Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Worstel je als leerkracht met leerlingen die moeite hebben met uitgestelde aandacht, met pestsituaties of met een groep die zoveel storend gedrag vertoont dat lesgeven haast onmogelijk wordt? Omgaan met gedrag van leerlingen is een veelbesproken onderwerp op scholen. Hoe zorg je er nu voor dat er een harmonieuze groep ontstaat waarin samenwerken en samen leren leidend zijn?Opbrengstgericht werken aan vakken zoals taal en rekenen is behoorlijk ingeburgerd in ons onderwijs. Maar wist je dat je ook opbrengstgericht kunt werken aan gedrag? Gedrag is een vak leert je hoe je planmatige en cyclisch aan gedrag van kinderen kunt werken volgens het Opbrengstgericht werken in 4D-model. Door deze aanpak krijgen leerlingen meer inzicht in hun eigen (school)gedrag en krijgen ze concrete handvatten om dat te ontwikkelen. Dat is belangrijk, want leerlingen komen pas tot leren als zij weten wat er van hen verwacht wordt en de gestelde kaders duidelijk zijn. Benader gedrag als een vak en creëer samen met je leerlingen een positieve werk- en leersfeer op school. Het resultaat? Meer leertijd en hogere leeropbrengsten!Ondanks dat je met het grootste deel van jouw groep goed aan de slag kunt met de aanpak uit het boek Gedrag is een vak, blijven sommige leerlingen opvallend gedrag vertonen. Voor het kind is dat vaak functioneel, een manier om met een situatie om te gaan. Pas wanneer je weet welk signaal onder het gedrag zit kom je tot een passende aanpak.Gedrag is een signaal leert je, met behulp van het Opbrengstgericht werken in 4D-model, goed te kijken naar het gedrag, in te leven in het kind en zijn/haar situatie, de context van de interactie te begrijpen en van daaruit de behoeften formuleren.Naast de versterkte aandacht voor reflectie op het kind en je eigen handelen, zijn in deze tweede druk de nieuwste inzichten in het 4D-model verwerkt en is het aantal signalen en interventies handzamer.https://www.cedgroep.nl/webwinkel/product/gedrag-is-een-vak-gedrag-is-een-signaal
Gedrag --- Probleemgedrag --- Onderwijs --- Klassenmanagement --- Opbrengstgericht onderwijs
Choose an application
Passend onderwijs --- Zorgverbreding --- Leerlingbegeleiding --- Zorgbeleid --- Nederland --- Handelingsgericht werken --- Opbrengstgericht onderwijs
Choose an application
Opbrengstgericht onderwijs --- Handelingsgericht werken --- Kwaliteitszorg --- Onderwijs --- Zorgverbreding --- Leerlingbegeleiding
Choose an application
Worstel je als leerkracht met leerlingen die moeite hebben met uitgestelde aandacht, met pestsituaties of met een groep die zoveel storend gedrag vertoont dat lesgeven haast onmogelijk wordt? Omgaan met gedrag van leerlingen is een veelbesproken onderwerp op scholen. Hoe zorg je er nu voor dat er een harmonieuze groep ontstaat waarin samenwerken en samen leren leidend zijn?Opbrengstgericht werken aan vakken zoals taal en rekenen is behoorlijk ingeburgerd in ons onderwijs. Maar wist je dat je ook opbrengstgericht kunt werken aan gedrag? Gedrag is een vak leert je hoe je planmatige en cyclisch aan gedrag van kinderen kunt werken volgens het Opbrengstgericht werken in 4D-model. Door deze aanpak krijgen leerlingen meer inzicht in hun eigen (school)gedrag en krijgen ze concrete handvatten om dat te ontwikkelen. Dat is belangrijk, want leerlingen komen pas tot leren als zij weten wat er van hen verwacht wordt en de gestelde kaders duidelijk zijn. Benader gedrag als een vak en creëer samen met je leerlingen een positieve werk- en leersfeer op school. Het resultaat? Meer leertijd en hogere leeropbrengsten!Ondanks dat je met het grootste deel van jouw groep goed aan de slag kunt met de aanpak uit het boek