Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Age group sociology --- Economic sociology --- jeugdsociologie --- jeugdmentaliteit --- jeugd --- jongerencultuur --- consumptie --- Flanders
Choose an application
Philosophy and psychology of culture --- jeugdmentaliteit --- ontwikkeling van het kind --- communicatiesociologie --- cultuursociologie
Choose an application
Social problems --- Age group sociology --- Educational sciences --- jeugdsociologie --- jeugdmentaliteit --- SPH (socio-pedagogische hulpverlening) --- radicalisering --- jongerencriminaliteit --- jongerencultuur --- preventiewerking (mensen)
Choose an application
'Idealen op drift' onderzoekt radicalisme bij jongeren vanuit een pedagogisch perspectief. Het rapport biedt aan de hand van vijf typerende casussen inzicht in de rol en problemen van opvoeders, hulpverleners en onderwijsgevenden die te maken hebben met jongeren met extreme idealen. Het geeft inzicht in de pedagogische condities voor de ontwikkeling van extreme idealen en biedt aanknopingspunten voor de ontwikkeling van preventieve maatregelen.
Social problems --- Age group sociology --- Educational sciences --- jeugdsociologie --- jeugdmentaliteit --- SPH (socio-pedagogische hulpverlening) --- radicalisering --- jongerencriminaliteit --- jongerencultuur --- preventiewerking (mensen)
Choose an application
De jeugd van tegenwoordig, is die wel zo anders dan die van vroeger? Zijn alle jongeren hetzelfde? En, hoe hangen die vragen samen met de opvoeding in het gezin en het leren op school? Jongeren laten zich beïnvloeden. Een nieuwe generatie kinderen groeit op in een consumptieve, overgeïndividualiseerde en digitale wereld met een overvloed aan informatie. Hoe gaat de puber van nu hiermee om? In deze bundel zijn artikelen verzameld van verschillende deskundigen, die elk vanuit hun eigen invalshoek, met jeugd bezig zijn.
Puberteit. --- Pubers --- Opvoeding en onderwijs --- Onderwijs --- Internet --- Mediaopvoeding --- Jeugd --- Age group sociology --- jeugdmentaliteit --- sociale media --- jeugd --- puberteit --- jongerencultuur --- leefwereld --- #KVHB:Puberteit --- #KVHB:Ontwikkelingspsychologie --- #KVHB:Jeugdpsychologie --- Conferences - Meetings --- Puber --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Jongere
Choose an application
jeugdpsychologie --- Age group sociology --- ouders-kind relatie --- ontwikkelingspsychologie --- Developmental psychology --- Social psychology --- adolescenten --- jeugd --- jeugdmentaliteit --- adolescentie --- jeugdsociologie --- #GGSB: Sociologie --- #GGSB: Psychologie --- 37.013 --- 343.9 --- #GSDBP --- #GBIB:IDGP --- 159.922.83 --- 159.922 --- Cultuur --- Gezin --- Individualisme --- Jeugd --- Mentaliteit --- Omgevingsfactoren --- Ontwikkeling --- Opvoeding --- 159.987 --- 362.8 --- Pedagogiek --(algemeen) --- Criminologie --(algemeen) --- Intellektuele ontwikkeling van de adolescent --- 159.922.83 Intellektuele ontwikkeling van de adolescent --- 343.9 Criminologie --(algemeen) --- 37.013 Pedagogiek --(algemeen) --- 37.013 Pedagogy --- Pedagogy --- Psychologie --- Sociologie
Choose an application
Developmental psychology --- Educational psychology --- jeugdmentaliteit --- Enfants --- Kinderen --- 343.88 --- 342.7-053.6 --- #GBIB:IDGP --- 181 Kindbeeld en positie van kinderen in de samenleving --- #A9401A --- 159.92 --- 37.015.3 --- 159.922 --- 308.4 --- 433.9 --- Geschiedenis --- Pedagogie --- Rechten van de jeugd --- Rechten van het kind --- Jeugdbescherming --- Grondwettelijke rechten en vrijheden van adolescenten --- Ontwikkelingspsychologie --- Pedagogische psychologie --- Sociale agogiek --- jeugdbescherming en kinderrechten --- jeugdbescherming en kinderrechten. --- 342.7-053.6 Grondwettelijke rechten en vrijheden van adolescenten --- 343.88 Jeugdbescherming --- Jeugdbescherming en kinderrechten.
