Listing 1 - 9 of 9
Sort by

Book
Zes denkende hoofddeksels
Author:
ISBN: 9020422146 Year: 1986 Publisher: Utrecht

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Gym voor je geest: creatieve adviezen voor een sprankelende persoonlijkheid
Author:
Year: 2004 Publisher: Amsterdam Business Contact

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Serious creativity : how to be creative under pressure and turn ideas into action
Author:
ISBN: 9780091939700 0091939704 Year: 2015 Publisher: Vermillion London

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

As competition and the pace of change intensify, companies and individuals need to harness their creativity to stay ahead of the field. Under pressure, people often think they can't be creative; many more are convinced they are not creative at all because they have never been 'arty'. Creative genius Edward de Bono debunks these common notions in this remarkable book. He shows how creativity is a learnable skill - one that everyone can use to improve their performance. He then explains how you can unlock your own creativity to reap the personal and professional rewards it will bring. Learn how to: be creative on demand with de Bono's step-by-step approach add value to ideas and turn them into financial assets boost creativity with the power of lateral thinking break free from old ways of thinking with creative challenging


Book
Leer uw kind denken
Authors: ---
ISBN: 9056890468 Year: 1998 Publisher: Naarden Element

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Zes denkende hoofddeksels
Author:
ISBN: 9025401775 Year: 1993 Publisher: Amsterdam Contact

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Herdruk van het in 1986 voor het eerst verschenen boek van De Bono over denken en besluitvorming. De auteur veronderstelt dat het grootste probleem op het gebied van denken verwarring is: denkers raken verstrikt in een veelheid van emoties, informatie, logica, hoop en creativiteit. Hij ontvouwt in het boek zijn concept van de zes denkhoeden (wit, rood, zwart, oranje, groene en blauw). Het houdt in dat een denker op een bepaald moment op een manier denkt, logica van emotie kan onderscheiden en het verschil weet tussen creatief denken en informatie uitwisselen. Elk van de hoeden staat voor een bepaald type denken. Door de hoeden bewust in te zetten kan een groep mensen sneller en effectiever tot oplossingen en besluiten komen. Na een aantal inleidende hoofdstukken legt de auteur per hoed uit voor welk type denken deze hoed staat en hoe de hoed toegepast kan worden. De Bono is psycholoog en arts en wordt door velen beschouwd als een autoriteit op het gebied van creatief denken en het aanleren van denktechnieken. Hij was docent, onder meer aan de universiteiten van Oxford en Harvard. In de herziene 23ste editie (2011) verwerkte hij zijn ervaringen sedert de introductie van deze denkmethode. Daarvan is dit een onveranderde herdruk. © NBD Biblion


Book
Creatief denken
Author:
ISBN: 9789047002833 Year: 2009 Volume: *100 Publisher: Amsterdam Business Contact

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De auteur wil ons met dit boek aanzetten ons denken te vernieuwen. Veel conflicten en problemen ? van honger en oorlog tot onze eigen problemen thuis en op het werk ? blijven onopgelost. Niet omdat ze niet op te lossen zijn, maar doordat we ze al jaren- of eeuwenlang op dezelfde manier bekijken. We kunnen de oplossing eenvoudigweg nog niet bedenken. De Bono beschrijft in zijn werk de ontwikkeling van ons denken, legt uit hoe ons brein werkt en reikt ons vervolgens simpele, praktische en effectieve technieken aan om creatief te denken. Enkele van deze technieken zijn bekend uit zijn vorige boeken, zoals het lateraal denken en de 6 denkende hoofddeksels, andere zijn nieuw ontwikkeld

Lateral thinking : creativity step by step
Author:
ISBN: 0060903252 9780060903251 Year: 1990 Publisher: New York Harper Perennial

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

1.Preface 2.Introduction 3.Use of this book 4.The way the mind works 5.Difference between lateral and vertical thinking 6.Attitudes towards lateral thinking 7.Basic nature of lateral thinking 8.The use of lateral thinking 9.Techniques 10.The generation of alternatives 11.Challenging assumptions 12.Innovation 13.Suspended judgment 14.Design 15.Dominant ideas and crucial factors 16.Fractionation 17.The reversal method 18.Brainstorming 19.Analogies 20.Choice of entry point and attention area 21.Random stimulation 22.Concepts/divisions/polarization 23. The new word po 24.Blocked by openness 25.Description/problem solving/design 26.Summary


Book
Six thinking hats.
Author:
ISBN: 0140296662 9780140296662 9780141033051 0141033053 Year: 2000 Publisher: London Penguin books

Listing 1 - 9 of 9
Sort by