Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|
Choose an application
Visie is hot. Na vele jaren van efficiencyverbetering, kostenreductie en sanering zijn managers en medewerkers eraan toe om de dieper liggende vragen te beantwoorden over de drijfveren van de organisatie, de principes die zij koesteren en het toekomstperspectief dat ze nastreven. Het ontwikkelen en realiseren van een visie biedt daartoe volop ruimte. Een visie bindt mensen en geeft richting. Een visie is een bron van energie. Een visie draagt bij aan verhoogde effectiviteit. Hoewel het verlangen naar visie hoogst actueel is, is het ontwikkelen en realiseren ervan voor de meeste managers geen gesneden koek. Integendeel, velen worstelen met vragen als: wat houdt visie precies in? Hoe ontwikkelt u een visie? En vooral: hoe brengt u een visie tot leven? 'Kus de visie wakker' geeft concrete en bruikbare antwoorden op deze vragen. Op basis van jarenlange praktijkervaring reiken de auteurs een even inspirerende als systematische methodiek aan voor het succesvol ontwikkelen en realiseren van visie die als echt wordt ervaren en door alle organisatieleden wordt gedragen. 'Kus de visie wakker' biedt naast inspirerende praktijkvoorbeelden ook een overzicht van relevante literatuur en van recente onderzoeksgegevens. Het boek gaat bovenal in op de persoonlijke en collectieve worsteling die het formuleren en tot leven brengen van een visie in de dagelijkse praktijk met zich meebrengt. De auteurs delen hun fascinatie voor het realiseren van doorbraken door het inspireren van doorbraken door het inspireren en verbinden van mensen. Hans van der Loo doet dit als zelfstandig adviseur, terwijl Jeroen Geelhoed en Salem Samhoud beide verbonden zijn aan organisatieadviesbureau &Samhoud. De drie schreven eerder het veelgeprezen boek 'Plezier & prestatie', dat inmiddels ook in Spanje en Duitsland voor opwinding heeft gezorgd.
Organization theory --- bedrijfsleer --- organisatiecultuur --- organisatiepsychologie --- 06 --- 65.011.1 --- organisaties - verenigingen --- ondernemingsdoel - bedrijfsbeleid - bedrijfsstrategie
Choose an application
In 'The Learnscape' zoomt Katja Schipperheijn in op leerstrategieën die wendbaar ingezet worden in steeds virtuelere werelden. Hoe bouw je als onderneming een ‘learnscape’, een klimaat waar de leertechnieken zijn afgestemd op voortdurende interactie met de wereld daarbuiten, het ecosysteem? En waarom is het absoluut cruciaal dat je als onderneming een levenslang-leren- mindset binnen je organisatie op die manier benadert?' The Learnscape' is de plek waar innovatie, datagerichtheid, ecosysteemdenken, growth mindset en employee engagement elkaar ontmoeten. Het is de enige denkbare organisatie om in deze onvoorspelbare tijden overeind te blijven.
Organization theory --- Personnel management --- 658.386 --- 65.011.1 --- Apprentissage Leerproces --- Organisation en apprentissage Lerende organisatie --- Stratégies (formation) Opleidingsstrategieën --- bedrijfsopleiding - opleiding in organisaties --- ondernemingsdoel - bedrijfsbeleid - bedrijfsstrategie
Choose an application
