Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Dit boek is een leerboek didactiek voor studenten van de pedagogische hogescholen. Het inleidend hoofdstuk behandelt het modelgebruik in de didactiek. De volgende hoofdstukken zijn opgebouwd rond de verschillende componenten van het didactisch proces. Het laatste hoofdstuk is gewijd aan de didactische beginselen. Elk hoofdstuk bevat een reeks opdrachten, een aantal leerdoelen, een kerninhoud, een samenvatting, toetsvragen en differentiële inhouden.
Didactiek. --- didactische processen --- Didactics --- didactiek --- basisonderwijs --- didactisch proces --- kleuteronderwijs --- secundair onderwijs --- 37.02 --- auteurs Rudy Boelen, Chris Hertweg, Luc Vandeput, Christine Wiemiens ; projectleider Roger Boonen --- beginsituatie --- didactische principes --- evaluatie --- groeperingswijze --- leeractiviteiten --- leerdoelen --- leerfasen --- leerinhouden --- leermiddelen --- leerprocessen --- onderwijs --- onderwijs-leeractiviteiten --- pedagogie --- 474 --- Didactische werkvormen --- Doceren --- Doelstellingen --- Evaluatie --- Groepering --- Leerinhoud --- Leerprocessen --- Onderwijsleermiddelen (Leermiddelen) --- 454 ) Didactiek - algemeen --- Documentatiemap --- didactiek : basisonderwijs (ler) --- doelen --- onderwijsleeractiviteiten --- onderwijsleermiddelen --- 454 --- didactiek basisonderwijs
Choose an application
Op strips wordt wel eens neergekeken: niet zozeer omdat ze moreel verderfelijk zouden zijn, maar omdat strips lezen nogal eens wordt beschouwd als tijdverlies. Strips zouden niet echt leerzaam zijn, je steekt er niets van op. Literair betekenen ze ook al weinig, en taalkundig werken ze zelfs verarmend.In Laat ze strips lezen! willen de auteurs aan leerkrachten en docenten van het secundair en hoger onderwijs (onder meer in de lerarenopleidingen) aan de hand van korte essays met bijbehorende tips en opdrachten aantonen dat er veel meer in strips zit dan men op het eerste gezicht zou denken. Ook de ouders en de jonge lezer zelf, zal het boek ongetwijfeld interesseren.
Didactics of social education --- Didactics of Dutch --- Didactics of secundary education --- Didactics of higher education --- leesbevordering --- beeldverhalen --- Stripverhalen --- Werken met jeugdboeken --- Secundair onderwijs --- Hoger onderwijs --- Lerarenopleiding --- Leesbevordering --- departement Lerarenopleiding 08 --- 82-931 --- 028 --- jeugdliteratuur --- strips --- stripverhalen --- werken met jeugdboeken --- 37.02 --- 741.5 --- didactiek --- onderwijs --- onderwijs-leeractiviteiten --- pedagogie --- 484.54 --- Lerarenopleidingen --- 028 Lezen. Lectuur --- Lezen. Lectuur --- 82-931 Stripverhaal --- Stripverhaal --- Het boek in het onderwijs --- 433.7 --- Lezen --- Nederlands --- Onderwijs --- Strips --- Leesopvoeding --- (zie ook: Leesvaardigheid) --- 484.54 ) Het boek in het onderwijs --- hoger onderwijs --- lerarenopleiding --- secundair onderwijs --- 073400.jpg --- Stripverhalen ; onderwijs --- Documentation and information --- Teaching --- Drawing --- Literature --- openbare bibliotheken --- PARALITTERATURE --- BANDES DESSINEES --- HISTOIRE ET CRITIQUE --- BELGIQUE --- CRITIQUE ET INTERPRETATION
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|