Listing 1 - 10 of 351 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Medias --- massamedia en allochtonen --- massamedia en maatschappij --- massamedia - publiciteitswezen - audiovisuele media; algemeen, audiovisuele media, algemeen --- Mass communications --- 098 --- beeldcultuur --- interactieve media --- massamedia --- media
Choose an application
Oorlogspropaganda is een essentiële bezigheid die misschien zo oud is als de mensheid zelf. Zeer overzichtelijk en duidelijk, van de Eerste Wereldoorlog tot de Balkanoorlog, toont Anne Morelli hoe de geesten gewonnen worden voor de oorlog, hoe de mentale sabels geslepen worden. Bepaalde vuistregels en methodes keren telkens terug. Morelli laat ze de revue passeren en legt telkens de link met de wereld van vandaag. Morelli: 'Ik ben geen futurologe, ik ben historica en ik beweer helemaal niet dat we vanuit het verleden perfect de toekomst kunnen voorspellen. Maar de analyse van de mechanismen van de oorlogspropaganda geeft ons de mogelijkheid ons in te beelden hoe de publieke opinie gekneed wordt en voorbereid op de komende oorlog van de VS tegen Irak.'
Oorlogspropaganda. --- propaganda --- persuasieve communicatie --- International movements --- Polemology --- oorlogen --- Mass communications --- oorlogspropaganda --- 091 --- 091.3 --- communicatiecampagnes --- communicatiekanalen --- communicatietheorie --- communicatiewetenschap --- massacommunicatie --- massamedia --- massamedia en maatschappij --- massapsychologie --- overheidsvoorlichting --- public relations; algemeen - ook propaganda --- overheidsvoorlichting; algemeen --- Propaganda --- Oorlog --- Oorlogsjournalistiek --- Public relations --- Recht --- Scheepvaart
Choose an application
#SBIB:309H1016 --- #SBIB:309H103 --- Media: socio-culturele aspecten (massamedia en maatschappij, met inbegrip van cultuurhistorische werken en werken over de maatschappelijke en politieke effecten van de (diverse) media) --- Mediatechnologie / ICT / digitale media: sociale en culturele aspecten --- Theses
Choose an application
This book contains chapter contributions written by scholars from around the world who engage in country- and region-specific case studies of social inequalities in media and communication. The volume is a theoretical exploration of the classical, structuralist, culturalist, postmodernist, and postcolonial theoretical approaches to inequality and how these theoretical discourses provide critical understanding of social inequalities in relation to narratives shaped by media and communication experiences. The contributors provide class and gender analyses of media and culture, engage theoretical discourses of inequalities and capitalism in relation to communication technologies, and explore the cyclical relationship of theory and praxis in studying inequalities, media, and communication.
#SBIB:309H103 --- #SBIB:309H1016 --- Mediatechnologie / ICT / digitale media: sociale en culturele aspecten --- Media: socio-culturele aspecten (massamedia en maatschappij, met inbegrip van cultuurhistorische werken en werken over de maatschappelijke en politieke effecten van de (diverse) media)
Choose an application
Mass media --- Social aspects --- Mass communications --- United States --- #SBIB:309H1016 --- #SBIB:AANKOOP --- Media: socio-culturele aspecten (massamedia en maatschappij, met inbegrip van cultuurhistorische werken en werken over de maatschappelijke en politieke effecten van de (diverse) media) --- United States of America
Choose an application
Choose an application
Europe Europa --- Médias Media --- Union européenne Europese Unie --- #SBIB:309H1016 --- #SBIB:327.7H200 --- Media: socio-culturele aspecten (massamedia en maatschappij, met inbegrip van cultuurhistorische werken en werken over de maatschappelijke en politieke effecten van de (diverse) media) --- Europese Unie: algemeen
Choose an application
#SBIB:309H521 --- #SBIB:309H040 --- #SBIB:309H1016 --- #SBIB:AANKOOP --- Audiovisuele communicatie: inhoudsanalyse: onderzoekingen --- Populaire cultuur algemeen --- Media: socio-culturele aspecten (massamedia en maatschappij, met inbegrip van cultuurhistorische werken en werken over de maatschappelijke en politieke effecten van de (diverse) media)
Choose an application
Information society --- Information technology --- #SBIB:309H1016 --- #SBIB:309H1720 --- Sociology --- Information superhighway --- Social aspects --- Media: socio-culturele aspecten (massamedia en maatschappij, met inbegrip van cultuurhistorische werken en werken over de maatschappelijke en politieke effecten van de (diverse) media) --- Informatiekunde, informatie management
Listing 1 - 10 of 351 | << page >> |
Sort by
|