In 'Allemaal sociaal 3.0' gaan de auteurs op zoek naar nieuwe recepten en duurzame oplossingen voor een maatschappij 3.0. Hoe herdefiniëren we economische waarde op lange termijn? Hoe en waar vinden social entrepreneurs en commerciële bedrijven elkaar? Hoe krijgt de ondernemende burger echt impact? En waarom moet de overheid zichzelf opnieuw uitvinden om zo mee de krijtlijnen te trekken voor een andere samenleving, waarin innovatieve samenwerkingsverbanden tot nieuwe inzichten leiden? Journalist Filip Michiels voerde voor dit boek urenlange gesprekken met Steven Serneels, Piet Colruyt, Marieke Huysentruyt en Johan Moyersoen, die de voorbije jaren bedrijven én overheden wereldwijd adviseerden in hun zoektocht naar een andere, duurzamere toekomst. Michiels ging zelf ook op zoek naar visionaire bedrijven, inspirerende social entrepreneurs en vernieuwende bestuursmodellen in binnen- en buitenland.Bron : http:www.wpg.be/manteau
Ethisch ondernemen. --- sociale economie --- Economic policy and planning (general) --- Economic sociology --- MVO (maatschappelijk verantwoord ondernemen) --- Ethisch ondernemen --- 65.011.1 --- 338.93-05 --- 172 --- 304.1 --- 301.172.1 --- ondernemingsdoel - bedrijfsbeleid - bedrijfsstrategie --- ondernemers --- ethiek, sociale - ethiek, christelijke sociale (zie ook 261.6) --- sociale politiek --- sociale ongelijkheid - sociale stratificatie --- PXL-Social Work 2017 --- ondernemen --- maatschappijkritiek --- duurzaam ondernemen --- Duurzaam ondernemen --- Samenleving --- Ondernemerschap --- Verantwoord ondernemen --- Managementethiek --- Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen --- Ondernemingsethiek
Choose an application
331.87 --- 331.811.6 --- 331.152 --- 66 --- 336.71 --- 658.871 --- P410 --- P492 --- P44 --- 65.011.1 --- organisatie van de arbeid - arbeidsorganisatie --- glijdende arbeidstijd - variable arbeidstijd - flexibiliteit --- sociaal overleg - democratisering, economisch - democratisering van/in de onderneming - industriële democratie (zie ook 301.173.8, 321.7) --- chemische industrie --- bankwezen - banken --- warenhuizen --- Verenigd Koninkrijk - Engeland - Groot Brittannië --- Nederland --- Frankrijk --- ondernemingsdoel - bedrijfsbeleid - bedrijfsstrategie --- Hours of labor [Flexible ] --- European Union countries --- Conditions de travail --- Organisation du travail --- Négociations sociales --- Temps de travail
Choose an application
Cet essai propose une analyse critique du mouvement actuel des Responsabilités sociales de l'Entreprise. Il tente d'en montrer à la fois la nécessité, les limites et les conditions à remplir pour que ce mouvement puisse influencer notre modèle économique et le faire évoluer vers le développement durable. La créativité des entreprises dispose de nouvelles armes : les technosciences, de nouveaux espaces : la globalisation et de nouvelles libertés : vide éthique et politique à l'échelle mondiale. En devenant plus responsable, l'entreprise peut contribuer à l'évolution du modèle qu'elle anime. Pour ce faire, elle doit transformer sa culture en profondeur : élargir ses finalités, adopter une éthique de l'avenir, accepter un débat plus ouvert avec les nouveaux acteurs de la société mondiale comme les ONG et les organisations internationales. La légitimité de l'entreprise dépendra de plus en plus des valeurs qui guideront ses choix stratégiques et ses comportements. Cette transformation est nécessaire pour l'évolution de notre modèle économique, mais elle n'est pas suffisante. La mise en place des éléments clés d'une gouvernante mondiale est indispensable également si l'on veut promouvoir un vrai développement durable.
