Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Midas is een gewone basisschooljongen van 8 jaar die DCD heeft: een stoornis in de ontwikkeling van de coordinatie van bewegingen. Hij is onhandig, gooit makkelijk dingen om en aankleden, schrijven of fietsen gaat bij hem niet vanzelf. Stilzitten kan hij bijna niet. Op school krijgt hij extra ondersteuning. Midas is wel goed in uitbeelden, hij vermaakt dan de hele klas. Midas' grootste plaaggeest is Klaas, die een klas hoger zit en groot en sterk is. Iedereen doet altijd wat hij wil. Maar Midas weet iets over Klaas, iets waar Klaas zich erg voor schaamt. Dan gaan ze op schoolreis, zal Midas het geheim van Klaas verklappen? Karikaturale, wat popperige tekeningen in grijstinten die aansluiten bij de tekst. De paginavullende en kleine tekeningen ogen soms statisch. Prettig leesbare letter. Korte hoofdstukken van drie tot vier pagina's, korte zinnen die steeds op een nieuwe regel beginnen, eenvoudig woordgebruik, vlot geschreven. Met achterin uitleg over DCD en handige websites. Fleurig omslag met een dromende Midas. Op een ongedwongen manier wordt duidelijk wat DCD inhoudt. Leuke uitgave voor kinderen vanaf ca. 8 jaar.
Dutch literature --- Developmental Coordination Disorder --- ontwikkelingsdyspraxie (ler) --- DCD
Choose an application
Sinds een tiental jaren wordt er meer en meer aandacht besteed aan kinderen met motorische coördinatiestoornissen. DCD (coördinatie-ontwikkelingsstoornis), ook ontwikkelingsdyspraxie genoemd, is niet de stoornis van rekenen, lezen of spelling. Het is de leerstoornis van de motorische vaardigheid. Het gaat hierbij om het handig en bij een normaal tempo kunnen omspringen met alle motorische taken die van een kind op een bepaalde leeftijd verwacht worden.
Motoriek --- Ontwikkelingsdyspraxie. --- Kinderen. --- bewegingsapparaat --- motorische ontwikkeling --- Orthopedagogics --- Kindergarten --- psychomotoriek --- psychomotorische stoornissen --- #KVHB:Dyspraxie --- #KVHB:Motoriek --- #KVHB:Ontwikkelingsstoornissen --- #KVHB:Orthopedagogie --- mensen met een motorische beperking --- ontwikkelingsdyspraxie --- ontwikkelingsstoornissen --- 415.3 --- kinderen --- motoriek --- 463.5 --- 463.9 --- 464 --- Bewegingsproblemen --- Dyspraxie (DCD, Ontwikkelingsdyspraxie) --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Motorische ontwikkeling --- Ontwikkelingsstoornissen --- Diagnostiek --- Dyspraxie (DCD) --- Kinderen --- Motorische problemen --- Ontwikkeling van kinderen --- Ontwikkelingsproblemen --- Therapie --- 376.55 --- Behandelingen --- Dysorthografie --- Hulpverlening --- Motoriek ; kinderen --- Motorische stoornissen --- Motorische vaardigheden --- Ontwikkelingsdyspraxie --- 463 --- 606.4 --- ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder, hyperkinetisch syndroom, MBD) --- bewegingsstoornissen --- kinderzorg --- leerstoornissen --- revalidatie --- agressie, emoties, instinct, motoriek en wil --- Lichamelijk gehandicapten --- Overige groepen --- Kinderen met leerproblemen --- (zie ook: groeistoornissen) --- 362.7 --- 159.99 --- 159.98 --- 365 --- leerstoornissen (ler) --- ontwikkelingsdyspraxie (ler) --- Kleuteronderwijs. Peuteronderwijs --- Orthopedagogiek --- Onhandigheid --- dyspraxie --- DCD. --- Motorisch gehandicapte kinderen --- ADHD --- Developmental Coordination Disorder --- Coördinatieproblemen --- Basiscompetenties --- Lichamelijk gehandicapte kinderen --- Kind --- Kind met een lichamelijke handicap --- Coördinatieprobleem --- Ontwikkelingsprobleem --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Basisgeletterdheid
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|