Listing 1 - 10 of 18 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
This book traces the evolution of Ulrike Gossarth's practice, with a particular emphasis on her training as a dancer in the 1970s, to draw connections between the early years with her sculptural settings and actions and her most recent work, which engages with history more generally. In her contributing essay, Ulrike Gossarth states that the titleWere I Made of Matter, I Would Coloris a counter-model to the fundamental Descartian formula I think therefore I am, a position which exists between consciousness and disembodiment, in a state of incompleteness. Rainer Borgemeister discusses the artist's actions from 1978 to 1987, which were preceded by her critical engagement with modern dance. Further contributions from Mieke Bal, Michael Glasmeier, and Elliot R. Wolfson discuss Grossarth's practice in relation to history, the body, and polymorphism.
Grossarth, Ulrike --- Art, German --- kunst --- 7.071 GROSSARTH --- installaties --- performance --- performances --- kunst en dans --- twintigste eeuw --- dans
Choose an application
« Le rôle de l'artiste n'est plus de créer une oeuvre mais de créer la création » Établi sous la direction scientifique d'Arnauld Pierre, à l'occasion de l'exposition au LaM Lille Métropole musée d'art moderne, d'art contemporain et d'art brut à Villeneuve d'Ascq, cet ouvrage d'envergure s'attache plus particulièrement à la dimension visionnaire de Nicolas Schöffer. Il part d'une sélection de sculptures, de peintures, de dessins et de documents emblématiques de son oeuvre, dont des inédits provenant directement de l'atelier et du fonds d'archives de l'artiste. Ses projets les plus exploratoires et ses collaborations expérimentales transdisciplinaires avec les architectes, les musiciens, les chorégraphes, les scientifiques ou les industriels sont complétés par des documents d'époque réinscrivant chacun d'entre eux dans son contexte de création, de diffusion et de réception. De son vivant, les innovations de l'artiste français d'origine hongroise (1912–1992) ont suscité des réactions immédiates, et l'ont porté à un degré de notoriété que peu d'artistes de sa génération ont connu. Grand Prix de sculpture de la 34e Biennale de Venise en 1968, il est célébré ou détesté, et incarne un âge où le futur est toujours investi par ses contemporains. L'oeuvre et la pensée prospectives de Nicolas Schöffer trouvent une actualité revivifiée à l'heure où de nouvelles utopies cybernétiques se font jour, et façonnent à nouveau notre univers matériel (la société de l'information, les nouvelles cultures numériques) mais aussi nos imaginaires (le village global, le post-humain). Ce contexte justifie la publication aujourd'hui d'un ouvrage reprenant en détail l'ensemble d'un parcours d'artiste sans cesse plus inspirant.
kunst --- twintigste eeuw --- Hongarije --- schilderkunst --- kunst en dans --- kunst en muziek --- tekenkunst --- kinetische kunst --- kunst en architectuur --- beeldhouwkunst --- Schöffer Nicolas --- Frankrijk --- Exhibitions --- Sculpture [Modern ]
Choose an application
dansen --- Theatrical science --- Dance --- Labanotation --- dans --- kunst en dans --- danstheorie --- choreografie --- muziek --- zestiende eeuw --- Frankrijk --- renaissance --- choreografen --- componisten --- houtgravures --- dansnotatie --- Arbeau Thoinot --- Kinetographie Laban --- Kinetography Laban --- Laban system --- Dance notation
Choose an application
Antin, Eleanor --- Exhibitions --- Antin, Eleanor - Exhibitions --- kunst --- Verenigde Staten --- twintigste eeuw --- Antin Eleanor --- 7.071 ANTIN --- dans --- video --- performances --- kunst en dans --- conceptuele kunst --- concept art --- feminisme --- lichamelijkheid --- mail art --- videokunst --- gender studies --- Antinova, Eleanora --- Antinov, Yevgeny --- Exhibitions.
Choose an application
The catalog Sharon Lockhart | Noa Eshkol accompanies the eponymous exhibition at TBA21 – Augarten in Vienna by Sharon Lockhart (November 23, 2012–February 24, 2013) which consists of a complex installation of videos, photographs, and archival material, composing a subtle and sensuous portrait of the Israeli choreographer, dancer, researcher, and textile artist Noa Eshkol (1924–2007). The book features nine essays, installation photographs of the works on show, film stills, archival material from the Noa Eshkol Foundation (notations, journals, notes), and wall carpets by Noa Eshkol.
