Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|
Choose an application
'Kinderen kunnen de dag van vandaag niet langer kinderen zijn' is een veel gehoorde klacht van ouders, opvoeders en leerkrachten. In dit boek nemen wij deze klacht serieus, want niet betekent dat we er mee akkoord gaan. We proberen te achterhalen wat voor kijk op kinderen achter deze stelling schuilt en stellen ons vervolgens de vraag of er nog andere manieren zijn om over kinderen na te denken. Een klare kijk op wat kindzijn vandaag is of zou kunnen zijn, moet ons vervolgens toelaten een kritisch perspectief op de commercialisering van de leefwereld van kinderen te ontwikkelen. Dat is noodzakelijk. Alleen al maar om tegen naïeve redeneringen als 'Als de kinderen het leuk vinden, dan is het OK' voldoende weerwerk te kunnen bieden. (Bron: covertekst)
Educational sciences --- Merchandising --- Merchandising. --- Kinderen. --- 37.015.4 --- 181 Kindbeeld en positie van kinderen in de samenleving --- #A0312A --- 663 Jeugd --- 432 )* THEORETISCHE OPVOEDKUNDE --- kinderen en consumptie --- kinderen en gezin --- kinderen en multimedia --- kinderen en school --- kinderen en vrije tijd --- kinderen --- kindzijn --- leefwereld --- 433.9 --- Commercialisering --- Kinderen --- Leefomgeving --- 041173.jpg --- Kind en reclame --- Reclame: kinderen --- Pedagogische sociologie--z.o.{316:37} --- 37.015.4 Pedagogische sociologie--z.o.{316:37} --- 80.36 education and society. --- Kinderspelletjes. --- Opvoeding. --- Vercommercialisering.
Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|