Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
#BSCH: vak: Nederlands. --- Nederlandse taal en spelling. --- onderwijs - handboeken. --- taalonderwijs.
Choose an application
Choose an application
geschiedenis --- anno 1900-1999 --- Geschiedenis van de nieuwste tijden --- Histoire contemporaine --- Manuels scolaires --- Schoolboeken --- onderwijs - handboeken --- geschiedenisonderwijs --- Schoolbooks - Didactic material
Choose an application
Choose an application
Choose an application
philosophy --- Didactics of philosophy --- filosofie --- Didactics of social education --- General ethics --- Philosophy --- Ethique philosophique --- Wijsgerige ethiek --- #GBIB:SMM --- #gsdbf --- 17.01 --- Ethiek --- ethiek --- biografieën --- onderwijs - handboeken
Choose an application
Dit boek presenteert de leerkracht als iemand die houdt van zijn of haar vak, in de brede betekenis. Het is precies in die liefdevolle verhouding tot het vak en de leerlingen dat zich het pedagogisch handelen van de leerkracht toont. De liefde voor het vak biedt de leerkracht een gelegenheid om interesse te wekken voor iets wat buiten de leefwereld van de leerlingen ligt. Het boek is opgevat als een lijst van woorden en beelden, een glossarium. Elk woord of beeld drukt een ervaring van het leerkracht-zijn uit. Het gaat telkens over unieke ervaringen die een liefdevolle verhouding tot het vak, de leerling en zichzelf meedelen.
Elementary school teachers --- Education --- Dictionaries --- 37(035) --- Onderwijs ; didactiek ; handboeken --- Leraren --- 450.7 --- leraren --- Pedagogiek --- Leraren (Kleuterleid(st)ers, Leerkrachten, Onderwijzers) --- 691 --- Onderwijs ; handboeken --- Opleiding en bijscholing --- Pedagogie en didactiek --- Verklarende woordenboeken --- Leraar --- Verklarend woordenboek --- Directie
Choose an application
#GOSA:I.NT.Mt.O --- #GOSA:I.NT.Mc.O --- #GOSA:I.NT.Lc.O --- #GOSA:I.NT.Jo.O --- #gsdb1 --- tekstuitgave --- Nieuw Testament --- evangelie --- christendom --- godsdienst --- onderwijs - handboeken
Choose an application
"Design Research in Education is a practical guide containing all the information required to begin a design research project. Providing an accessible background to the methodological approaches used in design research as well as addressing all the potential issues that early career researchers will encounter, the book uniquely helps the early career researcher to gain a full overview of design research and the practical skills needed to get their project off the ground. Based on extensive experience, the book also contains multiple examples of design research from both undergraduate and postgraduate students, to demonstrate possible projects to the reader."--Publisher's website
Science --- Didactics of higher education --- 770.6 --- kunsteducatie --- ontwerpmethodiek --- ontwerppraktijk --- ontwerpproces --- ontwerpprincipes --- designtheorie --- onderzoek --- onderzoeksmethoden --- schetsen --- 770.9 --- 489.4 --- onderwijs --- leerlingenbegeleiding --- didactisch proces --- didactische principes --- didactische werkvormen --- productdesign, filosofie, esthetiek en kritiek --- productdesign, onderwijs --- Didactiek (hoger onderwijs) --- 37(035) --- Onderwijs ; handboeken --- Education
Choose an application
In het geschiedenisonderwijs dienen bronnen niet alleen om tot kennis van het verleden te komen. Bronnen verduidelijken evenzeer hoe geschiedenis tot stand komt. Dat is het uitgangspunt van dit toegankelijke theorie- en oefenboek. Het is bijzonder geschikt voor de lerarenopleiding geschiedenis in secundair en voortgezet onderwijs en voor leerkrachten geschiedenis, zowel in Vlaanderen als in Nederland. De auteurs van Historisch denken over bronnen vinden het belangrijk om leerlingen in de geschiedenislessen van die basisgedachte bewust te maken. De leerkracht geschiedenis moet hen bijbrengen dat ze geschiedenis niet rechtstreeks uit bronnen kunnen aflezen, maar dat ze die bronnen altijd kritisch moeten interpreteren. Werken met bronnen impliceert dus niet alleen redeneren met bronnen, gericht op de inhoud. Wie bronnen gebruikt, moet ook redeneren over de bronnen zelf, bijvoorbeeld over de makers ervan en hun bedoelingen. Er moet dus oog zijn voor kennisconstructie en historische praktijk. Hoe kunnen (aanstaande) leerkrachten geschiedenis hun leerlingen daarmee vertrouwd maken? En hoe kunnen ze dat inzicht via bronnen aanscherpen? Rond deze vragen bouwden de auteurs een praktisch bruikbaar opleidingspakket. Het bestaat uit een helder geschreven theoretische onderbouwing van bronnenomgang in geschiedenis. Daaraan is een uitgebreid oefengedeelte gekoppeld, met kant-en-klaar materiaal om tot selectie, contextualisering en bevraging van bronnen te komen. Op die manier is dit boek onmiddellijk toepasbaar in de stage van leerkrachten geschiedenis in opleiding of in de lespraktijk. De auteurs van Historisch denken over bronnen vinden het belangrijk om leerlingen in de geschiedenislessen van die basisgedachte bewust te maken. De leerkracht geschiedenis moet hen bijbrengen dat ze geschiedenis niet rechtstreeks uit bronnen kunnen aflezen, maar dat ze die bronnen altijd kritisch moeten interpreteren. Werken met bronnen impliceert dus niet alleen redeneren met bronnen, gericht op de inhoud. Wie bronnen gebruikt, moet ook redeneren over de bronnen zelf, bijvoorbeeld over de makers ervan en hun bedoelingen. Er moet dus oog zijn voor kennisconstructie en historische praktijk.
Didactics of secundary education --- Didactics of history --- geschiedenisonderwijs --- bronnenstudie --- bronnenkritiek --- historische pedagogiek --- Geschiedenis ; secundair onderwijs --- Geschiedeniswetenschap --- 485.6 --- Geschiedenisonderwijs --- historisch besef --- Historische bronnen --- Geschiedenis : didactiek --- 485.55 --- Geschiedenis ; secundair onderwijs ; didactiek --- 900.1 --- geschiedenis --- didactiek --- heuristiek --- geschiedenisfilosofie - historiografie --- onderwijs - handboeken --- Geschiedenis - Maatschappijleer --- geschiedenis - hulpmiddelen, bibliografieën en geschiedbronnen --- 371.12 --- Didactiek --- Heuristieken --- Geschiedenis --- Lerarenopleiding --- Onderwijs --- Historisch denken --- Historische kritiek --- Bronnenmateriaal --- Secundair onderwijs --- 373.5 --- PXL-Education 2020 --- didactiek van de geschiedenis --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Historiography.
Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|