Listing 1 - 10 of 18 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Dit boek geeft richting aan deze stuurloze tijden vol socio-economische, ecologische en technologische uitdagingen. Het wil inspireren tot meer creativiteit en solidariteit. Een gids zijn. Wie ben je? Waarom doe je wat je doet? Hoe verwezenlijk je je dromen? Hoe help je anderen die van hen waar te maken? Vaak blijkt de zoektocht belangrijker dan het antwoord. Onderweg is de weg.
PXL-Business 2020 --- organisatiekunde --- ondernemerschap --- ondernemersstrategie --- creativiteit --- ondernemen --- management
Choose an application
Choose an application
MerkWaardige bedrijven weten precies wat hun bewezen toegevoegde waarde is. Voor hen geen zesjescultuur. Ze doen er alles aan om inspirerend en waardevol te zijn voor hun klanten. Daarbij maken ze optimaal gebruik van talent, energie en financiële middelen. Het zijn bedrijven waar klanten enthousiast van worden en graag zaken mee doen. Het zijn bovendien bedrijven die hun medewerkers weten te inspireren. Na de succesvolle introductie van zijn eerste boek Ben jij wel MerkWaardig genoeg? komt Kasper Klaarenbeek nu met het vervolg. In dit boek laat hij zien hoe je als organisatie nu en in de toekomst het verschil maakt in de relatie met je klanten. Dat doet hij op zijn welbekende manier: prikkelend, positief en praktisch. Is jouw bedrijf wel MerkWaardig genoeg? Je leest het in dit boek! - Het vervolg op de bestseller Ben jij wel MerkWaardig genoeg? - Een inspirerend doeboek dat je helpt om keuzes te maken, zaken uit te werken en plannen om te zetten naar acties - Met een groot aantal voorbeelden van MerkWaardige bedrijven - Met gratis toegang tot een handige digitale toolbox, die je helpt om je ideeën van het papier af te krijgen Bron : http://www.vanduurenmanagement.nl
PXL-Business 2018 --- organisatiekunde --- ondernemersstrategie --- klantgerichtheid --- Merkwaarde --- Bedrijfsstrategieën --- Management --- Strategisch management --- Branding --- Bedrijfsstrategie --- Kostenbeheersing
Choose an application
Wie onderneemt of organiseert, kent de wereld waarin we decennialang opgesloten zaten: de wereld van profit en non-profit. In een wereld van profit koos je voor 'ik'. In een wereld van non-profit koos je voor 'wij'. Kiezen voor de twee samen was niet mogelijk, want de taart was te klein. Vandaag moet je niet langer kiezen tussen ik en wij. Drie transformaties (technologie, duurzaamheid, menselijke waarden) hebben de wereld in transitie geschopt. Het levert diepgaande verandering op in de wereld van merken, bedrijven en organisaties. Ondernemingen worden socialer. Organisaties worden ondernemender. Omdat ze willen. Omdat ze moeten. De transitie die vandaag in volle gang is, creëert een vruchtbare bodem voor een cool nieuw spel: The Positive Sum Game. Het is een spel waarin 'better for me + better for the world' hand in hand gaan. Ik kan winnen en wij kunnen winnen op hetzelfde moment. Door te kiezen voor 'allebei' wordt de taart groter. The Positive Sum Game schetst voor het eerst het nieuwe speelveld waarop merken, bedrijven en organisaties bewegen en hun waarachtige plek moeten vinden. Herman Toch en Ann Maes leggen de anatomie van het nieuwe Purpose-gedreven succes bloot. Aan de hand van zeven troeven leer je zelf The Positive Sum Game spelen. Zo is dit boek een gids voor iedereen die maatschappijbouwend ondernemen wil koppelen aan eigenbelang.
