Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|
Choose an application
Dat neemt niet weg dat er zich in sommige situaties ook reële problemen voordoen: wat bijvoorbeeld te doen met een kind dat te veel betutteld wordt of met een kind dat op het schoolplein geen aansluiting vindt? Dit boek bevat talloze voorbeelden van situaties en problemen, maar vooral ook van de strategieën die ouders en leerkrachten toepassen om deze laatste te voorkomen of op te lossen. Naast dit beeld van de praktijk geeft dit boek inzicht in historische en wetenschappelijke achtergronden van integratie in het onderwijs. Steeds meer ouders van kinderen met een verstandelijke belemmering kiezen voor de reguliere basisschool. Ondanks grote verschillen tussen deze ouders in hun opvattingen over integratie en in hun practische aanpak, ondanks een aanzienlijke spreiding in het functioneren van de kinderen, en ondanks verschillen in benadering tussen de scholen is er een overeenkomst: alle ouders beargumenteren dat de gang naar de gewone school bijzonder waardevol is voor hun kind. Zo blijkt uit interviews met een aantal van hen, merendeels ouders van kinderen met Down's syndroom, over hun vaak al jarenlange ervaringen met integratie.
Geïntegreerd onderwijs --- Lerarenopleiding --- Mentaal gehandicapte kinderen --- Downsyndroom. --- Algemeen. --- Onderwijs. --- basisonderwijs --- personen met een mentale beperking --- integratie --- Orthopedagogics --- Educational psychology --- kinderen met een beperking --- Social policy and particular groups --- GON (geïntegreerd onderwijs) --- #SBIB:316.334.1O320 --- #SBIB:316.334.1O340 --- #SBIB:316.334.1O410 --- #KVHB:Down's syndroom --- #KVHB:Mentaal gehandicapten --- #KVHB:Onderwijs; gehandicapten --- #KVHB:Orthopedagogie --- geïntegreerd onderwijs --- 460.8 --- 462.2 --- Downsyndroom --- buitengewoon onderwijs --- kinderen --- mentaal gehandicapten --- orthopedagogiek --- 323 --- samenwerking --- Buitengewoon onderwijs --- Gehandicapten --- Kinderen --- Mentaal gehandicapten --- 460.8 ) Buitengewoon onderwijs --- integratie buitengewoon en gewoon onderwijs --- kinderen met verstandelijke belemmeringen --- Down-syndroom --- Geïntegreerd onderwijs ; Downsyndroom --- Inclusief onderwijs --- Mongoloïde kinderen --- down syndroom --- mentaal gehandicapt --- mongolisme --- mongool --- Doelen en functies van onderwijstypes, schoolsystemen: algemeen --- Onderwijs en sociale verandering, onderwijs en samenleving --- Leergedrag: cognitief gedrag, studieresultaten: algemeen --- licht mentaal gehandicapte kinderen --- Sociale problemen van en zorg voor jeugdigen --- Buitengewoon onderwijs; algemeen --- Licht mentaal gehandicapte kinderen --- (zie ook: Geïntegreerd onderwijs) --- (zie ook: Weer Samen Naar School) --- mentaal gehandicapte kinderen --- onderwijs --- syndroom van Down --- inclusief onderwijs --- Onderwijs
Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|