Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Autismespectrumstoornis --- Begeleiding --- Beginnende beroepskracht --- Kennisdeling --- Stappenplan --- Onthaal (welkom)
Choose an application
This book tells stories of just how powerful social work can be. At its heart are stories drawn from frontline practice, ranging from first interviews through to complex decision-making. Along the way, we meet the social worker who assessed a cat (though for all the right reasons). We witness the cost of failing to protect the rights of adults, exemplified in the tragic death of Connor Sparrowhawk. We also see the transformations that can happen when social workers really get it right - as in the case of Peter, whose love of balloons led them to feature in his care plan. These stories from practice are combined with guidance and reflective exercises to offer valuable practice wisdom and learning for new and experienced social workers alike. By turns funny, wise and moving, this book articulates the personal and professional qualities needed to practise rights-based social work. It reveals the potential of the profession to make a difference to the lives of individuals and to communities.(https://www.whsmith.co.uk/products/social-work-cats-and-rocket-science-stories-of-making-a-difference-in-social-work-with-adults/elaine-james/rob-mitchell/paperback/9781785925191.html)
Social workers. --- Sociaal werk (beroep) --- Volwassene --- Hulpverlening --- Praktijkvoorbeeld --- Reflectie (onderdeel leerproces) --- Kennisdeling
Choose an application
"Van solo naar synergie" geeft een overzicht op het gebied van interprofessionele samenwerking binnen de sector zorg en welzijn. In dit handboek beschrijven tientallen experts uit praktijk, onderwijs en onderzoek verschillende samenhangende aspecten rond de ontwikkeling van interprofessionele samenwerking: toepasbare theorie, casuïstiek, en onderzoeksvragen. Interprofessionele samenwerking heeft betrekking op het optimaal combineren van kennis en kunde van verschillende beroepsgroepen. Dit is nodig wanneer complexe vraagstukken onze eigen vaardigheid overstijgen of wanneer verschillende professionals dezelfde patiënt of cliënt van dienst zijn. Vanzelfsprekend vormen behoeften, wensen en eisen van patiënt of cliënt het vertrekpunt van die samenwerking. Uniekheid van en toewijding aan de eigen beroepsgroep bepalen in hoeverre onze professionele competenties belangrijk voor ons zijn. Dat wil niet zeggen dat die competenties altijd optimaal worden benut of gedeeld. Daarbij zijn namelijk ook onze interprofessionele identiteit en interprofessionele competenties van belang, evenals de complementaire toewijding van anderen om ons heen en hun competenties om samen tot een optimale aanpak te kunnen komen. Daarnaast zijn infrastructuur en implementatiestrategieën vereist om synergie tussen beroepsgroepen te realiseren. Hoe meer al deze factoren worden bevorderd, hoe meer hun samenspel bijdraagt aan integrale zorg en welzijn. "Van solo naar synergie" laat op basis van de Vlaams-Nederlandse versie van het Meta-Model of Interprofessional Development zien hoe deze synergie te bereiken is. Dit model biedt een gefundeerde routekaart voor ontwikkeling van interprofessionele praktijk, onderwijs en onderzoek.https://www.bol.com/be/nl/p/van-solo-naar-synergie/9300000134775715/
Multidisciplinaire samenwerking --- Gezondheidszorg --- Zorg- en welzijnssector --- Interprofessioneel werken --- Kennisdeling --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
Onderwijskunde --- Leraar hoger onderwijs --- Hoger onderwijs --- Nederland --- Kennisdeling --- Onderwijsvernieuwing --- Onderwijsonderzoek --- Praktijkonderzoek
Choose an application
The Club of Venice is an informal group of Europe's most senior and experienced government communications professionals. Founded in 1986, it convenes several times each year to provide members with an opportunity to discuss issues of mutual interest, share experiences and best practice, and offer mutual support.
Overheidscommunicatie --- Communicatiebeleid --- Internationale public relations --- Europa --- Club --- Venetië --- Toekomstvisie --- Europese Unie --- Kennisdeling
Choose an application
In het dagelijks leven is het al niet eenvoudig om elkaar te begrijpen, maar in de complexe zorg kan het een voortdurende uitdaging zijn. De werkdruk is hoog en er wordt steeds verder gespecialiseerd. Hoe bied je dan passende en duurzame zorg en ondersteuning? Met Project Wave zijn dertien mensen zonder enige ervaring in de zorg gekoppeld aan een complexe zorgpraktijk. In het gelijknamige boek is te lezen wat de langdurige uitwisseling tussen in- en outsiders opgeleverd heeft.www.klik.org
Complexe zorg --- Persoon met een handicap --- Zorgverlening --- Zorgbeleid --- Good practice --- Praktijkonderzoek --- Gedragsprobleem --- Kennisdeling --- Gehandicaptenzorg --- Persoon met een meervoudige handicap
Choose an application
