Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
179 --- 360.8 --- beroepsethiek --- gedrag --- moraalontwikkeling --- Beroepsethiek --- Zakendoen
Choose an application
Philosophical anthropology --- General ethics --- 170 --- filosofie --- moraalontwikkeling --- morele vorming --- waarden --- Ethiek
Choose an application
General ethics --- Social ethics --- 17 --- Ethiek --- moraalontwikkeling --- respect --- Welzijn --- 170 --- Ethics --- Social problems --- Sociology
Choose an application
1-12
Lerarenopleiding --- Ontwikkelingspsychologie --- Algemeen. --- Pubertijd en adolescentie. --- holebi's --- kinderpsychologie --- Developmental psychology --- jeugdpsychologie --- seksualiteit --- ontwikkelingspsychologie --- adolescenten --- puberteit --- Adolescentie --- adolescentie --- 305.2 --- 416.25 --- Adolescentenpsychologie --- Denkontwikkeling --- Emotionele ontwikkeling --- Moraalontwikkeling --- Ontwikkeling --- Sociale ontwikkeling --- adolescentenpsychologie --- denken --- denkprocessen --- emotionele ontwikkeling --- ethiek --- moraalontwikkeling --- psychologie --- sociale ontwikkeling --- 450.8 --- Adolescenten --- Didactische werkvormen --- Ervaringsleren --- Leerprocessen --- Leerpsychologie --- Leraren --- Leren --- Lesgeven --- Onderwijs --- Onderwijsstijlen --- Ontwikkeling van kinderen --- Psychologie --- Relatie leraar - leerling --- Zelfstandig leren --- psychologie (gez) --- 159.987 --- Psychologie van groepen --- Psychologie van afzonderlijke jeugdgroepen vanaf ca. 13 jaar --- Vanaf c. 13 jaar --- Methodiek van het studeren --- #GSDBP --- adolescentiepsychologie --- #KVHB:Adolescenten --- #KVHB:Jeugdpsychologie --- Identiteitsontwikkeling --- Morele ontwikkeling --- 159.922.8 --- Lerarenopleiding : CVO --- 189 Kinderrechten en gezondheidszorg --- 159.922 --- Jeugdcriminaliteit --- Persoonlijkheid --- Seksualiteit --- 159.922.8 Psychologie van de adolescent --- Psychologie van de adolescent --- Adolescentie (jeugdpsychologie, puberteit) --- LGBTQIA+ (lesbian, gay, bi, trans, queer, intersex and asexual) --- Adolescentiepsychologie
Choose an application
Dit boek biedt een grondige introductie in de ontwikkelingspsychologie. het behandelt het veelomvattende groei- en leerproces van kinderen en jongeren niet per leeftijdsgroep maar themagewijs. Dat wil zeggen dat biologische groei, cognitieve ontwikkeling, sociale ontwikkeling en de vorming van persoonlijkheid en identiteit in afzonderlijke delen aan bod komen. Ter ondersteuning van destudent bevat het boek korte samenvattingen en een uitgebreide begrippenlijst.
416.1 --- adolescentiepsychologie --- jeugdpsychologie --- kinderpsychologie --- ontwikkelingspsychologie --- psychologie --- 416 --- Kind en Gezin --- denken --- erfelijkheidsleer --- identiteit --- moraalontwikkeling --- motorische ontwikkeling --- peer education --- persoonlijkheidsontwikkeling --- prenatale psychologie --- scholen --- sekse-geslachtsidentiteit --- sociaal emotionele ontwikkeling --- taalontwikkeling --- zelfbewustzijn --- zelfkennis --- 416.1 ) * JEUGDPSYCHOLOGIE --- cognitieve ontwikkeling --- erfelijkheid --- fysieke ontwikkeling --- gehechtheid --- gehechtheidstheorie --- kind en gezin --- moraliteit --- prenatale ontwikkeling --- sekserollen --- sociaal gedrag --- sociale ontwikkeling --- temperament --- temperamentstheorie --- zelfconcept --- Ontwikkelingspsychologie --- algemene kinder- en jeugdpsychologie --- Ontwikkelingspsychologie of genetische psychologie --- Ontwikkelingspsychologie.
