Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
Betekenisvolle en bevredigende resultaten worden geboekt wanneer onderzoekers en sociaal werkers elk vanuit hun expertise hun rol volwaardig kunnen opnemen, ondersteund door 'lerende' organsaties. N.a.v. het 5-jarig bestaan van de masteropleiding sociaal werk aan de UA werd een internationale conferentie georganiseerd waar goede voorbeelde van samenwerkingsmodellen in praktijkgericht sociaal werk werden getoond
Praktijkonderzoek --- Teamwerk --- Masteropleiding --- Bacheloropleiding
Choose an application
Dit eindrapport bevat een literatuurstudie en een exploratief onderzoek naar de tewerkstelling van masters basisonderwijs, uitgevoerd door onderzoekers aan de KU Leuven en Arteveldehogeschool. Het onderzoek heeft twee grote doelstellingen: (1) een overkoepelend, samenhangend beeld realiseren van bestaand onderzoek naar de meerwaarde van masters basisonderwijs voor de leerling, de leraar en de school (reviewstudie) en (2) een diepgaande beschrijving van de wijze waarop masters basisonderwijs in scholen worden ingezet, welke dynamieken die tewerkstelling in een schoolteam teweegbrengt en hoe de betrokken actoren die beleven en evalueren (exploratieve studie). We bieden m.a.w. een tweeluik aan met als opzet wetenschappelijke input te bezorgen aan de huidige discussie over het al dan niet organiseren van een masteropleiding basisonderwijs in Vlaanderen.
Basisonderwijs --- Masteropleiding --- Lerarenopleiding --- Hoger onderwijs
Choose an application
Hoger onderwijs --- Kwaliteit (proceskenmerk) --- Opleiding --- Maatschappelijk werk --- Masteropleiding
Choose an application
Verpleegkunde --- Verzorgingsinrichtingen --- Volksgezondheid --- 613.22 --- 613.44 --- gezondheidszorg --- masteropleiding --- theorieën van de verpleegkunde --- vernieuwing --- verpleegkunde --- verpleegkundig management --- verpleegkundig onderzoek --- verpleegkundige diagnose --- verpleegkundige interventies --- verpleegkwaliteit --- zorgvernieuwing --- Nursing --- Etablissements de soins --- Santé publique --- Verpleegkundig onderzoek - Theorieën --- Interne organisatie
Choose an application
Hoe geef je empowerment van cliënten in het sociaal werk werkelijk vorm? Wat is het verschil tussen interventiedenken en afstemmingsdenken in het methodisch handelen van sociaal werkers? Hoe staat het met de positionering van de sociaal werker binnen organisaties en de legitimering ervan in het publieke debat? Dit boek bevat een keur aan beschouwingen over actuele kwesties uit het brede spectrum van de beroepspraktijk van het sociaal werk. De beschouwingen zijn geschreven door de eerste lichting studenten die is afgestudeerd als Master in Social Work aan de Hogeschool van Amsterdam en de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen. Aan de hand van de essays laten opleiders van deze masters zien welke nieuwe kennis met de beschouwingen is verworven en waarom juist voor een analyse van deze kwesties is gekozen. En last but not least: wat is het profiel is van de 'Master Social Work' en welke positie kan een professional op dit niveau bekleden in de beroepspraktijk? Een schets van 4 kernthema's waarop de Master in Social Work een meerwaarde heeft, leiden de beschouwingen in. Daarbij staat de manier waarop deze een bijdrage kan leveren aan de hulp- en dienstverleningspraktijk centraal
Sociology of social care --- methoden van het sociaal werk --- maatschappelijke kwetsbaarheid --- sociaal werk --- Social welfare methods --- maatschappelijk werk --- 361.3 --- Sociale welzijnszorg --- Hulpverlening --- Maatschappelijk werk --- Professionalisering --- Management --- Masters --- Beroepspraktijk --- Masteropleiding
Choose an application
