Listing 1 - 10 of 20 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Signaleren, diagnosticeren en behandeling van de onderwijssetting.
NLD. --- #KVHB:Leerstoornissen --- #KVHB:Orthopedagogie --- NLD --- leerstoornissen --- orthopedagogiek --- leerproblemen --- 464 --- kinderen met leerproblemen --- Bewegingsproblemen --- Gedragsproblemen(Kinderen met gedragsproblemen, Gedragsstoornissen) --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- NLD Non-verbal Learning Disability --- Kinderen met leerproblemen --- Kinderen met leerstoornissen
Choose an application
Deze handleiding is bedoeld voor gedragsdeskundigen die kinderen en jongeren van 9-15 jaar begeleiden die te kampen hebben met dyscalculie of dyslexie, in combinatie met psychosociale problemen zoals faalangst, somberheid en een laag zelfbeeld.De training bestaat uit drie elementen: psycho-educatie over de leerstoornis en bijkomende psychosociale problemen, een cognitief gedragstherapeutisch onderdeel gericht op het verminderen van psychosociale problemen, en het aanleren van copingvaardigheden voor het handig omgaan met de leerstoornis in uitdagende situaties.Deze handleiding voor gedragsdeskundigen biedt een protocollair, wetenschappelijk onderbouwd draaiboek voor de training.De werkboeken 'Wegwijs in omgaan met dyscalculie' en 'Wegwijs in omgaan met dyslexie' zijn onderdeel van de training en apart verkrijgbaar. Deze werkboeken zijn bedoeld voor de kinderen en jongeren zelf.https://www.academiapress.be/nl/wegwijs-dyslexie-en-dyscalculie-handleiding
Dyslexie --- Dyscalculie --- dyslexie. --- kinderen. --- Dyscalculie ; kinderen --- Leerstoornissen ; kinderen --- Developmental psychology --- Didactic strategies --- dyslexie --- leerstoornissen --- dyscalculie --- leerproblemen --- Rekenproblemen --- Leesproblemen --- leesproblemen --- rekenproblemen --- Kinderen met leerstoornissen --- Kinderen met leerproblemen --- Kinderen met leesproblemen
Choose an application
Een boek vol herkenbare situaties en onmiddellijk bruikbare tips over leerstoornissen in het dagelijkse leven.
Orthopedagogics --- Psycholinguistics --- leerstoornissen --- Leerstoornissen --- 464 --- dyslexie --- leerproblemen --- orthopedagogiek --- Dyslexie --- Dyscalculie --- Leerproblemen --- Leesproblemen --- Rekenproblemen --- kinderen met leerproblemen --- Leerstoornissen. --- dyscalculie --- getuigenissen --- Leerprobleem --- Kind --- Rekenprobleem --- Spellingsprobleem --- Leerstijl --- Remediëring --- Leesprobleem --- Leerstoornis --- Geheugen --- Intelligentie --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Leesproblemen (Kinderen met leesproblemen, Leesstoornissen)) --- Rekenproblemen(Kinderen met rekenproblemen, Dyscalculie) --- computers --- eureka --- kinderen --- leesstoornissen --- motorische stoornissen --- onderwijs --- spelling --- volwassenen --- Huiswerk --- Informatievaardigheden --- Kaartlezen --- Kinderen --- Leerstijlen --- Motoriek --- Organisatie --- Ruimtelijke oriëntatie --- Spellingproblemen --- Tijdsbeleving --- Vreemdetalenonderwijs --- 464 ) Kinderen met leerstoornissen --- kinderen met leerstoornissen --- leerstoornissen (ler) --- 376.5 --- Leren --- Mémoire --- Intelligence --- Kinderen met leerproblemen --- (zie ook: Dyscalculie) --- Leermoeilijkheden --- Leesmoeilijkheden --- 112090.jpg --- Rekenstoornissen --- leermoeilijkheden --- 376 --- #KVHB:Dyslexie --- #KVHB:Leerstoornissen --- #KVHB:Rekenstoornissen --- rekenstoornissen --- spellingproblemen --- Leerstoornissen; kinderen
Choose an application
Enfants atteints de troubles de l'apprentissage --- Enfants en difficulté d'apprentissage --- Enfants handicapés intellectuels --- Enfants retardés --- Kinderen met leermoeilijkheden --- Kinderen met leerstoornissen --- Kinderen met verstandelijke en meervoudige beperkingen --- Learning disabled children --- Élèves en difficulté d'apprentissage --- Mathématiques --- Mathematics --- Etude et enseignement --- Study and teaching --- Mathematical ability --- Psychological aspects --- Remedial teaching --- Étude et enseignement. --- Study and teaching.