Choose an application
Een niet heel gemakkelijk, maar interessant en sympathiek boek over de denk-, fantasie- en belevingswereld van heel jonge kinderen. Uit het boek blijkt dat de auteur bij elk nieuw onderwerp dat ze aansnijdt, er met anderen over brainstormt. Ook haar grote betrokkenheid en liefde voor jonge kinderen is overduidelijk. Het kinderbrein werkt voor veel mensen dikwijls raadselachtig: noem bijvoorbeeld de imaginaire vriendjes, die kinderen hebben; de verzonnen avontuurtjes, die ze beleven en waaronder ze zwaar kunnen lijden of ervan genieten; de invloed van kinderervaringen op het latere leven: het zijn onderwerpen die iedereen, die iets met kinderen te maken heeft, zouden kunnen interesseren en voor degenen, die dan dit boek in handen krijgen en het echt lezen, kan een wereld opengaan. Misschien omdat je dan bewuster wordt van het feit dat een kinderbrein niet minder, maar anders werkt dan volwassen hersens, zoals de auteur stelt
ontwikkelingspsychologie --- Developmental psychology --- Ontwikkelingspsychologie --- Kinderpsychologie --- kinderen --- ontwikkelingspyschologie --- 416.23 --- Baby's --- Bewustzijn --- Fantasie --- Fantasievriendjes --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Liefde --- Ontwikkelingspsychologie(Kinderpsychologie, Jeugdpsychologie) --- Zingeving --- fantasie --- identiteit --- kinderpsychologie --- kindertijd --- moraalontwikkeling --- ontwikkelingspsychologie kinderen --- Psychologie van afzonderlijke jeugdgroepen tot c. 13 jaar --- Tot c. 13 jaar --- departement Beeldende Kunst 10 --- Filosoferen met kinderen --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Filosofie --- Kinderen --- Basisonderwijs --- Opvoeding en onderwijs --- Psychologie --- Identiteit --- 110244.jpg --- Jeugdpsychologie --- Kind --- Oudheid --- China --- Romeinse Rijk --- Hellenisme --- Griekenland --- Hellas --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Film --- Literatuur --- Muziek --- Schilderkunst --- Tekenkunst --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- Vrouw --- Opvoeding --- Baby --- Man --- Onderwijs --- Volwassene
Choose an application
Wat zijn binnen onze cultuur de meest voorkomende kenmerken van de adolescentiefase? Waarmee zijn jongeren vooral begaan? Wat zijn hun mogelijkheden op relationeel, moreel, cognitief en emotioneel gebied? Hoe komen deze mogelijkheden tot uiting in de zogenaamde 'identiteitscrisis' en de relaties met ouders, vrienden en in de (vaak speelse maar toch ernstige) liefdesrelaties?Op deze en andere vragen wordt hier een concreet antwoord gegeven. Een cruciaal punt daarbij is hoe de adolescentiefase doorwerkt op de verdere psychosociale ontwikkeling. Inzichten in de fundamentele transitie van de adolescentie naar de jong-volwassenheid zijn immers noodzakelijk om jongeren beter te begrijpen en te begeleiden.
Lerarenopleiding --- Ontwikkelingspsychologie --- Algemeen. --- Pubertijd en adolescentie. --- adolescenten --- Developmental psychology --- jeugdpsychologie --- 159.922.8 --- #GBIB:IDGP --- KVH-BOM --- 159.922.8 Psychologie van de adolescent --- Psychologie van de adolescent --- adolescentie --- #KVHB:Adolescentie --- #KVHB:Jeugdpsychologie --- adolescentiepsychologie --- psychologie --- 416.25 --- Ontwikkelingspsychologie: adolescenten --- Psychologie --- 159.987 --- afzonderlijke leeftijdsgroepen in de jeugdpsychologie - vanaf c. 13 jaar --- #gsdbP --- adolescentenpsychologie --- denkprocessen --- emotionele ontwikkeling --- moraalontwikkeling --- ontwikkelingspsychologie --- seksualiteit --- sociale ontwikkeling --- 416.1 --- kinderpsychiatrie (gez) --- ontwikkelingspsychologie (gez) --- psychologie (gez) --- volwassenenpsychologie (gez) --- Vanaf c. 13 jaar --- Adolescenten --- Jeugd --- Lerarenopleiding : CVO --- Adolescent --- Man --- Volwassene --- Jongere --- Adolescentiepsychologie
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|