Choose an application
In navolging van het onderzoek naar het leven van jongeren in de Brusselse hoofdstad, onderzoekt Jong in Antwerpen en Gent de levensomstandigheden, de leefwereld en het gedrag van Gentse en Antwerpse jongeren tussen 12 en 18 jaar. Dit gebeurt op basis van de JOP-monitor, een grootschalige bevraging in secundaire scholen in deze twee steden. Themas die daarbij aan bod komen zijn: Gentse en Antwerpse jongeren en schoolwelbevinden, academische motivatie, academisch en arbeidsmarktgericht toekomstperspectief, subjectief welbevinden, het verenigingsleven, houdingen ten aanzien van andere culturen, homofobie, overlastperceptie en delinquentie. Het boek vertelt u het cijfermatige verhaal over het leven van de jeugd in de steden Gent en Antwerpen en vormt een inspiratiebron voor al wie over jongeren denkt, met jongeren werkt of zijn kennis over de jeugd in stedelijke contexten wil verruimen.Jong in Antwerpen en Gent. Bevindingen uit de JOP-monitor Antwerpen-Gent is de zesde publicatie van het Jeugdonderzoeksplatform (JOP). Naast Jong in Brussel. Bevindingen uit de JOP-monitor Brussel (2010) verschenen eerder Jongeren in cijfers en letters. Bevindingen uit JOP-monitor 2 (2010), Jongeren binnenstebuiten. Themas uit het jongerenleven onderzocht (2009), Jongeren in cijfers en letters. Bevindingen uit de JOP-monitor 1 (2007) en Jongeren van nu en straks. Overzicht en synthese van recent jeugdonderzoek in Vlaanderen (2006).Het JOP (www.jeugdonderzoeksplatform.be) is één van de Steunpunten voor Beleidsrelevant Onderzoek van de Vlaamse overheid. Het krijgt vorm vanuit een interdisciplinair en interuniversitair samenwerkingsverband tussen het Leuvens Instituut voor Criminologie (KU Leuven), de Vakgroep Sociale Agogiek (UGent) en de Onderzoeksgroep Tempus Omnia Revelat (Vrije Universiteit Brussel).Bron : http://www.acco.be
Jeugd --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- Vlaanderen. --- Antwerpen. --- Gent. --- jeugdmentaliteit --- Age group sociology --- jeugdsociologie --- statistisch onderzoek --- stedelijk beleid --- jeugd --- scholieren --- jongerencriminaliteit --- Antwerp --- Ghent --- Youth --- Jeugd ; sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- Academic collection --- 181 Kindbeeld en positie van kinderen in de samenleving --- 844.6 Samenlevingsproblemen --- 858 Geweld --- #gsdbP --- Young people --- Young persons --- Youngsters --- Youths --- Age groups --- Life cycle, Human --- Attitudes --- Social conditions --- 362.8 --- Kinderen en jeugd --- Sociale welzijnszorg --- Vlaanderen --- Overheidsbeleid --- Steden en gemeenten --- Sociologie van de stad --- Gent --- Antwerpen --- Onderzoek --- Onderwijs --- Verenigingsleven --- Levensloop --- Multiculturaliteit --- Antisemitisme --- Geweld --- Onveiligheidsgevoel --- Armoede --- Diversiteit --- Welbevinden --- Hoger onderwijs --- Motivatie --- Etniciteit --- Vooroordelen --- Homoseksualiteit --- Delinquentie --- Kind --- Sociologie --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Stadssamenleving --- Erfelijkheidsleer --- Verpleegkunde --- Emigratie --- Multiculturalisme --- Vooroordeel --- Identiteit --- Erotiek --- Inclusie --- Maatwerk --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Sport --- Patiënt --- Antwerpen (stad) --- Jongere --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
