Narrow your search
Listing 1 - 10 of 20 << page
of 2
>>
Sort by

Book
NLD
Author:
ISBN: 902651686X Year: 2003 Publisher: S.l. Harcourt Test Publishers


Book
Wegwijs in dyslexie en dyscalculie - handleiding : training in het leren omgaan met een leerstoornis
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789401478427 Year: 2021 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Deze handleiding is bedoeld voor gedragsdeskundigen die kinderen en jongeren van 9-15 jaar begeleiden die te kampen hebben met dyscalculie of dyslexie, in combinatie met psychosociale problemen zoals faalangst, somberheid en een laag zelfbeeld.De training bestaat uit drie elementen: psycho-educatie over de leerstoornis en bijkomende psychosociale problemen, een cognitief gedragstherapeutisch onderdeel gericht op het verminderen van psychosociale problemen, en het aanleren van copingvaardigheden voor het handig omgaan met de leerstoornis in uitdagende situaties.Deze handleiding voor gedragsdeskundigen biedt een protocollair, wetenschappelijk onderbouwd draaiboek voor de training.De werkboeken 'Wegwijs in omgaan met dyscalculie' en 'Wegwijs in omgaan met dyslexie' zijn onderdeel van de training en apart verkrijgbaar. Deze werkboeken zijn bedoeld voor de kinderen en jongeren zelf.https://www.academiapress.be/nl/wegwijs-dyslexie-en-dyscalculie-handleiding


Multi
Ik heet niet d/bom : leren leven met leerstoornissen
Authors: ---
ISBN: 9789033450334 903345033X Year: 2007 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een boek vol herkenbare situaties en onmiddellijk bruikbare tips over leerstoornissen in het dagelijkse leven.


Book
Enseignement et apprentissage des mathématiques : que disent les recherches psychopédagogiques ?
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9782804158675 2804158675 Year: 2008 Volume: *67 Publisher: Bruxelles : De Boeck,


Book
Ik denk in beelden, jij onderwijst in woorden : talenten van een rechtsgeoriënteerd kind ontwikkelen
Authors: ---
ISBN: 9789044126594 Year: 2014 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In elke klas zitten er leerlingen met kenmerken die doen denken aan AD(H)D of andere 'stoornissen'. Ze leren later lezen, zijn druk, hebben aandachtsproblemen... In dit boek worden deze kinderen 'rechtsgeoriënteerde kinderen' genoemd. Deze leerlingen denken anders. Ze denken in beelden en hebben een visuele leerstijl. Hun manier van denken werkt vooral vanuit de rechterhersenhelft. De meeste scholen gebruiken echter vooral woorden om dingen aan te leren, waarbij veeleer een beroep wordt gedaan op de linkerhersenhelft. Het verschil in deze leerstijlen wordt in dit boek helder en overtuigend aangegeven. Worden deze leerlingen aangesproken op hun visuele talenten, dan zijn de resultaten spectaculair beter. Met een eenvoudig programma kan een kind aan de hand van zijn visueel geheugen leren spellen, snellezen, complexe sommen en vermenigvuldigen uit het hoofd berekenen. Hierdoor krijgt het kind ook een positiever zelfbeeld. Het boek biedt meteen een goed inzicht in wat deze kinderen drijft en hoe dit in het dagelijkse leven kan worden aangewend om hen hun volle potentieel te laten bereiken.


Book
Leerproblemen en leerstoornissen : remedial teaching en behandeling : hulpschema's voor opleiding en praktijk
Author:
ISBN: 9056373935 Year: 2001 Publisher: Rotterdam Lemniscaat


Multi
L'enfant adopté en difficulté d'apprentissage : guide d'accompagnement pour les parents adoptifs et les parents d'accueil
Author:
ISSN: 17847044 ISBN: 9782804163402 2804163407 Year: 2011 Volume: *15 Publisher: Bruxelles : De Boeck,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Il s'agit pour l'auteure, mère adoptive elle-même et professionnelle de l'accompagnement, d'aider les parents adoptifs ou d'accueil à comprendre les besoins de l'enfant pour mieux l'accompagner dans ses apprentissages et sur le chemin de la réussite scolaire, et aussi face à ses difficultés d'attachement


Book
Répondre au décrochage scolaire : expériences de terrain
Authors: --- ---
ISSN: 13730258 ISBN: 9782804188382 2804188388 Year: 2014 Volume: *62 Publisher: Bruxelles : De Boeck,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Face au phénomène d'abandon du travail scolaire par les élèves, cet ouvrage se présente comme un outil pour aider les enseignants à lutter contre ce processus. Il propose une évaluation des difficultés concrètes rencontrées par les équipes éducatives pour suivre les directives institutionnelles, des analyses de dispositifs locaux et des exemples de réponses proposées par des professionnels


Book
Contre l'échec scolaire : l'appui pédagogique à l'enfant en difficulté d'apprentissage
Author:
ISBN: 9782807300422 Year: 2015 Volume: *15 Publisher: Louvain-La-Neuve (Belgique) : De Boeck supérieur,

Listing 1 - 10 of 20 << page
of 2
>>
Sort by