Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Partant de ces questions, l’ouvrage Narration et jeu vidéo. Pour une exploration des univers fictionnels propose un modèle explicatif fondé sur la notion riche d’univers fictionnel. Sur cette base, il propose de penser la narration vidéoludique hors des cadres traditionnels et de la concevoir comme un dispositif non figé, ouvert à l’infinité d’actualisations possibles que représente chaque partie jouée. Alternant réflexion théorique et analyses de cas, ce livre se destine tant au chercheur qu’au game designer ou au joueur désireux de réfléchir sur sa pratique. Ce livre a été lauréat du prix BiLA en 2012 (Bibliothèque des Littératures d’Aventures).
Art --- narration --- jeu vidéo --- game studies --- univers fictionnel --- ludologie
Choose an application
"Play Like a Feminist discusses how play, in a general sense, and video games, more specifically, are of vital importance to feminist thinking"--
Feminism and video games. --- Women video gamers. --- Video games --- Women --- Social aspects. --- Recreation --- Feminism and video games --- Women video gamers --- 527 --- game studies --- ludologie --- feminisme --- spellen --- Games --- spelen --- Video games and feminism --- Video gamers --- Social aspects --- informatica - specifieke toepassingen --- Human females --- Wimmin --- Woman --- Womon --- Womyn --- Females --- Human beings --- Femininity --- Video games - Social aspects. --- Women - Recreation - Social aspects. --- Sociology of leisure
Choose an application
A dazzling look at modern videogame worlds seen through an architectural lens, utilizing maps, diagrams, and graphic illustrations to offer new perspectives on the art of virtual world building. Videogame Atlas presents a journey through twelve well-known videogame worlds via panoramic maps, intricate exploded diagrams, and detailed illustrations. The book offers a playful new way of seeing these beloved virtual worlds using the practices and academic rigor that underpins real-world architectural theory.Titles such as Minecraft, Assassin?s Creed Unity, and Final Fantasy VII are explored in exhaustive detail through over 200 detailed illustrations of the micro and macro, each with supporting commentary and architectural theory. Taking influence from high-end architectural monographs, the book is carefully designed to the smallest of details and its production is intricately executed.This book, printed in five colors, with neon ink throughout, is a culmination of Luke and Sandra?s work, which includes founding the Videogame Urbanism studio at the Bartlett School of Architecture, UCL that promotes the use of game technologies in architectural education.Bron: https://www.copyrightbookshop.be/shop/videogame-atlas-mapping-interactive-worlds/
Video games --- 527 --- games --- game design --- video games --- ludologie --- game studies --- Television games --- Videogames --- Electronic games --- Design --- Maps --- informatica - specifieke toepassingen --- game design (gamedesign) --- Computer games --- Internet games --- Games --- Infografiek --- Grafische vormgeving --- Vormgeving --- Shared virtual environments --- Environnements virtuels partagés --- Jeux vidéo --- Conception --- Architecture --- Urbanisme --- Dans les jeux vidéo --- Architecture.
Choose an application
Naast zijn (cultuur)historische werken en biografieën heeft taalwetenschapper en sanskritist Johan Huizinga (1872-1945) zich vooral tegen het einde van zijn leven gewijd aan algemeen-culturele beschouwingen. Als een van de hoogtepunten geldt de uit 1938 daterende studie Homo Ludens. Daarin gaat het Huizinga niet om de betekenis van het spel als cultuurverschijnsel, maar om het 'ludieke' als wezenlijk kenmerk van de menselijke beschaving. Dit gegeven werkt hij uit in beschouwingen over bijvoorbeeld taal, rechtspraak, oorlogvoering, filosofie, kunst en sport. Huizinga toont op briljante en onnav
History of civilization --- Philosophy and psychology of culture --- Play --- Civilization --- Jeu --- Civilisation --- Philosophy --- Philosophie --- Play. --- Philosophy and civilization --- Recreations --- Recreation --- Amusements --- Games --- Philosophy. --- 905.1 --- cultuurgeschiedenis --- spel --- Spelen(Kinderspelen) --- spelen --- ludologie --- cultuur --- samenleving --- geschiedenis --- creativiteit --- creativiteitsontwikkeling --- ontwikkeling --- kunst --- Cultuurfilosofie --- 905.2 --- cultuurgeschiedenis; algemeen --- cultuurfilosofie, -psychologie en -sociologie --- 7.01 --- 930.85 --- 77.092.07 --- Thema's in de kunst ; 1ste helft 21e eeuw ; het spel ; spelen --- Mentzel, Vincent °1945 (°Hoogkarspel, Nederland) --- Kunst ; theorie, filosofie, esthetica --- Geschiedenis ; cultuurgeschiedenis, geschiedenis van de civilisatie --- Fotografen A - Z
Choose an application
De digitale revolutie heeft onze manier van denken en leven voorgoed veranderd, op een manier die vergelijkbaar is met eerdere, cruciale transformaties in onze geschiedenis, zoals de verlichting, de romantiek en de renaissance. Maar lopen we niet het risico om onze menselijkheid te verliezen in dit digitale tijdperk? Waar en wanneer begon het digitale tijdperk en waarheen leidt het ons? Als een archeoloog onderzoekt de Italiaanse meesterverteller Alessandro Baricco de mijlpalen van deze revolutie - van de internetpioniers tot de uitvinder van de iPhone - in zijn kenmerkende toegankelijke en anekdotische stijl. Hij probeert antwoorden te vinden op deze vragen zonder angst te zaaien en zonder een waardeoordeel te vellen. Het resultaat is een scherpzinnig, bevlogen en uiteindelijk hoopvol boek over onze toekomst. Bron : http://www.debezigebij.be
Digitalisering --- Verandering --- Maatschappelijke ontwikkelingen --- Toekomstbeeldvorming --- Trends --- Philosophy and psychology of culture --- Sociology of culture --- BPB1907 --- Technologie numérique --- Internet --- Интернет --- internet --- internetas --- idirlíon --- internets --- интернет --- webb --- an tIdirlíon --- tīmeklis --- veeb --- faqe web --- světová počítačová síť --- svjetska računalna mreža --- web --- međumrežje --- www --- világháló --- digitale Technologie --- teknoloġija diġitali --- digitalna tehnologija --- digitaalitekniikka --- tecnología digital --- digitale technologie --- tehnologie digitală --- digital teknologi --- digitální technologie --- teknologji dixhitale --- цифрова технология --- digital teknik --- digital technology --- digitálna technológia --- ψηφιακή τεχνολογία --- tecnologia digitale --- ciparu tehnoloģija --- digitaaltehnoloogia --- technologia cyfrowa --- skaitmeninė technologija --- tecnologia digital --- digitális technológia --- дигитална технологија --- Digitaltechnologie --- digitalteknik --- 528.59 --- digitalisering --- digitale revolutie --- informatietechnologie [IT] --- technologie --- technologische evolutie --- cultuur --- Cultuurfilosofie --- cultuurgeschiedenis --- cultuurkritiek --- gamen --- Games --- ludologie --- spellen --- bordspellen --- gezelschapsspellen --- computerspellen --- game studies --- game design --- 905.2 --- geschiedenis --- internet - overige ontwerpen --- cultuurfilosofie, -psychologie en -sociologie --- Maatschappelijke ontwikkeling --- Toekomstvisie --- Trend --- Idirlíon --- teicneolaíocht dhigiteach --- Technologie numérique
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|