Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
genre-thema"">
Choose an application
6-2017-9
muziekpedagogiek --- Music --- geluiden --- geluiden (themawoord fictie) --- muziekinstrumenten --- muzikale vorming --- kinderen --- #GBIB:IDGP --- 471.46 --- 477.7 --- Basisonderwijs --- Gehandicapten --- Geluiden --- Kinderen --- Klanken --- Luisteren --- Muziekbeluisteren --- Muziekinstrumenten --- Muziekspelen --- Muzikale opvoeding --- Muziek --- Muziek met kinderen --- #BSCH: vak: muziek --- Schoolbooks - Didactic material --- Kleuteronderwijs
Choose an application
De auteur heeft in de loop van haar werkpraktijk veel muziekspelen ontwikkeld. Daarvan worden er veertig in dit boek beschreven. De onderwerpen liggen dicht bij de belangstellingswereld van de doelgroepen : Dierentuin, Manege, Ik zing jouw naam. Onderliggende thema's zijn onder meer sociaal gevoel, fantasie, sferen, stem- en bewegingsexpressie, aanpassing en tolerantie, oog-hand-en oog-voet-coördinatie. Na enkele theoretische hoofdstukken over invloed en therapeutische werking van muziek en het gebruik van instrumenten worden, volgens een vast model, de muziekspelen beschreven. Daarbij komen raakvlakken met andere vakken en werkdisciplines aan de orde, zoals taal, schrijven, tekenen, bewegen, fysiotherapie en logopedie. Voorin het boek zijn de ontwikkelingsgebieden vermeld die aan de spelen ten grondslag liggen ( motorisch, sociaal, emotioneel, intellectueel). (Bron: boekcover)
spellen --- Orthopedagogics --- Music --- Didactics of the arts --- muzikale vorming --- muziek --- Didactics of primary education --- klanktherapie --- muzikale opvoeding --- spelen --- basisonderwijs --- bijzonder onderwijs --- didactiek --- 682 --- 477.7 --- Basisonderwijs --- Muziekspelen --- 780.9 --- muziekspelen --- muziektherapie --- orthopedagogie --- 796.13 --- Muziek --- Muziekinstrumenten --- Muziektherapie --- Spelen --- Muziek: spelenboek --- Algemene psychologie --- Muzikale opvoeding --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Behandeling --- Lager onderwijs --- Buitengewoon basisonderwijs --- Kinderen met een verstandelijke beperking --- Kleuteronderwijs --- Orthopedagogiek --- Zorgverbreding --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Kind met een verstandelijke handicap --- Afrika --- Compositie (muziek) --- Oudere --- Oorzaak --- Gemeenschap --- School --- Buurt --- Praktijkboeken muziektherapie
Choose an application
Dit nieuwe spelletjesboek nodigt vooral de allerjongsten uit om te dansen en muziek te maken. Het gaat hier om spelletjes waarmee op de eerste plaats sociale en creatieve vaardigheden worden ontwikkeld : samenwerken, elkaar vertrouwen, leren luisteren, leren improviseren, leren vormgeven. Tevens kunnen veel van deze spelletjes gewoon voor het plezier of tijdens feesten uitgevoerd worden. Het boek is ingedeeld in 16 hoofdstukken met telkens een reeks spelletjes rond één thema : de eerste stapjes; dansen met rekwisieten; muziek en dans voor feesten; muziek- en dansspelletjes voor groepjes; met pauk, rammelaar en tamboerijn; dansen met zelfgemaakte instrumenten; lichaamsmuziek; schilderen en muziek; ontspanning en concentratie; licht en schaduw; beweging; spelletjes met maskers en muziek; pantomime met muziek; expressiespelletjes met muziek; orkest; tekstimprovisaties; muzikale maanreis; spelprogramma's; muzieksuggesties.
dansexpressie --- groepsspelen --- kleuteronderwijs --- muzikale opvoeding --- 471.46 --- 471.47 --- 477.7 --- Bewegingsopvoeding --- Dansen --- Feesten --- Handboek/cursus --- Improvisatie --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Lager onderwijs --- Licht en donker --- Maskers --- Muziekinstrumenten --- Muziekspelen --- Muzikale expressie --- Muzikale opvoeding --- Pantomime --- 796.13 --- Kinderdansen --- Muziek --- Spelen --- (zie ook: Kalenderfeesten) --- kleuters --- muzische vorming --- Didactics of the arts --- muziek --- Didactics of Kindergarten --- Teaching aids --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- Didactics of primary education --- 632 --- 791.9 --- 3-8 jr --- Dans-kinderen --- Expressie-muziek --- 477.7 ) Muzikale en muzische opvoeding --- dansspelen --- muziekspelen --- 472.3 --- Dansspelen --- kleuterschool: spelletjes --- Vocale didactiek - Peuters en kleuters --- 78.71 --- Kleuteronderwijs --- Kleuter
Choose an application
Joepie Joepie is gekomen. De boom die wordt hoe langer hoe dikker. Jan Huigen in de ton. Opa Bakkebaard. Arabine. Draai het wieletje nog er eens om. Olleke bolleke. De zevensprong. Ik moet dwalen. Schipper mag ik overvaren. Ik stond het laatst voor een poppenkraam. Groen is gras. Hinkel de pinkel. 'k Heb een brilletje. We maken een kringetje. Roodkapje. Witte zwanen, zwarten zwanen. Papegaaitje leef je nog. Epompee. Wie gaat er mee. Zakdoekje leggen, niemand zeggen. Advokaatje ging op reis. Bij alle liedjes zijn de noten en spelbesprijving voorzien.