Social change --- Microeconomics --- Business policy --- PXL-Business 2020 --- ondernemersstrategie --- duurzaam ondernemen --- maatschappelijk ondernemen
Choose an application
Met zijn bestseller "De Lean Startup' startte Eric Ries een wereldwijde beweging: een heel nieuwe manier om te innoveren en ondernemen zonder dikke businessplannen en grote budgetten. In "De startup-methode' laat Eric Ries zien hoe je de Lean Startup-mentaliteit en -technieken kunt toepassen in iedere organisatie ? ook in corporates en bij overheden. Technieken die hij al met succes toepaste bij bedrijven als GE, Zappos en Toyota en bij non-profitorganisaties.Ries neemt je mee in de praktische uitwerking van zijn ideeën : hoe zorg je ervoor dat je voortdurende innovatie mogelijk maakt binnen de bestaande organisatiestructuur ? Hoe creëer je draagvlak in de rest van het bedrijf ? En wat zijn de kansen en risico's bij het opschalen van zo'n "interne startup' ?"De startup-methode' is een onmisbare roadmap naar innovatie en slagkracht binnen organisaties en helpt je een cultuur van ondernemend denken en handelen te creëren. Bron : http://www.bol.com
PXL-Business 2018 --- organisatiekunde --- ondernemersstrategie --- innovatiemanagement --- startup --- ondernemerschap --- ondernemen --- Lean management --- Managementtechnieken --- Management --- Ondernemerschap --- Organisatieleer --- Organisatieveranderingen --- Startende ondernemingen --- Organisatiestrategieën --- Lean --- Organisatieverandering --- Startende onderneming --- Organisatiestrategie
Choose an application
Maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) is de nieuwe manier van ondernemen. In 'Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen' wordt op herkenbare en vernieuwende wijze ingegaan op deze fascinerende organisatieverandering. Herkenbaar, omdat de bekende duurzaamheidsinzichten en -handvatten (zoals triple P, base of the pyramid en milieuzorgsystemen) op inleidend niveau aan de orde komen. Vernieuwend omdat deze inzichten en handvatten worden behandeld door ze centraal te stellen in een bedrijfskundige en -economische benadering, waarin strategie, organisatie, innovatie en ondernemerschap centraal staan. Deze combinatie van inzichten is rijkelijk voorzien van actuele praktijkvoorbeelden. 'Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen' laat studenten kennis maken met de basisbegrippen en inzichten van MVO en biedt hen een gedegen fundament voor hun toekomstige beroepspraktijk. Het boek heeft betrekking op het bedrijfsleven (grootbedrijf en midden- en kleinbedrijf), op not-for-profit instellingen en organisaties in de publieke sector en is geschikt voor zowel economische als technische opleidingen.
strategisch beleid --- MVO (maatschappelijk verantwoord ondernemen) --- Business policy --- innovatiemanagement --- Economic sociology --- Duurzaam ondernemen --- 658.1:17 --- Bedrijfsorganisatie --- bedrijfseconomie --- duurzaam ondernemen --- Verantwoord ondernemen --- Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen --- Management --- Managementethiek --- Ondernemen --- Ondernemen. --- PXL-Business 2014 --- ondernemen --- ondernemersstrategie --- maatschappij
Choose an application
Het lijdt weinig twijfel dat de maatschappij door een grote transformatie gaat, gedreven door digitalisering. Startups spelen hier een hoofdrol in. Of we het nu willen of niet, je kunt niet meer om startups heen. Ze zijn met voorsprong de kenmerkende bedrijfsvorm van dit tijdperk waarin smartphones en tablets domineren. Door de hele hype die momenteel rond startups hangt, lijkt het een tijdelijk fenomeen waarvan sommigen hopen dat het wel zal overwaaien. Maar is dat wel zo? Of blijven ze de traditionele bedrijfsmodellen aan de lopende band ondermijnen ?Dit boek ontsluiert de boeiende wereld van startups en geeft een uitgebreid overzicht van het landschap in België. Het geeft een antwoord op wat startups nu precies zijn en waar ze vandaan komen. Het is niet alleen bestemd voor iedereen die te maken heeft of geïnteresseerd is in startups, maar ook voor zij die willen weten in welke richting de economie evolueert. Het neemt de lezer mee op een tocht van verwondering en beleving. Het geeft een antwoord op de vraag waarom startups overal te vinden zijn, het lijkt wel een nieuwe gold rush; wat er achter het door de ene bewonderde en door de andere gevreesde concept schuilgaat; waarom er eenhoorns rondlopen in deze fantasiewereld; en waarom deze nieuwe helden eeuwig jong lijken te blijven.http://bussinesandeconomics.diekeure.be
