Listing 1 - 10 of 17 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Goed onderwijs behoeft planning. Een goede jaarplanning geeft antwoord op de vraag wanneer wat wordt onderwezen en waarom. Deze publicatie geeft een duidelijk, gestructureerd en praktisch antwoord op deze vragen. Ter illustratie werd voor elk leerjaar van de lagere school een uitgewerkt voorbeeld van een jaarplanning opgenomen.
Education physique --- Lichamelijke opvoeding --- Methodologie --- Méthodologie --- 477.8 --- basisonderwijs --- bewegingsopvoeding --- didactiek --- 616.01 --- Basisonderwijs --- Bewegingsopvoeding --- D30518.jpg --- lichamelijke opvoeding: didactiek lagere school --- didactiek basisonderwijs - bewegingsopvoeding --- Lager onderwijs --- Jaarplannen --- Didactics of sports and games --- Didactics of primary education
Choose an application
Mix, Match, and Motivate helps you show elementary students that physical activity can be fun and meaningful. It shifts the emphasis away from competitive games in favor of activities that allow all students to succeed, ensuring maximum student involvement and a positive experience for all. These 107 activities take a developmentally appropriate approach to skill development and fitness. You'll be able to meet a range of individual needs while motivating kids to participate in lifelong physical activity and meeting the NASPE standards for skill and fitness development. The book has an easy-to-follow format that allows you to mix and match activities to create a multitude of fresh, new lessons to keep your students moving and learning. Chapter 1 provides straightforward, practical information on developing and implementing a program for maximum student success. Chapters 2 through 5 are organized along the lines of a complete lesson: instant activity and warming up (chapter 2), developing fitness (chapter 3), developing core skills and enhancing motivation (chapter 4), and concluding the lesson and cooling down (chapter 5). Finally, chapter 6 provides ideas for activities that celebrate individual and program success, which involve parents and community members. (Bron: covertekst)
Lichamelijke opvoeding --- Sport --- Conditietraining --- Bewegingsopvoeding --- Lager onderwijs --- Secundair onderwijs --- Education, Elementary --- Physical education for children --- 052334.jpg --- Lichamelijke opvoeding: didactiek lagere school --- Activity programs --- Children --- Motor ability in children --- Perceptual-motor learning --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Drank --- Gezondheid
Choose an application
bewegingsopvoeding --- basisonderwijs --- motorische vaardigheden --- observeren --- bewegen --- didactiek --- 477.8 --- 472.7 --- kleuterschool: bewegingsopvoeding --- lichamelijke opvoeding: didactiek lagere school --- didactiek basisonderwijs - bewegingsopvoeding --- Didactics of sports and games --- Didactics of primary education
Choose an application
Het programma helpt bij de praktische taken van de leerkracht LO. Het bevat de 3 leerplannen LO van ARGO, OVSG en VVKBaO. Er staan meer dan 100 uitgewerkte lessen op en het biedt de mogelijkheid om zelf lessen uit te werken. Men kan er ook een jaarplan en een agenda mee opstellen. Tenslotte is er ook nog een module met een kindvolgsysteem.
