Narrow your search
Listing 1 - 10 of 10
Sort by

Book
Prezi ...voor kids.
Authors: --- ---
ISBN: 9789059405707 Year: 2013 Publisher: Culemborg Van Duuren Media

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Gepreziliteerd met dit nieuwe boek! En wat voor een boek! Dit boek gaat jou heel veel leren over Prezi. Prezi is een coole site voor op je computer waarmee je de mooiste presentaties maakt. Je maakt in Prezi je hele presentatie op een groot canvas. Je kunt er woorden, foto's en filmpjes op zetten. Wat je belangrijk vindt, maak je heel groot. Wat minder belangrijk is, maak je kleiner. Als je er dan van een afstand naar kijkt, zie je alleen de belangrijke dingen. Je kunt Prezi gebruiken voor je spreekbeurt. Maar weet je dat je Prezi nog voor veel meer dingen kunt gebruiken? Denk aan een beeldverhaal om een moeilijk onderwerp uit te leggen of een uitnodiging voor je feestje. Voorbeelden staan op www.prezivoorkids.nl.


Book
Leer mindmappen... voor kids : de mind-app voor het betere denkwerk.
Authors: --- ---
ISBN: 9789059405394 Year: 2012 Publisher: Culemborg Van Duuren media

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In dit boek leer je hoe je een mindmap maakt, en hoe die je helpt om makkelijker te werken en te leren.


Book
Leren denken over denken en leren begrijpen van emoties : groepsbehandeling van kinderen
Authors: ---
ISBN: 9053502750 Year: 1994 Publisher: Leuven ; Apeldoorn Garant


Book
Beelddenken in de praktijk : een praktisch naslagwerk voor ouders en leerkrachten
Authors: ---
ISBN: 9080875414 Publisher: Den Helder Bureau Bezem


Book
Denkhoeden in de praktijk
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789462343054 9462343055 Year: 2015 Publisher: Sint-Niklaas Abimo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hoe kun je leerlingen aanzetten tot anders en breder leren denken? Hoe kun je één bepaalde situatie vanuit verschillende invalshoeken leren bekijken? Hoe kun je het denken van je leerlingen sturen en daarbij gerichte oplossingen zoeken?In deze uitgave kun je uitgebreid proeven van de vele mogelijkheden die de zes denkhoeden, geïnspireerd op de denkhoeden van Edward De Bono, bieden in het onderwijs. Het doel van deze uitgave is ook kinderen te leren hóe ze kunnen denken, niet wát ze moeten denken. Dit gebeurt aan de hand van concrete lesactiviteiten. Door het gebruik van aan hun leeftijdsgroep aangepaste werkvormen en materialen leren kinderen hun denken te beheersen en worden ze zich bewust van de manier waarop hun gedachten verschillende richtingen uit kunnen gaan. De kleuren van de hoeden symboliseren op welke manier ze over iets willen nadenken. Het is verrassend hoe de kinderen reageren op dit ‘samen denken en samen communiceren’ en hoe elk kind aan bod kan en durft te komen. Ze vinden het heel fijn hun eigen denken en dat van anderen te verkennen.


Book
Leren is denken, denken is te leren.
Author:
ISBN: 9027624925 Year: 1997 Publisher: Tilburg Zwijsen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het centrale thema in Leren is denken is dat leerlingen goede denkers worden die op een goede, actieve manier alle informatie die op hen afkomt met strategieën kunnen verwerken. In het boek Leren is denken wordt op een praktische manier ingegaan op de inhoud en de betekenis van die begrippen voor de onderwijspraktijk. Ze worden vooral geplaatst binnen de context van een grotere zelfstandigheid en verantwoordelijkheid van de leerling voor zijn eigen leerproces.