Economie --- Algemeen. --- bedrijfsplanning --- Business economics --- businessplanning --- Firms and enterprises --- Business policy --- ondernemingen --- ondernemen --- bedrijfsorganisatie --- Bedrijfsbeleid --- Ondernemingsvormen --- Bedrijfseconomie --- Startende ondernemingen --- België --- Digitalisering --- Technologiemanagement --- Management --- Sectorstudies --- Economie 330 --- Startup --- Technologiesector --- ondernemerschap --- ondernemersstrategie --- startups --- Startende onderneming --- Sectorstudie
Choose an application
Een overvolle agenda die je niet afgewerkt krijgt, medewerkers die te pas en te onpas aan je mouw trekken, steeds meer werk terwijl je toch extra personeel hebt aangeworven, sales en marketing die niet samen door één deur kunnen, en nauwelijks tijd om na te denken over de toekomst en richting van je bedrijf. Het zijn maar enkele van de symptomen die Bart Lodewyckx ervaart bij de vele groeibedrijven die hij als gedelegeerd bestuurder van UNIZO Limburg bezoekt. Daarom besloot hij om samen met Matty Paquay, Partner van Groeibedrijven, dit boek te schrijven. Want Matty kent het fenomeen van groeipijnen als geen ander. Hij beschrijft ze in zijn theorie van de groeiparadox: als een onderneming sterk groeit, heeft ze de neiging zichzelf af te remmen. Daar kan je echter iets aan doen, en dit boek helpt je daarbij. In tien hoofdstukken legt Matty in heldere taal uit wat de meest voorkomende groeipijnen zijn en hoe je ze kan aanpakken. Vanzelfsprekendheden worden onderuitgehaald, mythes doorprikt. Dit boek identificeert de problemen, verklaart ze en reikt oplossingen aan. Elk bedrijf heeft namelijk het potentieel een groeibedrijf te worden. En te blijven. Daarnaast vertellen tien ondernemers eerlijk en open over hun eigen groeiproces. Zonder taboes. Bron : http://www.bol.com
organisatiecultuur --- economische groei --- Business management --- ondernemingsplan --- ondernemers --- bedrijfsbeleid --- beleid, cultuur, gedrag, management, organisatie, strategie, succes --- organisatietheorie --- 65 --- PXL-Research 2018 --- organisatiekunde --- ondernemen --- ondernemersstrategie --- Organisatieleer --- Groei --- Bedrijfsstrategieën --- Economische ontwikkeling --- Management --- Bedrijfsstrategie
Choose an application
Het is vandaag bon ton om het over ethisch ondernemen, duurzaam ondernemen, maatschappelijk verantwoord of betrokken ondernemen te hebben. Ook de term sociaal ondernemen heeft zijn intrede gedaan. Nochtans worden we voortdurend geconfronteerd met bedenkelijke praktijken (financiële en andere) in de bedrijfswereld. Deze gebeurtenissen werpen een schaduw over alle mooie principes en het geloof dat ethisch ondernemen ook succesvol kan zijn. Dit boek wil studenten confronteren met de economische, sociale en ecologische grenzen van onze samenleving. Het start met de verduidelijking van de termen filosofie en ethiek. Daarna wordt het gedachtegoed van een aantal belangrijke filosofen uit de Griekse oudheid, de middeleeuwen, de renaissance, de verlichting, de 20ste en 21ste eeuw besproken. Het tweede deel gaat over bedrijfsethiek, met inbegrip van maatschappelijk verantwoord ondernemen, duurzaam ondernemen, sociaal ondernemen en sociale economie. De drie belangrijkste ethische modellen uit de westerse zakenethiek worden toegelicht en tot slot wordt een stappenplan uitgewerkt om een ethische casus uit de bedrijfswereld te kunnen beoordelen. Aan de hand van actuele voorbeelden en cases wordt de inhoud geïllustreerd, daarnaast wordt er online aanvullende informatie aangeboden.
Ethisch ondernemen. --- Social ethics --- Business economics --- Business --- Moral and ethical aspects --- Handbooks, manuals, etc. --- Business ethics --- bedrijfsethiek --- PXL-Business 2016 --- organisatiekunde --- ondernemersstrategie --- sociale economie --- Ethisch ondernemen --- Duurzaam ondernemen --- 658.11 --- ethisch ondernemen
Listing 1 - 10 of 18 | << page >> |
Sort by
|