Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
De hulpverlening aan jeugdigen en hun opvoeders ondervindt veel maatschappelijke aandacht. De samenleving is zich er in toenemende mate van bewust dat een deel van de jeugd kampt met grote problemen. Het gaat daarbij om psychische problemen, gedragsproblemen, opvoedingsproblemen, leerproblemen, enzovoort. De jeugdzorg is erop gericht de bedreigde ontwikkeling van deze doelgroep in positieve zin te beïnvloeden. Dit gebeurt door een op de hulpvraag afgestemd hulpaanbod te doen. Onderzoek laat zien dat de geboden hulp er in het merendeel vande gevallen in slaagt de risico's te verminderen.
467 --- 468 --- 606.4 --- asociaal gedrag --- gedragsstoornissen --- gezinstherapie --- hulpverlening --- jeugdhulpverlening --- jeugdzorg --- kinderpsychiatrie --- ouderbegeleiding --- peergroup --- residentiële hulp --- systeemtherapie --- Jeugdhulpverlening --- Probleemgedrag --- Probleemjongeren (hangjongeren, randgroepjongeren) --- 614.2 --- jeugdgezondheidszorg (gez) --- jeugdigen (gez) --- 364.271 --- Gedragsstoornissen --- Hulpverlening --- Jeugdzorg --- Onderzoek --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- Gemeenschaps- en Inrichtingsopvoeding --- Kinderpsychiatrie - Jeugd- en adolescentiepsychiatrie --- Orthopedagogics --- Social problems --- psychosociale hulpverlening
Choose an application
Life Space Crisis Intervention is een therapeutische, verbale interventiemethodiek voor kinderen en jongeren in crisis. Via het systematisch doorlopen van de verschillende LSCI-fasen worden de conflicten pedagogisch positief benut.In het eerste deel worden de verschillende aspecten van een "conflictcyclus" uitvoerig besproken. Vooreerst komen de elementen aan bod die een crisis kunnen veroorzaken, gevolgd door een mogelijke procedure om de gevoelens en angsten te achterhalen die bij de jongeren vaak aan de basis liggen van hun problematisch gedrag. In deel twee wordt dieper ingegaan op de zes fasen binnen LSCI. Voor elke fase komt het concrete doel, de inhoud en de overgang naar de volgende fase aan bod. Er worden drie diagnostische fasen onderscheiden namelijk het ontladen van emotie, het opbouwen van de tijdslijn en het selecteren van de centrale, onderliggende therapeutische vraag. Daarna komen de drie opbouwfasen aan bod: het zoeken naar oplossingen, het kiezen voor een succesvol plan en de reïntegratie in de groep. Deel drie illustreert hoe het proces concreet kan worden aangewend bij zes specifieke vormen van zelfdestructief gedrag.
Crisisinterventie --- Jeugd. --- emotionele problemen --- Age group sociology --- crisisinterventies --- gedragsstoornissen --- Psychiatry --- kinderen --- Social welfare methods --- gedragstherapie --- gesprekstherapie --- Crisisinterventie ; jeugd --- 663 Jeugd --- #KVHB:Crisisinterventie --- #KVHB:Gedragsstoornis --- #KVHB:Orthopedagogie --- 323 --- LSCI (life space intervention) --- agressiviteit --- communicatie --- conflicten --- crisisinterventie --- crisissituaties --- jeugdigen --- jeugdzorg --- probleemgedrag bij jeugdigen --- probleemgedrag bij kinderen --- sociale wetenschappen --- stress --- Crisisinterventie (acute psychiatrie, opvangcentrum) --- 606.4 --- conflicthantering (gez) --- crisisinterventie (gez) --- geweld (gez) --- jeugdigen (gez) --- kinderen (gez) --- stress (gez) --- 364.264 --- Conflicten --- Emoties --- Gedragsstoornissen --- Hulpverlening --- Methodiek --- Sociale vaardigheden --- Stress --- communicatie in de hulpverlening --- moeilijk opvoedbare jongeren --- welzijnswerk, methoden --- Sociale problemen van en zorg voor jeugdigen --- 361.2 --- 376 --- 361.1 --- Kinderen --- Crisismanagement --- Life Space Crisis Intervention --- Jeugd --- Communicatie --- Jeugdhulpverlening --- Gedragsproblemen --- Kind --- Conflict --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Emotie --- Gedragsprobleem --- Sociology of education --- Primary education --- Secondary education --- jongeren --- Jongere
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|