Listing 1 - 10 of 67 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Didactic strategies --- Didactics --- onderwijsvormen --- Maastricht University
Choose an application
Didactic strategies --- Secondary education --- onderwijsvormen --- onderwijsfilosofie --- Flanders
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Drawing on interviews with hundreds of university professors co-curricular educators, administrators, and students from public and private colleges and universities across the United States, Douglas and Rhonda Hustedt Jacobsen demonstrate that religion is essential for the work of higher education in the 21st century.
Church and college --- Universities and colleges --- Religion. --- United States --- 268.226 --- 268.226 Catechese in hogere onderwijsvormen --- Catechese in hogere onderwijsvormen --- Religion
Choose an application
Adaptief onderwijs is het doelbewust afstemmen van de onderwijsleersituatie op verschillen tussen leerlingen in dezelfde leergroep. Uitgangspunt vormen de specifieke pedagogisch-didactische behoeften van de leerling. In deze uitgave wordt vanuit drie invalshoeken gekeken naar de vraag hoe adaptief onderwijs vorm krijgt binnen scholen voor Speciale scholen voor BasisOnderwijs (SBO) en welke effecten adaptief onderwijs heeft op de sociale en de cognitieve ontwikkeling van deze leerlingen.
Orthopedagogics --- onderwijsvormen --- onderwijsstrategieën --- ontwikkelingsstoornissen --- Didactics of primary education --- Buitengewoon onderwijs --- Enseignement spécial --- Opvoedkunde --- Pédagogie
Choose an application
Teaching --- #gsdbP --- 454.2 ) Onderwijsstrategieën --- evaluatietechnieken --- onderwijsdoelstellingen --- onderwijsplanning --- onderwijsprocessen --- onderwijsstrategieën --- onderwijsvormen --- Didactiek
Choose an application
School management --- Educational systems. Teaching systems --- vrij onderwijs --- onderwijsvormen --- onderwijsstructuur --- jenaplanonderwijs --- Montessori --- Daltononderwijs --- Freinetonderwijs --- Netherlands
Choose an application
In veel landen gaan ouders op zoek naar extra vormingskansen buiten het reguliere onderwijs. Soms als remediëring om de leerachterstand van hun kind in te perken, soms als bijkomende uitdaging. In Vlaanderen is het vertrouwen in het regulier onderwijs nog zeer groot. Maar de druk voor betere schoolprestaties - zowel van het individu als van het systeem - wordt ook hier sterk opgevoerd. In dit boek wordt nagegaan welke initiatieven en organisaties inzetten op leerkansen buiten de schoolmuren en/of buiten de schooluren. De focus ligt op systematisch georganiseerde en geplande vormen van leren. Uit een eerste verkenning blijkt dat er onderscheiden behoeften zijn. Het landschap van schaduwonderwijs en aanleunende onderwijsactiviteiten wordt in kaart gebracht aan de hand van de vragen 'waar worden de activiteien georganiseerd' en 'met welke doelstelling volgen kinderen en jongeren bepaalde onderwijsinitiatieven'. Het boek bevat verschillende bijdragen: - De band tussen de buitenschoolse hulpverlening en de zorg op school - De mogelijkheden en de beperkingen van huiswerk - Beleid rond connectiviteit van leerlingen en leraren door ICT - Bijlessen: Het Bijlesbureau - Privé-onderwijs: Leerwijzer - De examencommissie - De Techniekacademie: flankerend onderwijs rond techniek en STEM - Een Zomerschool die kansen biedt - Logopedie, tutoring en onderwijs in de eigen taal en cultuur - Comparatieve analyse van het schaduwonderwijs.
School management --- Didactic strategies --- schoolbeleid --- onderwijsvormen --- schoolorganisatie --- brede school --- buitenschools onderwijs --- onderwijsvernieuwing
Listing 1 - 10 of 67 | << page >> |
Sort by
|