Listing 1 - 10 of 17 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Klassengesprekken --- Spreken --- Sociaal-emotionele ontwikkeling --- Lager onderwijs
Choose an application
Omdat Nederland een multiculturele samenleving is, zijn Nederlandse basisscholen wettelijk verplicht om intercultureel onderwijs te verzorgen. Er zijn inmiddels dan ook diverse lesmethodes op interculturele basis verschenen. Over de dagelijkse praktijk van onderwijs in multiculturele klassen in Nederland was tot nu toe echter nog nauwelijks iets bekend. Voor leerkrachten is niet altijd even duidelijk wat onder 'intercultureel' verstaan moet worden of hoe zij daar in de klas invulling aan kunnen geven. Dit boek beschrijft en analyseert de manier waarop leerkrachten en leerlingen omgaan met de dagelijkse praktijk van diversiteit op hun school en in de klas. Het onderzoek is geplaatst in de actuele discussie over Nederland als multiculturele samenleving. Het laat zien dat de onderwijsstijlen van de leerkrachten verbonden zijn met maatschappelijke en persoonlijke visies op multiculturaliteit. (Bron: covertekst)
intercultureel onderwijs --- interactief onderwijs --- klassengesprekken --- Sociology of education --- Intercultureel onderwijs --- Klassengesprekken --- 023227.jpg --- Klassengesprek --- 81.84 education for minorities. --- Intercultureel onderwijs. --- Sociology of education. --- interactief onderwijs. --- intercultureel onderwijs. --- klassengesprekken.
Choose an application
Didactic strategies --- Kindergarten --- kringgesprekken --- basisonderwijs --- emotionele opvoeding --- sociale opvoeding --- kleuteronderwijs --- psychologie --- Psychology --- Klassengesprekken --- Didactische werkvormen --- Kleuteronderwijs
Choose an application
Choose an application
Marshall Rosenberg geniet wereldwijd bekendheid als pionier in het oplossen van problemen met behulp van Geweldloze Communicatie. Hij heeft de afgelopen veertig jaar van zijn leven gewijd aan het ontwikkelen en het toepassen van het model voor Geweldloze Communicatie. In dit boek maakt Rosenberg ons duidelijk hoe we deze methode kunnen toepassen op school. Hij laat zien hoe effectief deze methode jonge mensen kan leren om samen te werken, om conflicten geweldloos op te lossen en een bijdrage te leveren aan het welzijn van henzelf en andere mensen. Ze leren om hun behoeften zonder verwijten kenbaar te maken en respectvol naar elkaars behoeften te luisteren. Kinderen hebben meer nodig dan basisvaardigheden als lezen, schrijven en rekenen, hoe belangrijk deze vaardigheden ook zijn. Kinderen mogen ook leren om zelfstandig te denken, om de zin te zien van wat ze leren en om samen te werken en te leven. Als kinderen ondervinden hoe het is om levenverrijkende relaties te onderhouden, komen ze tot bloei. Dit boek biedt genoeg inspiratie om van de school een levenverrijkende leefgemeenschap te maken.
112714.jpg --- Communicatie ; onderwijs --- Onderwijs --- Communicatie --- Geweld --- onderwijsmethoden --- klassengesprekken --- communicatievaardigheden --- Social psychology --- interpersonele communicatie --- sociale psychologie --- Didactic strategies --- Mass communications --- communicatie --- PXL-Education 2013 --- onderwijs --- conflicthantering --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Dit EE-Cahier biedt houvast om kringgesprekken en forum nieuw leven in te blazen. We leren uit onderzoek hoe bepalend de klassfeer kan zijn op de ontwikkeling en het leren van kinderen. Aandacht voor deze klassfeer geeft bijgevolg meer rendement niet enkel op terrein van de sociaal-emotionele ontwikkeling maar ook op de terreinen van het traditionele leren. Oog hebben voor de beleving van kinderen en oog hebben voor de problemen waarmee kinderen de klas binnenkomen, zijn altijd al stokpaardjes geweest van het E.G.O. En de thematiek lijkt actueler dan ooit. Alarmerende berichten over kinderen met zware emotionele problemen zijn niet langer zeldzaam.
