Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
Cognitive psychology --- creativiteit --- lateraal denken --- denken
Choose an application
Cognitive psychology --- cognitieve psychologie --- lateraal denken --- creativiteit
Choose an application
As competition and the pace of change intensify, companies and individuals need to harness their creativity to stay ahead of the field. Under pressure, people often think they can't be creative; many more are convinced they are not creative at all because they have never been 'arty'. Creative genius Edward de Bono debunks these common notions in this remarkable book. He shows how creativity is a learnable skill - one that everyone can use to improve their performance. He then explains how you can unlock your own creativity to reap the personal and professional rewards it will bring. Learn how to: be creative on demand with de Bono's step-by-step approach add value to ideas and turn them into financial assets boost creativity with the power of lateral thinking break free from old ways of thinking with creative challenging
Creative thinking. --- Lateral thinking. --- creativiteit --- lateraal denken --- innovatie
Choose an application
cognitieve opvoeding --- denken --- Cognitive psychology --- leerpsychologie --- waardenopvoeding --- kritisch denken --- lateraal denken
Choose an application
Herdruk van het in 1986 voor het eerst verschenen boek van De Bono over denken en besluitvorming. De auteur veronderstelt dat het grootste probleem op het gebied van denken verwarring is: denkers raken verstrikt in een veelheid van emoties, informatie, logica, hoop en creativiteit. Hij ontvouwt in het boek zijn concept van de zes denkhoeden (wit, rood, zwart, oranje, groene en blauw). Het houdt in dat een denker op een bepaald moment op een manier denkt, logica van emotie kan onderscheiden en het verschil weet tussen creatief denken en informatie uitwisselen. Elk van de hoeden staat voor een bepaald type denken. Door de hoeden bewust in te zetten kan een groep mensen sneller en effectiever tot oplossingen en besluiten komen. Na een aantal inleidende hoofdstukken legt de auteur per hoed uit voor welk type denken deze hoed staat en hoe de hoed toegepast kan worden. De Bono is psycholoog en arts en wordt door velen beschouwd als een autoriteit op het gebied van creatief denken en het aanleren van denktechnieken. Hij was docent, onder meer aan de universiteiten van Oxford en Harvard. In de herziene 23ste editie (2011) verwerkte hij zijn ervaringen sedert de introductie van deze denkmethode. Daarvan is dit een onveranderde herdruk. © NBD Biblion
Cognitive psychology --- creativiteit --- lateraal denken --- denken --- Conceptueel denken. --- denkproces --- 366.4 --- 415.4 --- besluitvorming --- conseptueel denken --- denkhoeden --- levenskunst --- management --- 159.95 --- Management --- Hogere geestelijke functies
Choose an application
De auteur wil ons met dit boek aanzetten ons denken te vernieuwen. Veel conflicten en problemen ? van honger en oorlog tot onze eigen problemen thuis en op het werk ? blijven onopgelost. Niet omdat ze niet op te lossen zijn, maar doordat we ze al jaren- of eeuwenlang op dezelfde manier bekijken. We kunnen de oplossing eenvoudigweg nog niet bedenken. De Bono beschrijft in zijn werk de ontwikkeling van ons denken, legt uit hoe ons brein werkt en reikt ons vervolgens simpele, praktische en effectieve technieken aan om creatief te denken. Enkele van deze technieken zijn bekend uit zijn vorige boeken, zoals het lateraal denken en de 6 denkende hoofddeksels, andere zijn nieuw ontwikkeld
Cognitive psychology --- creativiteit --- argumenteren --- Industrial psychology --- Creative thinking --- Problem solving --- Critical thinking --- Thought and thinking --- 415.4 --- creatief denken --- lateraal denken --- Creatief denken --- Denken --- Creativiteit --- Hersenen --- Management --- Managementvaardigheden --- Psychologie --- Denktechnieken --- Vergadertechnieken --- Leidinggeven --- Communicatieve vaardigheden --- Werkvormen --- Musiceren --- Denktechniek --- Leiderschap --- Werkvorm --- Man --- Volwassene
Choose an application
1.Preface 2.Introduction 3.Use of this book 4.The way the mind works 5.Difference between lateral and vertical thinking 6.Attitudes towards lateral thinking 7.Basic nature of lateral thinking 8.The use of lateral thinking 9.Techniques 10.The generation of alternatives 11.Challenging assumptions 12.Innovation 13.Suspended judgment 14.Design 15.Dominant ideas and crucial factors 16.Fractionation 17.The reversal method 18.Brainstorming 19.Analogies 20.Choice of entry point and attention area 21.Random stimulation 22.Concepts/divisions/polarization 23. The new word po 24.Blocked by openness 25.Description/problem solving/design 26.Summary
415.4 --- 770.6 --- Da Vinci, Leonardo --- creativiteit --- probleemoplossing --- algemene psychologie, hogere geestelijke functies (oa. leren, kennen, denken, begaafdheid, fantasie, geheugen, leerpsychologie) --- productdesign, filosofie, esthetiek en kritiek --- Creativeness. --- Lateral thinking. --- De Bono, Edward --- Creative thinking. --- Creativiteit. --- Mental Processes. --- Thinking. --- lateraal denken
Choose an application
Thought and thinking --- 153.42 --- Mind --- Thinking --- Thoughts --- Educational psychology --- Philosophy --- Psychology --- Intellect --- Logic --- Perception --- Psycholinguistics --- Self --- lateraal denken --- Pensée créatrice --- Cognitive psychology --- creativiteit --- denken --- Creative thinking. --- Problem solving. --- Creative thinking --- Problem solving --- Pensée créatrice --- Résolution de problème --- #SBIB:309H251 --- #SBIB:316.334.2A553 --- Interne communicatie en organisatie --- Personeelsbeleid en loonbeleid, functieclassificaties
Choose an application
Cognitive psychology --- creativiteit --- lateraal denken --- denken --- Besluitvorming --- Besluitvormingsanalyse --- Besluitvormingsprocessen --- Corporate culture --- Culture [Corporate ] --- Culture d'entreprise --- Culture d'organisation --- Culture de l'organisation --- Culture organisationnelle --- Deciding --- Decision analysis --- Decision making --- Decision processes --- Decision-making --- Décision [Prise de ] --- Décision [Théorie de la ] --- Entreprise [Culture d' ] --- Institutional culture --- Making decisions --- Management decisions --- Management--Beslissingen --- Management--Besluitvorming --- Management--Decision making --- Mémoire d'entreprise --- Mémoire de l'organisation --- Mémoire organisationnelle --- Organisatiecultuur --- Organizational culture --- Prise de décision --- Théorie de la décision --- Valeurs (Philosophie) --- Values --- Waarden (Filosofie) --- Valeurs (personnel) Waarden (personeel) --- Culture d'entreprise Bedrijfscultuur --- Provincie West-Vlaanderen --- Waarden
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|