Book
Looking beyond the structure : critical thinking for designers and architects.
Authors: ---
ISBN: 9781563677199 1563677199 Year: 2009 Publisher: New York Fairchild


Book
In het rijk der beelden ben ik koning : kijk en luister naar beelddenkers
Authors: ---
ISBN: 9789078102038 Year: 2007 Publisher: [Antwerpen] Boek in beeld

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een andere manier van denken... beelddenken. Kinderen, jong volwassenen en volwassen beelddenkers openen hun hart en vertellen over hun leven op school, thuis en op het werk. De auteurs, zelf ook beelddenkers, brengen deze unieke verhalen naast een stukje informatie over de werking van het brein. In dit boek vind je antwoord op tal van vragen: Hoe ervaar je de wereld als je in beelden denkt? Wat zijn de sterktes en wat zijn de zwaktes? Waarom word je vaak niet begrepen? Waarom ben je snel in denken en traag met woorden? Waarom worden je kwaliteiten en gaven niet gewaardeerd op school en op het werk? Naast inzicht en begrip is dit boek ook een bron van leertips te gebruiken door de leerkracht op school en door de beelddenker zelf (bron: covertekst) 1. Hersenen en werking - 2. Beelddenken - 3. Leertips.


Book
Bouwen aan leren leren : cognitieve leerbevordering bij kinderen met risico op ontwikkelings- of leerstoornissen
Authors: --- --- ---
ISBN: 9033450690 Year: 2003 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Veel kinderen en volwassenen hebben het moeilijk om dingen te leren en te begrijpen. Hun basisvoorwaarden voor leren zijn onvoldoende ontwikkeld. Zo ontstaat vaak een vicieuse cirkel: slechte schoolresultaten, negatief zelfbeeld,...Vicieuze cirkels kunnen doorbroken worden. Kinderen kunnen leren de nodige werktuigen te ontwikkelen om vat te krijgen op de wereld. Cognitieve werktuigen zijn basisvoorwaarden om de wereld te begrijpen en zelfstandig te kunnen leren. De benaderingen van Feuerstein, Nyborg en Buckley bieden zowel inspiratie als concrete hulpmiddelen hierbij

Keywords

464 --- inclusief onderwijs --- leerproblemen --- leren leren --- ontwikkelingsproblemen --- orthopedagogiek --- studiemethoden --- Geheugen --- Intelligentie --- Kinder- en jeugdpsychiatrie --- Logopedie --- Onderwijs --- Cognitieve ontwikkeling --- Cognitieve strategieën --- Feuerstein --- Feuerstein, Reuven --- Inclusief onderwijs --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Leerprocessen --- Leerstoornissen --- Leren leren --- Nyborg, Magne --- Ontwikkelingsstoornissen --- Taalontwikkeling --- leerstoornissen --- leren --- 450.8 --- COM --- Cognitie --- Conceptonderwijs --- Groepsspelen --- Inclusie --- Kansarmoede --- Kinderen --- Leerbevordering --- Leermoeilijkheden (leerproblemen, leerstoornissen) --- Leren denken --- Leren lezen --- Nyborg --- Ontwikkelingsstoornis --- Portsmouth --- Speciaal onderwijs --- Spraakontwikkeling --- leerstoornissen (ler) --- leren leren (ler) --- ontwikkelingsstoornissen --- 37.02 --- Denken --- Leerattituden --- Leermoeilijkheden --- Leren --- 030725.jpg --- didactiek --- leermoeilijkheden --- leerpsychologie --- kinderen met leerproblemen --- Mémoire --- Intelligence --- Pédopsychiatrie --- Orthophonie --- Enseignement --- Kinderen met leerproblemen --- Methodiek van het studeren --- (zie ook: Studiemethoden) --- 371.3 --- 376 --- 159.95 --- 159.98 --- Leerbevordering. --- Leerstoornissen. --- Onderwijskunde. --- Kinderen. --- orthodidactiek --- Teaching --- Educational psychology --- Personality development --- ergotherapie --- Leerpsychologie --- Feuersteinmethode --- Denktraining --- Opvoeding en onderwijs --- Cognitie vaardigheden --- Cognitieve opvoeding --- Leerproblemen --- Toegepaste psychologie --- Onderwijspsychologie --- Klinische psychologie --- Taalverwerving --- Conceptonderwijsmodel van Nyborg --- Portsmouth Taalverwervingssysteem --- INSIDE-project --- Feuerstein methode --- Opvoeding --- Cognitieve vaardigheden --- Leerprobleem

Listing 1 - 10 of 10
Sort by