Listing 1 - 10 of 351 << page
of 36
>>
Sort by
Communicating unreality : modern media and the reconstruction of reality.
Author:
ISBN: 0761919864 Year: 2000 Publisher: Thousand Oaks (Calif.) Sage

The new media book
Author:
ISBN: 0851709257 9780851709253 Year: 2004 Publisher: London British Film Institute


Book
Elementaire principes van oorlogspropaganda : bruikbaar bij koude, warme of lauwe oorlogen
Author:
ISBN: 9064453012 9789064453014 Year: 2003 Publisher: Berchem EPO

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Oorlogspropaganda is een essentiële bezigheid die misschien zo oud is als de mensheid zelf. Zeer overzichtelijk en duidelijk, van de Eerste Wereldoorlog tot de Balkanoorlog, toont Anne Morelli hoe de geesten gewonnen worden voor de oorlog, hoe de mentale sabels geslepen worden. Bepaalde vuistregels en methodes keren telkens terug. Morelli laat ze de revue passeren en legt telkens de link met de wereld van vandaag. Morelli: 'Ik ben geen futurologe, ik ben historica en ik beweer helemaal niet dat we vanuit het verleden perfect de toekomst kunnen voorspellen. Maar de analyse van de mechanismen van de oorlogspropaganda geeft ons de mogelijkheid ons in te beelden hoe de publieke opinie gekneed wordt en voorbereid op de komende oorlog van de VS tegen Irak.'


Multi
Die Realität der Medien : Die Synthese von Film, Musik, audiovisueller Kunst und elektronischen Informationsmedien oder Der beginn der Illusionsgesellschaft
Author:
ISBN: 3815633540 Year: 1992 Publisher: Hamburg : Universität Hamburg,


Book
Social inequalities, media, and communication : theory and roots.
Authors: ---
ISBN: 9781498523431 1498523439 Year: 2016 Publisher: Lanham Lexington Books

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This book contains chapter contributions written by scholars from around the world who engage in country- and region-specific case studies of social inequalities in media and communication. The volume is a theoretical exploration of the classical, structuralist, culturalist, postmodernist, and postcolonial theoretical approaches to inequality and how these theoretical discourses provide critical understanding of social inequalities in relation to narratives shaped by media and communication experiences. The contributors provide class and gender analyses of media and culture, engage theoretical discourses of inequalities and capitalism in relation to communication technologies, and explore the cyclical relationship of theory and praxis in studying inequalities, media, and communication.


Book
The Europeanness of European cinema : identity, meaning, globalisation
Authors: --- ---
ISBN: 9781780769295 9781780769301 1780769296 178076930X Year: 2015 Publisher: London I.B. Tauris


Book
The contribution of mass media to the enlargement of the European Union = : La contribution des média à l'élargissement de l'Union Européenne / edited by Ariane Landuyt, Ioan Horga, Renaud de La Brosse ; International Institute of Administrative Sciences
Authors: --- --- ---
ISBN: 9736133516 Year: 2003 Publisher: Bruxelles : International Institute of Administrative Sciences,

Data smog : surviving the information glut.
Author:
ISBN: 0060187018 0349109486 9780349109480 Year: 1997 Publisher: London Abacus

Listing 1 - 10 of 351 << page
of 36
>>
Sort by