Gedrag is een vak, blijven sommige leerlingen opvallend gedrag vertonen. Voor het kind is dat vaak functioneel, een manier om met een situatie om te gaan. Pas wanneer je weet welk signaal onder het gedrag zit kom je tot een passende aanpak.Gedrag is een signaal leert je, met behulp van het Opbrengstgericht werken in 4D-model, goed te kijken naar het gedrag, in te leven in het kind en zijn/haar situatie, de context van de interactie te begrijpen en van daaruit de behoeften formuleren.Naast de versterkte aandacht voor reflectie op het kind en je eigen handelen, zijn in deze tweede druk de nieuwste inzichten in het 4D-model verwerkt en is het aantal signalen en interventies handzamer.https://www.cedgroep.nl/webwinkel/product/gedrag-is-een-vak-gedrag-is-een-signaal
Gedrag --- Probleemgedrag --- Onderwijs --- Klassenmanagement --- Leren leren --- Opbrengstgericht onderwijs
Choose an application
Als leerkracht sta je voor de uitdagende taak om je leerlingen voor te bereiden op de toekomst. Vanwege de aanhoudende stroom van onderwijsvernieuwingen, razendsnelle technologische ontwikkelingen en eisen van ouders moeten leerkrachten hun manier van werken steeds veranderen. Maar hoe doe je dat? Cyclisch onderwijs ontwerpen leert je hoe je je leeractiviteiten zo kunt inrichten dat je optimaal in speelt op de verschillen tussen leerlingen en de onderwijsopbrengsten zo groot mogelijk zijn. Hoofdstuk 1 gaat in op wat er van de leerkracht als professional verwacht wordt. In hoofdstuk 2 wordt beschreven hoe leerkrachten zelf de regie over hun onderwijs kunnen nemen door onderwijs(activiteiten) te ontwerpen volgens de vijfstappencyclus van opbrengstgericht onderwijs ontwerpen. In de hoofdstukken daarna worden deze ontwerpstappen uitgewerkt. Het laatste hoofdstuk gaat over werken met data in relatie tot het stellen van doelen en ontwerpen van onderwijs. Cyclisch onderwijs ontwerpen (voorheen Opbrengstgericht onderwijs ontwerpen) is in eerste instantie bestemd voor pabostudenten, maar het is ook geschikt voor professionals die al werkzaam zijn in de onderwijspraktijk.
Didactic strategies --- Didactics of primary education --- onderwijsmethoden --- gedifferentiëerd onderwijs --- leeractiviteiten $KHCA --- didactiek --- opbrengstgericht onderwijs --- evalueren --- 454.23 --- onderwijsvernieuwing --- Leerdoelen --- leerplanontwikkeling --- Onderwijsvernieuwing --- Didactische principes --- Leerlingbegeleiding --- Leerlingenbegeleiding ; basisonderwijs --- Leerplanontwikkeling
Choose an application
Als leerkracht sta je voor de uitdagende taak om je leerlingen voor te bereiden op de toekomst. Vanwege de aanhoudende stroom van onderwijsvernieuwingen, razendsnelle technologische ontwikkelingen en eisen van ouders moeten leerkrachten hun manier van werken steeds veranderen. Maar hoe doe je dat? Cyclisch onderwijs ontwerpen leert je hoe je je leeractiviteiten zo kunt inrichten dat je optimaal in speelt op de verschillen tussen leerlingen en de onderwijsopbrengsten zo groot mogelijk zijn. Hoofdstuk 1 gaat in op wat er van de leerkracht als professional verwacht wordt. In hoofdstuk 2 wordt beschreven hoe leerkrachten zelf de regie over hun onderwijs kunnen nemen door onderwijs(activiteiten) te ontwerpen volgens de vijfstappencyclus van opbrengstgericht onderwijs ontwerpen. In de hoofdstukken daarna worden deze ontwerpstappen uitgewerkt. Het laatste hoofdstuk gaat over werken met data in relatie tot het stellen van doelen en ontwerpen van onderwijs. Cyclisch onderwijs ontwerpen (voorheen Opbrengstgericht onderwijs ontwerpen) is in eerste instantie bestemd voor pabostudenten, maar het is ook geschikt voor professionals die al werkzaam zijn in de onderwijspraktijk.
