Listing 1 - 10 of 49 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Kinderopvang --- Kleuteronderwijs --- Kwaliteitszorg ; onderwijs
Choose an application
Kinderopvang --- Kleuteronderwijs --- Kwaliteitszorg ; onderwijs
Choose an application
Choose an application
Choose an application
De kracht van reflectie laat zien hoe leraren systematisch kunnen leren van praktijkervaringen. Het boek helpt om reflectie concreet en inspirerend te maken. Hierdoor wordt de professionele ontwikkeling van de leraar versterkt.Aan de hand van vele voorbeelden en oefeningen worden de nieuwste inzichten over reflectie tot leven gebracht. Het boek bevat ook instrumenten en werkvormen om diepgaande reflectieprocessen te bevorderen, waarbij persoonlijke en professionele ontwikkeling verbonden raken.In deze geheel herziene druk zijn recente wetenschappelijke inzichten verwerkt en zijn kaders met praktische tips toegevoegd, ontleend aan de praktijk. Bovendien wordt beschreven hoe reflectie benut kan worden bij het tegengaan van discriminatie en racisme en bij het bevorderen van kansengelijkheid.Dit handboek richt zich op lerarenopleiders en begeleiders op scholen en opleidingsinstituten en is ook bruikbaar voor (aanstaande) leraren. Veel van de beschreven concepten en aanpakken zijn tevens geschikt voor toepassing in andere beroepsgroepen.https://www.boomhogeronderwijs.nl/product/100-11489_De-kracht-van-reflectie-2e-druk
Kwaliteitszorg --- Onderwijs --- Leraren --- Professionalisering --- Leraar --- Teacher education. Teacher's profession --- School management --- onderwijsvernieuwing --- Kwaliteitszorg ; onderwijs --- Leraren ; professionalisering --- Reflectie (onderdeel leerproces) --- Professionele ontwikkeling --- Kwaliteitszorg onderwijs
Choose an application
In Nederland, maar ook daar buiten ontstaat op veel plaatsen en in een hoog tempo een nieuwe onderwijspraktijk. Deze ontwikkeling komt van onderop en krijgt zowel steun als kritiek. Scholen worden meer en meer uitgedaagd om te laten zien waar zij voor staan en welke opbrengsten zij realiseren. Dat geldt zeker als zij zeggen een andere praktijk na te streven. Voor een duurzame ontwikkeling van de beoogde praktijk en het verantwoorden ervan hebben scholen inzicht in zichzelf, hun drijfveren en hun praktijk nodig. Dergelijke kennis is niet zomaar beschikbaar. Scholen dienen die zelf te produceren. In dit boek maken we kennis (in de dubbele betekenis van het woord) met enkele basisscholen en scholen voor voortgezet onderwijs die een nieuwe onderwijspraktijk ontwikkelen en zich daarvoor verantwoorden. Zij maken, ondersteund door onderzoekers van het NIVOZ, zelf de benodigde kennis. 'Kennis maken met scholen' bevat een verslag van hun ervaringen. (Bron: covertekst)
Kwaliteitszorg --- Onderwijs. --- 090844.jpg --- Kwaliteitszorg ; onderwijs --- Educational leadership --- Handbooks, manuals, etc.
Choose an application
Het schoolbestuur heeft een grote invloed op het werk van de leraar in de klas. De kwaliteit van Passend Onderwijs hangt af van de keuzes die een schoolbestuur maakt. In Actief schoolbeleid worden waardevolle suggesties gedaan om beleid te formuleren en worden concrete handvatten gegeven om dat beleid vorm te geven met het team.Actief schoolbeleid is bedoeld voor leidinggevenden, beleidsmakers, managers en samenwerkingsverbanden in schoolbesturen, scholen en scholengemeenschappen. Voor functionarissen die naast het nemen van beslissingen, ook de vonk kunnen zijn voor het ontsteken van het vuur in de scholen. Ook leraren en docenten zullen in dit boek de hobbels in hun praktijk van Passend Onderwijs herkennen en geïnspireerd worden, omdat het anders kán!(bron: http://www.lannoo.be/)
Kwaliteitszorg ; onderwijs. --- schoolbeleid --- School management --- schoolmanagement --- Passend onderwijs --- Schoolbeleid --- 458.1 --- management --- Didactiek --- Kwaliteitszorg --- Schoolmanagement
Choose an application
Dit boek verheldert hoe een externe blik van betekenis kan zijn in de kwaliteitszorg van scholen. Het is doordrongen van de idee dat het ontmoeten van visies en perspectieven van externen een organisatie in beweging kan krijgen en houden, en kan inspireren tot kwaliteitsvol onderwijs. Vreemde ogen doen spreken dus. ́De rol van externen bij kwaliteitszorg ́ omvat bewust zowel eerder conceptuele als zeer praktijkgerichte bijdragen. Het wil vanuit verscheidene invalshoeken kaders bieden en tot reflectie en discussie aanzetten. Leraren, schoolleiders, pedagogisch begeleiders en academici nemen het woord. Zij getuigen elk vanuit de eigen context over hoe de rol van externen bij kwaliteitszorg in het onderwijs ingevuld kan worden.
