Listing 1 - 10 of 75 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Educateurs --- Opvoeders
Choose an application
Orthopedagogics --- orthopedagogiek --- opvoeders --- videotraining
Choose an application
Educational sciences --- ontwikkelingspsychologie --- opvoeders --- opvoeding
Choose an application
Opvoeding is niet neutraal maar verbonden met de waarden en normen van de opvoeder. Wat betekent dit voor de pedagoog? Vanuit welke waarden handelt deze? Door welke idealen wordt de professional gedreven? Hoe gaat de pedagoog om met de spanningsvelden die in het werk naar voren komen? In Nederland is sprake van een kanteling, van probleem naar perspectief en van zorg naar ontzorgen. Deze kanteling wordt ondersteund door veranderingen in beleid en wettelijke kaders. In dit boek zijn bijdragen opgenomen naar aanleiding van het congres 'De pedagoog in de spotlights!'. Vragen waarop wordt ingezoomd betreffen uitdagingen in de verschillende beroepssituaties van de pedagoog. Vanuit verschillende perspectieven en op verschillende niveaus komen werksituaties van de pedagoog aan de orde. De spanning tussen de praktijk en idealen wordt zichtbaar. Specifieke aandacht is er voor de stadspedagoog, de pedagoog als onderzoeker, de pedagoog als regisseur, de pedagoog als ondernemer. Maar ook de pedagoog in het virtuele milieu en de pedagoog als beleidsmaker.
Pedagogie --- Opvoeders --- 432 --- opvoedingsstijlen --- praktijkonderzoek --- Theorethische opvoedkunde
Choose an application
Beroepsprofiel --- Onderwijs --- Opvoeding --- Educational sciences --- pedagogiek --- opvoeders
Choose an application
Social policy and particular groups --- kinderopvang --- opvoeders
Choose an application
Over welke sociale en emotionele uitrusting moeten jongeren beschikken om op een gemotiveerde en constructieve manier aan hun volwassenheid te kunnen beginnen? Het is opmerkelijk dat deze vraag zelden gesteld, laat staan beantwoord wordt,al is het antwoord bepalend voor het handelen van ouders, leerkrachten en andere opvoeders. In deze essaybundel worden in tien bijdragen de volgende vragen centraal gesteld: Heeft de leerkracht wel een taak als opvoeder? Als de Leerkracht een taak als opvoeder heeft, wat houdt deze taak dan in en hoe wordt deze afgebakend ten opzichte van de taak van ouders en opvoeders? zijn leerkrachten en leraren voldoende toegerust om hun rol als opvoeder naar behoren uit te voeren? Zijn scholen als organisaties op deze taak voorbereid? Is het zo dat als scholen beter opvoeden, kinderen zich ook sneller in onder meer cognitief opzicht beter ontwikkelen?
Choose an application
opvoeders --- peuterspeelzalen --- Educational sciences --- kinderopvang --- sociale pedagogiek --- peuters --- pedagogiek
Choose an application
pedagogische centra --- opvoeders --- Educational sciences --- Social policy and particular groups
Choose an application
Social welfare methods --- Sociology of cultural policy --- teamwork --- opvoeders --- groepsbegeleiding
Listing 1 - 10 of 75 | << page >> |
Sort by
|