Didactic strategies --- Didactics of primary education --- onderwijsmethoden --- gedifferentiëerd onderwijs --- leeractiviteiten $KHCA --- didactiek --- opbrengstgericht onderwijs --- evalueren --- 454.23 --- onderwijsvernieuwing --- Leerdoelen --- leerplanontwikkeling --- Onderwijsvernieuwing --- Didactische principes --- Leerlingbegeleiding --- Leerlingenbegeleiding ; basisonderwijs --- Leerplanontwikkeling
Choose an application
Als leerlingen in staat zijn en gemotiveerd zijn om in teams samen te werken gebeurt er iets heel bijzonders: ieder presteert beter! Leerlingen vinden het leuk, de leerprestaties gaan omhoog en storend gedrag komt veel minder voor. TeamBouwers zijn activiteiten die je doet met de teams in je groep. Door deze activiteiten ontstaat een gevoel van veiligheid in de groep. Bovendien groeit de bereidheid, zelfs de wil om met elkaar samen te werken. Het werkklimaat in het team, de teamcohesie wordt hier positief door beïnvloed. TeamBouwers zijn typische Teamactiviteiten. Ze zijn leuk, gaan niet over leerstof, ieder kind kan meedoen. Er zijn verschillende soorten activiteiten.
Coöperatief leren --- Coöperatief leren ; basisonderwijs --- Groepswerk --- Klassenmanagement --- Samenwerkend leren ; basisonderwijs --- Lager onderwijs --- Teamwerk --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Opbrengstgericht onderwijs --- Krachtige leeromgeving --- Leerprestaties --- Didactische werkvormen --- Meervoudige intelligentie --- 474.21 --- Basisonderwijs --- Leerprestatie --- Didactische werkvorm --- Basisonderwijs. --- Didactische werkvormen. --- Groepsdynamica. --- Samenwerking. --- Teamwork.
Choose an application
Goed leren lezen en schrijven is een basisvoorwaarde voor succesvol functioneren op school en in onze geletterde samenleving. De leerkracht heeft een cruciale rol om kinderen lees- en schrijfvaardigheden te leren. De praktijk leert echter dat dit gemakkelijker gezegd is dan gedaan. Want in een klas krijg je te maken met behoorlijke niveauverschillen. Leerkrachten hebben de complexe taak om af te stemmen op al die niveaus binnen een klas. Om dat te bereiken, is inzicht in de geletterdheid van de individuele leerling nodig. Dit boek, vol suggesties en voorbeelden, geeft handvatten om het lees- en schrijfonderwijs gedifferentieerd en doelgericht vorm te geven volgens de principes van interactief taalonderwijs. Het is een onmisbaar boek voor leerkrachten van groep 4 t/m 8 die kinderen goed en passend onderwijs willen bieden.
Lager onderwijs --- 2e leerjaar lager onderwijs --- 3e leerjaar lager onderwijs --- 4e leerjaar lager onderwijs --- 5e leerjaar lager onderwijs --- 6e leerjaar lager onderwijs --- Lezen --- Schrijven --- Technisch lezen --- Opbrengstgericht onderwijs --- Didactiek --- Onderwijsrendement --- Passend onderwijs
Choose an application
Dit boek koppelt technisch lezen aan opbrengstgericht werken. Veel Nederlandse basisschoolkinderen hebben moeite met technisch lezen. Dit kan negatieve gevolgen hebben tijdens hun schoolloopbaan en daarna. Hoe help je kinderen automatisch en met de juiste accenten en faseringen te lezen?
#PBIB:+111.14 --- #KVHB:Lezen --- #KVHB:Technisch lezen --- lezen --- technisch lezen --- Technisch lezen --- 475.26 --- Lezen ; basisonderwijs ; evaluatie --- Opbrengstgericht onderwijs --- Vakdidactiek : Nederlands : Lager onderwijs --- Lezen --- Lager onderwijs --- Evaluatie --- Nederlands --- Didactiek --- #BSCH: vak: lezen --- #BSCH: vak: Nederlands --- Schoolbooks - Didactic material --- Schrijven --- Spel --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Didactic strategies --- Didactics of Dutch --- Didactics of languages --- Primary education
Choose an application
Nederlandse taal --- onderwijs. --- Taalonderwijs --- Nederlands --- Nederland --- Vlaanderen --- Onderzoek --- Onderwijspraktijk --- Opbrengstgericht onderwijs --- 456.2 --- Taal en letterkunde; overige talen --- Interactief onderwijs --- Taal --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Kust --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Kleuter --- Geschiedenis --- Anderstalige --- Spraaktechnologie --- Therapie --- Vlaams --- Emigratie --- Literatuur --- Onderzoek (wetenschap)
Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|