorbeeld worden vaak met geen andere reden in een opleiding opgenomen dan omdat 'ze er nu eenmaal zijn', of omdat de concurrent dat ook doet. Dit boek is een pleidooi om de verleiding te weerstaan en onderwijs doordacht te ontwerpen, rekening houdend met visies op leren, kenmerken van de doelgroep en de organisatorische context. Het boek is geen handleiding tot het ontwerpen van onderwijs maar geeft wel te denken. En zal iedereen die te maken heeft met het ontwerpen van opleidingen en onderwijs tot steun kunnen zijn
Didactics of higher education --- HO (hoger onderwijs) --- opleidingsprofiel --- didactiek --- onderwijsvernieuwing --- Matériel didactique Leermiddelen --- Plans de formation Opleidingsplannen --- Tests Tests --- 378.1 --- 458.1 --- assessment --- didactische werkvormen --- leerwerkplaats --- leren --- onderwijsorganisatie --- professioneel handelen --- 371.3 --- Didactiek (didactische werkvormen) --- 450.4 --- Onderwijsstrategieën --- organisatie van het hoger onderwijs --- Organisatie - management --- Opleidingen --- Onderwijskunde --- Onderwijs --- Leren --- Leermiddelen --- Evaluatie --- Assessment --- Ontwikkeling --- Onderwijsvernieuwing --- 450.45 --- attitude --- examinering --- informatica --- leermethoden --- leermiddelen --- leerplanontwikkeling --- onderwijs --- professionalisering --- Opleiding --- Leermiddel --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Arbeidsmarkt --- Sport
Choose an application
Nieuw instromende studenten in het hoger onderwijs beschikken niet steeds over de adequate studievaardigheden om een vlotte doorstroming te garanderen in het hoger onderwijs. Om meer inzicht te verwerven in het hoe en waarom van dit fenomeen, voerde de onderzoeksgroep EduBROn van de Universiteit Antwerpen, in samenwerking met de Plantijn Hogeschool, onderzoek uit naar leerpatronen bij de in-, door- en uitstroom van studenten in het hoger onderwijs. Dit boek rapporteert over de boeiende resultaten van het onderzoek. Zo blijken studenten op zeer uiteenlopende manieren te leren en zijn niet alle leerpatronen even succesvol om door te stromen. Leerpatronen worden beïnvloed door zowel verschillende instroomkenmerken als de aard van de onderwijsleeromgeving. Het positieve nieuws is dat leerpatronen kunnen veranderen doorheen de studie loopbaan. Het boek rondt af met enkele aanbevelingen voor wie verder wil werken aan het versterken van leren in het hoger onderwijs.
Hoger onderwijs. --- Leerpsychologie. --- Leerstrategieën. --- Leren. --- Schoolloopbaan. --- e-learning --- Research on teaching --- didactiek --- Didactics of higher education --- HO (hoger onderwijs) --- Study methods --- Higher education --- Secundair onderwijs en hoger onderwijs ; aansluiting ; Vlaanderen --- Studeren --- Education [Higher ] --- Practice --- Conseils pratiques, recettes, trucs, etc. --- hoger onderwijs --- leeromgeving --- studiebegeleiding --- studieloopbaan --- 378.1 --- 489.52 --- leerstijlen --- schoolloopbaan --- Hoger onderwijs --- Leeromgeving --- Leerstijlen --- Studieloopbaan --- Studiebegeleiding --- organisatie van het hoger onderwijs --- Studiebegeleiding (hoger onderwijs) --- 378 --- 371.21 --- PHL-Central Office 12 --- Doorstroming --- Leerstrategieën --- Aansluiting onderwijsniveaus --- Aansluiting secundair onderwijs - hoger onderwijs --- Studiemethoden --- Leerstrategie --- Studiemethode --- Primary education --- Secondary education --- Flanders
Listing 1 - 10 of 23 | << page >> |
Sort by
|