Kinderlied --- Liederenbundels --- Kleuterliedjes. --- Liederenbundels. --- Spelen. --- 788.2 --- Bewegingsspelen --- Kinderliederen --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Liederen --- Muziekspelen --- Muzikale opvoeding --- Peuters --- Liedjes --- 796.1 --- Kinderen --- Liedjes ; peuters ; kleuters --- Spelen --- 093116.jpg --- Kiedjes ; kleuters --- Kinderliedjes en zangspelletjes --- Zonder onderwerpscode: muziek --- Didactics of the arts --- Didactics of Kindergarten --- Dutch literature --- muzische vorming --- liedteksten --- peuters --- kinderliederen (genre)
Choose an application
genre-thema"">
Choose an application
genre-thema"">
Choose an application
25-107-6
796.1 --- muzikale opvoeding --- spelen --- bewegingsopvoeding --- 477.7 --- 796.1 Buitenspelen. Bewegings- en behendigheidsspelen --- Buitenspelen. Bewegings- en behendigheidsspelen --- didactiek basisonderwijs - muzikale opvoeding --- 471.46 --- Basisonderwijs --- Geluiden --- Ik en de anderen --- Improvisatie --- Kennismakingsspelen --- Luisteren --- Luisterspellen --- Muziekspelen --- Muzikale opvoeding --- Raadsels --- Ritmiek --- Spelen --- (zie ook: Anders zijn) --- Kleuteronderwijs --- didactiek basisonderwijs - muzische vorming --- 477.7 ) Muzikale en muzische opvoeding --- muziek
Choose an application
Het prakties gedeelte bevat een verzameling van ruim 100 uitgewerkte muziek- en geluidspelletjes, onderverdeeld in 9 verschillende speltypen : kennismaking- en introdktiespelletjes, interaktiespelletjes, vertrouwensspelletjes, ekspressie- en improvisatiespelletjes, zoek- en raadselspelletjes, muzikale ganzenborden, luisterspelletjes, kosentratiespelletjes, kwizzen
Didactics of secundary education --- spelletjesboek (genre) --- kennismaking --- Didactics of social education --- muzische vorming --- Didactics of the arts --- muziek --- Didactics of primary education --- socio-emotionele opvoeding --- Muzikale vorming ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Spelen --- 632 --- 4+ --- 622.1 --- Luisteren-spelletjes --- Spel --- Spel-concentratie --- Spel-kennismaking --- Spel-muziek --- Vocale didactiek - Peuters en kleuters --- 78.70 --- #PBIB:+117.60 --- 471.46 --- 477.7 --- Basisonderwijs --- Geluiden --- Ik en de anderen --- Improvisatie --- Kennismakingsspelen --- Luisteren --- Luisterspellen --- Muziekspelen --- Muzikale opvoeding --- Raadsels --- Ritmiek --- 477.7 ) Muzikale en muzische opvoeding --- concentratiespelletjes --- creatieve vorming --- expressiespelletjes --- geluid --- luisterspelletjes --- muziekspelen --- quizzen --- spelen --- 796.13 --- Muziek --- Muziekinstrumenten --- Spelbegeleiding --- Geluidsspelen --- Muzische vorming : Muziek --- (zie ook: Anders zijn) --- Muzikale spelen --- Lager onderwijs --- Secundair onderwijs --- muzikale opvoeding --- bewegingsopvoeding --- didactiek basisonderwijs - muzikale opvoeding --- didactiek basisonderwijs - muzische vorming --- Orthopedagogics --- Muzikaal spel
Choose an application
100 praktisch uitgewerkte muziek- en geluidsspelletjes, verdeeld over 10 categorieën, voor alle leeftijdsgroepen. Naast bekende categorieën als luisterspelen, concentratiespelen, expressiespelen en bewegingsspelen bevat dit boek ook geheel nieuwe spelvormen als ontspanningsspelen, klankspelen, interculturele spelen en spelprojecten. De meeste spelletjes dienen om sociale vaardigheden te ontwikkelen met muzikale middelen: leren luisteren, zich concentreren, zich creatief uiten, leren samenwerken enz. Bij sommige categoriën worden eveneens meer muzikale vaardigheden ontwikkeld. (Bron: uitgeverscatalogus)
Didactics of the arts --- Didactics of secundary education --- muziek --- spellen --- Didactics of primary education --- 642 --- Basisonderwijs - Muzische vorming --- 456.77 --- 622.1 --- Improvisatie --- Intercultureel --- Intercultureel-spel --- Luisteren-spelletjes --- Muziek --- Spel --- Spel-concentratie --- Spel-kennismaking --- Spel-muziek --- basisonderwijs --- 477.7 ) Muzikale en muzische opvoeding --- dans- en bewegingsspelen --- didactiek --- expressie- en improvisatiespelen --- muzikale opvoeding --- spelen --- interculturele spelen --- kaart- en bordspelen --- 477.7 --- klankspelen --- Handboek/cursus --- Dansen --- muziekspelen --- improvisatie --- ontspanningsspelen --- intercultureel --- ritmespelen --- intercultureel-spel --- spelprojecten --- luisteren-spelletjes --- spel --- spel-concentratie --- spel-kennismaking --- spel-muziek --- Afrika --- Basisonderwijs --- Bewegingsspelen --- Concentratie --- Intercultureel onderwijs --- Klanken --- Luisterspellen --- Marokko --- Muziekinstrumenten --- Muziekspelen --- Muzikale opvoeding --- Ritmiek --- Spelen --- Suriname --- Turkije --- 796.13 --- Spelbegeleiding --- Muziek: lagere school --- (zie ook: jazzdans) --- (zie ook: Mondiale vorming) --- 78.71 --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- bewegingsspelen --- circus --- concentratiespelen --- dansspelen --- kermis --- luisterspelletjes --- spelletjes --- vier jaargetijden --- wereldmuziek --- Leerplichtonderwijs - Basisonderwijs: Muzische vorming
Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|