Choose an application
concentratieproblemen --- lager onderwijs --- Didactics of primary education --- aandachtstoornissen --- concentratie --- tussendoortjes --- 464 --- basisonderwijs --- leeromgeving --- leerproblemen --- orthopedagogiek --- rust --- 464.3 --- Concentratie (Aandacht) --- Concentratieproblemen --- Meditatie --- Tussendoortjes --- Concentratie --- 464 ) Kinderen met leerstoornissen --- aandachtsstoornissen --- concentratie (ler) --- kinderen met leerproblemen --- Kinderen met concentratieproblemen --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Rust --- Leerpsychologie --- Klassenmanagement --- Didactische principes --- Schoolmanagement --- Didactisch principe --- Concentratieprobleem
Choose an application
In elke klas zitten er leerlingen met kenmerken die doen denken aan AD(H)D of andere 'stoornissen'. Ze leren later lezen, zijn druk, hebben aandachtsproblemen... In dit boek worden deze kinderen 'rechtsgeoriënteerde kinderen' genoemd. Deze leerlingen denken anders. Ze denken in beelden en hebben een visuele leerstijl. Hun manier van denken werkt vooral vanuit de rechterhersenhelft. De meeste scholen gebruiken echter vooral woorden om dingen aan te leren, waarbij veeleer een beroep wordt gedaan op de linkerhersenhelft. Het verschil in deze leerstijlen wordt in dit boek helder en overtuigend aangegeven. Worden deze leerlingen aangesproken op hun visuele talenten, dan zijn de resultaten spectaculair beter. Met een eenvoudig programma kan een kind aan de hand van zijn visueel geheugen leren spellen, snellezen, complexe sommen en vermenigvuldigen uit het hoofd berekenen. Hierdoor krijgt het kind ook een positiever zelfbeeld. Het boek biedt meteen een goed inzicht in wat deze kinderen drijft en hoe dit in het dagelijkse leven kan worden aangewend om hen hun volle potentieel te laten bereiken.
Leerstijlen --- Leerstoornissen --- Talenten --- 464 --- Brain dysfunction in children [Minimal ] --- Hersenstoornis bij kinderen [Lichte] --- Lichte hersenstoornis bij kinderen --- Minimal brain disfunction bij kinderen --- Minimal brain dysfunction in children --- Psychologie [Neuro] --- Kinderen met leerstoornissen --- Neuropsychology --- 462.4 --- Onderwijs --- Talent --- Didactics --- Educational sciences --- leerstoornissen --- ADHD (attention deficit hyperactivity disorder) --- orthodidactiek
Choose an application
#PBIB:2002.1 --- leerproblemen --- leerstoornissen --- kinderen met leerproblemen --- remedial teaching --- remediaal handelen --- kinderen --- zorgverbreding --- orthopedagogiek --- 460.2 --- orthopedagogiek - inleidingen --- Orthodidactiek --- Kinderen --- Zorgverbreding --- Behandeling --- Remediërend onderwijs --- Leerproblemen --- Orthopedagogiek --- Leerstoornissen --- Leermoeilijkheden --- Onderwijs --- Spelling --- Rekenen --- Onderwijsmethoden --- 464 --- Leesontwikkeling --- Rekenontwikkeling --- Remedial teaching --- Spellingontwikkeling --- Kinderen met leerstoornissen --- Kinderen met leerproblemen --- Kind --- Leerprobleem --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Oorzaak --- Leerstoornis --- Leermoeilijkheid --- Onderwijsmethode --- Nederlands --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Il s'agit pour l'auteure, mère adoptive elle-même et professionnelle de l'accompagnement, d'aider les parents adoptifs ou d'accueil à comprendre les besoins de l'enfant pour mieux l'accompagner dans ses apprentissages et sur le chemin de la réussite scolaire, et aussi face à ses difficultés d'attachement
