Listing 1 - 10 of 53 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
OVSG ; kleuteronderwijs --- Leerplandoelen --- Ontwikkelingsdoelen
Choose an application
Methodologie --- Méthodologie --- Opvoedkunde --- Pédagogie --- Sensorische ontwikkeling --- ontwikkelingsdoelen ; k.o. --- psychosociale doelen --- Didactiek ; kleuteronderwijs --- Doelstellingen ; kleuteronderwijs --- kleuterschool: doelstellingen --- kleuterschool: ontwikkelingsdoelen --- Didactiek; algemeen --- Didactics of Kindergarten --- kleuteronderwijs --- ontwikkelingsdoelen --- 471.4 --- didactiek --- leerdoelen --- Kleuteronderwijs --- Motorische ontwikkeling --- Ontwikkeling --- Ontwikkelingsdoelen --- Psychosociale ontwikkeling --- 471.4 ) Kleuteronderwijs - methodiek en didactiek --- cognitieve ontwikkeling --- motorische ontwikkeling --- sensorische ontwikkeling --- Handboek/cursus --- didactiek kleuteronderwijs --- Contains audio-visual material --- ontwikkelingsdoelen ; k.o
Choose an application
Inhoudsopgave : 1. output en de kwaliteit van het onderwijs 2. Evalueren 3. Evaluatievormen voor outputmeting 4. De kwaliteitsverbetering binnen de school sturen 5. Opzet van het Dossier Output en Kwaliteitsbewaking (DOK) 6. Implementatie van het Dossier Output en Kwaliteitsbewaking (DOK) 7. Bijlagen 8. Bibliografie WOTO - Werkgroep Output en Toetsontwikkeling - ontwikkelt een instrumentarium voor het Basisonderwijs waarmee schoolteams de output en de kwaliteit van hun onderwijs kunnen verantwoorden. Met DOK - Dossier Output en Kwaliteitsbewaking - kan de school nagaan of ze de ontwikkelingsdoelen voldoende nastreeft, of de leerlingen de eindtermen bereiken en in welke mate de kwaliteit van het onderwijs verbetert. DOK bevat onder meer genormeerde toetsen voor eindtermen die zich daartoe lenen en andere evaluatie-instrumenten voor eindtermen die veeleer kwalitatief zijn. Per leergebied worden een algemeen deel, een leerkrachtenmap, een leerlingenmap en toetsboeken aangeboden, zodat de school meteen aan de slag kan. Deze deelpublicatie van DOK is het Basisboek. Het gaat over het wat en waarom van output, kwaliteitszorg en evalueren en de opzet van DOK. Welke evaluatievormen zijn bruikbaar voor het outputdossier? Waaraan moeten ze voldoen? Hoe kan de school de kwaliteit verbeteren door gebruik te maken van de kwaliteitscirkel en SMART? Hoe kan uw school DOK praktisch invoeren?
Eindtermen --- Evaluatietechnieken --- Kwaliteitszorg --- Ontwikkelingsdoelen --- basisonderwijs --- #KVHB:Testotheek TP --- #KVHB:Basisonderwijs --- #KVHB:Kwaliteitsbewaking --- #KVHB:Output --- #KVHB:Onderwijskwaliteit --- #KVHB:Kwaliteitszorg --- #KVHB:Eindtermen --- #KVHB:Ontwikkelingsdoelen --- 050905.jpg --- Eindtermen: lagere school --- Kwaliteitszorg: lagere school --- Ontwikkelingsdoelen. --- basisonderwijs. --- Basisonderwijs.
