Listing 1 - 10 of 69 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Production management --- betrouwbaarheid --- kwalitatief onderzoek --- kwaliteitsverbetering --- kwaliteitscontrole
Choose an application
Human medicine --- kwaliteitsverbetering --- kwaliteitsbeheersing --- huisartsen --- Netherlands
Choose an application
371 --- 378 --- Onderwijsorganisatie --- School management --- Higher education --- kwaliteitsverbetering --- EFQM model
Choose an application
Choose an application
Kan dat: een plezierig, onderhoudend boek over calamiteiten in de gezondheidszorg? Het antwoord is bevestigend! En zelfs in twee betekenissen. Dit boek is geschreven door een arts, ervaren inspecteur gezondheidszorg. Maar de auteur houdt zich verre van het ambtelijk taalgebruik dat de rapportages over calamiteiten gewoonlijk kenmerkt. Hij beschrijft elk van de vijftien casus met vaart, in bijna literaire stijl. Natuurlijk zijn de beschreven ziektegeschiedenissen steeds opnieuw hartverscheurend maar uit de analyses die volgen op elk drama vallen ook zeker optimistische conclusies te trekken. De Nederlandse zorg bevindt zich immers in de top van de wereld. Bovendien zijn dokters en andere zorgverleners zich er heel erg van bewust dat door focus en optimale onderlinge afspraken veel fatale fouten te vermijden zijn; daarom daalt het aantal vermijdbare doden in de zorg nog altijd verder. Al zijn er door menselijk falen nog altijd bijna 1000 doden per jaar te betreuren. Ian Leistikow beschrijft, ontleedt, destilleert lessen en biedt aldus concrete inspiratie voor de volgende slag op weg naar optimalisatie. Ook al ligt de verhouding tussen medische ingrepen en fatale fouten al onder een tiende van een procent, het getal moet lager. Elk individueel mensenleven telt. Al blijven zorgprofessionals ook in de toekomst feilbare stervelingen die soortgenoten (proberen te) helpen ... "Geneeskunde, zo heb ik ervaren, is een vreemde en in veel opzichten verwarrende business. De belangen zijn groot, de door dokters genomen vrijheden zijn enorm. We drogeren mensen, we steken naalden en buizen in ze, manipuleren hun chemische en biologische huishouding, we maken ze bewusteloos en openen hun lichamen ten overstaan van de hele wereld. Wij doen dat op basis van een duurzaam vertrouwen in de know how van onze beroepsgroep. Atul Gawande".
Choose an application
dieetleer --- evidence-based methodiek --- kwaliteitsverbetering --- zorgprocessen --- Nutritionary hygiene. Diet --- systeemdenken --- casestudies (geneeskunde) --- kritisch denken
Choose an application
EFQM model --- leidinggeven --- kwaliteitsverbetering --- internationalisering --- procesmanagement (economie) --- School management --- Higher education
Choose an application
58833396
366.44 --- kwaliteitszorg --- ict --- 658.56 --- Kwaliteitsmanagement : ICT --- Informatica --- Kwaliteitsverbetering --- Integrale kwaliteitszorg
Choose an application
Kwaliteit verbeteren in de zorg helpt (toekomstige) zorgverleners kennis en vaardigheden te ontwikkelen die nodig zijn om concrete verbeteringen in de praktijk door te voeren. Na een theoretisch kader in het eerste deel, beschrijft deel twee stapsgewijs hoe je van een knelpunt tot een geïmplementeerde verbetering komt. Deel drie vormt een naslagwerk van hulpmiddelen en vaardigheden die je tijdens een verbeterproject kunt inzetten. Deze derde editie is volledig geactualiseerd. Er is meer aandacht voor thema's als digitalisering, persoonsgerichte zorg en sociale interactie. Wat onveranderd is, is de pragmatische en praktijkgerichte insteek. Kwaliteit verbeteren in de zorg is geschreven voor verpleegkundestudenten in het hoger onderwijs. Door de goede aansluiting op de zorgpraktijk kan dit boek ook voor zorgprofessionals van grote waarde zijn.https://www.bol.com/be/nl/p/kwaliteit-verbeteren-in-de-zorg-3e-editie-met-mylab-nl/9300000035308350
Integrale kwaliteitszorg --- Verpleegkunde --- Gezondheidszorg --- Nursing --- kwaliteitsverbetering --- verpleegkundig beroep --- verpleegkwaliteit --- verpleegkunde --- patiëntenparticipatie --- zorg --- kwaliteitszorg --- persoonsgerichte zorg
Choose an application
Hoe kunnen leraren en begeleiders samenwerken om de kwaliteit van de onderwijspraktijk te verbeteren? Hoe bieden we leerlingen zoveel mogelijk het onderwijs dat bij hen past, zonder dat leraren worden overbelast? Consultatieve leerlingbegeleiding draagt bij aan professionalisering en onderwijsverbetering door vragen van leraren over leerlingen consequent te benaderen vanuit een onderwijsgezichtspunt.Deze Praktische gids voor Consultatieve leerlingbegeleiding is geschreven voor alle begeleiders die deze manier van denken en werken willen toepassen. De denkwijze lichten we toe aan de hand van vier bouwstenen. De werkwijze zelf maken we concreet met twintig praktische hulpmiddelen.Een consultatief werkende begeleider zoekt steeds aansluiting bij de concrete onderwijssituatie van de leraar. Daarom biedt de methodiek ruimte om te variëren. Een stappenplan helpt begeleider en leraar om op koers te blijven. In deze gids laten we ook zien welke varianten zich per stap kunnen voordoen en wat dat betekent voor de begeleider.Als consultatief werkende begeleider help je leraren zoeken naar verbetermogelijkheden in hun eigen onderwijssituatie. Op dat pad ontmoet je verschillende leraren met uiteenlopende vragen. Laat deze gids daadwerkelijk een gids zijn, die leidt tot de ervaring dat professionele gesprekken over leerlingen heel natuurlijk kunnen verlopen.https://gompel-svacina.eu/product/praktische-gids-voor-consultatieve-leerlingbegeleiding/
Leerlingbegeleiding --- Onderwijs --- Kwaliteitszorg --- Kwaliteitsverbetering --- Professionalisering --- Methodiek --- Gesprekstechniek --- Pupil counseling. Pupil guidance
Listing 1 - 10 of 69 | << page >> |
Sort by
|