Listing 1 - 10 of 33 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Steeds meer mensen kiezen voor hulpverlening via internet. Een vorm daarvan is coaching via e-mail. Deze methode blijkt inmiddels zeer succesvol. Wat zorgt ervoor, anders dan bij persoonlijk contact, dat er vaak zo snel en aantoonbaar een positief effect optreedt? Achter de computer is de concentratie op de materie hoog en de kans op afleiding klein. De cliënt leest, observeert en onderzoekt zijn eigen gedachten en gevoelens mindful: in alle rust, op de momenten dat het hem of haar uitkomt. Dat sterkt het bewustzijn, geeft kracht en zelfvertrouwen. In Het succes van online coaching laat Mirjam Windrich vanuit verschillende perspectieven de voordelen van online coaching zien: voor de cliënt, de werkgever en de coach. Aan de hand van talloze voorbeelden en ontwikkelingen op het gebied van mentale training en psychotherapie legt zij uit waarom online coaching zo goed werkt. Mirjam Windrich (1965) heeft een praktijk voor coaching en therapie. Zij is pionier op het gebied van online coaching. Eerder publiceerde zij het boek Een nieuwe start.
Choose an application
Deze Onderwijseditie bestaat uit: Deel I Oriëntatie Deel II Uitvoering. Toegankelijkheid, kwaliteit en gebruikersgemak verbeteren, regie en zelfredzaamheid stimuleren en kosten besparen: hulpverlening via internet verbetert hulp bij psychische, sociale of maatschappelijke problemen. Steeds meer organisaties bieden dan ook online hulp. Wat maakt hulpverlening via internet zo waardevol? Wat is nodig voordat een instelling online hulp (grootschalig) kan aanbieden? Het Handboek online hulpverlening (onderwijseditie) is tot stand gekomen op basis van meer dan tien jaar ervaring met online hulpverlening en bevat alle relevante aspecten van dit vakgebied. Deze geheel vernieuwde editie beschrijft alle nieuwe ontwikkelingen en actuele inzichten omtrent wetenschappelijk onderzoek, blended hulpverlening, mHealth, therapietrouw, leerstijlen ?n de zeven kenmerken van een competente online hulpverlener. Naast een uitgebreide beschrijving van de methodiek komen de kenmerken, voor- en nadelen en verschillende online hulpvormen aan bod. Door het hele boek heen staan voorbeelden van bestaande onlineen blended interventies. Dit handboek is zowel geschikt voor studenten die zich ori?nteren op online hulpverlening als voor onderwijsinstellingen die hun online hulp aanbod willen uitbreiden of verbeteren.
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Deze methodiek online hulpverlening is het resultaat van ruim twee jaar ervaring die is opgedaan met online hulpverlening in het schoolmaatschappelijk werk in het voortgezet onderwijs en het middelbaar beroepsonderwijs in de stadsregio Rotterdam. Deze methodiek is bedoeld als praktische handreiking voor hulpverleners die geen of weinig ervaring hebben met online hulpverlening. Er wordt ingegaan op de instrumenten bij de online werkwijze, op het effectief combineren van die instrumenten, en op het combineren van de online werkwijze met de reguliere aanpak in de spreekkamer. Het boek bevat een groot aantal voorbeelden die het gebruik van e-mail en chat in de hulpverlening verduidelijken. De methodiek is gebaseerd op een model van oplossingsgericht werken dat voor de online aanpak werd aangepast. Dit handboek is in eerste instantie gericht op de praktijk van het schoolmaatschappelijk werk, maar alle handreikingen zijn ook bruikbaar voor andere professionals in de hulpverlening met belangstelling voor de online werkwijze
321.3 --- chatten --- e-mail --- online hulpverlening --- oplossingsgericht --- Methodiek --- Schoolmaatschappelijk werk --- Online hulpverlening --- Oplossingsgericht werken --- Onlinehulpverlening
Choose an application
Toegankelijkheid, kwaliteit en gebruikersgemak verbeteren, regie en zelfredzaamheid stimuleren en kosten besparen: hulpverlening via internet verbetert hulp bij psychische, sociale of maatschappelijke problemen. Steeds meer organisaties bieden dan ook online hulp. Wat maakt hulpverlening via internet zo waardevol? Wat is nodig voordat een instelling online hulp (grootschalig) kan aanbieden?Dit boek is geschreven op basis van ruim 10 jaar ervaring met onlinehulpverlening en bevat alle relevante aspecten van het vakgebied. Deze geheel vernieuwde editie beschrijft alle nieuwe ontwikkelingen en actuele inzichten omtrent wetenschappelijk onderzoek, blended hulpverlening, mHealth, therapietrouw, leerstijlen én de zeven kenmerken van een competente online hulpverlener. Naast een uitgebreide beschrijving van de methodiek komen de kenmerken, voor- en nadelen en verschillende onlinehulpvormen aan bod. Door het hele boek heen staan voorbeelden van bestaande online en blended interventies
