Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|
Choose an application
Gepreziliteerd met dit nieuwe boek! En wat voor een boek! Dit boek gaat jou heel veel leren over Prezi. Prezi is een coole site voor op je computer waarmee je de mooiste presentaties maakt. Je maakt in Prezi je hele presentatie op een groot canvas. Je kunt er woorden, foto's en filmpjes op zetten. Wat je belangrijk vindt, maak je heel groot. Wat minder belangrijk is, maak je kleiner. Als je er dan van een afstand naar kijkt, zie je alleen de belangrijke dingen. Je kunt Prezi gebruiken voor je spreekbeurt. Maar weet je dat je Prezi nog voor veel meer dingen kunt gebruiken? Denk aan een beeldverhaal om een moeilijk onderwerp uit te leggen of een uitnodiging voor je feestje. Voorbeelden staan op www.prezivoorkids.nl.
477.9 --- Mediaopvoeding --- Presenteren --- 454.52 --- computerondersteund onderwijs --- Prezi --- didactiek --- leren denken --- presentatietechnieken --- presentatieprogramma's
Choose an application
In dit boek leer je hoe je een mindmap maakt, en hoe die je helpt om makkelijker te werken en te leren.
454.52 --- mindmapping --- studiemethoden --- didactiek --- computerondersteund onderwijs --- leren denken --- Didactic strategies --- Primary education
Choose an application
emoties --- leren denken --- sociale vaardigheden --- TOM-training --- theory of mind --- sociale cognitie --- cognitieve vaardigheden --- Affectieve opvoeding --- Groepstherapie ; kinderen --- Sociale vaardigheden ; kinderen --- therapeutische technieken --- therapeutische technieken. --- Therapeutische technieken. --- Ontwikkelingspsychologie
Choose an application
Cognitive psychology --- Orthopedagogics --- visualisatie --- leerproblemen --- denken --- 415.2 --- 415.4 --- 464 --- Beelddenken --- Denken --- Geheugen --- Hersenen --- Leerproblemen --- Leren --- Leren denken --- Zintuiglijke indrukken en waarnemingen --- Hogere geestelijke functies --- Kinderen met leerproblemen --- beelddenken --- Leerstrategieën --- Leerprobleem --- Leerstrategie
Choose an application
Hoe kun je leerlingen aanzetten tot anders en breder leren denken? Hoe kun je één bepaalde situatie vanuit verschillende invalshoeken leren bekijken? Hoe kun je het denken van je leerlingen sturen en daarbij gerichte oplossingen zoeken?In deze uitgave kun je uitgebreid proeven van de vele mogelijkheden die de zes denkhoeden, geïnspireerd op de denkhoeden van Edward De Bono, bieden in het onderwijs. Het doel van deze uitgave is ook kinderen te leren hóe ze kunnen denken, niet wát ze moeten denken. Dit gebeurt aan de hand van concrete lesactiviteiten. Door het gebruik van aan hun leeftijdsgroep aangepaste werkvormen en materialen leren kinderen hun denken te beheersen en worden ze zich bewust van de manier waarop hun gedachten verschillende richtingen uit kunnen gaan. De kleuren van de hoeden symboliseren op welke manier ze over iets willen nadenken. Het is verrassend hoe de kinderen reageren op dit ‘samen denken en samen communiceren’ en hoe elk kind aan bod kan en durft te komen. Ze vinden het heel fijn hun eigen denken en dat van anderen te verkennen.
Cognitive psychology --- lager onderwijs 3de graad (doelgroep) --- lager onderwijs --- Didactics of primary education --- denken --- Cognitieve psychologie --- Didactiek van het lager onderwijs --- 478.3 --- Leren leren --- Leren --- Denken --- Zorgverbreding --- zorgverbreding --- 450.8 --- Leren denken --- (zie ook: Studiemethoden) --- Methodiek van het studeren --- Schoolbooks - Didactic material --- Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- Cognitieve opvoeding --- Leerstijlen --- Denkontwikkeling --- Didactics of social education --- Leerstijl
Choose an application
Het centrale thema in Leren is denken is dat leerlingen goede denkers worden die op een goede, actieve manier alle informatie die op hen afkomt met strategieën kunnen verwerken. In het boek Leren is denken wordt op een praktische manier ingegaan op de inhoud en de betekenis van die begrippen voor de onderwijspraktijk. Ze worden vooral geplaatst binnen de context van een grotere zelfstandigheid en verantwoordelijkheid van de leerling voor zijn eigen leerproces.
