Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Philosophical anthropology --- Philosophy --- Clippings (Books, newspapers, etc.) --- Coupures de journaux --- Coupures de presse --- Entretiens --- Interviews --- Knipsels (boeken, kranten, etc.) --- Krantenknipsels --- Vraaggesprekken --- #GGSB: Filosofie (21e eeuw) --- 140.8 --- Wereldbeschouwing. Levensbeschouwing --- 140.8 Wereldbeschouwing. Levensbeschouwing --- Filosofie (21e eeuw)
Choose an application
Ik ga lekker wandelen, denkt Mijnheer Papier. Hij neemt een schaar en een paar oude kranten. En hij loop naar buiten.
genre-thema"">
Choose an application
Imagine a world without things. There would be nothing to describe, explain, remark on, interpret, or complain about. Without things, we would, in short, stop speaking ; we would become as mute as objects are alleged to be. In nine original essays, internationally renowned historians of art and of science seek to understand how objects become charged with significance without losing their gritty materiality. Things That Talk aims to escape the opposition between positivist facts and cultural readings that bifurcates the current historiography of both art and science. Confronting this impasse from an interdisciplinary perspective, each author singles out one object for close attention : a Bosch drawing, the freestanding column, a Prussian island, soap bubbles, early photographs, glass flowers, Rorschach blots, newspaper clippings, paintings by Jackson Pollock. Each object is revealed to be a node around which meanings accrete thickly. But not just any meanings: what these things are made of and how they are made shape what they can mean. Neither the pure texts of semiotics nor the brute objects of positivism, these things are saturated with cultural significance. Things become talkative when they fuse matter and meaning; they lapse into speechlessness when their matter and meanings no longer mesh.
Art and science. --- Semiotics and art. --- Object (Aesthetics) --- Object (Philosophy) --- 7.01 --- 7.03 --- Pollock Jackson --- Grosz George --- collage --- montage --- krantenknipsels --- rorschachtest --- Rorschach Hermann --- plantkunde --- botanica --- fotografie --- zeepbellen --- Pfaueninsel --- eilanden --- zuilen --- architectuur --- Bosch Hieronymus --- designtheorie --- productdesign --- perceptie --- waarneming --- kunsttheorie --- kunst en wtenschap --- kunst --- Philosophy --- Aesthetic object --- Aesthetics --- Art and semiotics --- Art --- Science and art --- Science --- Art et sciences --- Sémiotique et art --- Objet (Esthétique) --- Objet (Philosophie) --- Object (Aesthetics). --- Sémiotique et art --- Objet (Esthétique) --- Art and science --- Semiotics and art --- Semiotics --- Object (Philosophy). --- Sémiotique --- Objet --- Analyse de l'art --- Culture
Choose an application
Dit boek bundelt een brede waaier van praktijkervaringen rond thema's als tyrannosaurussen, geboorteverhalen, indianen, ridders en kastelen, klassieke muziek (Mozart) , kranteknipsels, vader- en moederdag, stenen, de derde wereld in de kleuterklas (Afrika), Sinterklaas, politiehonden, beeldende kunst bij allochtonen... Maar dit boek wil meer. Het heeft namelijk ook de pretentie een denkkader en tal van aandachtspunten en suggesties te bieden om het thematisch werken beter af te stemmen op de ontwikkelingsbehoeften van deze concrete kinderen. Daarom werden na de meeste praktijkverhalen door ons een aantal beschouwingen herschreven of toegevoegd. In een laatste hoofdstuk zetten we de belangrijkste inzichten rond "ervaringsgericht werken rond thema's" op een rij.
