Narrow your search

Library

AP (2)

Hogeschool Gent (2)

KBR (2)

UCLL (2)

VIVES (2)

Arteveldehogeschool (1)

DocAtlas (1)

KU Leuven (1)

Odisee (1)

Thomas More Mechelen (1)

More...

Resource type

book (2)


Language

Dutch (2)


Year
From To Submit

2004 (1)

2001 (1)

Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Book
Omkapseling van jeugdigen : besloten opvang en begeleiding voor jeugdigen met sterk antisociaal en oppositioneel gedrag? Een onderzoek naar vraag en aanbod.
Authors: --- ---
ISBN: 9044115987 Year: 2004 Volume: 25[b] Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De hulpverlening aan jeugdigen en hun opvoeders ondervindt veel maatschappelijke aandacht. De samenleving is zich er in toenemende mate van bewust dat een deel van de jeugd kampt met grote problemen. Het gaat daarbij om psychische problemen, gedragsproblemen, opvoedingsproblemen, leerproblemen, enzovoort. De jeugdzorg is erop gericht de bedreigde ontwikkeling van deze doelgroep in positieve zin te beïnvloeden. Dit gebeurt door een op de hulpvraag afgestemd hulpaanbod te doen. Onderzoek laat zien dat de geboden hulp er in het merendeel vande gevallen in slaagt de risico's te verminderen.


Book
Praten met kinderen en jongeren in crisissituaties : life space crisis intervention
Authors: --- ---
ISBN: 9020954954 Year: 2001 Publisher: Tielt LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Life Space Crisis Intervention is een therapeutische, verbale interventiemethodiek voor kinderen en jongeren in crisis. Via het systematisch doorlopen van de verschillende LSCI-fasen worden de conflicten pedagogisch positief benut.In het eerste deel worden de verschillende aspecten van een "conflictcyclus" uitvoerig besproken. Vooreerst komen de elementen aan bod die een crisis kunnen veroorzaken, gevolgd door een mogelijke procedure om de gevoelens en angsten te achterhalen die bij de jongeren vaak aan de basis liggen van hun problematisch gedrag. In deel twee wordt dieper ingegaan op de zes fasen binnen LSCI. Voor elke fase komt het concrete doel, de inhoud en de overgang naar de volgende fase aan bod. Er worden drie diagnostische fasen onderscheiden namelijk het ontladen van emotie, het opbouwen van de tijdslijn en het selecteren van de centrale, onderliggende therapeutische vraag. Daarna komen de drie opbouwfasen aan bod: het zoeken naar oplossingen, het kiezen voor een succesvol plan en de reïntegratie in de groep. Deel drie illustreert hoe het proces concreet kan worden aangewend bij zes specifieke vormen van zelfdestructief gedrag.

Listing 1 - 2 of 2
Sort by