Didactics of sports and games --- Didactics of primary education --- didactiek --- lichamelijke opvoeding --- 616.8 --- Basisonderwijs --- Kindvolgsysteem --- Lichamelijke opvoeding --- Turnen --- 796 --- Leerlingvolgsystemen --- Lesplannen --- Onderwijs --- Lichamelijke opvoeding: didactiek lagere school --- Turnen - Atletiek
Choose an application
616 --- 3e graad l.o. --- Basisonderwijs --- Basketbal --- Behendigheid --- Bewegen-muziek --- Bewegingsonderwijs --- Circuits --- Doelspelen --- Evenwicht --- Gymnastiek --- Handbal --- Hardlopen --- Hockey --- Jongleren --- Klimmen --- Korfbal --- Kracht --- Lichamelijke opvoeding --- Lopen --- Mikken --- Muziek --- Sport --- Sportdag --- Springen --- Stoeispelen --- Tennis --- Tikspelen --- Voetbal --- Zwaaien --- 031731.jpg --- Lichamelijke opvoeding: didactiek lagere school --- Lichaamsoefening en sport; algemeen --- (zie ook: rolstoelbasketbal) --- Didactics of sports and games --- Didactics of primary education --- 3e graad l.o
Choose an application
This ready-to-use guide is packed with 6 units, 70 games, 15 hints, and 39 special game variations for teaching even the largest of classes. If you are looking for fresh ways to teach children ages 4 to 11 basic fitness concepts, movement skills, and games that emphasize creative thinking and cooperation, No Standing Around in My Gym is for you. It's an incredible source of ideas and solutions to help you: increase the time students are active in class, minimize discipline problems, develop healthy attitudes that lead to a lifetime of activity, save valuable lesson preparation time, and keep students motivated and challenged. The book provides complete descriptions, nearly 200 illustrations, and proven plans to make the units and games easy to teach. It's the ideal resource for busy teachers with little time in the day to think of new ideas or develop lesson plans from scratch. (Bron: covertekst)
616.2 --- Gymnastiek --- Lichamelijke opvoeding --- Spelen --- Sport --- Turnen --- 030196.jpg --- Lichamelijke opvoeding: didactiek lagere school --- Gymnastiek; algemeen --- Games --- Physical education for children --- Children --- Motor ability in children --- Perceptual-motor learning --- Children's games --- Games, Primitive --- Games for children --- Pastimes --- Primitive games --- Recreations --- Entertaining --- Physical education and training --- Amusements --- Play --- Sports --- Recreation
Choose an application
616 --- Duosport --- Individuele sport --- Sportmodellen --- Sportprofiel --- Teamsport --- lichamelijke opvoeding: didactiek lagere school --- Lichaamsoefening en sport algemeen --- Lichamelijke opvoeding: didactiek secundair onderwijs --- Didactics of secundary education --- Didactics of sports and games --- bewegingsopvoeding --- lichamelijke opvoeding --- SO (secundair onderwijs) --- 372.879.6 --- 372.879.6 Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Lichaamsoefening en sport; algemeen --- Schoolbooks - Didactic material --- 486.881 --- 616.01 --- Bewegen --- Lichamelijke opvoeding --- Samenleving --- Sport --- Voortgezet onderwijs --- Lichamelijke opvoeding - schoolboeken
Choose an application
Aan een praktische methode voor bewegingsopvoeding op de basisschool bestond al lange tijd behoefte. Die methode krijgt vorm in dit boek. De auteurs maakten een jaarprogramma bewegingsonderwijs voor vier leeftijdscategorieën, die tezamen groep 1 t/m 8 omspannen. Zij werkten 25 weken van dat programma gedetailleerd uit, op zo'n manier dat een maximale doelmatigheid wordt bereikt. Uitgaande van één basisopstelling per week, die met kleine aanpassingen voor alle groepen geschikt te maken is, wordt een lessenreeks gepresenteerd die aan alle onderwijskundige eisen voldoet. Speciale aandacht besteedden de auteurs daarbij aan knelpunten en differentiatiemogelijkheden. Vele tekeningen verduidelijken de opstelling, de organisatie en de oefenstof. De uitgewerkte lessen zijn aangevuld met suggestie- en combinatielessen. Na dit praktijkgedeelte volgt een theoretische verantwoording, die in samenhang met het jaarprogramma gebruikt kan worden als een deelschoolwerkplan bewegingsonderwijs.
