Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Taalmindset ondersteunt leerlingen en leerkrachten bij het toewerken naar een op groei gerichte mindset binnen de lessen Frans, Engels en Nederlands. In een doorsneeklas leven veel onderliggende overtuigingen bij leerlingen en leerkrachten over iemands potentieel of gepercipieerd gebrek eraan. Die overtuigingen sturen ons leren en functioneren sterk aan. De manier waarop je naar succes en falen kijkt, heeft een grote invloed op hoe je functioneert en zelfs op hoe je je leven leidt. Geloven in een growth mindset, zowel bij leerlingen als bij leerkrachten, is cruciaal voor een leercultuur in de klas waar fouten maken mag en uitdagingen omarmd worden. Daarnaast heb je als leerkracht én als leerling een aanpak, inzichten en strategieën nodig om effectief te kunnen laten groeien en zelf te groeien.Taalmindset is een onderzoeksgeïnformeerd referentiekader voor leerkrachten Frans, Engels en Nederlands in het secundair onderwijs. De auteurs bundelen inzichten en strategieën uit onderwijsonderzoek en slaan de brug naar de (vreemde)talenklas. Hoe zien die inzichten en strategieën eruit in de lessen taal? Het framework werd uitgebreid getest in verschillende vakwerkgroepen talen en op meerdere binnen- en buitenlandse congressen voorgesteld, o.a. tijdens de World Education Summit in 2021. Het biedt handvatten waarmee elke onderwijsprofessional zelf aan de slag kan binnen de eigen klaspraktijk.https://shop.acco.be/nl-be/items/9789464671711/Taalmindset
Mindset --- Onderwijs --- Taalonderwijs --- Nederlands --- Frans --- Engels --- Secundair onderwijs --- Vreemdetalenonderwijs --- Didactiek --- Didactic strategies --- Didactics of languages --- feedback --- talenonderwijs --- onderwijspraktijk --- onderwijsonderzoek --- Leercultuur --- Franse taal ; didactiek --- Engelse taal ; didactiek --- Nederlandse taal ; didactiek --- Langues --- Étude et enseignement
Choose an application
Leren zichtbaar maken met Formatieve Assessment Als je iedere leerling wilt laten zien dat hij kan groeien,als je het belangrijk vindt dat leerlingen eigenaar worden van hun leerproces,als je de focus wilt leggen op het leerproces en niet op ?het juiste antwoord geven?,dan is formatieve assessment de juiste benadering!Formatief betekent dat je de prestaties van een leerling niet vergelijkt met die van andere leerlingen, maar met zijn eerdere resultaten. Daarmee breng je de persoonlijke ontwikkeling in beeld.Onder assessment verstaan we de manier waarop je leerlingen vooruit helpt in hun leerproces: o.a. door feedback te geven, vragen te stellen, het leerdoel helder te maken en aan te geven hoe een ?goed? leerresultaat eruit ziet.Leerlingen krijgen terugkoppeling van de leraar, maar ook van klasgenoten. Bovendien leren ze om zelf te reflecteren op hun leerresultaten. Zo maak je samen het ?leren? zichtbaar.In dit boek laat Shirley Clarke zien hoe je dat concreet in de praktijk brengt. De vele voorbeelden en online video?s bieden inspiratie om meteen in je klas aan de slag te gaan!
Didactic evaluation --- Didactic strategies --- evaluatie (onderwijs) --- assessments (onderwijs) --- #PBIB:+110.10 --- Didactische principes --- 454.2 --- leren leren --- formatieve assessment --- leercultuur --- didactische principes --- Onderwijs : Didactiek : Algemeen --- onderwijsstrategieën --- assessment (beoordeling, vaststelling) --- leeromgeving --- Leerdoelen --- Leerprocessen --- feedback --- 454.21 --- 454.4 --- Leren --- Lesgeven --- Feedback --- Lesson Study --- leren --- lesgeven --- Didactische werkvormen --- Evaluatie --- Onderwijs --- Methodiek --- Onderwijskunde --- Onderwijsfilosofie --- Assessment --- 474.23 --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Orthopedagogics
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|