Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
Algemeen --- Généralités --- Lecture --- Lectuur --- Leesmethodes --- 028.1
Choose an application
In dit boek stellen de auteurs hun 'Directe systeemmethodiek' (kortweg: DSM) voor. In deel 1 schetsen de auteurs het ontstaan en de invloed van hun methodiek voor het aanvankelijk lezen (in Vlaanderen in het 1ste leerjaar, in Nederland in groep 3). Zo maakt de lezer meteen ook kennis met de basisprincipes van de DSM. Deel 2 brengt een diepgaande analyse van de leesmethodes doorheen de tijd. Dat lijkt een interessante invalshoek te zijn om te begrijpen hoe de methodes van vandaag tot stand zijn gekomen en hoe ook de DSM schatplichtig is aan eeuwen ervaringswijsheid. In deel 3 beschrijven Feys en Van Biervliet meer uitvoerig hun directe systeemmethodiek. Ze presenteren dan o.a. recente wetenschappelijke studies die de DSM-visie ondersteunen en beter helpen begrijpen (neuropsychologische bevindingen, de connectionistische visie, theorieën over letterclustering enz.). De DSM kent al enkele succesvolle toepassingen in methodes voor het aanvankelijk lezen: Leessprong (Van In), mol en beer (die Keure) en de verbeterde Leessprong-versie: ik lees met hup (Van In). De DSM-principes worden ook met succes toegepast bij de leeshulp die door remedial teachers, logopedisten e.a. aan leeszwakke of dyslectische kinderen wordt gegeven.
Aanvankelijk lezen. --- Lezen --- Basisonderwijs --- Didactiek. --- Didactics of Dutch --- lezen --- #KVHB:Aanvankelijk lezen --- #KVHB:Lezen --- aanvankelijk lezen --- leren lezen --- 475.1 --- Aanvankelijk lezen --- Directe instructie --- Leesmethodes --- Leesmethoden --- Leesonderwijs --- directe systeemmethode --- leesmethodes --- Directe systeemmethode --- 475.26 --- methodiek --- Methodiek --- 101174.jpg --- Lezen ; basisonderwijs ; didactiek --- Elementaire instrumentele vaardigheden --- didactiek basisonderwijs - elementaire instrumentele vaardigheden, aanvankelijk lezen en schrijven --- Leermiddelen --- Leesstoornissen --- Schrijven --- Spel --- Leermiddel --- Leesstoornis --- didactiek basisonderwijs - Nederlands : lezen
Choose an application
Hardopdenkend leren lezen gaat over model-leren bij begrijpend lezen en is een van de vijf boeken uit de serie 'actiestrategieën voor lezers'. De achterliggende gedachte is eenvoudig: het belangrijkste wat wij onze leerlingen kunnen leren, is hoe zij moeten leren. Leerlingen hebben de meeste baat bij strategische kennis; kennis van de procedures die mensen gebruiken om te leren, te denken, te lezen en te schrijven. De meest effectieve manier om leerlingen deze strategieën te onderwijzen is door hen taken te laten uitvoeren en hen te helpen bij het toepassen van de strategieën. Als wij van onze leerlingen professionele lezers willen maken, dan moeten we de strategieën van geoefende lezers voordoen. Ook moeten we oefenen met authentieke tekstenromans, korte verhalen, non-fictie boeken, krantartikelen, pleidooien, en internetsites en leerlingen helpen om de strategieën toe te passen wanneer zij zelfstandig lezen. Hoewel dit logisch lijkt, staat het sterk in contrast met de theorieën en de praktijk van veel onderwijs in Amerika. Onderzoek in Amerika toont aan dat de meeste tijd besteed wordt aan declaratieve kennis. (Bron: www.onderwijsmaakjesamen.nl)
475.26 --- Leesstrategieën --- Begrijpend lezen --- Vygotsky, Lev --- aanvankelijk lezen --- leesvaardigheid --- leren lezen --- lezen --- Aanvankelijk lezen --- Hardopdenkend lezen --- Leesmethodes --- Leesvaardigheid --- Lezen --- 092206.jpg --- Lezen ; basisonderwijs ; didactiek --- Leesprocessen --- Lager onderwijs --- Redeneren --- Leesproces --- Schrijven --- Spel
Choose an application
Dit inleidende boek uit de reeks Taal & didactiek behandelt de belangrijkste aspecten van het huidige onderwijs in het aanvankelijk en technisch lezen. Het bevat de nieuwste leesmethodes en benaderingen, zoals de kim-versie van Veilig leren lezen en Lijn 3.