Academic failure --- Educational psychology --- Enfants atteints de troubles de l'apprentissage --- Enfants en difficulté d'apprentissage --- Enfants handicapés intellectuels --- Enfants retardés --- Failure [school ] --- Kinderen met leermoeilijkheden --- Kinderen met leerstoornissen --- Kinderen met verstandelijke en meervoudige beperkingen --- Learning disabled children --- Mislukking op school --- Onderwijspsychologie --- Psychologie de l'éducation --- Psychologie pédagogique --- Psychopedagogie --- Psychopedagogy --- Psychopédagogie --- Pédagogie expérimentale --- Scholastic failure --- School failure --- Échec scolaire --- Élèves en difficulté --- Élèves en difficulté d'apprentissage --- Adopted children --- Education --- Enfants adoptés --- Psychology --- Parent participation --- Psychologie --- Participation des parents --- Enfants en difficulté d'apprentissage --- Enfants adoptés --- Children [Adopted]
Choose an application
Face au phénomène d'abandon du travail scolaire par les élèves, cet ouvrage se présente comme un outil pour aider les enseignants à lutter contre ce processus. Il propose une évaluation des difficultés concrètes rencontrées par les équipes éducatives pour suivre les directives institutionnelles, des analyses de dispositifs locaux et des exemples de réponses proposées par des professionnels
Abandon des études --- Abandon scolaire --- Bijstandprogramma's aan studenten --- Drop-outs --- Dropouts --- Décrochage scolaire --- Early school leaving --- Employee motivation --- Enfants atteints de troubles de l'apprentissage --- Enfants en difficulté d'apprentissage --- Enfants handicapés intellectuels --- Enfants retardés --- Kinderen met leermoeilijkheden --- Kinderen met leerstoornissen --- Kinderen met verstandelijke en meervoudige beperkingen --- Learning disabled children --- Motivation au travail --- Motivation du personnel --- Motiveren van het personeel --- Personeel -- Motiveren --- Personnel -- Motivation --- Programmes d'aide aux élèves en difficulté --- Programmes d'assistance aux étudiants --- School dropouts --- Schoolverlaters [voortijdig ] --- Student assistance programs --- Élèves en difficulté d'apprentissage --- Learning disabled youth --- Jeunes en difficulté d'apprentissage --- Abandon des études --- Jeunes en difficulté d'apprentissage --- Abandon des études.
Choose an application
Des pistes concrètes pour lutter efficacement contre l'échec scolaire en mettant l'accent sur les nombreux problèmes rencontrés par les enseignants et la nécessité d'intervenir aux niveaux institutionnel, pédagogique et individuel.
Enfants atteints de troubles de l'apprentissage --- Enfants en difficulté d'apprentissage --- Enfants handicapés intellectuels --- Enfants retardés --- Kinderen met leermoeilijkheden --- Kinderen met leerstoornissen --- Kinderen met verstandelijke en meervoudige beperkingen --- Learning disabled children --- Ondersteuning [onderwijs ] --- Ondersteuning [school ] --- Onderwijs ondersteuning --- School support teams --- School-ondersteuningsteams --- Scolaire [soutien ] --- Soutien scolaire --- Élèves en difficulté d'apprentissage --- Remedial teaching --- School failure --- Enseignement correctif --- Echec scolaire --- Programmes d'aide aux élèves en difficulté --- Pédagogie de soutien --- Student assistance programs --- Enfants en difficulté d'apprentissage --- Prevention --- Échec scolaire. --- Enfants en difficulté d'apprentissage. --- Programmes d'aide aux élèves en difficulté. --- Pédagogie de soutien. --- Soutien scolaire.
Listing 1 - 10 of 20 | << page >> |
Sort by
|