Research on teaching --- doorlichting --- IKZ (integrale kwaliteitszorg) --- onderwijsonderzoek --- Education --- Quality control --- Kwaliteitszorg ; onderwijs
Choose an application
Studieboek waarin de pedagogisch sensitieve leraar centraal staat én de verbinding gemaakt wordt naar brede opbrengsten. Thema's zijn onder andere: Goed leraarschap, OGW en HGW, Een op groei gerichte mindset, Een positief pedagogisch klimaat, Feedback geven en (Leren) Omdenken. Ieder thema 'voelt' als een goedgevulde schatkist, vol met theorie (in theoriebox), veel praktijkvoorbeelden en een groot aantal tools (met te downloaden formulieren en formats), die meteen morgen gebruikt kunnen worden. Op basis van recente wetenschappelijke inzichten, in toegankelijke taal, met uitgebreide literatuurlijst en register. Tussen alle informatieve stukken door zijn 'Ga eens na'-kaders (reflectieblokjes) gestrooid, waarbij een aantal concrete vragen de lezer aan het denken zet over eigen rol en eigen handelen. Rijke uitgave voor (pabo)studenten, beginnende én ervaren leraren – voor individueel gebruik en op teamniveau. Uitgave waarin de bijdrage van een goed pedagogisch klimaat bij het behalen van brede leeropbrengsten, onderbouwd en op waarde geschat wordt. Dat is pas echt onderwijs 'genieten'!
Kwaliteitszorg ; onderwijs. --- basisonderwijs --- leraren --- lerarenopleiding --- Leraren ; professionalisering --- Kwaliteitszorg ; onderwijs --- Leraren --- Feedback --- Handelingsgericht werken --- Opbrengstgericht werken --- Onderzoekend leren --- Pedagogisch klimaat --- handelingsgericht werken --- opbrengstgericht werken --- 474.22 --- leeropbrengsten --- 454.2 --- Leeropbrengsten --- zelfreflectie --- professionalisering --- Evaluatie ; onderwijs --- Pedagogie --- Pedagogiek --- Onderwijspraktijk --- Onderwijsstijlen --- Pedagogisch project --- Onderwijsstijl
Choose an application
Als leraar ervaar je veel werkdruk. Dagelijks komen er allerlei zaken op je af die veel tijd en aandacht vragen. Dit kunnen problemen zijn die zich maar niet lijken op te lossen, of collega?s die regels en afspraken zijn vergeten. En terwijl je de plooien van de dag glad strijkt, schiet je te binnen dat je bij een vergadering of overleg wordt verwacht. ?s Avonds plof je op de bank en verzucht je: ?Kon ik maar weer eens gewoon lekker lesgeven.?In het boek En wat als we nu weer eens gewoon gingen lesgeven? leggen Eva Naaijkens en Martin Bootsma stap voor stap uit hoe je de werkdruk in je schoolorganisatie kunt verlagen en hoe je daardoor ruimte krijgt om je vakmanschap te ontwikkelen. Ze presenteren een kwaliteitsaanpak die eenvoudig en efficiënt is: Enigma. Het zorgt ervoor dat situaties die op elke school voorkomen gestroomlijnd worden, dat er niet of nauwelijks wordt vergaderd en dat jij als leraar tijd hebt om goed onderwijs te geven.Deze kwaliteitsaanpak is voor elke basisschool geschikt. Door als school te werken vanuit een beperkt aantal ambities en doelen, ontstaat er een focus op goed onderwijs. Dat is onderwijs waarbij de leraar haar professionaliteit optimaal kan ontwikkelen en waarvan de leerlingen optimaal zullen profiteren.(Bron: https://www.uitgeverijpica.nl/titels/nieuw/en-wat-als-we-nu-weer-eens-gewoon-gingen-lesgeven-pica)
Werkdruk --- Basisonderwijs --- Kwaliteitszorg --- School management --- schoolbeleid --- lesgeven --- 474.2 --- Vergaderen --- Onderwijsstrategieën --- vergaderen --- Basisschool --- Kwaliteitszorg; onderwijs --- Onderwijs --- Schoolontwikkeling --- Schoolmanagement --- kwaliteitszorg --- werkdruk --- Werklast --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Kwaliteitszorg ; onderwijs --- Onderwijsbeleid --- Kwaliteitszorg. --- Onderwijsbeleid.
Listing 1 - 10 of 49 | << page >> |
Sort by
|