Didactics of languages --- Nederlands --- aanvankelijk lezen --- leesonderwijs --- technisch lezen --- Taal --- Technisch lezen --- Toetsen --- Zorgverbreding --- Leesmethodes --- Leesproblemen (Kinderen met leesproblemen, Leesstoornissen)) --- Ontluikende geletterdheid --- 475.1 --- Aanvankelijk lezen --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Evaluatie --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Remediëring --- Leesproblemen --- Beginnende geletterdheid --- Leesonderwijs --- Leesontwikkeling --- Leesstrategieën --- leesvaardigheid --- 37.02 --- 373.3 --- Elementaire instrumentele vaardigheden --- Didactiek
Choose an application
Dit inleidende boek uit de reeks Taal & didactiek behandelt de belangrijkste aspecten van het huidige onderwijs in het aanvankelijk en technisch lezen. Het bevat de nieuwste leesmethodes en benaderingen, zoals de kim-versie van Veilig leren lezen en Lijn 3.
Didactics of languages --- Nederlands --- aanvankelijk lezen --- leesonderwijs --- technisch lezen --- Didactics of Dutch --- Didactics of primary education --- Didactics --- Primary education --- Secondary education --- Taal --- Technisch lezen --- Toetsen --- Zorgverbreding --- Leesmethodes --- Leesproblemen (Kinderen met leesproblemen, Leesstoornissen)) --- Ontluikende geletterdheid --- 475.1 --- Aanvankelijk lezen --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Evaluatie --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Remediëring --- Leesproblemen --- Beginnende geletterdheid --- Leesonderwijs --- Leesontwikkeling --- Leesstrategieën --- leesvaardigheid --- 37.02 --- 373.3 --- Didactiek --- Elementaire instrumentele vaardigheden --- Aanvankelijk lezen ; didactiek --- Voorbereidend lees- en taalonderwijs --- Kleuteronderwijs ; didactiek
Choose an application
Algemene handleiding Thema's: 1. Ik en jij en wij2. In de klas3. Fruit is lekker4. Herfst5. Dat kan ik al (herhaling)6. Mijn poes of zo7. Speel je mee?8. Feest
Nederlands --- Spelling --- Basisonderwijs. --- Nederlandse taal ; basisonderwijs ; leermiddelen --- 371.67 --- 373.3 --- basisonderwijs --- leerboeken --- 475.1 --- 475.2 --- aanvankelijk lezen --- schoolboeken --- Contractwerk --- Differentiatie --- Feesten --- Fruit --- Herfst --- Hoekenwerk --- Huisdieren --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Klasinrichting --- Spelen(Kinderspelen) --- Taal --- Technisch lezen --- 1e leerjaar l.o. --- 475.26 --- Handboek/cursus --- Ik en de anderen --- Lager onderwijs --- School --- Spelen --- handboek --- moedertaal --- 475.1 ) * AANVANKELIJK LEZEN EN SCHRIJVEN - O.N. --- 475.2 ) * NEDERLANDSE TAAL - O.N. --- 475.21 --- linguïstiek --- technisch lezen --- Lezen ; basisonderwijs --- Nederlands ; basisonderwijs --- Technisch lezen ; basisonderwijs --- 837 --- Nederlands; ba.o. --- Leesmethodes --- Moedertaal: handboek lagere school --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- didactiek basisonderwijs - elementaire instrumentele vaardigheden, aanvankelijk lezen en schrijven --- didactiek basisonderwijs - Nederlands --- Elementaire instrumentele vaardigheden --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- Lezen --- (zie ook: Kalenderfeesten) --- (zie ook: Anders zijn) --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- 1e leerjaar l.o --- 475.1 ) * AANVANKELIJK LEZEN EN SCHRIJVEN - O.N --- 475.2 ) * NEDERLANDSE TAAL - O.N --- Nederlands; ba.o --- #BSCH: vak: Nederlands --- 1e leerjaar lager onderwijs --- Aanvankelijk lezen --- linguïstiek --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|