Listing 1 - 10 of 56 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Opvoedingsondersteuning --- Onlinehulpverlening --- Digitalisering
Choose an application
Via 8 luiken in het onderzoek bij 8 Vlaamse organisaties, samenwerkend in het OnlineHulpUitwisselingsPlatform (OHUP), verzamelden de auteurs materiaal voor het uitwerken van een onlinehulpverleningsmethodiek die bruikbaar is voor alle organisaties. De aanzet tot een methodiek zelf is terug te vinden in de 'bijhorende uitgave "Ch@tlas"
Eerstelijnshulpverlening --- Methodiek --- Onlinehulpverlening
Choose an application
Ch@tlas wil handvatten en kapstokken bieden voor organisatoren en medewerkers in de onlinehulpverlening in het eerstelijnswerk; het bevat kaders en wegwijzers voor de verdere professionalisering van de onlinehulpverlening. Het is een open methodiek met veel richtinggevende vragen waardoor elke medewerker en elke organisatie zelf keuzes kan makenof haar/zijn praktijk steeds opnieuw kan bevragen
Eerstelijnshulpverlening --- Methodiek --- Onlinehulpverlening
Choose an application
Eerstelijnshulpverlening --- Onlinehulpverlening --- Vlaanderen
Choose an application
Eerstelijnshulpverlening --- Onlinehulpverlening --- Vlaanderen
Choose an application
Dit setje kaarten wil de hulpverlener een aantal tips meegeven bij het chatten.Elke Tool bevat UITLEG (waarvoor met de beantwoorder alert zijn?) en TIPS (aandachtspunten van ervaren beantwoorders en onderzoekers)
Eerstelijnshulpverlening --- Methodiek --- Onlinehulpverlening --- Technieken
Choose an application
Sinds eind vorige eeuw zetten welzijn- en gezondheidsorganisaties schoorvoetend stappen in de richting van onlinehulpverlening. Met onlinehulpverlening bedoelen we elke hulpverleningsinterventie door welzijnswerkers en gezondheidszorgmedewerkers waarbij gebruik gemaakt wordt van informatie- en communicatietechnologie (ICT) die gericht is op de bezoeker/hulpvrager/cliënt/patiënt en zijn omgeving met het oog op het verhogen van het welzijn en de gezondheid in de ruime zin van het woord. De stappen die organisaties zetten, zijn sterk uiteenlopend. Een organisatiebeleid ontbreekt echter in vele gevallen.Het Vlaamse beleid besteedde de voorbije jaren aandacht aan onlinehulpverlening in een beperkt aantal sectoren. Tot op heden ontbreekt een Vlaams beleidskader rond de inzet van onlinehulpverlening in de welzijns- en gezondheidssectoren. Dit project wil bouwstenen aanreiken voor zon beleidskader.Het doel van het onderzoek is de Vlaamse minister van Welzijn, Volksgezondheid en Gezin de relevante bouwstenen aan te reiken die kunnen leiden tot een Vlaams actieplan onlinehulpverlening. De welzijnssectoren waarop dit onderzoek zal focussen zijn het algemeen welzijnswerk, de gezondheidssector met focus op de Centra geestelijke gezondheidszorg en gezondheidspreventie, de bijzondere jeugdbijstand, de sector Kind en Gezin (de Centra voor Kinderzorg en Gezinsondersteuning en de Vertrouwenscentra kindermishandeling), de sector van het Vlaams Agentschap voor Personen met een handicap, de Opvoedingsondersteuningsorganisaties
Choose an application
Sinds eind vorige eeuw zetten welzijn- en gezondheidsorganisaties schoorvoetend stappen in de richting van onlinehulpverlening. Met onlinehulpverlening bedoelen we elke hulpverleningsinterventie door welzijnswerkers en gezondheidszorgmedewerkers waarbij gebruik gemaakt wordt van informatie- en communicatietechnologie (ICT) die gericht is op de bezoeker/hulpvrager/cliënt/patiënt en zijn omgeving met het oog op het verhogen van het welzijn en de gezondheid in de ruime zin van het woord. De stappen die organisaties zetten, zijn sterk uiteenlopend. Een organisatiebeleid ontbreekt echter in vele gevallen.Het Vlaamse beleid besteedde de voorbije jaren aandacht aan onlinehulpverlening in een beperkt aantal sectoren. Tot op heden ontbreekt een Vlaams beleidskader rond de inzet van onlinehulpverlening in de welzijns- en gezondheidssectoren. Dit project wil bouwstenen aanreiken voor zon beleidskader.Het doel van het onderzoek is de Vlaamse minister van Welzijn, Volksgezondheid en Gezin de relevante bouwstenen aan te reiken die kunnen leiden tot een Vlaams actieplan onlinehulpverlening. De welzijnssectoren waarop dit onderzoek zal focussen zijn het algemeen welzijnswerk, de gezondheidssector met focus op de Centra geestelijke gezondheidszorg en gezondheidspreventie, de bijzondere jeugdbijstand, de sector Kind en Gezin (de Centra voor Kinderzorg en Gezinsondersteuning en de Vertrouwenscentra kindermishandeling), de sector van het Vlaams Agentschap voor Personen met een handicap, de Opvoedingsondersteuningsorganisaties
Choose an application
Ga aan de slag met jongeren over cyberhaat! Dit educatief pakket bevat praktijkgerichte methodieken op maat van leerkrachten secundair onderwijs en jeugdwerkers. De toolbox wil jongeren in de eerste plaats bewustmaken van hun eigen internetgedrag. Dankzij de methodieken krijgen ze de tools en de taal om te reageren op haatdragende berichten online. Ze krijgen ook de kans om negatieve berichten om te zetten in positieve.
Onlinehulpverlening --- Pesten --- Cyberpesten --- Jongere
Listing 1 - 10 of 56 | << page >> |
Sort by
|