#KVHB:Online hulpverlening --- 603.7 --- internet --- hulpverlening --- online hulpverlening --- communicatie --- 364.044 --- Online hulpverlening --- Communicatie --- Eerstelijnsgezondheidszorg --- Methodiek --- Eerstelijnshulpverlening --- PXL-Healthcare 2017 --- communicatievaardigheden --- communicatiemanagement --- zorgsector --- welzijnssector --- Sociology of social welfare --- chatten --- e-mail --- e-health --- psychotherapie --- telecommunicatieve hulpverlening --- psychosociale hulpverlening --- Onlinehulpverlening
Choose an application
Wie met jongeren werkt, heeft uiteraard hun digitale revolutie opgemerkt. Dagelijks online zijn is een must geworden in de huidige jongerencultuur. Ook in de hulpverlening voeren de jongeren de druk op om meer online te zijn, vragen ze om meer en betere computers en vertonen ze allerhande gedrag op de verschillende social networksites. De hulpverlening weet soms niet goed hoe hiermee om te gaan, laat staan dat er bij hulpverleners nog meer vragen bestaan over het inzetten van het internet als instrument binnen de hulpverlening. Deze uitgave reikt handvatten aan om social media ook te gebruiken om jongeren te begeleiden. Stap voor stap wordt uitgelegd hoe hulpverleners binnen de eigen organisatie op een veilige manier op het digitale spoor kunnen geraken en hoe ze effectief de social media kunnen gebruiken om met jongeren te werken. Een aantal kant-en-klare methoden worden uitgelegd en geïllustreerd om aan de slag te gaan met jongeren in de hulpverlening. Deze methoden zijn ontwikkeld en uitgeprobeerd in verschillende organisaties binnen de jeugdzorg.
Age group sociology --- Social policy and particular groups --- Jeugdzorg --- Online hulpverlening --- methodiek --- Online hulpverlening. --- methodiek. --- Methodiek. --- PXL-Social Work 2017 --- jeugdzorg --- digitale revolutie --- jongerencultuur --- hulpverlening --- sociale media --- internet
Choose an application
E-health voor zorg- en hulpverlenersZorgverleners erkennen het belang en de mogelijkheden van online begeleiden en behandelen (e-health, blended care). Toch bestaat er nog aarzeling er daadwerkelijk actief mee aan de slag te gaan omdat concrete handvatten vaak ontbreken. Dit handboek richt zich specifiek op hulp- en zorgverleners die naast reguliere dienstverlening ook online ondersteuning (willen) aanbieden aan cliënten en patiënten. In E-health worden de facetten van online behandelen beschreven met voorbeelden van e-health-toepassingen en ervaringen van zowel cliënten als zorgprofessionals.Apps, wearables, platforms en interventiesHet eerste deel van dit handboek is een introductie in de wereld van e-health en online therapie. Hoe komt het dat we aan de vooravond staan van deze grote doorbraak in de zorg en welke toepassingen zijn er voor de ggz? Hierbij wordt ingegaan op de technische hulpmiddelen die er zijn (apps, wearables, platforms, interventies) en welke (on)mogelijkheden online begeleiden met zich meebrengt. In dit deel staan we ook stil bij de privacy en beveiliging van persoonsgegevens, en ethische vraagstukken en regelgeving omtrent e-health.De kracht van online begeleiden en behandelenHoe maakt een online zorgverlener maximaal gebruik van de verschillende krachtige elementen binnen online begeleiden en behandelen? In het tweede deel gaan Waringa en Ribbers in op het gebruik van de eCP-methode, het vormgeven van de (therapeutische) werkrelatie en de samenwerkingsprocessen waarmee de cliënt of patiënt op afstand begeleid kan worden. Het handboek bevat een stappenplan om zelf online interventies te maken en sluit af met een uitgewerkte blended behandeling voor een dwangstoornis zoals je die met behulp van de eCP-methode vormgeeft.(bron: https://www.boompsychologie.nl/product/100-1298_E-health)
PXL-Healthcare 2019 --- gezondheidszorg --- online hulpverlening --- Hygiene. Public health. Protection --- e-health --- E-health --- Geestelijke gezondheidszorg
Choose an application
Listing 1 - 10 of 33 | << page >> |
Sort by
|