Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
genre-thema"">
Choose an application
Onder de zorgleerlingen valt ook het zogenaamde onhandige kind. Het kind dat zich minder vanzelfsprekend kan bewegen en daardoor wordt belemmerd in het spelen, leren of zichzelf verzorgen. Het kind dat veel extra moeite en energie moet opbrengen voor vaardigheden die zijn of haar klasgenoten automatisch lijken te ontwikkelen. Het gaat hier over de leerlingen met DCD, Development Coördination Disorder, een stoornis in de motorische coördinatie.
DCD --- leerproblemen --- motorische problemen --- ontwikkelingdyspraxie --- 463.5 --- 464 --- Dyspraxie(DCD, Ontwikkelingsdyspraxie) --- Motorisch gehandicapten --- Dyspraxie (DCD) --- 093151.jpg --- Ontwikkelingsdyspraxie --- Lichamelijk gehandicapten --- Kinderen met leerproblemen --- departement Gezondheidszorg 10 --- DCD : developmental coördination disorder --- motorische vaardigheden --- Developmental Coordination Disorder --- Zorgverbreding --- Leerlingbegeleiding
Choose an application
Lichamelijk gehandicapte kinderen --- Hersenbeschadigingen --- Begeleiding --- Zelfstandigheid --- Zelfredzaamheid --- Basiscompetenties --- Lichamelijk gehandicapten --- Kinderen --- Motoriek --- #KVHB:Hersenbeschadiging --- #KVHB:Motorisch gehandicapten --- #KVHB:Orthopedagogie --- Ergotherapie --- Fysiotherapie --- Gehandicapten --- Kinder- en jeugdpsychiatrie --- Kindergeneeskunde --- Logopedie --- 463.5 --- fysiek gehandicapten --- hersenbeschadiging --- hulpmiddelen --- motorisch gehandicapten --- Fysieke handicap --- Hersenbeschadiging --- Hersenletsel --- Kind --- 376.1 --- ADL --- Hulpmiddelen --- Kinderen met een handicap --- Personen met een motorische handicap --- 462.3 --- baden (wassen) --- bewegingsstoornissen --- communicatie (leesbaarheid) --- drinken --- eten (maaltijdgebeuren) --- hersentrauma --- mondhygiëne --- neurologie (zenuwziekten) --- positioneren (ligging, wisselligging) --- psychomotorische stoornissen --- spel --- tiltechnieken --- zindelijkheidstraining (toilettraining) --- Ergothérapie --- Physiothérapie --- Handicapés --- Pédopsychiatrie --- Pédiatrie --- Orthophonie --- (zie ook: neurochirurgie) --- Kinderen. --- Revalidatie. --- Kind met een lichamelijke handicap --- Persoon met een lichamelijke handicap --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Basisgeletterdheid
Choose an application
Orthopedagogics --- Physiotherapy. Alternative treatments --- Physiology: movement organs, voice and skin --- Petö, Andras --- kinderen --- bewegingsproblemen --- orthopedagogiek --- Andras Petö --- 463.5 --- 615.853 --- Bewegen --- Cerebrale parese --- Conductieve pedagogie --- Kinderen --- Petö --- Petö-methode --- bewegingsstoornissen --- 112404.jpg --- Bewegingstherapie ; kinderen --- lichamelijk gehandicapten, motorisch gehandicapten --- (zie ook: kinderpsychiatrie)
Choose an application
75 p.
Hersenbeschadigingen --- Revalidatie --- Motorisch gehandicapten --- Gezondheidszorg --- 616.831 --- Cerebrovasculair accident (cva) --- (psychologisch) --- 616.8 )* NEUROLOGIE --- CVA --- 616.831 Organic diseases of the brain. Encephalopathies. Cerebral complaints --- Organic diseases of the brain. Encephalopathies. Cerebral complaints --- Lichamelijk gehandicapten --- Hersenletsel --- Persoon met een lichamelijke handicap --- Sport
Choose an application
Hoe kan ik samenwerken met een persoon met een beperking, zodat hij zijn eigen regie kan houden? Dit is één van de vele vragen die met Active Support beantwoord kan worden. Active Support biedt handvatten voor de begeleider om de persoon met een beperking zo te ondersteunen dat hij een eigen leven kan leiden. Een leven waar niet de beperkingen het uitgangspunt zijn maar juist de talenten, de voorkeuren, interesses en de vaardigheden centraal staan.Active Support, een handreiking voor de ondersteuning aan mensen met een beperking bevat tools, voorbeelden en vele casuïstiekbeschrijvingen. Deze handreiking is een hulpmiddel voor de praktijk, ten einde de kwaliteit van bestaan van mensen met een beperking te verrijken. Onderwerpen die aan bod komen zijn visie en methodiek, gedrag en communicatie, implementatie, wetenschappelijke inbedding en aanvullende methodieken. Active Support mag zich als één van de weinige methoden in de gehandicaptenzorg evidence based noemen. Het werkmateriaal van de methodiek kanrechtstreeks gedownload worden via www.activesupportnederland.nlDe handreiking is geschreven voor begeleiders in de breedste zijn van het woord. Begeleiders in de ondersteuning voor mensen met een beperking, werkzaam in de sectoren wonen, dagbesteding en vrijetijdsbesteding. Deze begeleiders volgen of hebben een HBO opleiding Social Work in de richting Sociaal Pedagogische Hulpverlening (SPH) of Pedagogiek gevolgd. De uitgave is daarnaast bestemd voor andere beroepsgroepen in de ondersteuning voor mensen met een beperking zoals orthopedagogen/psychologen, logopedisten, leraren en coaches.