didactiek --- gesprekstechnieken --- klasklimaat --- kringgesprekken --- projectonderwijs --- 454.21 --- didactische werkvormen --- werkvormen --- 478.9 --- Axenroos --- Klassfeer --- Kringgesprek --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Welbevinden --- Klasklimaat --- Kringgesprekken --- didactische werkvormen (ler) --- klassfeer --- kringgesprek --- Gesprekstechnieken --- Sociaal-emotionele ontwikkeling --- 474.2 --- 474.22 --- Didactiek --- Basisonderwijs --- Klas --- Klasgeest --- School --- Didactische werkvormen --- Klassengesprekken --- didactische werkvormen, geprogrammeerde instructie, groepswerk, projectonderwijs --- Overige vormingsgebieden --- Lager onderwijs --- Klassenmanagement --- Relaties tussen leerlingen --- Kleuteronderwijs --- Klassengesprek --- Didactische werkvorm
Choose an application
454.2 ) Onderwijsstrategieën --- basisonderwijs --- counseling --- discipline --- evaluatie --- informatievaardigheid --- Leiden --- motivatie --- onderwijsstrategieën --- planning --- verbale interactie --- mondelinge communicatie --- Teacher education. Teacher's profession --- interactief onderwijs --- Initial didactic situation --- lesgeven --- muziekpedagogiek --- didactische processen --- Music --- muziekonderwijs --- muziek --- pedagogiek --- interactie --- didactiek --- 450.7 --- 454 --- Interactie-analyse --- Klassengesprekken --- Lerarenopleiding --- Opleiding en bijscholing --- Didactiek; algemeen
Choose an application
De auteurs geven de lezer inzicht in communicatieve processen die zich in de klas en daaromheen afspelen. De auteurs geven de lezers inzicht in de communicatieve processen die zich in een klas en daaromheen afspelen. Omdat leraren en leerlingen op oneindig veel manieren op situaties reageren, biedt het boek geen standaardrecepten. Het biedt mogelijkheden om klassensituaties te analyseren, groepswetmatigheden te ontdekken en daar op een effectieve wijze op te reageren. (Bron: covertekst)
Communicatie --- Onderwijs. --- Initial didactic situation --- klassengesprekken --- communicatievaardigheden --- leraren-leerling relatie --- interpersonele communicatie --- Didactic strategies --- Communication --- Study and teaching --- Ethnicity --- Students --- Training --- Handbooks, manuals, etc. --- 37.015.31 --- 371.212 --- communicatie --- klasklimaat --- klasmanagement --- 454.22 --- didactiek --- onderwijs --- 305.2 --- Communicatievaardigheden --- Groepsdynamica --- Klasmanagement --- Klassfeer --- Omgangsvormen (Regels en afspraken) --- 454.2 --- 499.4 --- Communicatie docent-student --- Communicatieve vaardigheden --- Empowerment (zelfbeschikking) --- Klassengesprekken --- Leerlingenparticipatie --- Onderwijs --- Relatie leraar - leerling --- 484.22 --- communicatie (ler) --- communicatievaardigheden (ler) --- klasgesprekken (ler) --- Relatie leraar-leerling --- Communicatie in de klas --- communicatie (leesbaarheid) --- groepsdynamica --- leerlingenbegeleiding --- omgangskunde --- Communicatie ; onderwijs --- Leerlingbegeleiding --- Didactische beginsituatie --- onderwijsstijlen, beloningen, omgang leerkracht-leerling, straffen --- Psychologie van groepen --- Onderwijsstrategieën --- Mondelinge communicatie --- departement Lerarenopleiding 07 --- secundair onderwijs --- communicatieprocessen --- groepscommunicatie --- Klassenmanagement --- Didactiek --- Zelfstandig leren --- Coöperatief leren --- Groepsdynamiek --- 304 --- 305.8 --- didactische werkvormen --- didactisch proces --- sociale vaardigheden --- Klassengesprek --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- KUL
Choose an application
Kinderen leren mondelinge taal het best via interactie met elkaar en met de leerkracht. De rol van de leerkracht is onmisbaar om de taalontwikkeling effectief te laten verlopen.Een goede mondelinge taalvaardigheid is een basisvoorwaarde voor de schriftelijke taalontwikkeling van kinderen. Dit boek, vol tips, illustraties en voorbeelden, leert leerkrachten van groep 1-4 (en van hogere groepen) effectieve mondelinge interacties neer te zetten in de klas. Een praktische bundel om de mondelinge taalontwikkeling van kinderen gericht te ondersteunen.
