Narrow your search

Library

AP (70)

KDG (66)

EhB (29)

VUB (26)

VIVES (7)

Thomas More Kempen (5)

UCLL (5)

Odisee (4)

Thomas More Mechelen (4)

UAntwerpen (4)

More...

Resource type

digital (67)

book (40)

periodical (2)


Language

English (72)

Dutch (17)

Italian (13)

French (2)


Year
From To Submit

2016 (10)

2014 (13)

2013 (10)

2012 (20)

2011 (18)

More...
Listing 1 - 10 of 104 << page
of 11
>>
Sort by

Book
Psychiatry and Medical Education. Raport of the 1951 conference on Psychiatrie education Corneel university, New York, 21-27/06/1951
Year: 1952 Publisher: Washington American Psychiatrie Association

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Meer dan duizend dagen : Belevenissen van een huisarts in opleiding.
Authors: --- ---
ISBN: 9789031366330 9789031353101 Year: 2008 Publisher: Houten Bohn Stafleu van Loghum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In Meer dan duizend dagen, belevenissen van een huisarts in opleiding zijn columns uit de opleidingstijd van de jonge arts Liesbeth Kooiman gebundeld. Het gaat om alledaagse verhalen uit de praktijk van een beginnend arts, die zich via diverse werkplekken het vak van huisarts eigen maakt. Daarbij geholpen door inspirerende collega's en welwillende patiënten. Herkenbaar voor artsen en tegelijkertijd toegankelijk voor de belangstellende leek; een bundel voor iedereen die zich wel eens in de spreekkamer van een huisarts bevindt.De columns verschenen eerder in MedNet Magazine.


Digital
Meer dan duizend dagen : belevenissen van een huisarts in opleiding
Author:
ISBN: 9789031366330 9789031353101 Year: 2008 Publisher: Houten Bohn Stafleu Van Loghum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
De bijdrage van de opleiding in de ontwikkeling van het ethisch handelen van studenten verpleegkunde
Author:
Year: 1993 Publisher: Leuven Katholieke Universiteit

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Waarneemgids 2011
Authors: ---
ISBN: 9789031389292 9789031389285 Year: 2011 Publisher: Houten Bohn Stafleu van Loghum Imprint Bohn Stafleu van Loghum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Waarnemen wordt gezien als een leerzame fase tussen studie en een eigen praktijk, maar er komt heel veel bij kijken. In het boek worden puntgewijs alle relevante onderwerpen behandeld die bij waarnemen komen kijken en lees je de ervaringen van startende waarnemens. De inhoud is ontwikkeld voor en door waarnemend huisartsen bij de LHV.


Multi
Rekenen
Authors: ---
ISBN: 9789031362882 9789031351459 Year: 2008 Publisher: Houten Bohn Stafleu en Holkema

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Rekenvaardigheden vormen een belangrijke basis voor het goed functioneren van assistenten in de gezondheidszorg. In dit werkboek komen de belangrijkste beroepsspecifieke rekenvaardigheden voor apothekers–, dokters– en tandartsassistenten aan bod. De leerling kan zelfstandig aan het werk met de gegeven opdrachten en uitwerkingen.Rekenen bevordert de rekenvaardigheid door te oefenen met realistische beroepssituaties. Het boek bevat veel oefeningen en praktijkvoorbeelden. Verschillende onderdelen uit de bereiding van geneesmiddelen, maar ook het basale rekenen aan geneesmiddelen (voor alle drie de richtingen) zijn opgenomen in dit basisboek.Het eerste hoofdstuk omvat de hoofdbewerkingen optellen, aftrekken, vermenigvuldigen, delen en machtsverheffen. Ook is er aandacht voor het kunnen schatten van uitkomsten, getalnotatie in exponenten en de schrijfwijze in Romeinse cijfers. De volgende hoofdstukken behandelen achtereenvolgens het metrieke stelsel, de rekenmachine, breuken, procenten, verhoudingen, concentraties en statistiek. Het negende en laatste hoofdstuk bevat algemene beroepsspecifieke opgaven, zoals zetpillen, druppels en recepten. Daarnaast staan in dit hoofdstuk afzonderlijke praktijkopgaven voor elk van de drie richtingen.


Digital
Waarneemgids 2011
Author:
ISBN: 9789031389292 9789031389285 Year: 2011 Publisher: Houten Bohn Stafleu van Loghum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Waarnemen wordt gezien als een leerzame fase tussen studie en een eigen praktijk, maar er komt heel veel bij kijken. In het boek worden puntgewijs alle relevante onderwerpen behandeld die bij waarnemen komen kijken en lees je de ervaringen van startende waarnemens. De inhoud is ontwikkeld voor en door waarnemend huisartsen bij de LHV.


Periodical
Tijdschrift voor medisch onderwijs
ISSN: 13896555 18765157 Year: 2000 Publisher: Houten

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Periodical
Nederlands tijdschrift voor geneeskunde : studenteneditie
ISSN: 13876643 18768792 Year: 1998 Publisher: Houten

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Surgical Education
Authors: --- ---
ISBN: 9789400716827 Year: 2011 Publisher: Dordrecht Springer Netherlands

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This book delineates surgical education as a new and emerging field of academic enquiry. Surgical (as opposed to medical) education is emerging as a distinct field with its own identity. Surgeons have started to professionalise their educational role, and draw professional, non-surgeon educators into the field. Surgery is a near unique environment of learning and practice.  The defining characteristic of ˜surgical' specialties is the performance of invasive procedures, (alongside the myriad of diagnostic and other elements which are shared with other clinicians). This craft component is central to the surgeon's role, as is teamworking.  Yet the unique characteristics of this field have been little addressed from an educational perspective, nor have its possibilities as a new research domain been mapped. This book thus seeks to explore surgical education from a number of dimensions, and draw attention to theorising it and establishing its epistemological foundations.At the same time it points to the essential links between theory and practice. Surgical education is important and the initiative timely; the two main co-authors use their combined perspectives and expertise to map the domain's co-ordinates. Complementing this strong sense of direction are invited chapters from carefully selected contributors, each an outstanding expert in his or her field. This book is aimed at surgeons, other clinicians, non-clinicians, educators, and others interested in this new domain.

Listing 1 - 10 of 104 << page
of 11
>>
Sort by