Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
77 frisse lesideetjes voor alle in het basisonderwijs voorkomende vakgebieden. Speciaal ontwikkeld voor en door leerkrachten voor het 1e leerjaar t.e.m. het 6e leerjaar.
474.53 --- lesideeën --- inspiratiegids --- Didactische werkvormen --- Differentiatie --- Hoekenwerk --- Tussendoortjes --- creativiteit --- spelmateriaal --- talenten --- basisonderwijs --- Lager onderwijs --- Onderwijs --- Onderwijsstrategieën --- Taal --- Wiskunde --- Wereldoriëntatie --- Sport --- Spelen --- Reflectie --- Inspiratie --- Didactische werkvorm --- Onderwijsstrategie --- Spel --- Reflectie (onderdeel leerproces) --- Therapie --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Technologie --- Voeding --- Kleuter --- Geschiedenis --- Spraaktechnologie --- Maatschappij --- Drank --- Gezondheid
Choose an application
Ben je op zoek naar dynamische, communicatieve en interactieve (coöperatieve) werkvormen? Wil je meer differentiëren in je les? Zoek je nieuwe ideeën voor woordenschatverwerving of een andere manier om de luister- of leesoefeningen aan te pakken? Wil je ludieke lesideeën opdoen en oefeningen in een ander jasje steken?Doe maar taal biedt een schat aan inspiratie. Het boek is opgebouwd uit vijf delen: spreken, schrijven, luisteren, lezen en spelvormen. Elk deel begint met vijf-minutenactiviteiten, die je instant kan gebruiken om een gaatje in je les op te vullen. Vervolgens krijg je tal van andere leuke ideeën die wat langer duren en waarvoor je soms extra materiaal nodig hebt. De ideeën zijn (meestal) gerangschikt van minder naar meer voorbereiding.Doe maar taal is een must read voor elke (taal)leerkracht.Op www.acco.be/Doemaartaal vind je uitgewerkt voorbereidingsmateriaal, extra ideeën en een waslijst aan interessante websites die je nog meer zullen inspireren. Door te variëren in werkvormen, oefeningen en vaardigheden prikkel je het enthousiasme en de motivatie van de leerlingen tijdens de les. En dat maakt lesgeven des te prettiger voor jou als leerkracht.Bron: https://www.acco.be/nl-be/items/9789463792240/Doe-maar-taal
#PBIB:+111.14 --- Vakdidactiek : Nederlands : Lager onderwijs --- Taalonderwijs ; didactiek --- 456.1 --- differentiatie --- taalspel --- creativiteit --- didactiek algemeen - Nederlandse taal en letterkunde --- taal --- didactiek --- Nederlands --- lesideeën --- Taalonderwijs --- Didactiek --- Taaldidactiek --- Taalvaardigheid --- Onderwijs --- Nederlandse taal en letterkunde --- Werkvormen --- Tussendoortjes --- Didactics of Dutch --- taalverwerving --- Interactief onderwijs --- Taal --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Kleuter --- Geschiedenis --- Anderstalige --- Spraaktechnologie --- Therapie --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- werkvormen
Choose an application
'Vrede is de weg', zei Mahatma Gandhi. Het klinkt vanzelfsprekend, simpel bijna. Maar je ervaart dagelijks dat het dat niet is. Niet voor jou, niet voor andere mensen, niet voor organisaties en regeringen. Op een vreedzame manier omgaan met het leven om ons heen is blijkbaar iets wat je jezelf en je kinderen moet leren. Hoe doe je dat? Het geef je dat leerproces vorm en inhoud? Dit werk tracht een antwoord te geven. Je vindt praktische informatie en concrete ervaringen, stevige bouwstenen om met kinderen en jongeren te werken aan vrede. Het boek wil hulp bieden aan leerkrachten en ouders door het begrip 'vredeseducatie' theoretisch en praktisch in te vullen.
Vredesopvoeding. --- geweldloze opvoeding --- Didactics of social education --- vredesopvoeding --- Intercultureel onderwijs --- Vredesopvoeding ; onderwijs --- Vredesbeweging ; geschiedenis --- #gsdb11 --- 862 Vredesopvoeding --- 478.1 --- geschiedenis --- vredesbewegingen --- Agressie --- Basisonderwijs --- Conflicten --- Conflicthantering --- Culturele diversiteit --- Didactiek --- Discriminatie --- Geweld --- Kindsoldaten --- Kritisch denken --- Lager onderwijs --- Leerlingbemiddeling --- Media --- Mondiale vorming --- Noord-Zuid-kloof --- Omgaan met verschillen --- Rechten --- VN (Verenigde Naties) --- Vooroordelen --- Vredesbewegingen --- Vredesopvoeding --- Conflictbeheersing --- Geweldloze opvoeding --- Ik en de anderen --- Oorlog --- Plichten --- Rechten van de mens --- Respect --- Ruzie --- Verbondenheid --- 478.1 ) Mondiale vorming en vredesopvoeding --- Gandi, Mahatma --- King, Martin Luther --- Noord-Zuidkloof --- agressie --- basisonderwijs --- culturele diversiteit --- didactiek --- geweld --- kritisch denken --- plichten --- rechten --- vooroordelen --- Godsdienst ; basisonderwijs --- Vredesopvoeding ; basisonderwijs --- Cultuurverschillen --- Godsdienst; ba.o. --- Vredesopvoeding : basisonderwijs --- Vredesopvoeding; ba.o. --- Vredesorganisaties --- 052221.jpg --- didactiek basisonderwijs - mondiale vorming en vredesopvoeding --- Mondiale vorming en vredesopvoeding --- (zie ook: Anders zijn) --- (zie ook: Conflicten) --- Godsdienst; ba.o --- Vredesopvoeding; ba.o --- vrede --- lesideeën --- vredeseducatie --- Noord-Zuidverhoudingen --- Vredesbeweging --- Cultuurverschil --- Vooroordeel --- Noord-zuidverhouding --- Leerling --- Jongere --- Vlaanderen --- Emigratie --- Kindsoldaat
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|