Listing 1 - 10 of 14 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Beknopte Nederlandse spraakkunst : theorie.
Authors: --- ---
Year: 1964 Publisher: Leuven : Wolters,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Voorbereidende leesoefeningen : als voorbereiding tot de eerste klas
Author:
ISBN: 9024336279 Year: 1986 Publisher: Aartselaar Deltas

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Onze eeuw : toen.
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9002145012 9789002145018 Year: 1981 Publisher: Antwerpen Standaard


Book
Schoolagenda 2019-2020 : leerwijzer
Authors: --- --- ---
ISBN: 9028997385 9789028997387 Year: 2019 Publisher: Kalmthout Pelckmans


Book
Proefondervindelijke natuurkunde: 3de leerjaar, 2 uur
Author:
ISBN: 9051480792 Year: 1991 Publisher: Brugge De Garve


Book
Over de moraal van de mens
Authors: ---
ISBN: 9014033834 9789014033839 Year: 1985 Publisher: Alphen aan den Rijn Samsom

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Leerkracht zijn : glossarium
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789033491399 Year: 2012 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek presenteert de leerkracht als iemand die houdt van zijn of haar vak, in de brede betekenis. Het is precies in die liefdevolle verhouding tot het vak en de leerlingen dat zich het pedagogisch handelen van de leerkracht toont. De liefde voor het vak biedt de leerkracht een gelegenheid om interesse te wekken voor iets wat buiten de leefwereld van de leerlingen ligt. Het boek is opgevat als een lijst van woorden en beelden, een glossarium. Elk woord of beeld drukt een ervaring van het leerkracht-zijn uit. Het gaat telkens over unieke ervaringen die een liefdevolle verhouding tot het vak, de leerling en zichzelf meedelen.


Book
Het Nieuwe Testament voor mensen van deze tijd
Authors: ---
ISBN: 9020900196 9789020900194 Year: 1970 Publisher: Tielt Lannoo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Design research in education : a practical guide for early career researchers
Author:
ISBN: 9781138574489 1138574481 9781138574489 9781138574472 1138574473 9780203701010 1351329421 0203701011 1351329413 Year: 2018 Publisher: London Routledge

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"Design Research in Education is a practical guide containing all the information required to begin a design research project. Providing an accessible background to the methodological approaches used in design research as well as addressing all the potential issues that early career researchers will encounter, the book uniquely helps the early career researcher to gain a full overview of design research and the practical skills needed to get their project off the ground. Based on extensive experience, the book also contains multiple examples of design research from both undergraduate and postgraduate students, to demonstrate possible projects to the reader."--Publisher's website


Book
Historisch denken over bronnen : aan de slag in het geschiedenisonderwijs
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789462925748 Year: 2016 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In het geschiedenisonderwijs dienen bronnen niet alleen om tot kennis van het verleden te komen. Bronnen verduidelijken evenzeer hoe geschiedenis tot stand komt. Dat is het uitgangspunt van dit toegankelijke theorie- en oefenboek. Het is bijzonder geschikt voor de lerarenopleiding geschiedenis in secundair en voortgezet onderwijs en voor leerkrachten geschiedenis, zowel in Vlaanderen als in Nederland. De auteurs van Historisch denken over bronnen vinden het belangrijk om leerlingen in de geschiedenislessen van die basisgedachte bewust te maken. De leerkracht geschiedenis moet hen bijbrengen dat ze geschiedenis niet rechtstreeks uit bronnen kunnen aflezen, maar dat ze die bronnen altijd kritisch moeten interpreteren. Werken met bronnen impliceert dus niet alleen redeneren met bronnen, gericht op de inhoud. Wie bronnen gebruikt, moet ook redeneren over de bronnen zelf, bijvoorbeeld over de makers ervan en hun bedoelingen. Er moet dus oog zijn voor kennisconstructie en historische praktijk. Hoe kunnen (aanstaande) leerkrachten geschiedenis hun leerlingen daarmee vertrouwd maken? En hoe kunnen ze dat inzicht via bronnen aanscherpen? Rond deze vragen bouwden de auteurs een praktisch bruikbaar opleidingspakket. Het bestaat uit een helder geschreven theoretische onderbouwing van bronnenomgang in geschiedenis. Daaraan is een uitgebreid oefengedeelte gekoppeld, met kant-en-klaar materiaal om tot selectie, contextualisering en bevraging van bronnen te komen. Op die manier is dit boek onmiddellijk toepasbaar in de stage van leerkrachten geschiedenis in opleiding of in de lespraktijk. De auteurs van Historisch denken over bronnen vinden het belangrijk om leerlingen in de geschiedenislessen van die basisgedachte bewust te maken. De leerkracht geschiedenis moet hen bijbrengen dat ze geschiedenis niet rechtstreeks uit bronnen kunnen aflezen, maar dat ze die bronnen altijd kritisch moeten interpreteren. Werken met bronnen impliceert dus niet alleen redeneren met bronnen, gericht op de inhoud. Wie bronnen gebruikt, moet ook redeneren over de bronnen zelf, bijvoorbeeld over de makers ervan en hun bedoelingen. Er moet dus oog zijn voor kennisconstructie en historische praktijk.

Listing 1 - 10 of 14 << page
of 2
>>
Sort by