leren leren --- studeren --- 415.4 --- Basisschool --- Denken --- Geheugen --- Leerprocessen --- Leerstrategieën (Studiewijzers) --- Leren --- Leren leren --- Metacognitie --- Motivatie (Studiemotivatie) --- 450.8 --- 450.9 --- Allochtone leerlingen (Anderstalige leerlingen) --- Basisonderwijs --- Informatieverwerking --- Islam --- Leerstrategieën --- Leren denken --- Marokko --- Motivatie (leerling) --- Motivatie --- Onderwijsstrategieën --- Oudercontacten --- Slecht-nieuwsgesprekken --- Turkije --- Zelfstandig leren --- Studievaardigheden ; basisonderwijs --- Studievaardigheden --- Leerpsychologie --- Studeren --- Hogere geestelijke functies --- Methodiek van het studeren --- Overige onderwerpen --- (zie ook: Studiemethoden)
Choose an application
Architectural design --- Critical thinking. --- Industrial design --- Philosophy. --- Critical thinking --- 72.01 --- Architectuurtheorie ; 2009 ; kritisch leren denken --- Design, Industrial --- Mechanical drawing --- New products --- Design --- Critical reflection --- Reflection (Critical thinking) --- Reflection process --- Reflective thinking --- Thinking, Critical --- Thinking, Reflective --- Thought and thinking --- Reflective learning --- Structural design --- Philosophy --- Architectuur ; theorie, filosofie, esthetica --- Evaluative thinking
Choose an application
Een andere manier van denken... beelddenken. Kinderen, jong volwassenen en volwassen beelddenkers openen hun hart en vertellen over hun leven op school, thuis en op het werk. De auteurs, zelf ook beelddenkers, brengen deze unieke verhalen naast een stukje informatie over de werking van het brein. In dit boek vind je antwoord op tal van vragen: Hoe ervaar je de wereld als je in beelden denkt? Wat zijn de sterktes en wat zijn de zwaktes? Waarom word je vaak niet begrepen? Waarom ben je snel in denken en traag met woorden? Waarom worden je kwaliteiten en gaven niet gewaardeerd op school en op het werk? Naast inzicht en begrip is dit boek ook een bron van leertips te gebruiken door de leerkracht op school en door de beelddenker zelf (bron: covertekst) 1. Hersenen en werking - 2. Beelddenken - 3. Leertips.
psycholinguïstiek --- didactische processen --- beeldtaal --- Psycholinguistics --- visualisatie --- Educational psychology --- creativiteit --- Minimal brain dysfunction in children --- Learning disabilities --- Handbooks, manuals, etc. --- departement Beeldende Kunst 08 --- denken --- beeldvorming --- brein --- geheugen --- leren --- beelddenken --- hoogbegaafdheid --- leerproblemen --- zorgverbreding --- hersenen --- 464 --- 415.4 --- Leerproblemen --- 415.2 --- Beelddenken --- Denken --- Geheugen --- Hersenen --- Leren denken --- Leren --- Hoogbegaafde kinderen --- Leermoeilijkheden --- 093533.jpg --- Leerstoornissen ; kinderen --- kinderen met leerproblemen --- Kinderen met leerproblemen --- algemene psychologie, hogere geestelijke functies (oa. leren, kennen, denken, begaafdheid, fantasie, geheugen, leerpsychologie) --- Zintuiglijke indrukken en waarnemingen --- Hogere geestelijke functies --- Leerstrategieën --- Leerstrategie
Choose an application
