Listing 1 - 10 of 225 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
mediabeleid --- 1971 - 1981. --- België.
Choose an application
In dit tijdperk van enorme media-aandacht voor politiek en bedrijfsleven, voor sport en showbizz, voor maatschappelijke groeperingen en individuele belangen, is het aantal woordvoerders fors gegroeid. Soms zijn woordvoerders echte professionals, die er fulltime mee bezig zijn. Soms zijn het functionarissen, die het er een beetje bij doen. Er bestaat geen echte hogere beroepsopleiding voor woordvoerders. Het zijn vaak voormalige journalisten of communicatieadviseurs die er een neus voor (denken) te hebben.In De woordvoerder benadert Rob Sebes het woordvoerderschap als beroep. Het is enerzijds een zoektocht naar wat die professie inhoudt, anderzijds een beschrijving van zijn eigen ervaringen als woordvoerder. Zo was Sebes zelf woordvoerder bij de Onderzoekscommissie Irak, die de politieke steun van Nederland aan de Amerikaanse inval in Irak heeft onderzocht.Sebes geeft in De woordvoerder tal van tips en gaat in op allerlei vraagstukken waarmee woordvoerders vaak te maken hebben, zoals:-Hoe gaat hij om met geheime gegevens ? -Hoe zorgt hij ervoor dat deze informatie niet voortijdig op straat komt te liggen ? -Waarom brengt hij bepaalde feiten wel of juist niet naar buiten ? -Wat moet hij doen als er onenigheid dreigt ? -Hoe dient hij te reageren op aanvallen van buitenaf ? Bron : http://www.bbnc.nl
Media --- Mediabeleid --- Woordvoerder --- Mediarelatie
Choose an application
Mass communications --- mediabeleid --- massamedia --- Flanders
Choose an application
migranten --- media: televisie --- mediabeleid --- Europa.
Choose an application
Mass communications --- Computer. Automation --- mediabeleid --- massamedia
Choose an application
Choose an application
Marketing --- financieel management --- mediabeleid --- communicatiemanagement --- budgettering --- accountancy --- marketingstrategie
Choose an application
Sociology of cultural policy --- mediabeleid --- cultuurbeleid --- jeugdbeleid --- sportbeleid --- Flanders
Choose an application
Noske-Turner provides a granular and much-needed assessment of evaluation in international media assistance and development programs. She deftly shows why evaluation is sorely lacking in many programs, and offers virtuous and innovative interventions that engage affected communities and yield strategic and normative value. With its smart blend of analytical and practical insights, the book should be of interest to development scholars and practitioners alike." Professor Silvio Waisbord, George Washington University, USA Providing original insights and critiques based on research on the ground with media and communication practitioners, Noske-Turner has provided us with an optimistic yet cautionary perspective on how we might view the intersection of media development and evaluation, and how we might revise and improve our approaches to each. Professor Jo Tacchi, Loughborough University in Londo, U.K. This book is based on comprehensive fieldwork, intensive engagement with the industry and passionate exploration of past and present literature. Noske-Turner offers us a fantastic account of the theory and practice of media development beyond western notions of freedom and independence." Dr Linje Manyozo, RMIT University, Australia This book argues for an overhaul of the way media assistance is evaluated, and explores how new thinking about evaluation can reinforce the shifts towards better media development. The pursuit of media freedom has been the bedrock of media development since its height in the 1990s. Today, citizen voice, participation, social change, government responsiveness and accountability, and other ‘demand-side’ aspects of governance, are increasingly the rubric within with assistance to media development operates. This volume will appeal to scholars and students of media development and communication for social change whilst simultaneously representing a deep commitment to translating theoretical concepts in action-oriented ways.
Journalism --- Politics --- Mass communications --- mediabeleid --- communicatie --- massamedia --- politiek --- journalisten
Choose an application
Mass communications --- Netherlands --- Mass media --- Social aspects --- 654.19 <492> --- #SBIB:309H1012 --- mediabeleid --- Nederland --- eu-nede 090.2 --- 654 --- Mediabeleid --- Media: communicatiepolitieke aspecten / mediabeleid (nationaal en internationaal) --- massamedia, publiciteitswezen, audiovisuele media - Nederland --- Mass communication --- Media, Mass --- Media, The --- Communication
Listing 1 - 10 of 225 | << page >> |
Sort by
|