Jongeren 'leren' vandaag razendsnel langs allerlei kanalen: radio, tv, tijdschriften, weekbladen, internet, games, gsm, iPod. Ook in hun gezin en vooral in interactie met leeftijdsgenoten krijgen zij veel hapklare informatie aangeboden. Jongeren leven in een multimediale maatschappij en leren daar bijna spontaan mee om te gaan. Maar ze doen dat op een heel andere manier dan 'hun ouders en leerkrachten', op een manier 'die meer gemeen heeft met Einstein (creatief, multidisciplinair) dan met Newton (rationeel, logisch, lineair)'. En dan is er nog de school, de plek bij uitstek bedoeld voor informatie verwerven en verwerken. Omdat de leerkracht daar een centrale rol speelt in het leren van de jongeren, ligt de bal in zijn kamp. Hoe kan die leerkracht, die nog net probeert zijn bord en krijt te upgraden tot een smartboard, de concurrentie met al die andere, vaak hypersnelle, levensechte en aantrekkelijke informatiekanonnen nog wel aangaan? Wat hebben leerkrachten nodig aan inzichten om voor deze generatie jongeren - de Generatie Einstein - goed onderwijs te maken? Wat betekent die typering voor hun rol als leerkracht en de manier waarop zij hun lesactiviteiten inrichten?De auteurs analyseren de kenmerken van de Generatie Einstein op een positief-kritische manier en ze geven dan aan wat dit voor de leerkrachten en voor hun lesactiviteiten kan betekenen
Pupil counseling. Pupil guidance --- games --- jongerencultuur --- generatieconflict --- Sociology of education --- pedagogiek --- internet --- Jongeren en computerspelen --- Jongeren en internet --- Communicatie ; jongeren ; 2000 --- -Jongeren en audiovisuele media --- Jongeren en maatschappij --- Opvoeding --- 663 Jeugd --- Age Leeftijd --- Education Opvoeding --- Enseignement Onderwijs --- #KVHB:Jeugd --- #KVHB:Jongerencultuur --- #KVHB:Leerlingbegeleiding --- #KVHB:Opvoeding --- 301.188.8 --- 37.015.31 --- jeugd --- jongeren --- onderwijs --- 433 --- opvoeding --- AA / International- internationaal --- 45 --- 15 --- 305.8 --- 433.5 --- Jeugd --- Jongerencultuur --- computerspellen --- jeugdcultuur --- media --- 323 --- 308.4 --- Computer --- Computerspelen --- Computerspelletjes --- GSM --- Generaties --- Informatieaanbod --- Informatiebronnen --- Internet --- Jeugdcultuur (jeugdsubcultuur, subcultuur) --- Jeugdcultuur --- Jongeren --- Mediaopvoeding --- Multimedia --- Opvoeden --- Radio --- TV --- adolescenten (ler) --- jeugd en maatschappij --- jeugdproblematiek --- 484.23 --- Leerlingenbegeleiding --- Computerondersteund onderwijs; s.o. --- ICT; onderwijs --- Jeugd en maatschappij --- Jeugdmentaliteit --- cultuur --- generatie-X --- generatie-Y --- generatiekloof --- jeugdigen --- jeugdpsychologie --- kinderen --- kinderpsychologie --- faq --- computerondersteund leren --- didactiek --- studiebegeleiding --- multimediale communicatie --- Sociologie van het onderwijs --- opvoeding in de praktijk --- Opvoeding, opvoedkunde. --- Psychologie. --- Communicatie --- Audiovisuele opvoeding --- Sociale problemen van en zorg voor jeugdigen --- Sociologie van de jeugd --- Opvoeding in de praktijk --- (zie ook: fysica (computer)) --- Onderwijs --- Didactiek --- Leerlingbegeleiding --- Pedagogiek en onderwijskunde --- handboeken en inleidingen --- Jeugd en audiovisuele media --- Jeugd en computerspelen --- Jeugd en internet --- Jeugd en