Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
The nineteenth century saw the rapid development of textual criticism for establishing the “best” and “most authentic” forms of both Ancient and Mediaeval texts thanks to the method perfected by Karl Lachmann, who based himself on the insights gained during the eighteenth century. Lachmann’s method has been further refined by later philologists, with, most interestingly, the use of computers in establishing the mutual relations of manuscript witnesses since the last decades of the twentieth century. However, the interest in what form the texts, both Ancient and Mediaeval, were actually circulating in the Late Middle Ages and in the Renaissance, has been slow to emerge as an area of scholarly interest.
Book history --- anno 1200-1799 --- 091:028 --- 316.776.4 --- 930.85 --- 930.85 Cultuurgeschiedenis. Kultuurgeschiedenis --- Cultuurgeschiedenis. Kultuurgeschiedenis --- 316.776.4 Metacommunicatie --- Metacommunicatie --- 091:028 Handschriftenkunde. Handschriftencatalogi-:-Lezen. Lectuur --- Handschriftenkunde. Handschriftencatalogi-:-Lezen. Lectuur --- Manuscripts. Epigraphy. Paleography --- History of civilization --- History of Europe --- anno 1200-1499 --- anno 1500-1599
Choose an application
Social perception --- Metacognition --- Language acquisition --- Metacognition in children --- 159.923.33*1 --- 316.776.4 --- #SBIB:309H1519 --- Child psychology --- Acquisition of language --- Developmental linguistics --- Developmental psycholinguistics --- Language and languages --- Language development in children --- Psycholinguistics, Developmental --- Interpersonal communication in children --- Psycholinguistics --- Meta knowledge --- Metamemory --- Cognition --- Self-control --- Self-perception --- Cognition, Social --- Interpersonal perception --- Social cognition --- Interpersonal relations --- Perception --- Social cognitive theory --- Communicatie. Relatie --- Metacommunicatie --- Radio- en/of televisie: andere aspecten --- Acquisition --- 316.776.4 Metacommunicatie --- 159.923.33*1 Communicatie. Relatie
Choose an application
In het traditionele taalonderwijs wordt vrijwel uitsluitend aandacht besteed aan het zakelijke aspect van taalboodschappen: nauw keurig lezen en formuleren worden uitvoerig getraind. Schulz von Thun richt zich in dit boek met name ook op d andere aspecten van de boodschap, die naar zijn mening verwaarloosd zijn: Het expressieve aspect, waarin tot uitdrukking komt hoe de spreker o schrijver zichzelf presenteert. Het relationele aspect, waarbij het erom gaat wat de zender van de ontvanger vindt, of hoe de ontvanger zich door de zender behandeld voelt. Het appellerende aspect, dat betrekking heeft op de invloed die de zender probeert uit te oefenen op de ontvanger. Hoewel in eerste instantie ontworpen voor psychologen, is Hoe bedoelt u? evenzeer van belang voor taalbeheersers, en studenten aan sociale en pedagogische academies en lerarenopleidingen. Professor dr. Friedemann Schulz von Thun is hoogleraar in de psychologie aan de Universiteit van Hamburg. Hij houdt zich daar vooral bezig met de ontwikkeling en de humanistische psychologie. Zowel binnen als buiten de universiteit geeft hij communicatiecursussen.
Interpersoonlijke communicatie. --- communicatiepsychologie --- #SBIB:032.GIFTCOM --- Métacommunication Metacommunicatie --- storingen --- Zender - ontvanger --- boodschappen --- metacommunicatie --- Communicatie : psychologie --- 159.923.33*1 --- 659 --- #SBIB:309H021 --- Communication Communicatie --- Relations humaines Menselijke relaties --- Expression (communication) Uitdrukking (communicatie) --- Feedback Feedback --- psychologie --- communicatie --- communicatievaardigheden --- 316.5 )* COMMUNICATIE --- 159.95 --- 659 Publicity. Information work. Public relations --- Publicity. Information work. Public relations --- 159.923.33*1 Communicatie. Relatie --- Communicatie. Relatie --- Intra- en interpersonele communicatie --- Primary groups --- interpersonele communicatie --- Mass communications --- Primaire groepen --- Massacommunicatie --- 77.63 social interaction and relations. --- Mass communications. --- Primary groups. --- communicatiepsychologie. --- interpersonele communicatie.
Choose an application
Welke vormen van intermenselijke communicatie kunnen we onderscheiden? Welke kenmerken hebben ze en hoe manifesteren ze zich? Welke effecten hebben ze op gedrag? En in welke verhouding staan ze tot gestoord gedrag? Het antwoord op deze vragen wordt helder geïllustreerd met een groot aantal aan de literatuur ontleende voorbeelden. Zo geeft het boek een diepgaande analyse van Albee's 'Wie is er bang voor Virginia Woolf'. Speciale aandacht is er ten slotte voor het fenomeen van de paradox
communicatie --- systeemtheorie --- schizofrenie --- #GSDBP --- sociologie --- 007 --- 301 --- 616.2 --- Communication --- gesprekstechnieken --- Communication Programs --- Communications Personnel --- Misinformation --- Personal Communication --- Social Communication --- Communication Program --- Communication, Personal --- Communication, Social --- Communications, Social --- Personnel, Communications --- Program, Communication --- Programs, Communication --- Social Communications --- Communicatie --- Communicatie-axioma's --- Interpersoonlijke communicatie --- Theorieën --- Communicatietheorieën --- Communication Communicatie --- Feedback Feedback --- Métacommunication Metacommunicatie --- gedrag --- hulpverlening --- maatschappelijk werk --- filosofie --- psychische syndromen --- psychotherapie --- 1 --- 615.8 --- #GBIB:CBMER --- sociale psychologie --- 305.8 --- 499.4 --- 606.3 --- gedragsstoornissen --- psychiatrie --- psychopathologie --- Communicatie in de hulpverlening --- Systeemdenken in de hulpverlening (contextuele hulpverlening, systeemtherapie) --- Mondelinge communicatie --- Psychopathologie - Psychiatrische ziektekunde --- #KVHB:Communicatie --- #KVHB:Gedragsstoornis --- Theorie --- Communicatietheorie --- Verpleegkunde --- Verplegingswetenschap --- Mass communications --- Sociology of minorities --- Sociology of social welfare --- Social problems --- Psychiatry --- Primary groups --- intermenselijke relaties --- feedback --- interpersonele communicatie --- gedrag (mensen) --- Psychology --- pragmatiek --- Philosophy of language --- Human. --- Dutch. --- Gedrag. --- Relaties. --- Sociale relaties. --- Sociologie. --- psychologie --- communication --- #psyc:1993.1 --- Systémique Systematiek --- Comportement psychologique du personnel Psychologisch gedrag van het personeel --- Conflits (gestion) Conflicthantering --- Relations humaines Menselijke relaties
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|