Nooit eerder kwam het voor dat vijf generaties tegelijkertijd deelnamen aan het arbeidsproces. De seniore medewerkers met jarenlange werkervaring zijn expert in hun vakgebied, maar hun kennis blijft vaak achter op het gebied van nieuwe (technologische) ontwikkelingen. Jongeren hebben juist de nieuwste kennis en technologische inzichten, maar missen werkervaring. De benodigde kennis is dus wel aanwezig in organisaties, maar hoe zorg je ervoor dat er interactie is tussen verschillende generaties, zodat ze actief van elkaar gaan leren? Elmas Duduk ontwikkelde hiervoor een laagdrempelig mentorschapprogramma waardoor het voor iedereen mogelijk is om mentor te worden. De kennisdeling vindt plaats door ervaren seniore medewerkers te koppelen aan jongere collega?s. Niet topdown, maar op basis van gelijkwaardigheid. Het gaat hierbij om leren van elkaar in groepsverband, maar ook om bilaterale een-op-eensessies met de mentor. Dit handboek biedt alle tools die nodig zijn om de rol van mentor zelf direct vorm te geven. Thema?s als intervisie, diversiteit en communicatie in relatie tot het mentorschap passeren ook de revue. Het werkboek dat achterin het boek is opgenomen biedt ook werkvormen voor een-op-eencoaching op het gebied van bijvoorbeeld grenzen stellen, assertiever worden en de privé-werkbalans bewaren.Bron: https://www.vanduurenmedia.nl/EAN/9789089654878/Crossmentorschap
Bedrijfspsychologie --- Mentoren --- Personeelsmanagement --- Generaties --- Kennisdeling --- Intervisie --- Diversiteit --- Communicatie --- Coaching --- Assertiviteit --- Relatie gezin - werk --- Lerende organisaties --- Generatie Z --- Interculturele communicatie --- TOPOI-model --- Organisaties --- PXL-Central Office 2020 --- organisatiestructuur --- mentors --- coachen --- werkvormen --- Mentor --- Generatie --- Werk-privébalans --- Organisatie --- Relatie --- Inclusie --- Maatwerk --- Lerende organisatie
Choose an application
E-mail, social media en smartphones zijn niet meer weg te denken uit het dagelijks leven van mensen die samenwerken. Waarom gebruiken we deze tools dan zo spaarzaam als het om samen leren gaat?Veel trainers hebben nog behoorlijk wat schroom om bij opleiding en teamcoaching het internet op te gaan. Jammer, want de mogelijkheden met App en Web zijn eindeloos.Met Teamtools Online haal je teamontwikkeling uit het vergaderlokaal naar de dagelijkse realiteit. In dit boek vind je maar liefst 50 inspirerende oefeningen waarbij je online tools kunt inzetten. Er zijn laagdrempelige werkvormen die je misschien al kent, maar nu kun je deze oefeningen verrijken met een tool op het web. En er zijn werkvormen die geheel online zijn, voor wie de uitdaging aandurft. Vrijwel alle oefeningen kunnen ook zonder professionele begeleiding gedaan worden. En om het helemaal makkelijk te maken: alle tools die genoemd worden zijn gratis beschikbaar.Bron: https://www.thema.nl/boek-teamtools-online
Production management --- Computer architecture. Operating systems --- teamwork --- Organization theory --- communicatievaardigheden --- Adult education. Lifelong learning --- sociale media --- 65.012 --- Sociale media --- Apps --- Coaching --- Teams --- Werkvormen --- Equipe Team --- Jeux Spelen --- Coaching Coaching --- Teamwerk --- Management --- Samenwerken --- Internet --- Reflectie --- Kennisdeling --- Online lesgeven --- 004.925 --- Samenwerking --- App --- Reflectie (onderdeel leerproces) --- Werkvorm --- Onderwijs
Choose an application
De 21ste eeuw vraagt om een nieuwe benadering om innovatie en lerenzodanig vorm te geven dat dit leidt tot een duurzame inbedding in bedrijven en organisaties. Het leren vindt steeds meer plaats in (geografisch verspreide) verbanden die met behulp van technologische ondersteuning kennis met elkaar delen en verder ontwikkelen. Met als resultaat meer snelheid en meer kwaliteit in de innovatie van producten, diensten en werkwijzen. Eén manier om hier concreet vorm aan te geven is het creëren van leernetwerken. Dit boek definieert leernetwerken en beschrijft de voorwaarden en mogelijkheden om leernetwerken op te starten en verder te ontwikkelen. De auteurs hebben daarbij rijkelijk geput uit hun ervaringen met opdrachtgevers en uit (eigen) onderzoek
Didactic strategies --- Organization theory --- kennisoverdracht --- sociale netwerken --- e-learning --- didactische processen --- Organisaties --- Kennismanagement --- Lerende organisaties --- Online --- Sociale netwerken --- Hoger onderwijs --- 454.21 --- kennis --- leeromgeving --- leren --- lerend netwerk --- onderwijs --- onderwijsvernieuwing --- computerondersteunend onderwijs --- leernetwerken --- hoger onderwijs --- ICT --- 454.52 --- computerondersteund onderwijs --- kennisontwikkeling --- kennisdeling --- leerprocessen --- Organisatie --- Sociaal netwerk --- Lerende organisatie
Choose an application
In het boek Maak plaats voor kenniswerk bekijken we aan de hand van cases en theorie hoe we de fysieke werkplek strategisch kunnen inzetten om aan de nieuwe organisatie te bouwen, waar informatie, creativiteit en innovatie centraal staan.Bron: https://www.politeia.be/nl-be/book/maak-plaats-voor-kenniswerk/16183.htm
welzijn --- management --- dynamic office --- thuiswerk --- organisatieontwikkeling --- bien-être --- travail a domicile --- 65.012.3 --- coachen, advies, empowerment, human recourse, succes, samenwerken, talenten, vaardigheden, veerkracht, wendbaarheid, zelfontwikkeling --- Omgevingsfactoren --- Werknemers --- Creativiteit --- Innovatie --- Informatie --- Gebouwen --- Ruimtelijke ordening --- Vormgeving --- Arbeidsomstandigheden --- Kennismanagement --- Kennisdeling --- Administratieve organisatie --- Organisatiecultuur --- Telewerken --- Omgevingsfactor --- Werknemer --- Gebouw --- Telewerk --- China --- Musiceren --- Inspraak --- coachen, advies, empowerment, human recourse, succes, samenwerken, talenten, vaardigheden, veerkracht, wendbaarheid, zelfontwikkeling. --- dynamic office. --- management. --- 65.012.3. --- Travail a domicile. --- Bien-être.
Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|