audiovisuele media. --- Jeugd en computerspelen. --- Jeugd en internet. --- Jeugd en maatschappij. --- Opvoeding. --- handboeken en inleidingen. --- Lerarenopleiding --- Lerarenopleiding : CVO --- Computerondersteund onderwijs; s.o --- 316.35 --- Opvoeding, opvoedkunde --- Psychologie --- departement Lerarenopleiding 11 --- pedagogische psychologie --- schoolkinderen --- Handboeken en inleidingen. --- Student --- Hoger onderwijs --- Volwassene --- Leren --- Leerinhoud --- Doceren --- Veranderingsproces --- Jeugdpsychologie --- Sociologie --- Media --- Opvoedingsprobleem --- Leraar --- Ouders --- Jongere
Choose an application
Sociaal of eenzaam ? Rebels of braaf ? Ontdek hoe de jeugd echt is De mythes over de nieuwe generatie jongeren ontkracht. Feit. De nieuwe jongeren zijn anders. Maar zijn ze slimmer en sneller ? Of zijn ze liever lui dan moe ? Zijn ze traditioneler of net weer niet ? In hun toegankelijke en spitse stijl hangen Pedro De Bruyckere en Bert Smits een herkenbaar beeld op van de jongere van nu. Alles wat werknemers, leerkrachten en ouders moeten weten over de nieuwe generatie jongeren. Compleet met tips en aanbevelingen. Bron : http://www.boekenbank.be
Jeugd. --- Jeugdcultuur. --- jeugdpsychologie --- Age group sociology --- jongerencultuur --- jeugdsociologie --- jeugd --- jeugdmentaliteit --- Jongeren --- Jongerencultuur --- Maatschappij --- #SBIB:314H330 --- #SBIB:316.7C131 --- #SBIB:316.8H12 --- 663 Jeugd --- #KVHB:Jeugd --- #KVHB:Jongerencultuur --- 308.4 --- jeugdcultuur --- opvoeding --- AA / International- internationaal --- 15 --- 201 --- 323 --- jongeren --- maatschappij --- Jeugd (werkende jongeren) --- Jeugdcultuur --- jeugdcultuur (ler) --- jongeren (ler) --- 113881.jpg --- Jeugd --- 691 --- Bevolkingsstudies: leeftijdsgroepen: jeugd: algemeen --- Cultuursociologie: jeugdcultuur --- Welzijns- en sociale problemen: sociaal gehandicapten (thuislozen, bijzondere jeugdzorg) --- sociale groepen - jeugd --- Psychologie. --- Sociologie: algemeenheden. --- Sociale problemen van en zorg voor jeugdigen --- 362.8 --- Pedagogie en didactiek --- Youth --- Adolescence --- Social conditions --- 316.7 --- 304 --- Levenswijzen --- Beeldvorming --- 65.012.4 --- Team personeel talenten leidinggeven leiderschap coachen adviseren samenwerken gedrag --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- 316.7 Cultuursociologie --(algemeen) --- Cultuursociologie --(algemeen) --- cultuursociologie. Culturele context van het sociale leven --- Welzijnswerk 36 --- Psychologie --- Sociologie: algemeenheden --- Kinderpsychologie --- Sociologie --- Kinderen en jeugd --- Adolescenten --- Trends --- Ontwikkelingspsychologie --- #gsdbP --- Jeugdpsychologie --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Kind --- Adolescent --- Trend --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Sociology of minorities --- Jongere --- 308.4. --- Beeldvorming. --- Jongeren. --- Jongerencultuur. --- Team personeel talenten leidinggeven leiderschap coachen adviseren samenwerken gedrag. --- jeugd. --- jongeren. --- Bevolkingsstudies: leeftijdsgroepen: jeugd: algemeen. --- Cultuursociologie: jeugdcultuur. --- Cultuursociologie. Culturele context van het sociale leven. --- Cultuursociologie --(algemeen). --- 433 --- opvoeding in de praktijk
Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|