Listing 1 - 10 of 43 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Dit is een heel persoonlijk boekje. Het groeit met je mee van de eerste tot de zesde klas. Je kunt er cijfers en gegevens over jezelf in noteren. En ook wat je leuk of niet leuk vindt! Je lost een aantal boeiende doe- en zoekopdrachten op. Op het einde van de zesde klas heb je een mooi aandenken aan de lagere school. Hoe ben ik gegroeid? Wat vond ik leuk? Wie waren mijn vriendjes?
Lager onderwijs --- Groei --- Dagboeken --- Leerlingbegeleiding --- Leerlingvolgsysteem --- Zorgverbreding --- basisonderwijs --- 416.23 --- Ontwikkelingspsychologie --- 112181.jpg --- Basisonderwijs --- 474.21 --- Psychologie van afzonderlijke jeugdgroepen tot ca. 13 jaar --- basisonderwijs. --- Basisonderwijs.
Choose an application
Mijn groeiboekje is ontstaan vanuit de behoefte die leeft in de scholen om kindeigen gegevens te hanteren als uitgangspunt voor aspecten van wiskundige wereldorintatie, leergebiedoverschrijdend werken, integratieactiviteiten. en niet het minst voor de sociale en emotionele ontwikkeling, de ontplooiing van een positief zelfbeeld, de zelfkennis. Het is een actief doe-boekje door en voor de leerling. Het volgt het kind doorheen de lagere school en er worden enkel gegevens over het kind zelf weergegeven: zichzelf voorstellen, hun geliefde tv-programma, hun favoriete zanger. maar evenzeer de evolutie van de zwemprestaties, de eigen groeicurve. worden vastgelegd en dit van leerjaar 1 tot 6. Welk kind volgt immers niet graag zijn eigen evolutie?
416.23 --- Lager onderwijs --- Ontwikkelingspsychologie(Kinderpsychologie, Jeugdpsychologie) --- Opgroeien --- Kinderpsychologie --- Ontwikkelingspsychologie --- Psychologie van afzonderlijke jeugdgroepen tot c. 13 jaar --- Leerlingbegeleiding --- Leerlingvolgsysteem --- Zorgverbreding --- Basisonderwijs.
Choose an application
Vanuit pedagogisch oogpunt is het belang van de eerste levensjaren onbetwist. Een van de belangrijkste inzichten die de afgelopen decennia is gegroeid, is dat ontwikkeling sterk afhangt van de kwaliteit van de directe omgang én van de ontwikkelingsgeschiedenissen van de andere betrokkenen in de directe omgeving van het kind. De ideeën die een opvoeder heeft over wat ontwikkeling is, bepalen in sterke mate de manier waarop de opvoeder met kinderen omgaat. Opvoeders en leerkrachten kunnen dan ook niet zonder beelden van ontwikkelingsprocessen. (Bron: covertekst)
ontwikkelingspsychologie --- Developmental psychology --- Educational psychology --- ontwikkeling van het kind --- 416.23 --- Dewey, John --- Erikson, Erik --- Kinderen --- Kohlberg, Lawrence --- Meervoudige intelligentie --- Onderwijsfilosofie (Onderwijsvisie) --- Ontwikkelingspsychologie(Kinderpsychologie, Jeugdpsychologie) --- Piaget, Jean --- Vygotsky --- Jonge kinderen --- Kleuters --- Ontwikkeling van kinderen --- Ontwikkelingspsychologie --- Peuters --- 051100.jpg --- Ontwikkelingpsychologie ; kinderen --- Psychologie van afzonderlijke jeugdgroepen tot c. 13 jaar --- Psychologie van afzonderlijke jeugdgroepen tot ca. 13 jaar --- Peuter --- Kleuter
Choose an application
Indicators used in the international development debate on children's wellbeing typically use 'rough-and-ready' measurements such as Infant Mortality Rate (IMR) and Under-Five Mortality rate (U5MR) for their physical health, and notions such as 'Height-for-Age' and 'Weight-for-Height' for their nutritional status. Indicators that give an impression of the psychosocial wellbeing of young boys and girls are usually lacking. The UPSI-5 provides an urgently needed counterpart to the strictly physical indicators and mortality indicators commonly used to measure young children's wellbeing and survival. It is an easy to use global screening device that can assess the psychosocial wellbeing of large populations of 5-year-children. ICDI designed it to serve three main purposes: to get a more holistic insight into the well-being of young girls and boys in any given population; to track changes over time, and to make comparisons between child populations; to give more prominence to the psychosocial needs and requirements of young children in policy making and programming. UPSI-5 is primarily meant for governmental, non-governmental and UN agencies concerned about the well-being and development of young children, who work with large numbers of them and would benefit from obtaining overall impressions about their psychosocial status. The UPSI-5 is not an instrument to be used for individual diagnostic purposes. It should, therefore, only be interpreted as a first indication that further professional attention may need to be sought.