ervaringsgericht werken --- kleuteronderwijs --- thematisch werken --- kleuters --- pedagogiek --- 471.49 ) Kleuteronderwijs - overige onderwerpen --- Afrika k.o. --- allochtonen k.o. --- bedden k.o. --- beeldende kunst k.o. --- documentatiecentra k.o. --- ervaringsgericht kleuteronderwijs --- geboorteverhalen k.o. --- grotemensenmuziek k.o. --- indianen k.o. --- kastelen k.o. --- krantenknipsels k.o. --- moederdag --- play-backen k.o. --- prehistorie k.o. --- radio's k.o. --- sinterklaas k.o. --- slakken k.o. --- soundmixen k.o. --- stenen k.o. --- vaderdag k.o. --- voel-toestanden k.o. --- wespen k.o. --- zwemhoeken k.o. --- Kleuterschool: belangstellingspunten --- Kleuterschool: belangstellingspunt: Afrika --- Kleuterschool: belangstellingspunt: de auto --- Kleuterschool: belangstellingspunt: het bed --- Kleuterschool: belangstellingspunt: geboorten --- Kleuterschool: belangstellingspunt: indianen --- Kleuterschool: belangstellingspunt: kastelen --- Kleuterschool: belangstellingspunt: klokken: tijd: uur lezen --- Kleuterschool: belangstellingspunt: de krant: media --- Kleuterschool: belangstellingspunt: muziek --- Kleuterschool: belangstellingspunt: opzoeken: documentatiecentrum --- Kleuterschool: belangstellingspunt: radio's: technologie --- Kleuterschool: belangstellingspunt: schilderen: verven --- Kleuterschool: belangstellingspunt: Sinterklaas --- Kleuterschool: belangstellingspunt: slakken --- Kleuterschool: belangstellingspunt: verjaardagen: feesten: sinterklaas --- Kleuterschool: belangstellingspunt: voelen --- Kleuterschool: belangstellingspunt: wespen --- Kleuterschool: belangstellingspunt: zingen: play-backen --- Kleuterschool: belangstellingspunt: zwemmen --- Ervaringsgericht kleuteronderwijs(EGKO) --- Moederdag --- Stenen --- Uurwerken(Klokken) --- Vaderdag --- Thematisch werken (Belangstellingscentra) --- Wespen --- Didactiek ; kleuteronderwijs --- Thematisch werken ; kleuteronderwijs --- Didactiek; algemeen --- Thematisch werken --- Kleuters. --- 471.4 --- didactiek --- ervaringsgericht onderwijs --- onderwijsvernieuwing --- thematisch onderwijs --- Afrika --- Auto's --- Dagbladen (Kranten) --- Dieren --- Dinosaurussen --- Geboorte --- Indianen --- Kastelen(Burchten) --- Kunstzinnige vorming(Beeldende vorming, esthetische opvoeding) --- Muziek --- Radio --- Sinterklaas --- Slapen gaan --- Tastzin (Voelen) --- Zwemmen --- Beeldopvoeding --- Documentatiecentra --- Ervaringsgericht kleuteronderwijs --- Hoekenwerk --- Kastelen --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Mozart, Wolfgang Amadeus --- Muziekbeluisteren --- Muzikale opvoeding --- Prehistorie --- Schilderen --- Slakken --- Slapen --- Tijd --- Zintuigen --- Zintuiglijk spel --- Handboek/cursus --- 471.5 --- didactiek kleuteronderwijs --- (zie ook: Fauna) --- Afrika ; k.o. --- allochtonen ; k.o. --- bedden ; k.o. --- beeldende kunst ; k.o. --- documentatiecentra ; k.o. --- geboorteverhalen ; k.o. --- grotemensenmuziek ; k.o. --- indianen ; k.o. --- kastelen ; k.o. --- krantenknipsels ; k.o. --- play-backen ; k.o. --- prehistorie ; k.o. --- radio's ; k.o. --- sinterklaas ; k.o. --- slakken ; k.o. --- soundmixen ; k.o. --- stenen ; k.o. --- vaderdag ; k.o. --- voel-toestanden ; k.o. --- wespen ; k.o. --- zwemhoeken ; k.o. --- Kindergarten --- ervaringsleren --- Afrika ; k.o --- allochtonen ; k.o --- bedden ; k.o --- beeldende kunst ; k.o --- documentatiecentra ; k.o --- geboorteverhalen ; k.o --- grotemensenmuziek ; k.o --- indianen ; k.o --- kastelen ; k.o --- krantenknipsels ; k.o --- play-backen ; k.o --- prehistorie ; k.o --- radio's ; k.o --- sinterklaas ; k.o --- slakken ; k.o --- soundmixen ; k.o --- stenen ; k.o --- vaderdag ; k.o --- voel-toestanden ; k.o --- wespen ; k.o --- zwemhoeken ; k.o --- Ervaringsleren. --- Kindergarten. --- ervaringsleren.
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|