Choose an application
0-911-5
Eindtermen. --- Kleuters. --- Ontwikkelingsdoelen. --- Taal --- Didactiek. --- Taalopvoeding --- Ontwikkelingsdoelen --- Kleuteronderwijs --- ontwikkelingsdoelen --- Nederlands --- kleuteronderwijs --- leerdoelen --- didactiek --- ontluikend lezen --- 471.41 --- 471.41 ) Taal en verbale expressie --- lezen --- luisteren --- schrijven --- spreken --- taalbeschouwing --- Kleuterschool: taal --- didactiek kleuteronderwijs - taal en verbale expressie
Choose an application
Vanuit onze visie op kwaliteitsvol kleuteronderwijs biedt het doelenboek een ondersteuning voor een doelgerichte kleuterklaspraktijk. De OVSG leerplandoelen voor kleuters worden in het doelenboek samengebracht en geclusterd.Kleuteronderwijzers kunnen de doelen uit het doelenboek op twee manieren hanteren. Ze kunnen zoeken vanuit de geclusterde doelen of ze kunnen zoeken op activiteiten die in de kleuterklas herhaaldelijk voorkomen. Bij die activiteiten wordt een overzicht gegeven van de doelen die kunnen worden nagestreefd.Bron: https://www.politeia.be/nl/publicaties/53067-doelenboek+voor+de+kleuterschool
Kleuteronderwijs --- Ontwikkelingsdoelen. --- Didactiek. --- leerplannen --- Curriculum development --- Objectives of teaching --- kleuteronderwijs --- Kindergarten --- leerdoelstellingen --- basisonderwijs --- kleuters --- 471.4 --- didactiek --- leerdoelen --- 472.4 --- Leerplannen --- Ontwikkelingsdoelen --- Eindtermen --- Hoeken --- ontwikkelingsdoelen --- Kleuteronderwijs ; didactiek --- didactiek kleuteronderwijs --- Leerplannen; algemeen --- (zie ook: Leerplanontwikkeling) --- Schoolbooks - Didactic material --- Leerdoelen --- Leerplan
Choose an application
- Een observatielijst op klas- en leerlingenniveau van leergebiedgebonden eindtermen - Een verzamelstaat voor het beoordelen van de geobserveerde eindtermen- Een attitude- en vaardigheidslijst lichamelijke opvoeding voor leerkrachten en leerlingen- Een verzamelstaat voor het beoordelen van de attitudinale eindtermen lichamelijke opvoeding- 12 testen van leergebiedgebonden eindtermen lichamelijke opvoeding- Een verzamelstaat voor de meetbare eindtermen lichamelijke opvoeding op klas- of schoolniveau- Een document : 'eindoordeel over het bereiken van de eindtermen lichamelijke opvoeding- Een document : 'plan van de kwaliteitsverbetering voor lichamelijke opvoeding'
Lichamelijke opvoeding --- Lager onderwijs --- Eindtermen --- Evaluatie --- Ontwikkelingsdoelen --- Kwaliteitszorg --- Toetsen --- 796 --- Evaluaties --- Observatietechnieken --- Testen --- Eindterm --- Ontwikkelingsdoel --- Toets
Choose an application
Basisonderwijs --- Enseignement primaire --- Methodologie --- Méthodologie --- didactiek --- kleuteronderwijs --- ontwikkelingsdoelen --- thematisch werken --- 471.4 ) Kleuteronderwijs - methodiek en didactiek --- Wereldoriëntatie ; kleuters
Choose an application
Het Doelenboek voor de lagere school bundelt alle leerlijnen van alle OVSG-leerplannen in een hanteerbare en overzichtelijke map. Ook de leerlijnen van ICT, sociale vaardigheden en leren leren worden in de uitgave opgenomen.Het Doelenboek voor de lagere school is een werkinstrument voor de leraar, een hulpmiddel voor een kwaliteitsvolle, doelgerichte klaspraktijk.
Lager onderwijs --- Ontwikkelingsdoelen. --- Didactiek. --- leerplannen --- Curriculum development --- Primary education --- Objectives of teaching --- leerdoelstellingen --- lager onderwijs --- Education [Elementary ] --- 472.4 --- didactiek --- basisonderwijs --- leerdoelen --- Doelstellingen --- Leerplannen --- Ontwikkelingsdoelen --- 473.4 --- Basisonderwijs --- Doelen --- Basisonderwijs ; didactiek --- ontwikkelingsdoelen --- leeprlannen --- basisonderwijs - leerplannen --- Leerplannen; algemeen --- Schoolbooks - Didactic material --- Onderwijssecretariaat van Steden en Gemeenten (OVSG) --- Leerlijnen --- Leren leren --- Sociale vaardigheden --- ICT --- Nederlands --- Wiskunde --- Wereldoriëntatie --- Muzische vorming --- Frans --- Lichamelijke opvoeding --- OVSG --- Doelstelling --- Leerlijn --- Leerplan --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
Dit deel geeft meer uitleg over de afname, de correctie en de verwerking van de genormeerde toetsen voor wiskunde.
Eindtermen --- Evaluatietechnieken --- Kwaliteitszorg --- Wiskunde. --- Basisonderwijs. --- Wiskunde --- Lager onderwijs --- Evaluatie --- Ontwikkelingsdoelen --- Toetsen --- Getallen --- Meten --- Meetkunde --- 090898.jpg --- Wiskunde ; basisonderwijs ; didactiek --- Eindterm --- Ontwikkelingsdoel --- Toets --- Evaluatietechniek --- Getal
Choose an application
471.4 --- Basisonderwijs --- Ontwikkelingspsychologie ; kinderen --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Kleuters --- Ontwikkeling van kinderen --- Ontwikkelingsdoelen --- Ontwikkelingsgericht onderwijs --- Relatie volwassene-kind --- Samenwerking --- Zelfsturing --- Zorgverbreding (Zorgbreedte) --- Didactiek; algemeen --- Educational psychology --- Kindergarten --- kleuteronderwijs
Listing 1 - 10 of 53 | << page >> |
Sort by
|