Choose an application
416.23 --- Baby's --- Media --- Computers --- Fantasiespel --- Jonge kinderen --- Kleuters --- Ontwikkelingspsychologie --- Ontwikkeling van kinderen --- Ontwikkelingsproblemen --- Peuters --- Speelgoed --- Taalverwerving --- Spelen --- Taalontwikkeling --- Televisie --- Tweetaligheid --- Psychologie van afzonderlijke jeugdgroepen tot ca. 13 jaar
Choose an application
Ontwikkelingspsychologie --- Kinderen. --- 416.23 --- ontwikkelingspsychologie --- kinderpsychologie --- jeugdpsychologie --- psychologie --- Ontwikkeling van kinderen --- afzonderlijke leeftijdsgroepen in de jeugdpsychologie - tot c. 13 jaar --- Psychologie van afzonderlijke jeugdgroepen tot ca. 13 jaar --- Peuters --- Kleuters --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Peuter --- Kleuter
Choose an application
416.23 --- Baby's --- Cognitieve ontwikkeling (Denkontwikkeling) --- Emotionele ontwikkeling --- Gezinsopvoeding --- Kinderen --- Kinderopvang --- Kleuters --- Lichamelijke ontwikkeling --- Ontwikkelingsvoorsprong --- Opvoeding --- Peuters --- Sociale ontwikkeling --- Speelgoed --- Taalontwikkeling --- Taalverwerving --- Psychologie van afzonderlijke jeugdgroepen tot ca. 13 jaar
Choose an application
De auteur gaat in op de verschillende aspecten van de psychologische ontwikkeling, zoals taalbeheersing, tijd- en ruimtebesef, sociale ontwikkeling en identiteitsvorming. Waar vele andere boeken over jonge kinderen ophouden bij anderhalf jaar, wordt hier nog eens extra aandacht besteed aan de periode tussen anderhalf en drie jaar - precies in die periode wordt de basis gelegd voor de geestelijke ontwikkeling van het kind.
ontwikkelingspsychologie --- kinderpsychologie --- Developmental psychology --- Educational psychology --- peuters --- jeugdpsychologie --- psychologie --- 416.23 --- Jonge kinderen --- Ontwikkeling van kinderen --- Ontwikkelingspsychologie --- afzonderlijke leeftijdsgroepen in de jeugdpsychologie - tot c. 13 jaar --- Psychologie van afzonderlijke jeugdgroepen tot ca. 13 jaar
Choose an application
De ontwikkeling van kinderen beschrijft uitgebreid alle ontwikkelingsaspecten bij kinderen: lichamelijke aspecten van groei en ontwikkeling, verstandelijke ontwikkeling met de verschillende bijbehorende stadia, taalontwikkelingen (bijvoorbeeld meertaligheid) en sociaal-emotionele ontwikkeling, inclusief de manier waarop je als leidster bange, angstige, agressieve of jaloerse kinderen helpt. In dit deel behandelen we ook allerlei gedragsaspecten als grenzen en doelen aangeven in het gedrag van kinderen en het veranderen van ongewenst gedrag. Kortom, een compleet basisboek voor iedereen die in een kindercentrum kwaliteit zegt te willen bieden.
Ontwikkelingspsychologie --- kinderopvang --- kleuters --- ontwikkelingspsychologie --- 416.23 --- jeugdpsychologie --- kinderpsychologie --- psychologie --- psychomotorische ontwikkeling --- 441 --- Cognitieve ontwikkeling --- Emotionele ontwikkeling(Affectieve ontwikkeling) --- Gedrag --- Kinderopvang --- Kleuters --- Lichamelijke ontwikkeling --- Ontwikkelingspsychologie(Kinderpsychologie, Jeugdpsychologie) --- Peuters --- Sociale ontwikkeling --- Taalontwikkeling --- Cognitieve ontwikkeling (Denkontwikkeling) --- Emotionele ontwikkeling en opvoeding --- Ontwikkeling van kinderen --- 159.922 --- Kinderen --- Sociaal-emotionele ontwikkelingen --- Taalverwerving --- 062655.jpg --- afzonderlijke leeftijdsgroepen in de jeugdpsychologie - tot c. 13 jaar --- Psychologie van afzonderlijke jeugdgroepen tot c. 13 jaar --- Zuigelingen, peuters en kleuters --- Psychologie van afzonderlijke jeugdgroepen tot ca. 13 jaar --- Kleuteronderwijs --- Peuter --- Kleuter
Choose an application
Dit studieboek bevat bijdragen van deskundigen over de ontwikkeling van jonge kinderen, van baby tot kleuter. Het geeft een beeld over de huidige kennis van het jonge kind, en mogelijke interventies bij problemen. Omdat de ontwikkeling van kinderen zeer divers is en plaatsvindt op verschillende gebieden, zijn de behandelde onderwerpen zeer uiteenlopend: sociale competentie, sekseverschillen en opvoeding, het belang van gehechtheid, spelen en leren, speltherapie bij kinderen met een verstandelijk beperking, taalachterstanden, trauma, slaapproblemen, excessief huilgedrag, agressief gedrag en psychosociale problemen. Een boek voor allen die belangstelling hebben voor de ontwikkeling van het jonge kind en die er in hun werk mee te maken (kunnen) krijgen.
Age group sociology --- ontwikkelingspsychologie --- Physiology: reproduction & development. Ages of life --- Developmental psychology --- kinderen met een beperking --- kinderen --- ontwikkeling van het kind --- Ontwikkelingspsychologie ; peuters --- Ontwikkelingspsychologie ; kleuters --- Ontwikkelingspsychologie ; kinderen --- Education --- #KVHB:Ontwikkelingspsychologie --- 416.23 --- Agressie --- Baby's --- Hechtingsproblemen --- Kleuters --- Ontwikkelingspsychologie(Kinderpsychologie, Jeugdpsychologie) --- Peuters --- Psychosociale ontwikkeling --- Speelgoed --- Taalproblemen --- Trauma's --- kleuters --- peuters --- Ontwikkeling van kinderen --- Gehechtheid --- Kinderen --- Ontwikkeling --- Ontwikkelingsstoornissen --- Opvoeding --- Spelen --- Psychologie van afzonderlijke jeugdgroepen tot c. 13 jaar --- Tot c. 13 jaar --- Psychologie van afzonderlijke jeugdgroepen tot ca. 13 jaar --- 159.98 --- Ontwikkelingspsychologie --- Baby --- Peuter --- Kleuter --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Listing 1 - 10 of 43 | << page >> |
Sort by
|