didactische processen --- Didactics --- didactiek --- Teaching --- Teaching. --- #GSDBP --- onderwijs --- vorming --- 454 --- Didactiek --- Didactische werkvormen --- Doelen --- Evaluatie (Beoordeling) --- Leerinhouden --- Leermiddelen --- Leerprocessen --- Media --- 371.3 --- Academic Training --- Educational Technics --- Educational Techniques --- Pedagogy --- Teaching Methods --- Technics, Educational --- Techniques, Educational --- Training Activities --- Training Technics --- Training Techniques --- Activities, Training --- Educational Technic --- Educational Technique --- Method, Teaching --- Methods, Teaching --- Pedagogies --- Teaching Method --- Technic, Educational --- Technic, Training --- Technics, Training --- Technique, Educational --- Technique, Training --- Techniques, Training --- Training Activity --- Training Technic --- Training Technique --- Training, Academic --- Education --- Didactiek; algemeen --- (zie ook: Schoolrapporten) --- Denken --- Evaluatie --- Intelligentie --- Leren denken --- Leren leren --- Vorming --- Didactiek: algemeen --- Activity, Training
Choose an application
Veel kinderen en volwassenen hebben het moeilijk om dingen te leren en te begrijpen. Hun basisvoorwaarden voor leren zijn onvoldoende ontwikkeld. Zo ontstaat vaak een vicieuse cirkel: slechte schoolresultaten, negatief zelfbeeld,...Vicieuze cirkels kunnen doorbroken worden. Kinderen kunnen leren de nodige werktuigen te ontwikkelen om vat te krijgen op de wereld. Cognitieve werktuigen zijn basisvoorwaarden om de wereld te begrijpen en zelfstandig te kunnen leren. De benaderingen van Feuerstein, Nyborg en Buckley bieden zowel inspiratie als concrete hulpmiddelen hierbij
464 --- inclusief onderwijs --- leerproblemen --- leren leren --- ontwikkelingsproblemen --- orthopedagogiek --- studiemethoden --- Geheugen --- Intelligentie --- Kinder- en jeugdpsychiatrie --- Logopedie --- Onderwijs --- Cognitieve ontwikkeling --- Cognitieve strategieën --- Feuerstein --- Feuerstein, Reuven --- Inclusief onderwijs --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Leerprocessen --- Leerstoornissen --- Leren leren --- Nyborg, Magne --- Ontwikkelingsstoornissen --- Taalontwikkeling --- leerstoornissen --- leren --- 450.8 --- COM --- Cognitie --- Conceptonderwijs --- Groepsspelen --- Inclusie --- Kansarmoede --- Kinderen --- Leerbevordering --- Leermoeilijkheden (leerproblemen, leerstoornissen) --- Leren denken --- Leren lezen --- Nyborg --- Ontwikkelingsstoornis --- Portsmouth --- Speciaal onderwijs --- Spraakontwikkeling --- leerstoornissen (ler) --- leren leren (ler) --- ontwikkelingsstoornissen --- 37.02 --- Denken --- Leerattituden --- Leermoeilijkheden --- Leren --- 030725.jpg --- didactiek --- leermoeilijkheden --- leerpsychologie --- kinderen met leerproblemen --- Mémoire --- Intelligence --- Pédopsychiatrie --- Orthophonie --- Enseignement --- Kinderen met leerproblemen --- Methodiek van het studeren --- (zie ook: Studiemethoden) --- 371.3 --- 376 --- 159.95 --- 159.98 --- Leerbevordering. --- Leerstoornissen. --- Onderwijskunde. --- Kinderen. --- orthodidactiek --- Teaching --- Educational psychology --- Personality development --- ergotherapie --- Leerpsychologie --- Feuersteinmethode --- Denktraining --- Opvoeding en onderwijs --- Cognitie vaardigheden --- Cognitieve opvoeding --- Leerproblemen --- Toegepaste psychologie --- Onderwijspsychologie --- Klinische psychologie --- Taalverwerving --- Conceptonderwijsmodel van Nyborg --- Portsmouth Taalverwervingssysteem --- INSIDE-project --- Feuerstein methode --- Opvoeding --- Cognitieve vaardigheden --- Leerprobleem
Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|