Social responsibility of business --- 172 --- 65.011.1 --- 65.010.3 --- 614.7 --- ethiek, sociale - ethiek, christelijke sociale (zie ook 261.6) --- ondernemingsdoel - bedrijfsbeleid - bedrijfsstrategie --- organisatiesociologie --- milieu - leefmilieu - milieubeleid (zie ook 712) --- Social responsibility of business. --- Business --- Corporate accountability --- Corporate responsibility --- Corporate social responsibility --- Corporations --- CSR (Corporate social responsibility) --- Industries --- Social responsibility, Corporate --- Social responsibility of industry --- Business ethics --- Issues management --- Social responsibility --- Social aspects --- Développement durable --- Responsabilité sociétale
Choose an application
Ecover is een fascinerend voorbeeld van een bedrijf dat duurzaam ondernemen probeert door te trekken in alles wat ze doet. Zij streeft er onophoudelijk naar om was- en schoolmaakmiddelen te maken die zo ecologisch mogelijk zijn en toch efficiënt reinigen, maar wil ook verantwoord en duurzaam aan de slag gaan in alle andere bedrijfsprocessen. Ook de bouw van fabrieken, de communicatie met klanten en het welzijn van het personeel horen daar bijvoorbeeld bij. (Bron: covertekst)
General ecology and biosociology --- MVO (maatschappelijk verantwoord ondernemen) --- ecologie --- milieubescherming --- Firms and enterprises --- Environmental protection. Environmental technology --- Industry --- Environmental aspects --- History --- Business enterprises --- 334 bedrijven --- 504.062 duurzaamheid --- 574 ecologie --- 577.4 --- 614.7 --- 65.011.1 --- 461 Bedrijfsleven --- 500 Milieu --- duurzaam ondernemen --- 360.8 --- 360.9 --- Duurzaam ondernemen --- Ecologie --- Lobbying --- E100202.jpg --- Ecologische economie --- milieu - leefmilieu - milieubeleid (zie ook 712) - duurzame ontwikkeling --- ondernemingsdoel - bedrijfsbeleid - bedrijfsstrategie --- Zakendoen --- Bedrijfseconomie voor verschillende soorten van bedrijven --- Verantwoord ondernemen --- Managementethiek --- Duurzame ontwikkeling --- Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen --- Ondernemingsethiek --- Gezondheidszorg --- Druktechniek --- Bouwsector --- Stadsvernieuwing --- #gsdb5
Choose an application
Human intelligence --- Intellect --- Intelligence --- Mind --- Verstand --- economie --- investissements --- recherche et developpement --- cercles de qualite --- technologie --- informatique --- AA / International- internationaal --- 658.334 --- 336.767 --- 65.011.1 --- 658.386.4 --- investeringen --- onderzoek en ontwikkeling --- kwaliteitskringen --- informatica --- Beroepsvorming en -oriëntatie. Menselijke investeringen. Menselijk kapitaal. --- beleggingen in waardepapieren - investeringen (zie ook 658.152) --- ondernemingsdoel - bedrijfsbeleid - bedrijfsstrategie --- management development - opleiding van leidinggevenden - opleiding voor kaderpersoneel - kaderopleiding --- Intellectuals --- Intellectuels --- France --- Intellectual life --- Economic aspects --- Vie intellectuelle --- Aspect économique --- Investments --- Human capital --- Human assets --- Human beings --- Human resources --- Capital --- Labor supply --- Beroepsvorming en -oriëntatie. Menselijke investeringen. Menselijk kapitaal --- Economic value --- Intellectual life. --- Economic aspects. --- Investments - France --- Intellectuals - France --- Human capital - France
Choose an application
Business ethics. --- Maatschappelijk ondernemen. --- marketing --- Business policy --- MVO (maatschappelijk verantwoord ondernemen) --- HRM (human resource management) --- Management --- Organizational behavior --- #KVHB:Arbeids- en organisatiepsychologie --- #KVHB:Ondernemen --- #KVHB:Duurzaamheid --- 360.8 --- maatschappelijk verantwoord ondernemen --- ondernemen --- ethisch ondernemen --- duurzaam ondernemen --- MVO --- #GGSB: Sociale wet. essays --- 614.7 --- 65.011.1 --- 65.012.4 --- 460 Economie --- 174 --- 658.011 --- Bedrijfsleven 658:338 --- Personeelsbeleid 658.3 --- HRM --- ethiek --- management --- 658.1 --- maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) --- accounting --- bedrijfscultuur --- bedrijfsstrategie --- human resources management --- innovatie --- stakeholders --- Marketing --- bedrijfskunde --- onderneming --- Ethisch ondernemen --- S20090548.JPG --- ondernemingsproblematiek --- milieu - leefmilieu - milieubeleid (zie ook 712) - duurzame ontwikkeling --- ondernemingsdoel - bedrijfsbeleid - bedrijfsstrategie --- management - leidinggeven (zie ook 361.012) --- Beroepsethiek. Deontologie --- Bedrijfsbleid --- Ondernemingsvormen.Financiën --- 338.9 --- Bedrijfsbeleid --- Verantwoord ondernemen --- Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen --- Duurzaam ondernemen --- Managementethiek --- Ondernemerschap --- Organisatieleer --- Ondernemingsvormen.Financiën --- Ondernemingsethiek --- Ethiek --- Duurzaamheid --- Sociale wet. essays
Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|