364.044 --- Active support --- Methodiek --- Levenskwaliteit --- Personen met een handicap --- Mensen met een beperking --- Ondersteuning & begeleiding --- 326 --- empowerment --- hulpverlening --- motorisch gehandicapten --- mentaal gehandicapten --- Sociale problemen van en zorg voor mentaal gehandicapten; algemeen --- PXL-Social Work 2016 --- gehandicaptenzorg --- begeleidingsmodellen --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Hulpverlening --- Kwaliteitszorg --- Gehandicaptenzorg --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt
Choose an application
Communicatie --- Gehandicapten. --- #KVHB:Communicatiestoornissen; gehandicapten --- #KVHB:Communicatie; gehandicapten --- Non-verbale communicatie(#KVHB) --- #KVHB:Communicatie; mentaal gehandicapten --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Motorisch gehandicapten --- Meervoudig gehandicapten --- Lichamelijk gehandicapten --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Persoon met een lichamelijke handicap --- Persoon met een meervoudige handicap --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt
Choose an application
Verslag van een onderzoeksproject van de Hogeschool Gent over studeren met een functiebeperking in het hoger onderwijs en de toegankelijkheid van de arbeidsmarkt voor deze studenten.
Higher education --- HO (hoger onderwijs) --- personen met een beperking --- PHL-Central Office 12 --- hoger onderwijs --- studiebegeleiding --- functiestoornissen --- 489.9 --- motorisch gehandicapten --- 378 --- Hoger onderwijs --- Personen met een handicap --- Studentenbegeleiding --- Geïntegreerd hoger onderwijs --- Hoger onderwijs; overige onderwerpen en cursussen SAW --- Contains audio-visual material --- Studiemethoden --- Gehandicapten --- Studenten --- Studiebegeleiding --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Provincie West-Vlaanderen --- Studiemethode --- Persoon met een handicap --- Student --- ouder --- Geïntegreerd onderwijs --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt
Choose an application
Dit boek geeft een grote hoeveelheid oefen(leer)stof voor leerlingen met motorische beperkingen in het regulier bewegingsonderwijs. De oefen(leer)stof is onderverdeeld in drie groepen, namelijk voor rolstoelrijders, voor kruipers en schuivers, alsmede voor lopers met beperkingen. De oefenstof richt zich vooral op de probleemgebieden balans, coördinatie, kracht en uithoudingsvermogen. Verder wordt geattendeerd op de betekenis van speciaal materiaal in het bewegingsonderwijs voor deze kinderen, zoals bijvoorbeeld een rolplank als vervoermiddel. De oefenstof voor deze gehandicapte leerlingen is duidelijk omschreven en de illustraties zijn instructief. Aan het einde van het boek is een hoofdstuk over spel voor deze kinderen toegevoegd. Het is op grond van het bovenstaande duidelijk dat de leerkracht zijn vaardigheid met betrekking tot differentiatie dient uit te breiden. Voor al degenen die in het regulier bewegingsonderwijs met gehandicapte kinderen te maken hebben, een aanbevolen boek.
Bewegingsopvoeding --- Lichamelijk gehandicapte kinderen. --- Didactics --- personen met een motorische beperking --- Didactics of sports and games --- bewegingsopvoeding --- kinderen --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- basisonderwijs --- mensen met een motorische beperking --- 616.01 --- Bewegingsonderwijs --- Motorische beperkingen --- 796.034 --- Gehandicaptensport --- Kinderen met een handicap --- Lesplannen --- Oefeningen --- Schoolsport --- 477.83 --- 477.8 --- 031227.jpg --- Gehandicapten: bewegingsonderwijs --- Lager onderwijs --- Lichamelijk gehandicapten --- Motorisch gehandicapte kinderen --- Zorgverbreding --- Rolstoelgebruikers --- Kleuteronderwijs --- Motorisch gehandicapten --- Kinderen --- Lichamelijk gehandicapte kinderen --- Persoon met een lichamelijke handicap --- Kind met een lichamelijke handicap --- Rolstoelgebruiker --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|