Health services administration --- Organizational change --- 001.895 --- Gezondheidszorg (gezondheidsbeleid) --- Innovatie (productontwikkeling) --- Verpleegkunde --- (verpleegkundig) --- Verpleegkundig management --- Zorginnovatie --- 601.5 --- gezondheidszorg (gezondheidsbeleid, sociale geneeskunde) --- innovatie (veranderen) --- verpleegkunde --- verpleegkundig management (stafverpleegkundige) --- 613.22 --- 613.3 --- 613.44 --- gezondheidszorg --- masteropleiding --- theorieën van de verpleegkunde --- vernieuwing --- verpleegkundige diagnose --- verpleegkundige interventies --- verpleegkundig management --- verpleegkundig onderzoek --- verpleegkwaliteit --- zorgvernieuwing --- 613 --- innovatie --- verpleegkundige theorieën --- Change, Organizational --- Organization development --- Organizational development --- Organizational innovation --- Management --- Organization --- Manpower planning --- Health administration --- Health care administration --- Health care management --- Health sciences administration --- Health services management --- Medical care --- Health planning --- Public health administration --- Verpleegkundig onderzoek - Theorieën --- Beroep en opleiding --- Interne organisatie --- Administration --- Hygiene. Public health. Protection --- Nursing --- innovatiemanagement
Choose an application
Deskundigheidsbevordering en beroepsinnovatie, dat is waar het om draait voor de hbo-verpleegkundige in de rol van beroepsbeoefenaar. En dat is ook precies waar dit boek over gaat. De verpleegkundige als beroepsbeoefenaar bereidt de student voor op de verplichtingen die het lidmaatschap van de beroepsgroep oplegt, zoals het zich houden aan de beroepscode en ethische codes, het uitdragen van beroepswaarden, het voorzien van collega's die werkzaam zijn op het gebied van beleid en wetenschap van informatie uit de dagelijkse praktijk, deelname aan een verpleegkundige adviesraad. Het boek leert de student om kritisch en creatief na te denken over de gezondheidszorg en de beroepsuitoefening. Naast theorie biedt het boek ook praktische handvatten voor succesvolle innovatie van de beroepspraktijk.1 Beroepsbeoefenaar en het onderscheid mbo- en hbo-verpleegkundige2 Beroepsontwikkeling en professionalisering 3 Kritisch en creatief denken4 Verpleegkundige beroepsethiek5 Wetenschappelijk onderzoek en evidence-based practice6 Innoveren van de beroepspraktijk7 Deskundigheidsbevordering
Verpleegkunde --- Beroepsuitoefening. --- Nursing --- verpleegkundig management --- verpleegkundig beroep --- deontologie --- verpleegkundige theorieën --- verpleegkunde --- 613.21 Basisverpleegkunde, procedures en interventies --- 613.22 Verpleegkundig onderzoek, theorieën --- 613.3 Beroep en opleiding --- beroepsuitoefening --- beroepsuitoefening (verpleegkunde) --- ethiek --- ethische commissie --- evidence based nursing --- medische ethiek --- professionalisering --- theorieën van de verpleegkunde --- wetenschappelijk onderzoek --- 613.21 --- 613.3 --- bachelor verpleegkunde --- beroepsethiek --- deskundigheid --- evidence-based practice --- masteropleiding --- vernieuwing --- 616.083 --- Verpleegcompetenties --- Verpleegkundig beroep --- beroepsvervolmaking (bijscholing, naschoolse vorming, permanente vorming) --- deontologie (beroepscode, code, plichtenleer) --- ethiek (moraal) --- evidence-based nursing --- evidence-based onderzoek (evidence-based medicine) --- innovatie (veranderen) --- kwaliteitsbewaking (audit) --- verpleegkundig onderzoek (nursing research) --- Basisverpleegkunde - Verpleegkundige interventies --- Beroep en opleiding --- (zie ook: onderzoek) --- departement Gezondheidszorg 07 --- gezondheidsonderwijs --- competenties --- Verpleegkundige beroepen --- beroepsprofiel (gez) --- competenties (gez) --- verpleegkundig beroep (gez) --- zorgverlening --- Beroep
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|