Bewegingsopvoeding basisonderwijs --- Bewegingsopvoeding --- Lager onderwijs --- Bewegingsopvoeding-touw --- Circuit-conditie --- Hindernissenbaan --- Turnen-bank --- Turnen-mat --- Turnen-rekstok --- Gymnastiek; algemeen --- 372.879.6 --- #SMV:000001 --- #SMV:agogiek --- #SMV:sport --- 616.2 --- Didactiek (Vakdidactiek) --- 477.8 --- Basisonderwijs --- Bewegingsonderwijs --- Didactiek --- Handboek/cursus --- Schoolwerkplannen --- Turnen-ringen --- lichamelijke opvoeding: didactiek lagere school --- 372.879.6 Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Schoolbooks - Didactic material --- Bewegingsopvoeding ; basisonderwijs
Choose an application
Het boek start met een visie op het belang van lichamelijke opvoeding in de basisschool. De kern wordt gevormd door de uitwerking van factoren als: beginsituatie, doelstelling, onderwijsleerstof, didactische werkvormen, leeractiviteiten, onderwijsleermiddelen en evaluatie. Omdat goed onderwijs vraagt om een planmatige aanpak, wordt ook hier uitvoerig bij stilgestaan. (Bron: covertekst)
basisonderwijs --- didactiek --- gymnastiek --- kleuteronderwijs --- lichamelijke opvoeding --- sport --- 477.8 --- Bewegingsonderwijs --- Bewegingsopvoeding --- Didactiek --- Didactische werkvormen --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Lager onderwijs --- Zorgverbreding (Zorgbreedte) --- Basisonderwijs. --- Didactics of sports and games --- Didactics of primary education --- Lichamelijke opvoeding --- 616 --- Basisonderwijs --- Beginsituatie --- Didactische analyse --- Doelstellingen --- Evaluatie --- Jaarplan --- Leeractiviteiten --- Onderwijsleermiddelen --- Speelplaatsen --- Sport --- Zorgverbreding --- 477.8 ) Lichamelijke opvoeding - o.n. --- basisschool --- methodiek --- 796.042 --- Evaluaties --- Lesplannen --- Methodiek --- Lichamelijke opvoeding; ba.o. --- lichamelijke opvoeding: didactiek lagere school --- Lichaamsoefening en sport; algemeen --- Leermiddelen --- Kleuteronderwijs --- 477.8 ) Lichamelijke opvoeding - o.n --- Lichamelijke opvoeding; ba.o --- Didactische werkvorm --- Leermiddel
Choose an application
Bewegen & Didactiek 2 behandelt de achtergrond van het bewegingsonderwijs, aangevuld met onderwerpen van onderwijskundige, didactische en methodische aard. De afzonderlijk te gebruiken delen bieden een logische leerweg die loopt van een eerste confrontatie met het systeem van een school, via een eerste oriëntatie in het leren lesgeven aan de hand van kleine lesgeefactiviteiten tot het zelfstandig samenstellen en geven van een les. Uitgangspunt is steeds het zich bewegende kind. Er wordt voortdurend teruggekoppeld naar de praktijk van het bewegingsonderwijs. Voor alle leeftijdsgroepen zijn lesvoorbeelden opgenomen. Bewegen & Didactiek 1 en 2 biedt de student het gereedschap om zelfstandig zijn lesgeefactiviteiten voor te bereiden en uit te voeren. Tevens biedt het aan leraren op de basisschool een handreiking voor het schrijven van het deelschoolwerkplan bewegingsonderwijs. (Bron: uitgeverscatalogus)
Bewegingsopvoeding --- Basisonderwijs. --- Didactics of sports and games --- bewegingsopvoeding --- Didactics of Kindergarten --- didactiek --- Didactics of primary education --- 477.8 --- bewegingsleer (ler) --- bewegingsopvoeding (ler) --- didactiek : basisonderwijs (ler) --- 477.8 ) * BEWEGINGSEXPRESSIE - O.N --- bewegen --- Bewegingsopvoeding ; basisonderwijs ; didactiek --- Bewegingsopvoeding ; kleuteronderwijs ; didactiek --- Lager onderwijs --- Didactiek --- Lichamelijke opvoeding --- 616 --- Apenkooi --- Faalangst --- Gymzaal --- Kinderen --- Leerinhoud --- Leerproces --- Leerstijl --- Lesgeven --- Motoriek --- Observatie --- Onderwijsgevenden (leraar, onderwijzer(es), kleuterleid(st)er) --- Orde --- Pesten --- Speelplaatsen --- Sport --- Sportgebouw --- 796.04 --- Basisonderwijs --- Bewegen --- Bewegingsonderwijs --- Kleuters --- Lesplannen --- Lichaamsoefening en sport; algemeen --- (zie ook: filosoferen (kinderen)) --- lichamelijke opvoeding: didactiek lagere school
Listing 1 - 10 of 17 | << page >> |
Sort by
|