choreography --- performance artists --- textielkunst --- Eshkol, Noa --- Lockhart, Sharon --- kunst --- twintigste eeuw --- eenentwintigste eeuw --- Verenigde Staten --- Lockhart Sharon --- dans --- Eshkol Noa --- kunst en dans --- fotografie --- film --- 7.071 LOCKHART --- Exhibitions
Choose an application
Puni, Ivan Albertovich --- Pougny, Jean, --- Herman Berninger, Jean-Albert Cartier --- Pougny Jean --- Puni Iwan --- O.10 --- Tramway V --- ballet --- kunst en dans --- 7.071 POUGNY --- Catalogues raisonnés. --- kunst --- twintigste eeuw --- schilderkunst --- Rusland --- Sovjet-Unie --- suprematisme --- constructivisme --- affiches --- posters --- Frankrijk --- futurisme --- beeldhouwkunst --- dans --- steendruk
Choose an application
Dolgedraaid tracht verbanden bloot te leggen tussen dans en onwillekeurige of repetitieve bewegingen. Verschillende expressievormen van het lichaam, het gezicht en de handen als een vertaling van hoe men in de wereld kan staan. Doorheen een intrigerende mix van Art Brut, moderne en hedendaagse kunst, medische archiefdocumenten en filmfragmenten geeft men een beeld van verschillende expressievormen van het lichaam, het gezicht en de handen als een vertaling van hoe men in de wereld kan staan. Dolgedraaid wil geen dansgeschiedenis vertellen, maar wil onze blik verruimen en moderniteit in een ander daglicht stellen.
dans --- 7.077 --- 7.036/039 --- waanzin --- katatonie --- trance --- film --- kunst en dans --- lichamelijkheid --- kunst --- kunst en waanzin --- psychopathologische kunst --- Exhibitions --- Theatrical science --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- dance [discipline] --- dancers --- dansen --- expressies --- psychiatrie --- dansen. --- trance. --- expressies. --- psychiatrie. --- dance [performing arts genre]
Choose an application
foreword Susan Sontag ; Richard Francis, Mark Rosenthal, Anne Seymour [et al.] --- kunst --- Verenigde Staten --- Johns Jasper --- schilderkunst --- twintigste eeuw --- Cage John --- Cunningham Merce --- dans --- muziek --- kunst en muziek --- kunst en dans --- fotografie --- kunst en fotografie --- dansfotografie --- 75.071 JOHNS --- art [fine art] --- artists [visual artists] --- painters [artists] --- choreographers --- composers [people in music] --- Cunningham, Merce --- Johns, Jasper --- Cage, John --- art [discipline]
Choose an application
This volume examines the work of American artist Robert Rauschenberg (1925-2008). Rauschenberg came to prominence in the 1950s transition from Abstract Expressionism to Pop Art. He is well-known for using non-traditional materials and objects that were employed in innovative combinations. The author looks at Rauschenberg's career from the years 1951 to 1971, as seen through the context of such works as the White Paintings, Rebus, and Canyon-"Combine" paintings created from varied materials -- as well as through his close professional association with composer John Cage. He presents Rauschenberg's life and creative output with special emphasis on the influences derived from the urban environment, the artist's creative methods and studio surroundings, collaborations with choreographer Trisha Brown, and the massive and long-term Overseas Culture Interchange project.
Avant-garde (Aesthetics) --- Arts --- Experimental methods --- Rauschenberg, Robert, --- Criticism and interpretation --- Brown Trisha --- Cage John --- 7.071 RAUSCHENBERG --- kunst en muziek --- kunst en dans --- muziek --- dans --- kunst --- performances --- abstract expressionisme --- twintigste eeuw --- 75.071 RAUSCHENBERG --- assemblage --- installaties --- schilderkunst --- Rauschenberg Robert --- Verenigde Staten --- pop art --- Rauschenberg, Milton Ernest, --- Criticism and interpretation. --- Aesthetics --- Modernism (Art) --- Avant-garde (Aesthetics) - United States --- Arts - Experimental methods --- Rauschenberg, Robert, - 1925-2008 - Criticism and interpretation --- Rauschenberg, Robert, - 1925-2008
Choose an application
ballet --- Mir Iskusstva (1898-1904) --- orientalisme --- kostuums --- decorontwerpen --- Diaghilev, Sergei --- 18de eeuw --- 19de eeuw --- 20ste eeuw --- Sergei Pavlovich Diaghilev 1872-1929 (° landgoed Grusino, Novgorod, Rusland) --- Beeldende kunst ; Rusland en Europa ; rond Diaghelev --- Beeldende kunst en dans ; 1ste h. 20ste eeuw ; Diaghelev --- Oriëntalisme en exotisme --- Ballet ; als totaal-spektakel ; decors ; kostuums --- Tentoonstellingscatalogi ; Groninger Museum --- Thema's in de kunst ; de dans --- Russische avant-garde --- 7.036 --- 7.037 --- (069) --- Kunstgeschiedenis ; Realisme. Impressionisme. Naturalisme ; 19de eeuw --- Kunstgeschiedenis ; 1900 - 1950 --- (Musea. Collecties) --- ballet; balletvoorstelling --- ballet; balletvoorstelling. --- Mir Iskusstva (1898-1904). --- orientalisme. --- kostuums. --- decorontwerpen. --- Diaghilev, Sergei. --- 18de eeuw. --- 19de eeuw. --- 20ste eeuw.
Listing 1 - 10 of 18 | << page >> |
Sort by
|