Narrow your search

Library

Hogeschool Gent (2)

UCLL (2)

AP (1)

Arteveldehogeschool (1)

DocAtlas (1)

Hogeschool West-Vlaanderen (1)

KBR (1)

Odisee (1)

UGent (1)

VIVES (1)


Resource type

book (2)


Language

Dutch (2)


Year
From To Submit

2008 (1)

2001 (1)

Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Book
Protocol leesproblemen en dyslexie.
Authors: ---
ISBN: 9055541826 Year: 2001 Publisher: Nijmegen Expertisecentrum Nederlands

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Onderkenning en aanpak van leesproblemen en dyslexie
Authors: ---
ISBN: 9789044122947 Year: 2008 Volume: 6 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Voorwoord. - Hoofdstuk 1 : Onderkenning en aanpak van leesproblemen en dyslexie. - Hoofdstuk 2 : Children's reading difficulties : nature, causes and interventions. - Hoofdstuk 3 : De canon van dyslexie in Nederland. - Hoofdstuk 4 : Vroegtijdige onderkenning van dyslexie door het meten van hersengolven. - Hoofdstuk 5 : Naar een signaleringsinstrument voor dyslexie in het basisonderwijs. - Hoofdstuk 6 : Dyslexie Differentiaal Diagnose. - Hoofdstuk 7 : Evaluatie van een voorschoolse training van kinderen met risico voor dyslexie. - Hoofdstuk 8 : Begeleiding van leerlingen met leesproblemen in de klas. - Hoofdstuk 9 : Passend onderwijs bij leesproblemen en dyslexie : naar een geïntegreerde aanpak. - Hoofdstuk 10 : Prioriteit voor lezen werkt : het LISBO-project. - Hoofdstuk 11 : Dyslectische kinderen typen op de computer : maakt het toetsenbord verschil? - Hoofdstuk 12 : Gramma : korte- en lange-termijn-effecten van dyslexiebehandeling. - Hoofdstuk 13 : Aanpak van leesproblemen in het Nederlands en het Engels in het voortgezet onderwijs. - Hoofdstuk 14 : Begeleiding van spellingproblemen in het voortgezet onderwijs. - Hoofdstuk 15 : Interventie bij dyslexie in het funderend onderwijs. Dit boek geeft handvatten voor een optimale afstemming tussen onderwijs en zorg. Na een reflectie op leesproblemen en dyslexie vanuit een internationaal en nationaal perspectief, wordt ingegaan op de onderkenning van leesproblemen en dyslexie, de vroege interventie bij leesproblemen en de aanpak van leesproblemen en dyslexie in de bovenbouw van het basisonderwijs en in het vervolgonderwijs. (Bron: covertekst)

Listing 1 - 2 of 2
Sort by