interactief onderwijs --- talenonderwijs --- mondelinge communicatie --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of Dutch --- Didactics of primary education --- 475.21 --- 1e leerjaar lager onderwijs --- 2e leerjaar lager onderwijs --- Gesprekken met kinderen --- Gesprekstechnieken --- Informatievaardigheden --- Interactief onderwijs --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Kringgesprekken --- Luisteren --- Mondelinge communicatie --- Onderwijsleergesprekken --- Taalontwikkeling --- Taalverwerving --- Vertellen --- Woordenschat --- 844.6 --- mondelinge communicatie (ler) --- 475.1 --- Spreken --- 1ste leerjaar lager onderwijs --- 2de leerjaar lager onderwijs --- 475.21 ) * SPREKEN --- basisonderwijs --- didactiek --- gesprekstechnieken --- interactief taalonderwijs --- klassengesprekken --- kleuteronderwijs --- mondelinge taalvaardigheid --- Nederlands --- taalverwerving --- vertellen --- taalontwikkeling --- taalvaardigheid --- taalonderwijs --- Didactiek taal --- Didactiek (Vakdidactiek) --- didactiek basisonderwijs - Nederlands : spreken --- Mondelinge taalvaardigheid --- Interactief taalonderwijs --- Klassengesprekken --- Didactiek --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Basisonderwijs --- Taalonderwijs --- Gesprekstechniek --- Klassengesprek --- Taal --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Kleuter --- Geschiedenis --- Anderstalige --- Spraaktechnologie --- Therapie --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
Door middel van het kringgesprek kan de school positief bijdragen aan de attitudevorming van het kind. In een open, ontspannen sfeer leren de kinderen hun mening vormen en deze onder woorden brengen. Zo leert het kind zich vrij opstellen ten opzichte van andere meningen en zich in confrontatie met het onderwerp genuanceerd uitdrukken. Het kringgesprek stimuleert persoonlijke betrokkenheid en motivatie. Deze praktijkboeken helpen de leerkrachten van de betreffende klassen het kringgesprek te voeren. Gegroepeerd rond drie hoofdthema's : bewustwording, zelfvertrouwen, en sociale interactie, zijn er voor elke schooldag onderwerpen aangegeven, voorzien van suggesties en aanwijzigingen voor de leerkracht om het kringgesprek goed en doelmatig te laten verlopen
Didactic strategies --- kringgesprekken --- emotionele opvoeding --- sociale opvoeding --- 454.21 --- Basisonderwijs --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Didactische werkvormen --- Kleuteronderwijs --- Kringgesprek --- Onderwijs --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Lager onderwijs --- Sociaal-emotionele ontwikkeling --- 433.4 ) Sociale vaardigheden --- 471.43 ) Wereldoriëntatie --- differentiatie --- gevoelens --- kringgesprek --- onderwijsmethode --- 474.2 --- Attitudevorming --- Emotionele opvoeding ; basisonderwijs --- Sociale opvoeding ; basisonderwijs --- Emotionele opvoeding ; kleuteronderwijs --- Opvoeding --- Sociale opvoeding ; kleuteronderwijs --- 370.030 --- 478.8 --- Emoties : opvoeding --- Kringgesprekken --- Sociale opvoeding: kleuters --- Sociale opvoeding: lagere school --- Klassengesprekken --- Spreken
Listing 1 - 10 of 17 | << page >> |
Sort by
|